Σίγουρα πολλά θα έχει ένας Έλληνας να απαντήσει στο άρθρο του γνωστού
Τούρκου δημοσιογράφου κ. Ταχά Ακιόλμε τον τίτλο «Το κεφάλι του παπά»,
στην εφημερίδα Hurriyet για τα όσα ανέφερε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης
Άνθιμος, που ακολουθεί. Όπως επίσης στο άρθρο του κ.Emre Αkoz με τον
τίτλο «Άραγε οι Τούρκοι κάποια μέρα μπορεί να σφάξουν τους Έλληνες?»
στην Sabah. Ταυτόχρονα θα μπορούσε να σχολιάσει κάποιος, ακόμα και
Ελληνας, αυτά που είπε ο Μητροπολίτης Άνθιμος με αφορμή το μεγάλο κύμα
Τούρκων τουριστών στην συμπρωτεύουσα για το ραμαζάνι -και τέτοια σχόλια
υπήρξαν...
Αναδημοσιεύουμε ολόκληρο το άρθρο του κ.Ταχά Ακιόλ και ακολουθεί εν συνεχεία παρουσίαση του άρθρου του κκ.Emre Αkoz. Περιμένουμε δε τα - ψύχραιμα - σχόλιά σας εφ' όλης της ύλης.
Γράφει ο κ.Ταχά Ακιόλ: <<Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος αντέδρασε έντονα για τους χιλιάδες Τούρκους τουρίστες που μετέβησαν σωρηδόν στην Ελλάδα με την ευκαιρία της εορτής του Ραμαζανίου. Ο Άνθιμος είπε ότι είναι «σκόπιμη» η μετάβαση των Τούρκων τουριστών στη Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε «Οι Τούρκοι θα μας κόψουν».
Ο Μητροπολίτης είχε ζητήσει και παλαιότερα και την απαγόρευση των τουρκικών σήριαλ.
Αρχικά δίστασα εάν θα πρέπει να ξεπεράσω το θέμα γελώντας ή να του αποδώσω σημασία και να γράψω. Τελικά αποφάσισα να γράψω όχι επειδή έδωσα σημασία στο Μητροπολίτη αλλά επειδή δίνω σημασία στη διανοητική ασθένεια «του να σκέπτεται κάποιος το σήμερα με το κεφάλι του χθες».
Στην εορτή του Ραμαζανίου επισκέφτηκαν το σπίτι του Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη 5.000 Τούρκοι τουρίστες. Ίσως ο Μητροπολίτης να ανησύχησε και γι’ αυτό. Γενικά είναι γνωστή η οπισθοδρομικότητα των Ορθοδόξων – Ελλήνων εθνικιστών.
Επιθυμώ να δω το θέμα από ορισμένες σκοπιές….
Καταρχήν, σε ακαδημαϊκό επίπεδο διευρύνονται οι ορίζοντες και αυξάνονται οι σχέσεις. Τη θέση της παλιάς τουρκικής εχθρότητας στην ελληνική ακαδημαϊκή ιστορία τώρα παίρνει ένας τρόπος περισσότερο αναλυτικός. Πρωτοπόρος σε αυτό είναι η Ελισάβετ Α. Ζαχαριάδου, την οποία θέλω να υπογραμμίσω με εκτίμηση. Η κ. Ζαχαριάδου, το 1985 ίδρυσε το Τμήμα της Οθωμανικής Ιστορίας, στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης. Την ενέργεια αυτή ακολούθησε και μία άλλη, που ήταν η σύσταση τμήματος και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ένα άλλο όνομα πρωτοπόρο στο θέμα αυτό είναι ο Βασίλης Δημητριάδης. Αυξάνεται ο αριθμός των νέων ακαδημαϊκών με ευρύ ορίζοντα που μεγάλωσαν μαζί.
Η κ. Ζαχαριάδου, η οποία έκανε μαθήματα και στο Πανεπιστήμιο Σαμπαντζί, είναι ειδικός στην περίοδο 1400-1600, την οποία χαρακτηρίζει ως «τα ωραιότερα χρόνια του Οθωμανικού κράτους». Συνιστώ το βιβλίο της «Osmanli Beygili» που εκδόθηκε από τις εκδόσεις του Tarih Vakfi (Ιδρύματος Ιστορίας).
Κατά τρόπο παρόμοιο, και στην Τουρκία διευρύνονται οι έρευνες αναφορικά με τον ελληνικό πολιτισμό. Η σεβαστή καθηγήτρια Μελέκ Ντελίμπασι που ίδρυσε την έδρα της ελληνικής γλώσσας και φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Άγκυρας, εξέδωσε το βιβλίο «Μία γεωγραφία – Δύο Αυτοκρατορίες» που είναι ένα έργο άκρως αξιόλογο.
Βέβαια τραυματικά γεγονότα που συνεχίστηκαν το λιγότερο για μια 100ετία στην ιστορία επηρέασαν τα αισθήματά μας. Τα αισθήματα κατά της Τουρκίας στην Ελλάδα είναι περισσότερο διαδεδομένα. Οι φιλικές και οι εμπορικές αντιπροσωπείες που μετέβαιναν από την Τουρκία, μέχρι πρόσφατα αντιμετώπιζαν αντιδράσεις.
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα υποκίνησε τα σοβινιστικά αισθήματα. Το φασιστικό κόμμα Χρυσή Αυγή με το ναζιστικό σύμβολο, το οποίο σε κανονικές εποχές έπαιρνε ποσοστό ψήφων κάτι της χιλίοις, όταν ξέσπασε η κρίση αύξησε τις ψήφους του στο 7% και έφτασε στο σημείο να έχει σημαντική εκπροσώπηση στη Βουλή.
Όμως η κρίση είχε και μία ακόμα επίπτωση. Πέραν του ότι δεν βλέπουν κακή πρόθεση από την Τουρκία, αυξήθηκε και το ενδιαφέρον τους για τους Τούρκους τουρίστες. Δεν είναι μικρός ο αριθμός των Ελλήνων που καταθέτουν τα χρήματά τους σε τουρκικές τράπεζες, τις οποίες κρίνουν φερέγγυες. Επίσης, συνεχώς αυξάνεται και ο αριθμός των Τούρκων τουριστών που μεταβαίνουν στα ελληνικά νησιά, στη Θεσσαλονίκη και στη Δυτική Θράκη.
Ο μητροπολίτης εξοργίζεται λόγω του ενδιαφέροντος των Τούρκων για τη Θεσσαλονίκη, αλλά οι μικρομεσαίοι της Θεσσαλονίκης είναι πολύ ικανοποιημένοι από τους Τούρκους. Η αύξηση τόσο των ακαδημαϊκών και των πολιτιστικών σχέσεων όσο και των εμπορικών κάνει να λιώνουν οι πάγοι.
Οι μητροπολίτες που ξεσηκώνονται να εξηγήσουν τον κόσμο του αιώνα μας, με τα μίση του χθες, κόμματα όπως η Χρυσή Αυγή, τα προσεχή χρόνια θα εξοργιστούν ακόμα περισσότερο διότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις θα αναπτυχθούν ακόμα πιο πολύ.
Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, που μιλάει για «σφαγή» θα πρέπει να διαβάσει ιστορία. Θα πρέπει να διαβάσει τον Ηρακλή Μήλλα για τις δύο πλευρές του Αιγαίου αλλά βέβαια τύποι σαν το μητροπολίτη δε χρειάζεται να διαβάζουν. Τους φτάνει ο φανατισμός τους>.
Ο κ. Emre Αkoz
H Sabah δημοσιεύει άρθρο του κ.Emre Αkoz όπου γράφει ότι ο Μητροπολίτης της Θεσσαλονίκης Άνθιμος αντιτάχθηκε στους Τούρκους τουρίστες που μετέβησαν στην Ελλάδα για διακοπές με την ευκαιρία της εορτής του Ραμαζανίου.
Ο Άνθιμος είπε «Είναι σκόπιμη η έλευση των Τούρκων ως τουρίστες στη Θεσσαλονίκη…Ο πραγματικός τους σκοπός είναι άλλος. Κάποια στιγμή θα έρθουν και θα μας σφάξουν».
Ο δημοσιογράφος συνεχίζοντας γράφει: Δεν γνωρίζω τη Θεσσαλονίκη, αλλά λίγο πολύ γνωρίζω την τουριστική κατάσταση της Θάσου μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης. Ο κ. Μητροπολίτης ας πάει εκεί να διατυπώσει τις απόψεις του στους εκεί μικρομεσαίους. Ασφαλώς, δεν θα μπορέσει να μείνει για πολύ στο νησί. Με το πρώτο φεριμπότ θα βγει στην Κεραμωτή και θα πάρει το δρόμο για τη Θεσσαλονίκη.
Στη Θάσο ξέρω δυο ξενοδοχεία: το ένα 22 δωματίων. Παρόλο που δεν είναι στην παραλία, κατά τη διάρκεια της εορτής του Ραμαζανίου όλα τα δωμάτια ενοικιάσθηκαν σε Τούρκους… Σε άλλο ξενοδοχείο 40 δωματίων τα 25 δωμάτια τα είχαν κλείσει Τούρκοι.
Όπως εμείς, που μεγαλώσαμε με την εχθρότητα κατά των Ελλήνων από το δημοτικό .. έτσι και οι Έλληνες μεγαλώνουν με την εχθρότητα κατά των Τούρκων.
Κανονικά δε θα πρέπει να θέλουν τους Τούρκους… Έλα όμως που από τη μια πλευρά το ότι πλούτισε η μεσαία τάξη και από την άλλη το γεγονός ότι στην Αλικαρνασσό, στο Τσεσμέ και στη Μαρμαρίδα, που είναι τουριστικές περιοχές, οι τιμές ανέβηκαν σε μεγάλο βαθμό οδήγησαν τους Τούρκους προς την Ελλάδα. Βέβαια, σ’ αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και την επιθυμία των δικών μας να γνωρίσουν νέα μέρη.
Δηλαδή, από τον ξενοδόχο μέχρι τον εστιάτορα, όλοι οι Έλληνες μικρομεσαίοι είναι άκρως ικανοποιημένοι. Ειδικά, όταν συγκρίνουν τους δικούς μας με Ρώσους, Βούλγαρους, Σέρβους και Ρουμάνους τουρίστες, εκ των οποίων ορισμένοι είναι πολύ αγενείς, χαίρονται πολύ με τους Τούρκους.
Παρακολούθησα στενά έναν εστιάτορα στο κέντρο του νησιού, ενώ έλεγε μερικές λέξεις, όπως «γκελ, αρκαντάς, κομσού, μπαλίκ τσόκ γκιουζέλ» και μάζευε τους Τούρκους τουρίστες, που περνούσαν μπροστά από την πόρτα του.
Ο άνθρωπος είχε μια ιδιαίτερη ικανότητα για παζαρέματα, σαν αυτή ορισμένων στην Κλειστή Αγορά της Κωνσταντινούπολης. Με τα λίγα αγγλικά που ήξερε είπε κι άλλα: «Εγώ είμαι 58 χρονών. Κάθε χρόνο από το Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο ξυπνάω το πρωί στις 5 και πάω και ψωνίζω ψάρια και λαχανικά… Και από τις 11 το πρωί στήνομαι εδώ…Η γυναίκα μου δουλεύει στην κουζίνα. Ούτε που βλεπόμαστε καθόλου. Τη νύχτα πάω στη 1 – 2 για ύπνο και την άλλη μέρα το ίδιο…»
Αμέσως, στη συνέχεια τον ρωτήσαμε τι κάνει το χειμώνα κι εκείνος μας είπε: «Περιοδεύουμε με τη γυναίκα μου. Πάμε στο Παρίσι, στη Ρώμη..» (Όταν μας έλεγε αυτά, οδήγησε στα τραπέζια δυο οικογένειες Τούρκων και 3 όμορφες Ρουμάνες. Στο μεταξύ, με γνεψίματα έβαλε να φέρουν στο δικό μας τραπέζι ψωμί και πάγο)
Ο Μητροπολίτης της Θεσσαλονίκης δε θα πρέπει να φοβάται από τους τουρίστες, διότι οι Τούρκοι, που προτίθενται να σφάξουν τους Έλληνες, καταρχήν δε χρειάζεται να πάνε ως τουρίστες. Κάποια μέρα, μπορεί να ξεσπάσει πόλεμος και να πάνε να σφάξουν και να σφαγιασθούν…
(Σημ. Φυσικά αυτοί που σφάζουν δεν είναι ποτέ άνθρωποι της μεσαίας τάξης, οι οποίοι παλαιότερα έχουν πάει στην Ελλάδα ως τουρίστες. Σε γενικές γραμμές, αυτοί που κάνουν σφαγές είναι κάποιοι ‘αλητήριοι’ που δεν έχουν ιδέα από τον κόσμο και θεωρούν εχθρούς όλους που δεν είναι Τούρκοι και Μουσουλμάνοι. Εκείνο που αναλογεί στους μορφωμένους είναι να σχεδιάσουν και να υποκινήσουν τη σφαγή.)
Ας τελειώσουμε με μια ωραία ευχή: Είθε να μην υπάρξουν ποτέ τέτοιες μέρες, έτσι ώστε οι Τούρκοι και οι Έλληνες να αποδείξουν ο ένας στον άλλον ότι τα προβλήματα μπορούν να μηδενισθούν>>.
Αυτά έγραψαν δυο Τουρκοι δημοσιογράφοι ως απάντηση στον Μητροπολίτη Ανθιμο. http://www.onalert.gr/stories/epithesi-kata-anthimou-apo-tourkia
Αναδημοσιεύουμε ολόκληρο το άρθρο του κ.Ταχά Ακιόλ και ακολουθεί εν συνεχεία παρουσίαση του άρθρου του κκ.Emre Αkoz. Περιμένουμε δε τα - ψύχραιμα - σχόλιά σας εφ' όλης της ύλης.
Γράφει ο κ.Ταχά Ακιόλ: <<Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος αντέδρασε έντονα για τους χιλιάδες Τούρκους τουρίστες που μετέβησαν σωρηδόν στην Ελλάδα με την ευκαιρία της εορτής του Ραμαζανίου. Ο Άνθιμος είπε ότι είναι «σκόπιμη» η μετάβαση των Τούρκων τουριστών στη Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε «Οι Τούρκοι θα μας κόψουν».
Ο Μητροπολίτης είχε ζητήσει και παλαιότερα και την απαγόρευση των τουρκικών σήριαλ.
Αρχικά δίστασα εάν θα πρέπει να ξεπεράσω το θέμα γελώντας ή να του αποδώσω σημασία και να γράψω. Τελικά αποφάσισα να γράψω όχι επειδή έδωσα σημασία στο Μητροπολίτη αλλά επειδή δίνω σημασία στη διανοητική ασθένεια «του να σκέπτεται κάποιος το σήμερα με το κεφάλι του χθες».
Στην εορτή του Ραμαζανίου επισκέφτηκαν το σπίτι του Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη 5.000 Τούρκοι τουρίστες. Ίσως ο Μητροπολίτης να ανησύχησε και γι’ αυτό. Γενικά είναι γνωστή η οπισθοδρομικότητα των Ορθοδόξων – Ελλήνων εθνικιστών.
Επιθυμώ να δω το θέμα από ορισμένες σκοπιές….
Καταρχήν, σε ακαδημαϊκό επίπεδο διευρύνονται οι ορίζοντες και αυξάνονται οι σχέσεις. Τη θέση της παλιάς τουρκικής εχθρότητας στην ελληνική ακαδημαϊκή ιστορία τώρα παίρνει ένας τρόπος περισσότερο αναλυτικός. Πρωτοπόρος σε αυτό είναι η Ελισάβετ Α. Ζαχαριάδου, την οποία θέλω να υπογραμμίσω με εκτίμηση. Η κ. Ζαχαριάδου, το 1985 ίδρυσε το Τμήμα της Οθωμανικής Ιστορίας, στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης. Την ενέργεια αυτή ακολούθησε και μία άλλη, που ήταν η σύσταση τμήματος και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ένα άλλο όνομα πρωτοπόρο στο θέμα αυτό είναι ο Βασίλης Δημητριάδης. Αυξάνεται ο αριθμός των νέων ακαδημαϊκών με ευρύ ορίζοντα που μεγάλωσαν μαζί.
Η κ. Ζαχαριάδου, η οποία έκανε μαθήματα και στο Πανεπιστήμιο Σαμπαντζί, είναι ειδικός στην περίοδο 1400-1600, την οποία χαρακτηρίζει ως «τα ωραιότερα χρόνια του Οθωμανικού κράτους». Συνιστώ το βιβλίο της «Osmanli Beygili» που εκδόθηκε από τις εκδόσεις του Tarih Vakfi (Ιδρύματος Ιστορίας).
Κατά τρόπο παρόμοιο, και στην Τουρκία διευρύνονται οι έρευνες αναφορικά με τον ελληνικό πολιτισμό. Η σεβαστή καθηγήτρια Μελέκ Ντελίμπασι που ίδρυσε την έδρα της ελληνικής γλώσσας και φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Άγκυρας, εξέδωσε το βιβλίο «Μία γεωγραφία – Δύο Αυτοκρατορίες» που είναι ένα έργο άκρως αξιόλογο.
Βέβαια τραυματικά γεγονότα που συνεχίστηκαν το λιγότερο για μια 100ετία στην ιστορία επηρέασαν τα αισθήματά μας. Τα αισθήματα κατά της Τουρκίας στην Ελλάδα είναι περισσότερο διαδεδομένα. Οι φιλικές και οι εμπορικές αντιπροσωπείες που μετέβαιναν από την Τουρκία, μέχρι πρόσφατα αντιμετώπιζαν αντιδράσεις.
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα υποκίνησε τα σοβινιστικά αισθήματα. Το φασιστικό κόμμα Χρυσή Αυγή με το ναζιστικό σύμβολο, το οποίο σε κανονικές εποχές έπαιρνε ποσοστό ψήφων κάτι της χιλίοις, όταν ξέσπασε η κρίση αύξησε τις ψήφους του στο 7% και έφτασε στο σημείο να έχει σημαντική εκπροσώπηση στη Βουλή.
Όμως η κρίση είχε και μία ακόμα επίπτωση. Πέραν του ότι δεν βλέπουν κακή πρόθεση από την Τουρκία, αυξήθηκε και το ενδιαφέρον τους για τους Τούρκους τουρίστες. Δεν είναι μικρός ο αριθμός των Ελλήνων που καταθέτουν τα χρήματά τους σε τουρκικές τράπεζες, τις οποίες κρίνουν φερέγγυες. Επίσης, συνεχώς αυξάνεται και ο αριθμός των Τούρκων τουριστών που μεταβαίνουν στα ελληνικά νησιά, στη Θεσσαλονίκη και στη Δυτική Θράκη.
Ο μητροπολίτης εξοργίζεται λόγω του ενδιαφέροντος των Τούρκων για τη Θεσσαλονίκη, αλλά οι μικρομεσαίοι της Θεσσαλονίκης είναι πολύ ικανοποιημένοι από τους Τούρκους. Η αύξηση τόσο των ακαδημαϊκών και των πολιτιστικών σχέσεων όσο και των εμπορικών κάνει να λιώνουν οι πάγοι.
Οι μητροπολίτες που ξεσηκώνονται να εξηγήσουν τον κόσμο του αιώνα μας, με τα μίση του χθες, κόμματα όπως η Χρυσή Αυγή, τα προσεχή χρόνια θα εξοργιστούν ακόμα περισσότερο διότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις θα αναπτυχθούν ακόμα πιο πολύ.
Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, που μιλάει για «σφαγή» θα πρέπει να διαβάσει ιστορία. Θα πρέπει να διαβάσει τον Ηρακλή Μήλλα για τις δύο πλευρές του Αιγαίου αλλά βέβαια τύποι σαν το μητροπολίτη δε χρειάζεται να διαβάζουν. Τους φτάνει ο φανατισμός τους>.
Ο κ. Emre Αkoz
H Sabah δημοσιεύει άρθρο του κ.Emre Αkoz όπου γράφει ότι ο Μητροπολίτης της Θεσσαλονίκης Άνθιμος αντιτάχθηκε στους Τούρκους τουρίστες που μετέβησαν στην Ελλάδα για διακοπές με την ευκαιρία της εορτής του Ραμαζανίου.
Ο Άνθιμος είπε «Είναι σκόπιμη η έλευση των Τούρκων ως τουρίστες στη Θεσσαλονίκη…Ο πραγματικός τους σκοπός είναι άλλος. Κάποια στιγμή θα έρθουν και θα μας σφάξουν».
Ο δημοσιογράφος συνεχίζοντας γράφει: Δεν γνωρίζω τη Θεσσαλονίκη, αλλά λίγο πολύ γνωρίζω την τουριστική κατάσταση της Θάσου μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης. Ο κ. Μητροπολίτης ας πάει εκεί να διατυπώσει τις απόψεις του στους εκεί μικρομεσαίους. Ασφαλώς, δεν θα μπορέσει να μείνει για πολύ στο νησί. Με το πρώτο φεριμπότ θα βγει στην Κεραμωτή και θα πάρει το δρόμο για τη Θεσσαλονίκη.
Στη Θάσο ξέρω δυο ξενοδοχεία: το ένα 22 δωματίων. Παρόλο που δεν είναι στην παραλία, κατά τη διάρκεια της εορτής του Ραμαζανίου όλα τα δωμάτια ενοικιάσθηκαν σε Τούρκους… Σε άλλο ξενοδοχείο 40 δωματίων τα 25 δωμάτια τα είχαν κλείσει Τούρκοι.
Όπως εμείς, που μεγαλώσαμε με την εχθρότητα κατά των Ελλήνων από το δημοτικό .. έτσι και οι Έλληνες μεγαλώνουν με την εχθρότητα κατά των Τούρκων.
Κανονικά δε θα πρέπει να θέλουν τους Τούρκους… Έλα όμως που από τη μια πλευρά το ότι πλούτισε η μεσαία τάξη και από την άλλη το γεγονός ότι στην Αλικαρνασσό, στο Τσεσμέ και στη Μαρμαρίδα, που είναι τουριστικές περιοχές, οι τιμές ανέβηκαν σε μεγάλο βαθμό οδήγησαν τους Τούρκους προς την Ελλάδα. Βέβαια, σ’ αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και την επιθυμία των δικών μας να γνωρίσουν νέα μέρη.
Δηλαδή, από τον ξενοδόχο μέχρι τον εστιάτορα, όλοι οι Έλληνες μικρομεσαίοι είναι άκρως ικανοποιημένοι. Ειδικά, όταν συγκρίνουν τους δικούς μας με Ρώσους, Βούλγαρους, Σέρβους και Ρουμάνους τουρίστες, εκ των οποίων ορισμένοι είναι πολύ αγενείς, χαίρονται πολύ με τους Τούρκους.
Παρακολούθησα στενά έναν εστιάτορα στο κέντρο του νησιού, ενώ έλεγε μερικές λέξεις, όπως «γκελ, αρκαντάς, κομσού, μπαλίκ τσόκ γκιουζέλ» και μάζευε τους Τούρκους τουρίστες, που περνούσαν μπροστά από την πόρτα του.
Ο άνθρωπος είχε μια ιδιαίτερη ικανότητα για παζαρέματα, σαν αυτή ορισμένων στην Κλειστή Αγορά της Κωνσταντινούπολης. Με τα λίγα αγγλικά που ήξερε είπε κι άλλα: «Εγώ είμαι 58 χρονών. Κάθε χρόνο από το Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο ξυπνάω το πρωί στις 5 και πάω και ψωνίζω ψάρια και λαχανικά… Και από τις 11 το πρωί στήνομαι εδώ…Η γυναίκα μου δουλεύει στην κουζίνα. Ούτε που βλεπόμαστε καθόλου. Τη νύχτα πάω στη 1 – 2 για ύπνο και την άλλη μέρα το ίδιο…»
Αμέσως, στη συνέχεια τον ρωτήσαμε τι κάνει το χειμώνα κι εκείνος μας είπε: «Περιοδεύουμε με τη γυναίκα μου. Πάμε στο Παρίσι, στη Ρώμη..» (Όταν μας έλεγε αυτά, οδήγησε στα τραπέζια δυο οικογένειες Τούρκων και 3 όμορφες Ρουμάνες. Στο μεταξύ, με γνεψίματα έβαλε να φέρουν στο δικό μας τραπέζι ψωμί και πάγο)
Ο Μητροπολίτης της Θεσσαλονίκης δε θα πρέπει να φοβάται από τους τουρίστες, διότι οι Τούρκοι, που προτίθενται να σφάξουν τους Έλληνες, καταρχήν δε χρειάζεται να πάνε ως τουρίστες. Κάποια μέρα, μπορεί να ξεσπάσει πόλεμος και να πάνε να σφάξουν και να σφαγιασθούν…
(Σημ. Φυσικά αυτοί που σφάζουν δεν είναι ποτέ άνθρωποι της μεσαίας τάξης, οι οποίοι παλαιότερα έχουν πάει στην Ελλάδα ως τουρίστες. Σε γενικές γραμμές, αυτοί που κάνουν σφαγές είναι κάποιοι ‘αλητήριοι’ που δεν έχουν ιδέα από τον κόσμο και θεωρούν εχθρούς όλους που δεν είναι Τούρκοι και Μουσουλμάνοι. Εκείνο που αναλογεί στους μορφωμένους είναι να σχεδιάσουν και να υποκινήσουν τη σφαγή.)
Ας τελειώσουμε με μια ωραία ευχή: Είθε να μην υπάρξουν ποτέ τέτοιες μέρες, έτσι ώστε οι Τούρκοι και οι Έλληνες να αποδείξουν ο ένας στον άλλον ότι τα προβλήματα μπορούν να μηδενισθούν>>.
Αυτά έγραψαν δυο Τουρκοι δημοσιογράφοι ως απάντηση στον Μητροπολίτη Ανθιμο. http://www.onalert.gr/stories/epithesi-kata-anthimou-apo-tourkia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου