Η Ιερουσαλήμ είναι αποκομμένη από την υπόλοιπη χώρα σήμερα από μια άγρια, αλλά
όμορφη, χιονοθύελλα. Κατά ειρωνικό τρόπο, ένα άλλο είδος της πολιορκίας, το ένα
με ένα τραγικό τέλος, άρχισε στην Ιερουσαλήμ την ίδια ακριβώς ημέρα, κατά την
αρχαιότητα.
Η γρήγορη ημέρα του 10ου του Εβραϊκού μήνα Τεβέτ, η οποία ξεκινά τα ξημερώματα της Παρασκευής και τελειώνει όταν τα αστέρια βγαίνουν, αρχίζει στην Ιερουσαλήμ στις 4:55 π.μ. και ολοκληρώνεται στις 5:00 μ.μ.Το Kiddush για την Παρασκευή το βράδυ. Είναι η μόνη που διατηρείται ακόμη και αν πέφτει την Παρασκευή, γιατί σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας της καταστροφής της Ιερουσαλήμ, ενώ άλλες νηστείες κινήθηκαν πίσω στην Πέμπτη, όταν αυτά συμβαίνουν την Παρασκευή.
Θεωρείται μια μικρή γρήγορη νηστεία που αρχίζει τη νύχτα για να διαρκέσει 25 ώρες, όπως κάνουν στο Yom Kippur και το ένατο του Av, και δεν περιλαμβάνει απαγορεύσεις εκτός των τροφίμων και ποτών.
Η Δέκατη Τεβέτ είναι μία από τις τέσσερις ημέρες νηστείας που θρηνούν την καταστροφή του Ιερού Ναού, και σηματοδοτεί την ημέρα κατά την οποία οι Βαβυλώνιοι υπό τον Ναβουχοδονόσορ άρχισαν την πολιορκία της Ιερουσαλήμ.
Πήρε 30 μήνες στον Ναβουχοδονόσορ προκειμένου να παραβιάσει τους χοντρούς πέτρινους τοίχους της Ιερουσαλήμ, αλλά τελικά πέτυχε την 17η ημέρα του εβραϊκού μήνα Tammuz, κατά το έτος 586 π.Χ. (κάποιοι ισχυρίζονται ότι ήταν το 420 π.Χ.), ημερομηνία κατά την οποία κηρύχθηκε η δεύτερη γρήγορη νηστεία .
Μόνο ένα μήνα αργότερα, στις Tisha B'Av - το ένατο του Av - ο πρώτος Ιερός Ναός καταστράφηκε, και ο εβραϊκός λαός εστάλη στην εξορία στη Βαβυλώνα για τα επόμενα 70 χρόνια. Ο προφήτης Ιερεμίας έγραψε στους "Θρήνους" να εορτάζουμε την τραγωδία.
Η τέταρτη γρήγορη νηστεία του Gedaliah την τρίτη της Tishrei, τιμά τη δολοφονία του Gedalia Ben Akhikam, του εβραίου ηγέτη, πού εκλέγεται από τους Βαβυλώνιους για να διέπει την Ιουδαία μετά την καταστροφή του πρώτου ναού, ένα γεγονός το οποίο θεωρείται ως το τέλος της εβραϊκή κυβέρνησης, στη Γη του Ισραήλ.
Ο δεύτερος ναός χτίστηκε όταν οι Εβραίοι είχαν τη δυνατότητα να επιστρέψουν, από τον Κύρο το Μέγα και καταστράφηκε το 70 μ.Χ. από τους Ρωμαίους, επίσης, στις 9 Av. Απομεινάρια του Ιερού Ναού παραμένουν - ένας εξωτερικός τοίχος αντιστήριξης του Δεύτερου Ναού ,που σήμερα αναφέρεται ως το Δυτικό Τείχος ή το Kotel, ή Τείχος των Δακρύων - τον τόπο όπου οι Εβραίοι κλαίνε για την καταστροφή τους.
Το Όρος του Ναού, πάνω από τον οποίο το Ισραήλ έχει επιτρέψει στην Waqf Ισλαμική Αρχή να διατηρήσει τον έλεγχο - με αποτέλεσμα τη σύλληψη των Εβραίων, τόσο ώστε να κινεί τα χείλη τους σιωπηλά στην προσευχή, ενώ εκεί, καθώς η Βακουφική απαγορεύει - είναι η περιοχή των δύο Ναών και τα «άγια των αγίων», μια περιοχή που θα μπορούσε να τεθεί μόνο ο Αρχιερέας στο Γιομ Κιπούρ.
Οι ισλαμιστές κληρικοί οι οποίοι έχουν πλέον ελεύθερη κίνηση στην περιοχή, και παραδίδουν κηρύγματα στο τζαμί Al Aqsa[Τέμενος του Ομάρ]που χτίστηκε στο σημείο, εκφράζουν περιοδικά τον έντονο φόβο τους για την ημέρα που ένας τρίτος Ιερός Ναός θα κτιστεί στην περιοχή, και κάνουν τεράστιες προσπάθειες για την πρόληψη,που δεν κοστίζει καθόλου ,για την πιθανότητα ότι οι Εβραίοι, οι οποίοι προσεύχονται γι 'αυτό καθημερινά, θα βοηθήσουν να επιτευχθεί αυτό.
Οι ημέρες νηστείας προορίζονται για να παρακινήσουν την ενδοσκόπηση και την μετάνοια. Όπως ο Maimonides έγραψε, «Η βασική σημασία της ταχείας της δέκατης Τεβέτ, καθώς και εκείνη των άλλων ημερών της νηστείας, δεν είναι κατά κύριο λόγο η θλίψη και το πένθος που προκαλούν. Στόχος τους είναι μάλλον να αφυπνίσουν τις καρδιές προς μετάνοια! Να υπενθυμίσουν σε μας, τόσο τις κακές πράξεις των πατέρων μας, και τις δικές μας κακές πράξεις, οι οποίες προκάλεσαν την αγωνία που συμβαίνει τόσο στους ίδιους όσο και σε εμάς και έτσι να μας προκαλέσουν να επιστρέψουμε προς το καλό. Όπως λέγεται (Vayikra 26): «Και θα εξομολογηθώ τις παραβάσεις τους και τις ανομίες των πατέρων τους. (Rambam: Hilchot Ta'anit Κεφάλαιο 5).
Την ημέρα της νηστείας, το αίτημα της «Anenu» προστίθεται στην προσευχή του Shmoneh-Esreh, (μια ειδική σειρά από 18 δεήσεις!. Η εβραϊκή λέξη «shmoneh-esreh" σημαίνει "18" - ed) και ειδικά η Selichot (προσευχές ζητώντας συγχώρεση ) απαγγέλλονται. Στην απογευματινή υπηρεσία, το τμήμα Τορά είναι "VaYachel Moshe" - ένα ειδικό τμήμα για τις ημέρες νηστείας.
Η Δέκατη Τεβέτ ανακηρύχθηκε από τον Αρχηγό Rabbinate του Ισραήλ ως Ημέρα του Γενικού Πένθους για τους ανθρώπους που δολοφονήθηκαν στο Ολοκαύτωμα, των οποίων η ημέρα του θανάτου τους δεν είναι γνωστή. Την ημέρα αυτή, οι συγγενείς τους, κάνουν την προσευχή των πενθούντων », ή Καντίσς.
Δύο άλλα οδυνηρά ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν κοντά στην ημερομηνία, είχαν προσδιοριστεί από τους Ταλμούδ Σοφούς να θυμόμαστε την 10η Τεβέτ: ο θάνατος του Ezra του Scribe στον ένατο Τεβέτ, και τη μετάφραση της Τορά στην Ελληνική γλώσσα για την όγδοη του ίδιου μήνα με την εντολή του βασιλιά Πτολεμαίου ... http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/163440 ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ISRAEL NATIONAL NEWS:Corfiatiko.blogspot.com.
Η γρήγορη ημέρα του 10ου του Εβραϊκού μήνα Τεβέτ, η οποία ξεκινά τα ξημερώματα της Παρασκευής και τελειώνει όταν τα αστέρια βγαίνουν, αρχίζει στην Ιερουσαλήμ στις 4:55 π.μ. και ολοκληρώνεται στις 5:00 μ.μ.Το Kiddush για την Παρασκευή το βράδυ. Είναι η μόνη που διατηρείται ακόμη και αν πέφτει την Παρασκευή, γιατί σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας της καταστροφής της Ιερουσαλήμ, ενώ άλλες νηστείες κινήθηκαν πίσω στην Πέμπτη, όταν αυτά συμβαίνουν την Παρασκευή.
Temple Mount
Θεωρείται μια μικρή γρήγορη νηστεία που αρχίζει τη νύχτα για να διαρκέσει 25 ώρες, όπως κάνουν στο Yom Kippur και το ένατο του Av, και δεν περιλαμβάνει απαγορεύσεις εκτός των τροφίμων και ποτών.
Η Δέκατη Τεβέτ είναι μία από τις τέσσερις ημέρες νηστείας που θρηνούν την καταστροφή του Ιερού Ναού, και σηματοδοτεί την ημέρα κατά την οποία οι Βαβυλώνιοι υπό τον Ναβουχοδονόσορ άρχισαν την πολιορκία της Ιερουσαλήμ.
Πήρε 30 μήνες στον Ναβουχοδονόσορ προκειμένου να παραβιάσει τους χοντρούς πέτρινους τοίχους της Ιερουσαλήμ, αλλά τελικά πέτυχε την 17η ημέρα του εβραϊκού μήνα Tammuz, κατά το έτος 586 π.Χ. (κάποιοι ισχυρίζονται ότι ήταν το 420 π.Χ.), ημερομηνία κατά την οποία κηρύχθηκε η δεύτερη γρήγορη νηστεία .
Μόνο ένα μήνα αργότερα, στις Tisha B'Av - το ένατο του Av - ο πρώτος Ιερός Ναός καταστράφηκε, και ο εβραϊκός λαός εστάλη στην εξορία στη Βαβυλώνα για τα επόμενα 70 χρόνια. Ο προφήτης Ιερεμίας έγραψε στους "Θρήνους" να εορτάζουμε την τραγωδία.
Η τέταρτη γρήγορη νηστεία του Gedaliah την τρίτη της Tishrei, τιμά τη δολοφονία του Gedalia Ben Akhikam, του εβραίου ηγέτη, πού εκλέγεται από τους Βαβυλώνιους για να διέπει την Ιουδαία μετά την καταστροφή του πρώτου ναού, ένα γεγονός το οποίο θεωρείται ως το τέλος της εβραϊκή κυβέρνησης, στη Γη του Ισραήλ.
Ο δεύτερος ναός χτίστηκε όταν οι Εβραίοι είχαν τη δυνατότητα να επιστρέψουν, από τον Κύρο το Μέγα και καταστράφηκε το 70 μ.Χ. από τους Ρωμαίους, επίσης, στις 9 Av. Απομεινάρια του Ιερού Ναού παραμένουν - ένας εξωτερικός τοίχος αντιστήριξης του Δεύτερου Ναού ,που σήμερα αναφέρεται ως το Δυτικό Τείχος ή το Kotel, ή Τείχος των Δακρύων - τον τόπο όπου οι Εβραίοι κλαίνε για την καταστροφή τους.
Το Όρος του Ναού, πάνω από τον οποίο το Ισραήλ έχει επιτρέψει στην Waqf Ισλαμική Αρχή να διατηρήσει τον έλεγχο - με αποτέλεσμα τη σύλληψη των Εβραίων, τόσο ώστε να κινεί τα χείλη τους σιωπηλά στην προσευχή, ενώ εκεί, καθώς η Βακουφική απαγορεύει - είναι η περιοχή των δύο Ναών και τα «άγια των αγίων», μια περιοχή που θα μπορούσε να τεθεί μόνο ο Αρχιερέας στο Γιομ Κιπούρ.
Οι ισλαμιστές κληρικοί οι οποίοι έχουν πλέον ελεύθερη κίνηση στην περιοχή, και παραδίδουν κηρύγματα στο τζαμί Al Aqsa[Τέμενος του Ομάρ]που χτίστηκε στο σημείο, εκφράζουν περιοδικά τον έντονο φόβο τους για την ημέρα που ένας τρίτος Ιερός Ναός θα κτιστεί στην περιοχή, και κάνουν τεράστιες προσπάθειες για την πρόληψη,που δεν κοστίζει καθόλου ,για την πιθανότητα ότι οι Εβραίοι, οι οποίοι προσεύχονται γι 'αυτό καθημερινά, θα βοηθήσουν να επιτευχθεί αυτό.
Οι ημέρες νηστείας προορίζονται για να παρακινήσουν την ενδοσκόπηση και την μετάνοια. Όπως ο Maimonides έγραψε, «Η βασική σημασία της ταχείας της δέκατης Τεβέτ, καθώς και εκείνη των άλλων ημερών της νηστείας, δεν είναι κατά κύριο λόγο η θλίψη και το πένθος που προκαλούν. Στόχος τους είναι μάλλον να αφυπνίσουν τις καρδιές προς μετάνοια! Να υπενθυμίσουν σε μας, τόσο τις κακές πράξεις των πατέρων μας, και τις δικές μας κακές πράξεις, οι οποίες προκάλεσαν την αγωνία που συμβαίνει τόσο στους ίδιους όσο και σε εμάς και έτσι να μας προκαλέσουν να επιστρέψουμε προς το καλό. Όπως λέγεται (Vayikra 26): «Και θα εξομολογηθώ τις παραβάσεις τους και τις ανομίες των πατέρων τους. (Rambam: Hilchot Ta'anit Κεφάλαιο 5).
Την ημέρα της νηστείας, το αίτημα της «Anenu» προστίθεται στην προσευχή του Shmoneh-Esreh, (μια ειδική σειρά από 18 δεήσεις!. Η εβραϊκή λέξη «shmoneh-esreh" σημαίνει "18" - ed) και ειδικά η Selichot (προσευχές ζητώντας συγχώρεση ) απαγγέλλονται. Στην απογευματινή υπηρεσία, το τμήμα Τορά είναι "VaYachel Moshe" - ένα ειδικό τμήμα για τις ημέρες νηστείας.
Η Δέκατη Τεβέτ ανακηρύχθηκε από τον Αρχηγό Rabbinate του Ισραήλ ως Ημέρα του Γενικού Πένθους για τους ανθρώπους που δολοφονήθηκαν στο Ολοκαύτωμα, των οποίων η ημέρα του θανάτου τους δεν είναι γνωστή. Την ημέρα αυτή, οι συγγενείς τους, κάνουν την προσευχή των πενθούντων », ή Καντίσς.
Δύο άλλα οδυνηρά ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν κοντά στην ημερομηνία, είχαν προσδιοριστεί από τους Ταλμούδ Σοφούς να θυμόμαστε την 10η Τεβέτ: ο θάνατος του Ezra του Scribe στον ένατο Τεβέτ, και τη μετάφραση της Τορά στην Ελληνική γλώσσα για την όγδοη του ίδιου μήνα με την εντολή του βασιλιά Πτολεμαίου ... http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/163440 ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ISRAEL NATIONAL NEWS:Corfiatiko.blogspot.com.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου