Τρίτη 25 Απριλίου 2023

Όταν ο Θεός μοιάζει να σιωπά.

 Εγώ που έζησα με τόσες απορίες και παράπονα, νιώθω πλέον ότι θέλω να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ Θεέ μου. Πλέον μετά από τόσα χρόνια μπορώ να πω ότι αναγνωρίζω την παρουσία Σου στη ζωή μου, που φανερώθηκε ως "απουσία" και "σιωπή". Με ράγισες αλλά με άνοιξες στο φως Σου, με πόνεσες αλλά με βάθυνες. Πολλές φορές αισθάνθηκα ότι ήσουν απών. Ότι με είχες εγκαταλείψει. Τι σιωπή είναι αυτή που αντέχεις Θεέ μου; Κι όμως ήσουν πάντα εκεί. Στην κραυγή μου κι εσύ βραχνιασμένος, στον πόνο μου κι εσύ δακρυσμένος, στην δοκιμασία μου κι εσύ σταυρωμένος, ναι, ήσουν εκεί σε όλα. Όμως έπρεπε να μη σε βλέπω για να μεγαλώσει το βλέμμα μου. Έπρεπε να μην σε βρίσκω για να σε ψάξω αληθινά και με πάθος. Σε ευχαριστώ Θεέ μου που με έμαθες να ζω δίχως έτοιμες απαντήσεις. Γιατί ο νους δεν έχει απαντήσεις αλλά και η καρδιά ερωτήσεις. Όσες φορές σου ζήτησα απαντήσεις "σιώπησες". Έτσι με τον καιρό έμαθα να ζω δίχως απαντήσεις για όλους και για όλα. Να αποδέχομαι το μυστήριο που κατακλύζει τα πάντα. Να συμφιλιώνομαι με το γεγονός ότι δε γίνεται να τα μάθω ή να τα γνωρίζω όλα και το σημαντικότερο αυτό να μη με τρομάζει, να μην ακυρώνει ο φόβος του θανάτου την δίψα μου για τη ζωή. Θυμάμαι πόσες φορές σε ρώτησα "γιατί"; Δεν με μάλωσες. Μα δεν απάντησες κιόλας. Απλά σιωπούσες και με έσπρωχνες προς την ζωή, να μάθω να ζω και να κοιμάμαι δίχως να τα έχω όλα λύσει. Ποτέ δεν έκανες αυτό που μπορούσα να κάνω εγώ. Με έσπρωξες όσο μπορούσες να γίνω εαυτός μου. Να αφήσω ρόλους, να βγάλω μάσκες, να σταματήσω να θαυμάζω και να συγκρίνουμε με τους άλλους, να ζω στη σκιά τους. Είσαι ένας θεός που του αρέσει περιπέτεια, αγαπάς τους τολμηρούς που ξέρουν να κάνουν λάθη, να μαθαίνουν, να μετανοούν. Θέλεις οι άνθρωποι να ζουν με πάθος τη ζωή που τους χάρισες. Να μην κρύβονται πίσω από το όνομα και τις εντολές Σου. Την ανάσα που φύσησες στα σωθικά τους θέλεις να την ζήσουν. - π. Λίβυος -

π. Χαράλαμπος Λίβυος Παπαδόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου