Πέμπτη 26 Αυγούστου 2021

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία απάντησε έντονα στη δυνατή δήλωση του Βαρθολομαίου.

Η επίσκεψη του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου στην Ουκρανία,τη  χρονική στιγμή που συμπίπτει με την 30η επέτειο της ανεξαρτησίας της χώρας, πραγματοποιήθηκε σε τεταμένο κλίμα. Δεν εξασθένησε την ένταση του σχίσματος της εκκλησίας στη χώρα και ο ίδιος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν βγήκε στους χιλιάδες ενορίτες της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κοντά στο κτίριο της Verkhovna Rada στο Κίεβο.

Ο αρχιερέας Νικολάι Μπαλάσοφ, αναπληρωτής επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, μοιράζεται τις σκέψεις του σχετικά με τις ομιλίες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην ουκρανική πρωτεύουσα και εάν ο ορθόδοξος κόσμος είναι έτοιμος να δεχτεί άκριτα την ιδέα του αλάθητου της Έδρας Κωνσταντινούπολη.

Στις ομιλίες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στο Κίεβο, ένα σύνολο επαναλαμβανόμενων θεμάτων ακούστηκε πολλές φορές.

Για αυτό μιλούσε ο πατριάρχης.

Η αυτοκεφαλία (ανεξαρτησία της εκκλησίας) της λεγόμενης "OCU", αποτελούμενη από εκπροσώπους σχισματικών ομάδων, φέρεται να χορηγήθηκε εντελώς νόμιμα.

Τα υποτιθέμενα «προνόμια» της έδρας της Κωνσταντινούπολης, που φέρονται να της δίνουν το δικαίωμα να λαμβάνει ατομικές αποφάσεις σε σχέση με άλλες ορθόδοξες τοπικές εκκλησίες, είναι επίσης, υποτίθεται ότι είναι απολύτως νόμιμα και κανονικά.

Η Κωνσταντινούπολη δήθεν δεν άλλαξε τίποτα στην παραδοσιακή ορθόδοξη εκκλησιολογία (δόγμα της εκκλησίας). Αντίθετα, αλλάζει από εκείνους που δεν συμφωνούν σήμερα να υποταχθούν στον ποτέ λανθασμένο «πνευματικό ηγέτη 250 (ή 300) εκατομμυρίων Ορθοδόξων Χριστιανών σε όλο τον κόσμο», όπως αρέσει να αποκαλεί τον εαυτό του στον «πράσινο πατριάρχη».

© RIA Novosti / Alexander Natruskin
Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Αρχιερέας Νικολάι Μπαλάσοφ

Τουλάχιστον μου άρεσε πριν. τώρα είναι ήδη σαφές σε όλους ότι η πλειοψηφία των Ορθοδόξων Χριστιανών δεν θεωρεί τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ως πνευματικό ηγέτη τους μετά τη σχισματική πράξη που διαπράχθηκε από αυτόν.

Η ρητορική του Κιέβου, του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, δείχνει ότι ο Σεβασμιώτατος ανησυχεί για την κριτική της μη κανονικής εισβολής του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στις ουκρανικές υποθέσεις, η οποία προέρχεται από ιεράρχες, θεολόγους και ιστορικούς πολλών ορθοδόξων εκκλησιών.

Αλλά ο πατριάρχης δεν δίνει πειστικές απαντήσεις που ωθούν άλλες τοπικές εκκλησίες της ορθόδοξης οικογένειας να αναγνωρίσουν τη νεοσύστατη αυτοκεφαλία της «Αγίας Ιεράς Εκκλησίας της Ουκρανίας». Απλώς επαναλαμβάνει ξανά και ξανά ότι έχει πάντα δίκιο, γιατί ο θρόνος της Κωνσταντινούπολης έχει πάντα δίκιο. ότι η «Μεγάλη Εκκλησία του Χριστού», με την οποία ταυτίζεται, δεν χρειάζεται να συζητά τίποτα με κανέναν, γιατί δεν κάνει ποτέ λάθη και πάντα σταυρώνει και θυσιάζεται για το κοινό μας καλό - και καλεί όλους τους Ορθοδόξους να το πιστέψουν. Διαφορετικά, λένε, δεν θα είναι πλέον ορθόδοξοι.

Αλλά το θέμα είναι ότι εμείς, οι Ορθόδοξοι, δεν έχουμε και δεν είχαμε ποτέ τέτοιο δόγμα πίστης. Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δεν είναι καθόλου Πάπας της Ρώμης. Και δεν ήταν μαζί μας, οι Ορθόδοξοι, στην Πρώτη Σύνοδος του Βατικανού. Και η παπική infallibilitas (αδυναμία σφάλματος), σύμφωνα με τις ιδέες ακόμη και των καθολικών αδελφών μας, με τους οποίους το Φανάρι πλησιάζει τόσο γρήγορα σήμερα, είναι γεμάτο σοβαρούς περιορισμούς.

Ο Πατριάρχης στην εορταστική του ομιλία στα τείχη της Αγίας Σοφίας του Κιέβου παραπονιέται για κάποιους «νεολογισμούς, νέες διατυπώσεις και επικίνδυνες εκκλησιολογικές απόψεις», καθώς και «προσπάθειες ανατροπής των εκκλησιαστικών ιδρυμάτων» που τείνουν να «υποβαθμίσουν τη σημασία του Αρχιεπισκόπου της Κωνσταντινούπολης "σχεδόν στην κατάσταση" έκθεσης μουσείου ".

Παραδέχεται μάλιστα ότι «υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης παρεκκλίνει από την πραγματικότητα». Και σε απάντηση, προφανώς, παρ 'όλα αυτά, αισθανόμενος την ανεπάρκεια της τρέχουσας επιχειρηματολογίας του, υπόσχεται να δείξει "τόσο τα σχετικά κείμενα όσο και ολόκληρη την πορεία αυτής της (ουκρανικής) ερώτησης" "στο εγγύς μέλλον".

Τι. Ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κύριλλος προτείνει από καιρό  να μελετήσουν μαζί τα «σχετικά κείμενα» και την ιστορική πορεία του ζητήματος, προσκαλώντας τους καλύτερους επιστήμονες από διαφορετικές χώρες για αυτό, ακόμη και κατά την τελευταία του επίσκεψη στο Φανάρι τον Αύγουστο του 2018.

Τότε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος απάντησε ότι δεν είχε χρόνο για αυτό, και ακόμη και χωρίς αυτό όλα ήταν ξεκάθαρα σε αυτόν. Εάν τώρα το ενδιαφέρον για τα κείμενα έχει ανανεωθεί, μπορούμε να προτείνουμε την εξαιρετική δημοσίευση «Η επανένωση της μητρόπολης του Κιέβου με τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία. 1676-1686: Έρευνα και έγγραφα », που δημοσιεύτηκε το 2019 από την« Ορθόδοξη Εγκυκλοπαίδεια »υπό τη γενική επιμέλεια του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα. Όλα όσα χρειάζεστε μαζεύονται εκεί. Το βιβλίο περιέχει 912 σελίδες, 246 έγγραφα από τα αρχεία. Το μεταφράζουμε ήδη στα ελληνικά, αν και, φυσικά, θα πάρει χρόνο.

Σε μια σύντομη μορφή, το κύριο ιστορικό υλικό παρουσιάζεται καλά στο βιβλίο του Μητροπολίτη Νίκαιρου του Κύκκου "Το σύγχρονο ουκρανικό ζήτημα και η επίλυσή του σύμφωνα με τους θεϊκούς και ιερούς κανόνες", το οποίο είναι διαθέσιμο στα ελληνικά και αγγλικά, η ρωσική έκδοση πρόκειται να φύγε από το τυπογραφείο.

Είναι απίθανο, φυσικά, ότι οι ηγεμόνες των πεπρωμένων του κόσμου από τις ακτές του Βοσπόρου, όπου περισσότερα από τριακόσια χρόνια ιστορικής πραγματικότητας απλώς ακυρώνονται με το χτύπημα της πένας, και οι σχισματικοί και αναθεματισμένοι άνθρωποι με την ίδια ευκολία γυρίζουν στους "Ορθοδόξους ιεράρχες", θα έχει οποιοδήποτε ενδιαφέρον για την αλήθεια της ιστορίας και την αλήθεια των κανόνων ...

Σχετικά με το τελευταίο, ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως θεώρησε απαραίτητο να πει στο Κίεβο, για κάθε ενδεχόμενο, ότι η ερμηνεία τους «δεν εμπιστεύτηκε τους μελετητές της πολυθρόνας». Και σε αυτούς που πρέπει. Λοιπόν, καταλαβαίνετε.

«Πιστεύετε, κύριοι, ότι το κράτος είστε εσείς; Είμαι το κράτος! »- δήλωσε κάποτε ο Λουδοβίκος ΙΔ 'στους βουλευτές του γαλλικού κοινοβουλίου.

«L'église c'est moi! (Είμαι η Εκκλησία!) »- φαίνεται να ακούγεται τώρα στις ομιλίες που εκφωνούνται στο Κίεβο. Η μόνη δυσκολία είναι ότι δεν πιστεύουν όλοι για κάποιο λόγο σε αυτό


rusvesna.su
ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΗ RUSVESNA : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου