O MHTPOΠOΛITHΣ ΦΛΩPINHΣ AYΓOYΣTINOΣ KANTIΩTHΣ
λέει για την Σκοπιανή προπαγάνδα·
«Tώρα έχουμε τους Σκοπιανούς, που είναι είδος σαλιγκαρίου, τα
οποία είναι κρυμμένα δεξιά και αριστερά, αλλά μόλις πέσει η βροχούλα,
το έχετε παρατηρήσει, βγαίνουν όλα στην επιφάνεια»(Kατασκήνωσι
4-8-1992).
Φλώρινα, 5.2.2019
ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
Κύριε Βασιλείου, σᾶς εὔχομαι καλὴ χρονιά.
Δὲν σᾶς γνωρίζω προσωπικά. Μαθαίνω γιὰ σᾶς τώρα, διαβάζοντας ἕνα ἄρθρο γιά ‘‘πένθιμες καμπάνες καὶ τοὺς καμπανάρηδες τῆς ζωῆς’’ καὶ δὲν μπορῶ νὰ μὴν σᾶς ἐνοχλήσω. Δὲν βιάσθηκε νὰ γράψω, ἀφήνοντας τὸν καιρὸ γιὰ νὰ ἠρεμήσω.
Ζητάω μία διευκρίνισι· Ὅσα γράφετε εἶναι προσωπικές σας ἀπόψεις ἢ γράφετε ὡς διευθυντὴς τύπου τῆς ΙΣ; Διότι ἂν ὅσα γράφετε ἐκφράζουν τὸν κ. Βασιλείου, εἶναι δικαίωμά σας καὶ δὲν ἀσχολοῦμαι. Μπορεῖτε νὰ εἶστε πιὸ σκοπιανὸς καὶ ἀπὸ τὸν Ζάεφ. Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει καθόλου. Ἂν ὅμως εἶναι θέσεις τῆς Ι.Σ., καὶ γράφετε κατ’ ἐντολήν, τότε μόνον νὰ λάβετε ὑπ’οψιν σας, ὅσα θέλω καὶ ἐγώ, ὡς ἐλεύθερος πολίτης μιᾶς δημοκρατικῆς πολιτείας, νὰ καταγράψω.
Ἔτρεχα χρόνια γιὰ τὸ Μακεδονικὸ πρόβλημα. Ἤμουν, εἶμαι καὶ θὰ εἶμαι ὑπὲρ τῆς τρισχιλιόχρονης Μακεδονίας μὲ τὴν ὁποία δὲν ἔχουν καμμία σχέσι, οὔτε βέβαια καὶ κανένα δικαίωμα πάνω της οἱ σλαῦοι (Τὰ παραδέχθηκε καὶ ὁ μακαρίτης Γκρηγκόροφ). Δὲν ἔχει καὶ κανένας, ἔστω πρωθυπουργός, τὸ δικαίωμα νὰ ξεπουλάει τὴν Μακεδονία, ὡσὰν νὰ εἶναι κτῆμα τοῦ πατέρα του. Βλέποντας ὅμως τὴν μεγάλη προδοσία της, δὲν μποροῦμε νὰ μὴν διαμαρτυρηθοῦμε. Κίνητρό μας εἶναι ἡ Φιλοπατρία καὶ τίποτε ἄλλο. Ἡ Φιλοπατρία εἶναι ἀρετὴ δὲν εἶναι ἐγκλημα. Δὲν στρεφόμαστε ἐναντίον κανενός. Ὑπερασπιζόμαστε μὲ τὶς φωνές μας καὶ τὶς πένθιμες καμπάνες τὴν προδομένη πατρίδα. Ἐμᾶς ποὺ διαμαρτυρόμαστε γιὰ τὸ ξεπούλημα τῆς Μακεδονίας πῶς μᾶς ζυγίσατε καὶ μᾶς βρήκατε νὰ ἔχωμε ‘‘ἀρρωστημένο πατριωτισμό’’, καὶ σὲ ἕνα δεύτερο ζύγισμα διαπιστώσατε ‘‘ὑπέρμετρα ἀρρωστημένο πατριωτισμό’’. Καὶ σὲ δεὐτερη διάγνωσί σας μᾶς βρήκατε καὶ ‘‘πατριδοκάπηλους’’;
Κύριε Βασιλείου, κάποιος ἢ ἀγαπάει τὴν πατρίδα του ἢ δὲν τὴν ἀγαπάει. Δὲν ὑπάρχουν ἀποχρώσεις, ὅπως δὲν ὑπάρχουν ἀποχρώσεις, εἶστε θεολόγος καὶ ξέρετε, καὶ στὴν πίστι. Ἢ πιστεύει κάποιος στὸν Χριστό, ἢ δὲν πιστεύει. Δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι κάποιος ὀρθόδοξος καὶ λίγο μονοφυσίτης. Ὁ πατριωτισμός μας εἶναι ὁ ἴδιος μὲ τὸν πατριωτισμό ὅλων τῶν ἡρώων τοῦ Ἔθνους μας. Οἱ ἥρωες τοῦ Ἔθνους εἶχαν ἀρρωστημένο πατριωτισμό; Ἐμεῖς εἴμαστε πατριῶτες καὶ ἔχομε τὸ δικαίωμα νὰ διαμαρτυρόμαστε εἰρηνικά. Δὲν κουβαλάμε ‘‘ἰδεολογήματα μίσους ἐθνικιστικῶν διαχωριστικῶν γραμμῶν’’, εἴμαστε πιστοὶ χριστιανοί. Δὲν ἀντιλήφθηκε ἡ ΙΣ ὅτι ὅσοι εἴμασταν στὸ συλλαλητήριο τῆς Θεσσαλονίκης καὶ τὼν Ἀθηνῶν εἴμαστε αὐτοὶ ποὺ ἐκκλησιάζονται καὶ γεμίζουν καὶ τὸν δίσκο; Στὰ τρία ἀπὸ τὰ πέντε λεωφορεῖα τῆς Φλωρίνης ὑπεύθυνοι ἦσαν ἱερεῖς καὶ οἱ μετέχοντες ἦσαν οἱ ἐνορῖτες τους. Μοναχοί, μοναχές, κληρικοί, κατηχητόπουλα, μέλη κύκλων μελέτης, πολύτεκνες οἰκογένειες προασπίζονται τὸ δίκαιο τῆς Μακεδονίας μας καὶ μᾶς κολλᾶτε τὴν ἐτικέτα τοῦ ἐθνικιστή;
Τὴν ἄλλη ἐτικέτα, τοῦ πατριδοκάπηλου, βρῆτε ἄλλα πέτα γιὰ νὰ τὴν καρφιτσώσετε. Ἐμεῖς πληρώσαμε εἰσιτήριο γιὰ νὰ βρεθοῦμε στὸ συλλαλητήριο. Δὲν καπηλευθήκαμε κανέναν. Δὲν ἀποβλέπουμε σὲ κανένα κέρδος πέρα ἀπὸ τὴν πατρίδα μας. Γι’αὐτὴν τρέχομε καὶ θυσιαζόμαστε. Πατριδοκάπηλοι εἶναι οἱ πολιτικοὶ ποὺ πουλᾶνε τὴν ψῆφο τους καὶ συναλλάσσονται. Τὸ δικό μας κέρδος ἦταν νὰ μπουκώσουμε ἀπὸ ληγμένα χημικά, ποὺ προκάλεσαν προγραμματικὰ προβοκάτορες.
Λοιπὸν ἀπαιτῶ συγνώμη γιὰ τὶς ἐτικέτες ποὺ μᾶς κρεμάσατε. Καὶ νὰ ξέρετε ὅτι ἐτικέτες κρεμᾶνε ὅσοι δὲν ἔχουν ἐπιχειρήματα νὰ στηρίξουν τὶς θέσεις τους. Ἡ ἐτικέτα ἀχρηστεύει τὸν συνομιλητή.
Ἔχετε δίκαιο ὅταν γράφετε ὅτι ἡ συμφωνία τῶν Πρεσπῶν ‘‘εἶναι μιὰ νέα ὑπόθεση γιὰ ὅλους μας’’. Δὲν λέτε τί νέα ὑπόθεσι εἶναι αὐτὴ. Καὶ ἡ Μικρασιατικὴ καταστροφὴ ἦταν μία νέα ὑπόθεση γιὰ ὅλους μας. Αὐτὸ ἐννοεῖτε; Ἔχετε δίκαιο, διότι διότι πρόκειται γιὰ μία νέα καταστροφή, ποὺ εὐνοεῖ μόνο τὴν νέα τάξι, ἀλλὰ ὄχι τὸν Ἑλληνισμό. Αὐτὸς εἶναι ὁ πόνος μας καὶ γι’ αὐτὸ φωνάζομε. Μὲ τὴν Συμφωνία Πρεσπῶν ἐπὶ τέλους τὸ ὅραμα τοῦ Γιόσεβ Τίτο παίρνει σάρκα καὶ ὀστὰ ἀπὸ δική μας ἀβελτηρία. Πῶς νὰ μὴν φωνάζουμε; Πῶς καὶ σεῖς ἀκόμα σιωπᾶτε;
Θέλαμε νὰ λυθῆ τὸ πρόβλημα πρὸ ἐτῶν σαράντα καί. Δὲν θέλαμε νὰ διαιωνίζεται τὸ πρόβλημα, ἀλλὰ θέλομε λύσι δίκαιη. Πῶς χωράει στὸ μυαλό σας νὰ βλέπομε τοὺς σλαύους ὡς Μακεδόνες; Τὶ βιασμὸς τῆς Ἱστορίας εἶναι αὐτός; Νὰ αὐτὴ εἶναι ἡ νέα ὑπόθεση γιὰ ὅλους μας.
Ἀπὸ τὸ ἄρθρο σας μὲ ἀπογοήτευσε, πιθανὸν καὶ ἄλλους πιστοὺς, τὸ ὅτι ἔχετε τὴν ἀνάγκη ἑνὸς Διογένη ‘‘που μέσα στο σκότος του κόσμου θα βρεί τον χαμένο άνθρωπο της Ιστορίας’’. Τὰ γράφει αὐτὰ κάποιος ἐκ μέρους τῆς ΙΣ; Δὲν μᾶς φθάνει ὁ Χριστὸς ὁ Θεός, ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ νὰ σώση τὸν ἄνθρωπο, ποὺ εἶναι τὸ φῶς τοῦ κόσμου, καὶ θὰ μᾶς σώσει ἕνας Διογένης; Ἐμεῖς ποὺ τρέχομε στὰ συλλαλητήρια ἔχομε τὸ Φῶς τοῦ κόσμου. Ἐσεῖς περιμένετε τὸν Διογένη, κάπου θὰ φανῆ μὲ τὸ φαναράκι του.
Δὲν συνεχίζω ἄλλο.
Πεῖτε μόνον στὴν ΙΣ νὰ βρῆ νέους τίτλους γιὰ τοὺς Μητροπολῖτες τῶν Νέων Χωρῶν. Γιὰ ὅσους ἔχουν στὸν τίτλο τους τό ‘‘Ἄνω Μακεδονίας’’ καὶ τὸν τοῦ Κιλκίς, διότι οἱ σκοπιανοί ἤδη ἐξέλεξαν καὶ ἐνθρόνισαν μητροπολίτη Πολυανῆς. Θὰ ἔχει πρόβλημα καὶ ὁ Φλωρίνης, διότι ἔχει στὸν τίτλο του τό ‘‘Πρεσπῶν’’, καὶ αὐτό, κατὰ τὴν νοοτροπία τῶν νεοταξιτῶν, προκαλεῖ μῖσος καὶ μισαλλοδοξία (!).
Ἀπαιτῶ συγνώμη γιὰ τὶς ἐτικέτες καὶ τοὺς χαρακτηρισμοὺς. Δὲν μᾶς ταιριάζουν.
Μία καλύτερη ἱστορικὴ προσέγγισι γιὰ τὴν Μακεδονία ἴσως σᾶς διαφώτιζε.
Σᾶς τὸ εὔχομαι.
Δὲν σᾶς γνωρίζω προσωπικά. Μαθαίνω γιὰ σᾶς τώρα, διαβάζοντας ἕνα ἄρθρο γιά ‘‘πένθιμες καμπάνες καὶ τοὺς καμπανάρηδες τῆς ζωῆς’’ καὶ δὲν μπορῶ νὰ μὴν σᾶς ἐνοχλήσω. Δὲν βιάσθηκε νὰ γράψω, ἀφήνοντας τὸν καιρὸ γιὰ νὰ ἠρεμήσω.
Ζητάω μία διευκρίνισι· Ὅσα γράφετε εἶναι προσωπικές σας ἀπόψεις ἢ γράφετε ὡς διευθυντὴς τύπου τῆς ΙΣ; Διότι ἂν ὅσα γράφετε ἐκφράζουν τὸν κ. Βασιλείου, εἶναι δικαίωμά σας καὶ δὲν ἀσχολοῦμαι. Μπορεῖτε νὰ εἶστε πιὸ σκοπιανὸς καὶ ἀπὸ τὸν Ζάεφ. Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει καθόλου. Ἂν ὅμως εἶναι θέσεις τῆς Ι.Σ., καὶ γράφετε κατ’ ἐντολήν, τότε μόνον νὰ λάβετε ὑπ’οψιν σας, ὅσα θέλω καὶ ἐγώ, ὡς ἐλεύθερος πολίτης μιᾶς δημοκρατικῆς πολιτείας, νὰ καταγράψω.
Ἔτρεχα χρόνια γιὰ τὸ Μακεδονικὸ πρόβλημα. Ἤμουν, εἶμαι καὶ θὰ εἶμαι ὑπὲρ τῆς τρισχιλιόχρονης Μακεδονίας μὲ τὴν ὁποία δὲν ἔχουν καμμία σχέσι, οὔτε βέβαια καὶ κανένα δικαίωμα πάνω της οἱ σλαῦοι (Τὰ παραδέχθηκε καὶ ὁ μακαρίτης Γκρηγκόροφ). Δὲν ἔχει καὶ κανένας, ἔστω πρωθυπουργός, τὸ δικαίωμα νὰ ξεπουλάει τὴν Μακεδονία, ὡσὰν νὰ εἶναι κτῆμα τοῦ πατέρα του. Βλέποντας ὅμως τὴν μεγάλη προδοσία της, δὲν μποροῦμε νὰ μὴν διαμαρτυρηθοῦμε. Κίνητρό μας εἶναι ἡ Φιλοπατρία καὶ τίποτε ἄλλο. Ἡ Φιλοπατρία εἶναι ἀρετὴ δὲν εἶναι ἐγκλημα. Δὲν στρεφόμαστε ἐναντίον κανενός. Ὑπερασπιζόμαστε μὲ τὶς φωνές μας καὶ τὶς πένθιμες καμπάνες τὴν προδομένη πατρίδα. Ἐμᾶς ποὺ διαμαρτυρόμαστε γιὰ τὸ ξεπούλημα τῆς Μακεδονίας πῶς μᾶς ζυγίσατε καὶ μᾶς βρήκατε νὰ ἔχωμε ‘‘ἀρρωστημένο πατριωτισμό’’, καὶ σὲ ἕνα δεύτερο ζύγισμα διαπιστώσατε ‘‘ὑπέρμετρα ἀρρωστημένο πατριωτισμό’’. Καὶ σὲ δεὐτερη διάγνωσί σας μᾶς βρήκατε καὶ ‘‘πατριδοκάπηλους’’;
Κύριε Βασιλείου, κάποιος ἢ ἀγαπάει τὴν πατρίδα του ἢ δὲν τὴν ἀγαπάει. Δὲν ὑπάρχουν ἀποχρώσεις, ὅπως δὲν ὑπάρχουν ἀποχρώσεις, εἶστε θεολόγος καὶ ξέρετε, καὶ στὴν πίστι. Ἢ πιστεύει κάποιος στὸν Χριστό, ἢ δὲν πιστεύει. Δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι κάποιος ὀρθόδοξος καὶ λίγο μονοφυσίτης. Ὁ πατριωτισμός μας εἶναι ὁ ἴδιος μὲ τὸν πατριωτισμό ὅλων τῶν ἡρώων τοῦ Ἔθνους μας. Οἱ ἥρωες τοῦ Ἔθνους εἶχαν ἀρρωστημένο πατριωτισμό; Ἐμεῖς εἴμαστε πατριῶτες καὶ ἔχομε τὸ δικαίωμα νὰ διαμαρτυρόμαστε εἰρηνικά. Δὲν κουβαλάμε ‘‘ἰδεολογήματα μίσους ἐθνικιστικῶν διαχωριστικῶν γραμμῶν’’, εἴμαστε πιστοὶ χριστιανοί. Δὲν ἀντιλήφθηκε ἡ ΙΣ ὅτι ὅσοι εἴμασταν στὸ συλλαλητήριο τῆς Θεσσαλονίκης καὶ τὼν Ἀθηνῶν εἴμαστε αὐτοὶ ποὺ ἐκκλησιάζονται καὶ γεμίζουν καὶ τὸν δίσκο; Στὰ τρία ἀπὸ τὰ πέντε λεωφορεῖα τῆς Φλωρίνης ὑπεύθυνοι ἦσαν ἱερεῖς καὶ οἱ μετέχοντες ἦσαν οἱ ἐνορῖτες τους. Μοναχοί, μοναχές, κληρικοί, κατηχητόπουλα, μέλη κύκλων μελέτης, πολύτεκνες οἰκογένειες προασπίζονται τὸ δίκαιο τῆς Μακεδονίας μας καὶ μᾶς κολλᾶτε τὴν ἐτικέτα τοῦ ἐθνικιστή;
Τὴν ἄλλη ἐτικέτα, τοῦ πατριδοκάπηλου, βρῆτε ἄλλα πέτα γιὰ νὰ τὴν καρφιτσώσετε. Ἐμεῖς πληρώσαμε εἰσιτήριο γιὰ νὰ βρεθοῦμε στὸ συλλαλητήριο. Δὲν καπηλευθήκαμε κανέναν. Δὲν ἀποβλέπουμε σὲ κανένα κέρδος πέρα ἀπὸ τὴν πατρίδα μας. Γι’αὐτὴν τρέχομε καὶ θυσιαζόμαστε. Πατριδοκάπηλοι εἶναι οἱ πολιτικοὶ ποὺ πουλᾶνε τὴν ψῆφο τους καὶ συναλλάσσονται. Τὸ δικό μας κέρδος ἦταν νὰ μπουκώσουμε ἀπὸ ληγμένα χημικά, ποὺ προκάλεσαν προγραμματικὰ προβοκάτορες.
Λοιπὸν ἀπαιτῶ συγνώμη γιὰ τὶς ἐτικέτες ποὺ μᾶς κρεμάσατε. Καὶ νὰ ξέρετε ὅτι ἐτικέτες κρεμᾶνε ὅσοι δὲν ἔχουν ἐπιχειρήματα νὰ στηρίξουν τὶς θέσεις τους. Ἡ ἐτικέτα ἀχρηστεύει τὸν συνομιλητή.
Ἔχετε δίκαιο ὅταν γράφετε ὅτι ἡ συμφωνία τῶν Πρεσπῶν ‘‘εἶναι μιὰ νέα ὑπόθεση γιὰ ὅλους μας’’. Δὲν λέτε τί νέα ὑπόθεσι εἶναι αὐτὴ. Καὶ ἡ Μικρασιατικὴ καταστροφὴ ἦταν μία νέα ὑπόθεση γιὰ ὅλους μας. Αὐτὸ ἐννοεῖτε; Ἔχετε δίκαιο, διότι διότι πρόκειται γιὰ μία νέα καταστροφή, ποὺ εὐνοεῖ μόνο τὴν νέα τάξι, ἀλλὰ ὄχι τὸν Ἑλληνισμό. Αὐτὸς εἶναι ὁ πόνος μας καὶ γι’ αὐτὸ φωνάζομε. Μὲ τὴν Συμφωνία Πρεσπῶν ἐπὶ τέλους τὸ ὅραμα τοῦ Γιόσεβ Τίτο παίρνει σάρκα καὶ ὀστὰ ἀπὸ δική μας ἀβελτηρία. Πῶς νὰ μὴν φωνάζουμε; Πῶς καὶ σεῖς ἀκόμα σιωπᾶτε;
Θέλαμε νὰ λυθῆ τὸ πρόβλημα πρὸ ἐτῶν σαράντα καί. Δὲν θέλαμε νὰ διαιωνίζεται τὸ πρόβλημα, ἀλλὰ θέλομε λύσι δίκαιη. Πῶς χωράει στὸ μυαλό σας νὰ βλέπομε τοὺς σλαύους ὡς Μακεδόνες; Τὶ βιασμὸς τῆς Ἱστορίας εἶναι αὐτός; Νὰ αὐτὴ εἶναι ἡ νέα ὑπόθεση γιὰ ὅλους μας.
Ἀπὸ τὸ ἄρθρο σας μὲ ἀπογοήτευσε, πιθανὸν καὶ ἄλλους πιστοὺς, τὸ ὅτι ἔχετε τὴν ἀνάγκη ἑνὸς Διογένη ‘‘που μέσα στο σκότος του κόσμου θα βρεί τον χαμένο άνθρωπο της Ιστορίας’’. Τὰ γράφει αὐτὰ κάποιος ἐκ μέρους τῆς ΙΣ; Δὲν μᾶς φθάνει ὁ Χριστὸς ὁ Θεός, ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ νὰ σώση τὸν ἄνθρωπο, ποὺ εἶναι τὸ φῶς τοῦ κόσμου, καὶ θὰ μᾶς σώσει ἕνας Διογένης; Ἐμεῖς ποὺ τρέχομε στὰ συλλαλητήρια ἔχομε τὸ Φῶς τοῦ κόσμου. Ἐσεῖς περιμένετε τὸν Διογένη, κάπου θὰ φανῆ μὲ τὸ φαναράκι του.
Δὲν συνεχίζω ἄλλο.
Πεῖτε μόνον στὴν ΙΣ νὰ βρῆ νέους τίτλους γιὰ τοὺς Μητροπολῖτες τῶν Νέων Χωρῶν. Γιὰ ὅσους ἔχουν στὸν τίτλο τους τό ‘‘Ἄνω Μακεδονίας’’ καὶ τὸν τοῦ Κιλκίς, διότι οἱ σκοπιανοί ἤδη ἐξέλεξαν καὶ ἐνθρόνισαν μητροπολίτη Πολυανῆς. Θὰ ἔχει πρόβλημα καὶ ὁ Φλωρίνης, διότι ἔχει στὸν τίτλο του τό ‘‘Πρεσπῶν’’, καὶ αὐτό, κατὰ τὴν νοοτροπία τῶν νεοταξιτῶν, προκαλεῖ μῖσος καὶ μισαλλοδοξία (!).
Ἀπαιτῶ συγνώμη γιὰ τὶς ἐτικέτες καὶ τοὺς χαρακτηρισμοὺς. Δὲν μᾶς ταιριάζουν.
Μία καλύτερη ἱστορικὴ προσέγγισι γιὰ τὴν Μακεδονία ἴσως σᾶς διαφώτιζε.
Σᾶς τὸ εὔχομαι.
Δημήτριος Πέτρου Ρίζος
Δρ θεολογίας-φιλόλογος
(Πανοσοπούλου 6, 531 00 Φλώρινα, 23850 28940)
Δρ θεολογίας-φιλόλογος
(Πανοσοπούλου 6, 531 00 Φλώρινα, 23850 28940)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου