Άγιοι Σέργιος και Βάκχος εν Συρία, εκ Ρώμης (290-303)
Όσιος Σέργιος της Νούρμα, Vologda Ρωσίας, μαθητής αγίου Σεργίου του Ραντονέζ (1412)
Όσιος Ιωάννης ο Ερημίτης και οι συν αυτώ 98 θεοφόροι Πατέρες, εν Κυδωνία της Κρήτης (1632)
Ανακομιδή των λειψάνων του Οσίου Ιωάννου Τριανταφυλλίδη του πρεσβυτέρου, του νέου ελεήμονος, εκ Χαλδίας Μικράς Ασίας (1906)
Εορτάζουν στις 7 Οκτωβρίου
«Ίνα ώσιν εν, καθώς ημείς εν εσμέν …» ( Ιω. ιζ´ 11)
«ότι κραταιά ως θάνατος αγάπη, δηλ. είναι δυνατή η αγάπη σαν το θάνατο» (Άσμα Ασμ. 8, 6).
Κυριακή Βʼ Λουκά: Η τέλεια αγάπη (Λουκ. στ’ 31-36)
Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Όταν οι άνθρωποι έχουν παντοτινή επίγνωση της φιλανθρωπίας του Θεού προς αυτούς, θα είναι φιλάνθρωποι κι ο ένας προς τον άλλον. Δεν υπάρχει τίποτ’ άλλο που να κάνει τους ανθρώπους άσπλαχνους προς τους άλλους, όσο η πεποίθηση πως κανένας δε θέλει να δώσει και στους ίδιους. Κανένας; Και πού είναι ο Θεός τότε; Δε μας αποζημιώνει κάθε μέρα και κάθε νύχτα ο Θεός με την ευσπλαχνία Του, σε αντίθεση μ’ εμάς που είμαστε άσπλαχνοι; Δεν είναι πιο σπουδαίο για μας να μας ευεργετήσει ο Βασιλιάς στην αυλή Του με την ευσπλαχνία Του, αντί να μας ευεργετούν οι δούλοι Του; Τί μας ωφελεί αν μας ευεργετούν όλοι οι δούλοι Του, αλλά ο Βασιλιάς είναι συγκρατημένος απέναντι μας;…
Αν δεν υπήρχε η αγάπη, όλοι οι άνθρωποι θα ήταν θύματα της κοσμικής νομικής δικαιοσύνης. Χωρίς αγάπη ο νόμος δεν μπορεί να περιφρουρήσει αυτό που ήδη υπάρχει. Η αγάπη όμως δημιουργεί καινούργια και μεγάλα έργα στον κόσμο. Ολόκληρο τον κόσμο τον δημιούργησε η αγάπη. Γι’ αυτό και είναι καλλίτερο στους ανθρώπους ν’ ασκούνται από τη παιδική τους ηλικία στη γνώση της γλυκύτητας που προσφέρει η αγάπη κι η φιλανθρωπία, παρά να μάθουν τη σκληρότητα του νόμου. Το νόμο τον μαθαίνει κανείς οποτεδήποτε. Όταν όμως η καρδιά σκληρυνθεί, είναι δύσκολο να ξαναγυρίσει και να γίνει σπλαχνική. Όταν οι άνθρωποι είναι ελεήμονες δε θ’ αμαρτήσουν ενάντια στο νόμο. Όταν όμως τηρούν το νόμο αλλά τους λείπει η φιλανθρωπία, διακινδυνεύουν να χάσουν το στεφάνι της δόξας που υποσχέθηκε ο Κύριος στους φιλάνθρωπους.
Το σημερινό ευαγγέλιο μιλάει για την ύψιστη μορφή αγάπης: την αγάπη για τους εχθρούς. Ο Κύριος Ιησούς έδωσε την εντολή – όχι συμβουλή αλλά εντολή — ν’ αγαπάμε τους εχθρούς μας…. Είπε ο Κύριος: «Και καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, και υμείς ποιείτε αυτοίς ομοίως» (Λουκ. στ’ 31). Αυτά είναι τα λόγια του σημερινού ευαγγελίου που μας εισάγουν στην αγάπη για τους εχθρούς μας. Αν δε θέλετε να γίνουν εχθροί σας οι άνθρωποι, πρώτ’ απ’ όλα φροντίστε να μη γίνετε εσείς εχθροί τους… . Όταν είσαι φίλος με τους άλλους, τότε οι εχθροί σου, έστω και ασυνείδητα, βοηθούν στη σωτηρία σου. …
Κανένας άνθρωπος δε θέλει να τον βλάψουν
οι άλλοι. Επομένως ας μη βλάψει κι αυτός τους άλλους. Κάθε άνθρωπος
θέλει να του φέρονται καλά. Επομένως ας φέρεται κι αυτός καλά στους
άλλους. Κάθε άνθρωπος θέλει να του συχωρούν τις αμαρτίες του. Ας
συγχωρεί κι αυτός τις αμαρτίες των άλλων. Κάθε άνθρωπος θέλει να
συμπάσχουν οι άλλοι στις λύπες του και να χαίρονται στη χαρά του. Ας
συμπάσχει κι αυτός με τις λύπες των άλλων κι ας χαίρεται με τις χαρές
τους. Κάθε άνθρωπος θέλει ν’ ακούει καλά λόγια από τους άλλους. Θέλει να
τον τιμούν, να τον ταΐζουν όταν πεινάει, να τον επισκέπτονται όταν
είναι άρρωστος και να τον προστατεύουν όταν τον κυνηγούν. Ας κάνει κι
αυτός τα ίδια στους άλλους.
Αυτό ισχύει τόσο για τους ανθρώπους
ατομικά, όσο και για ομάδες ανθρώπων, γειτονικές φυλές, έθνη και κράτη.
Αν την εντολή αυτή την υιοθετούσαν σαν κανόνα όλες οι τάξεις, τα έθνη
και τα κράτη, θα έπαυε αμέσως κάθε κακία και σύγκρουση ανάμεσά τους, θα
εξαλειφόταν κάθε έχθρα και πόλεμος. Αυτό είναι το φάρμακο για κάθε
παρόμοια αρρώστια, δεν υπάρχει κανένα άλλο…
Μέρα με τη μέρα από την αρχή του κόσμου ο Κύριος μοίραζε απλόχερα τα πλούσια τα δώρα Του σ’ όλα τα πλάσματά Του. Αν περίμενε πρώτα από τα πλάσματά Του να του ανταποδώσουν κάτι, ούτε ο κόσμος ούτε ένα μοναδικό πλάσμα δε θα υπήρχε σ’ αυτόν. Αν αγαπάμε μόνο αυτούς που μας αγαπάνε, είμαστε έμποροι και κάνουμε ανταλλαγές. Αν κάνουμε το καλό μόνο στους ευεργέτες μας, είμαστε οφειλέτες και επιστρέφουμε το χρέος μας. Η ευσπλαχνία δεν είναι κάποια αρετή που απλά αποπληρώνει τις οφειλές της, αλλά που πάντα δανείζει. Η αγάπη είναι αρετή που δανείζει συνέχεια χωρίς να ελπίζει σε επιστροφή της οφειλής…
Ο Θεός θέλει ν’ αναβιβάσει τον άνθρωπο στα ανώτερα ύψη των αρετών, απ’ όπου θεωρεί κανείς όλα τ’ αγαθά του Θεού, όλους τους κόσμους Του, εκεί που η τρομοκρατημένη και περιορισμένη καρδιά του δούλου γίνεται απεριόριστη κι ελεύθερη καρδιά του υιού και κληρονόμου…
«Πλην αγαπάτε τους εχθρούς υμών και αγαθοποιείτε και δανείζετε μηδέν απελπίζοντες, και έσται ο μισθός υμών πολύς, και έσεσθε υιοί υψίστου, ότι αυτός χρηστός εστιν επί τους αχαρίστους και πονηρούς, γίνεσθε ουν οικτίρμονες, καθώς και ο πατήρ υμών οικτίρμων εστί» (Λουκ. στ’ 35-36). Αυτά είναι τα ύψη στα οποία θέλει ο Θεός να εξυψώσει τους ανθρώπους. Αυτή ήταν μια διδαχή ανήκουστη πριν από την έλευσή Του. Αυτό είναι το ύψος της αξίας του ανθρώπου, που ούτε κι ο μεγαλύτερος σοφός στην ιστορία του κόσμου δεν είχε ονειρευτεί ως τότε. Κι αυτή είναι η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο, που αλλοιώνει την καρδιά του ανθρώπου και την μετατρέπει σε ποταμό δακρύων…
Ας είμαστε δίκαιοι. Ας ομολογήσουμε πως οι εχθροί μας μάς βοηθούν πολύ στην πνευματική μας πορεία. Αν δεν υπήρχε έχθρα στους ανθρώπους, πάρα πολλοί από εκείνους που ευαρέστησαν στο Θεό δε θα είχαν γίνει φίλοι Του. Ακόμα κι η έχθρα του σατανά μπορεί να βοηθήσει εκείνους που είναι ζηλωτές των ιερών πραγμάτων του Θεού και της ψυχικής τους σωτηρίας. Ποιός ήταν περισσότερο ζηλωτής των ιερών του Θεού πραγμάτων ή είχε μεγαλύτερη αγάπη για το Χριστό από τον απόστολο Παύλο; Ο ίδιος απόστολος όμως λέει πως επέτρεψε ο Θεός στο διάβολο να τον πειράξει, όταν του αποκαλύφθηκαν πολλά μυστήρια: «Και τη υπερβολή των αποκαλύψεων ίνα μη υπεραίρομαι, εδόθη μοι σκόλοψ τη σαρκί, άγγελος σατάν, ίνα με κολαφίζη ίνα μη υπεραίρομαι» (Β’ Κορ. ιβ’ 7)… Είναι ανάγκη να το ξαναπούμε, πως συχνά, πολύ συχνά, οι εχθροί μας είναι στην ουσία πραγματικοί φίλοι; Οι τρόποι που χρησιμοποιούν για να μας αναστατώσουν, μας βοηθούν. Οι τρόποι με τους οποίους μας απορρίπτουν, υπηρετούν τη σωτηρία μας. Οι τρόποι με τους οποίους πιέζουν την εξωτερική, τη φυσική ζωή μας, μας ωθεί ν’ αποσυρθούμε μέσα μας, στον εαυτό μας, να βρούμε την ψυχή μας και να ζητήσουμε από το Θεό να τους σώσει. Οι εχθροί μας είναι πραγματικά εκείνοι που μας σώζουν από την καταστροφή που μας ετοιμάζουν αθέλητα οι οικείοι μας, που φροντίζουν το σώμα μας σε βάρος της ψυχής μας και χαλαρώνουν το χαρακτήρα μας…
Βέβαια, το σπουδαιότερο πράγμα δεν είναι να γυρίσει ο εχθρός σου και να γίνει φίλος σου χάρη στην καλοσύνη σου, αλλά να μη χάσει την ψυχή του λόγω του μίσους του για σένα.
Περισσότερο πρέπει να προσεύχεται κανείς γι’ αυτό το τελευταίο, παρά
για το πρώτο. Για τη δική σου σωτηρία δεν παίζει κανένα ρόλο αν σ’ αυτή
τη ζωή έχεις περισσότερους φίλους ή εχθρούς. Παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο
όμως το να μην είσαι εχθρός κανενός, αλλά να είσαι φίλος με όλους με την καρδιά σου, με τις προσευχές και τις σκέψεις σου.
Αν το κάνεις αυτό, η ανταπόδοσή σου θα είναι μεγάλη. Από ποιόν; Σε κάποιο βαθμό ίσως από τους ανθρώπους, κυρίως όμως από το Θεό. Τί είδους ανταπόδοσή θα έχεις; «Έσεσθε υιοί του Υψίστου», θ’ αξιωθείτε ν’ αποκαλέσετε το Θεό «Πατέρα», «και
ο πατήρ σου ο βλέπων εν τω κρύπτω, αποδώσει σοι εν τω φανερώ» (Ματθ.
στ’ 6). Αν δε γίνει σήμερα αυτό, θα γίνει αύριο. Αν όχι αύριο, τότε στο
τέλος του κόσμου, ενώπιον αγγέλων και ανθρώπων. Ποιά
μεγαλύτερη ανταπόδοση θα μπορούσαμε να περιμένουμε από το να κληθούμε
παιδιά του Υψίστου, να ονομάζουμε τον Ύψιστο Πατέρα μας;
Προσέξτε. Ο ένας και μοναδικός Υιός του Υψίστου είναι ο Κύριος Ιησούς. Έως τώρα μόνο Αυτός ονόμαζε το Θεό Πατέρα Του. Και τώρα την ίδια τιμή υποσχέθηκε ο Θεός σ’ εμάς, τους αμαρτωλούς και παραστρατημένους. Τί σημαίνει η τιμή αυτή για μας; Πώς θα είμαστε μαζί Του στην αιωνιότητα (βλ. Ιωάν. ιδ’ 3), κοντά στη δική Του δόξα, όπου βασιλεύει χαρά χωρίς τέλος. Σημαίνει πως η αγάπη του Θεού Πατέρα θα είναι πάντα μαζί μας. Ακόμα κι όταν διερχόμαστε όλες τις δοκιμασίες και τις δυσκολίες σ’ αυτή τη ζωή, όλα θ’ αντιστραφούν και θα καταλήξουν στο καλό μας. Σημαίνει πως όταν πεθάνουμε δε θα παραμείνουμε στον τάφο, αλλά θ’ αναστηθούμε, όπως Εκείνος αναστήθηκε εκ νεκρών. Σημαίνει πως σ’ αυτή τη γη τοποθετηθήκαμε προσωρινά. Στο σπίτι του ουράνιου Πατέρα μας όμως μας περιμένει κάλλος αθάνατο, τιμή και δόξα…
Μας υιοθετεί ο Θεός όχι για χάρη μας, αλλά για χάρη του Μονογενούς Του Υιού, όπως λέει ο απόστολος: «Πάντες γαρ υιοί Θεού εστε διά της πίστεως εν Χριστώ Ιησού» (Γαλ. γ’ 26). Ο Χριστός μας υποδέχεται σαν αδελφούς Του. Ο Θεός Πατέρας επομένως μας δέχεται σαν υιούς Του… Δεν υπάρχει ευσπλαχνία στη γη ούτε αγάπη στο θνητό άνθρωπο που θα μπορούσε να τον αξιώσει να γίνει «υιός Θεού», αθάνατος πολίτης της ουράνιας Βασιλείας. Η αγάπη του Χριστού όμως αναπληρώνει αυτό που δεν μπορεί να κάνει ο άνθρωπος. Ας μην ισχυριστεί κανένας μας πως μπορεί με τη δική του αγάπη να σωθεί, με τη δική του αξία ν’ ανοίξει τις πύλες του παραδείσου για να μπει μέσα…
***
Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης
Να είστε αγαπημένες, μονιασμένες… και μη φοβάσθε τίποτε. Βοηθάει μετά ο Θεός.
Πολλοί
λέμε περί αγάπης (όπως και εγώ), αλλά δεν γνωρίζουμε πόσων καρατιών
είναι η αγάπη μας. Εάν ο Χριστός ήθελε να μας δοκιμάση, για να
γνωρίσουμε ο καθένας την αξία της αγάπης μας, και μας έλεγε: «Παιδιά
μου, ο Παράδεισος γέμισε πια, και δεν έχω που να σας βάλω», μερικοί από
εμάς θα λέγαμε στον Χριστό με αναίδεια: «Και γιατί δεν μας το έλεγες
αυτό νωρίτερα;» Άλλοι θα έτρεχαν, για να μη χασομερήσουν καθόλου, να
προλάβουν και το ένα λεφτό, για να το διασκεδάσουν, και δεν θα ήθελαν
ούτε να ακούσουν για τον Χριστό.
Τα φιλότιμα όμως παιδιά του Θεού θα έλεγαν
στον Χριστό με ευλάβεια: «Μη στενοχωρήσαι καθόλου για μας, αρκεί που
γέμισε ο Παράδεισος. Αυτό μας δίνει τόσο μεγάλη χαρά, σαν να βρισκώμαστε
κι εμείς στον Παράδεισο!» και θα συνεχίσουν, όπως και πριν, τους
φιλότιμους πνευματικούς αγώνες τους με χαρά γι’ Αυτόν που αγάπησαν με
ακριβή αγάπη.
Για να υπάρξει πνευματική επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, πρέπει να εργάζωνται στην ίδια συχνότητα. Αυτό δεν μπορούν να το πιάσουν οι επιστήμονες.
Όταν ο άνθρωπος έχη την Αγάπη, τον Χριστό, και βουβός να είναι, μπορεί να συνεννοηθή με όλα τα δισεκατομμύρια των λαών και με την κάθε ηλικία των ανθρώπων, που έχει και αυτή την δική της γλώσσα.
Στην πνευματική ζωή δεν υπάρχη «κοντά»
και «μακριά». Την αγάπη του Χριστού δεν την χωρίζουν αποστάσεις, γιατί ο
Χριστός με την αγάπη Του καταργεί τις αποστάσεις. Επομένως, είτε κοντά
είτε μακριά βρίσκεται κανείς, νιώθει πάντα κοντά, όταν είναι κοντά στον
Χριστό και συνδέεται με τον άλλον αδελφικά με αγάπη Χριστού.
Δοξολογώ τον Θεό που η αγάπη μου είναι
τέτοιου είδους, πνευματική, αγγελική, οπότε οι αποστάσεις καταργούνται
και η επαφή θα υπάρχη μαζί σας και σ’ αυτήν την ζωή από μακριά και στην
άλλη που είναι ακόμη πιο μακριά, γιατί και εκείνη η απόσταση θα είναι
πολύ κοντινή, αφού μας ενώνει η Αγάπη, ο Χριστός. (ΛΟΓΟΙ Ε΄ ΠΑΘΗ ΚΑΙ
ΑΡΕΤΕΣ)
Εάν έχουμε πνευματική κατάσταση, αγιότητα, πολύ επιδρούμε, γιατί επιδρά η Χάρις του Θεού και βοηθιέται ο συνάνθρωπός μας. Όταν ανεχώμαστε τον αδελφό μας από αγάπη, εκείνος το καταλαβαίνει. Όπως και όταν υπάρχη μέσα μας κακία, χωρίς να εκδηλώνεται, πάλι εκείνος την καταλαβαίνει. Ό,τι έχει μια ψυχή, αυτό και μεταδίδει… Αν ένας Χριστιανός που δεν είναι πολύ προοδευμένος πάη κοντά σε έναν πνευματικά προοδευμένο άνθρωπο, μπορεί να κουρασθή ο δεύτερος, να ζημιωθή λίγο, αλλά ωφελείται ο πρώτος.
Ακόμη
και στις συζητήσεις πρέπει κανείς να είναι προσεκτικός, γιατί μερικές
φορές αρχίζει πνευματική συζήτηση και καταλήγει σε κουτσομπολιό. Και δεν
φθάνει που χάνει την ώρα του, αλλά χάνει και την ψυχή του με την
κατάκριση, γιατί δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε κανέναν, ούτε και
καταστάσεις. Εάν μπορούμε, μετά από την συζήτηση που θα κάνουμε με πόνο,
να κοιτάξουμε να βοηθήσουμε μια άσχημη κατάσταση. Ούτε και πεθαμένους
πρέπει να καταδικάζουμε, γιατί οι ψυχές όλων των ανθρώπων ευτυχώς είναι
στα χέρια του Θεού.
Βλέπω πόσες φορές χαλνάει ο λογισμός πολλών ανθρώπων από έναν απρόσεκτο λόγο. Αν ζητούσαν φόρο για τα λόγια που λέμε, ξέρετε πόσο θα προσέχαμε;
Αν έλεγαν «θα πης τόσα λόγια, θα πληρώσης τόσο», θα μετρούσαμε τα λόγια
μας! Και στο τηλέφωνο σκεφτόμαστε τι θα πούμε, πόσο θα μιλήσουμε, γιατί
θα πληρώσουμε. Τώρα χάνεται πολύς χρόνος σε λόγια. …Δεν έχει σημασία,
εάν μερικοί άνθρωποι δεν έχουν κακότητα αλλά απλή επιπολαιότητα, διότι
και αυτοί με την επιπολαιότητά τους πάλι δημιουργούν σκάνδαλα…
Αυτός που έχει κοσμική ευγένεια και υποκρίνεται μπορεί να κάνη πολύ κακό,
γιατί ξεγελιέται ο άλλος, ανοίγει την καρδιά του και χαραμίζει τελικά
την ευλάβειά του στον κοσμικό άνθρωπο, που δεν ξέρει τι θα πη ευλάβεια.
Είναι σαν να δίνη χρυσές λίρες σε ανθρώπους που ξέρουν μόνον τις
μπρούντζινες δραχμές. Ακόμη πρέπει να μη χάνη κανείς την ώρα του άσκοπα
νουθετώντας πνευματικά ανθρώπους, οι οποίοι αναπαύονται στις κοσμικές
συζητήσεις και στο να εκφέρουν εγωιστικά γνώμες.
Μερικές φορές όμως παρατηρείται το εξής,
ακόμη και στις σχέσεις των πνευματικών ανθρώπων. Πάει να πη ένας τον
πόνο του σε κάποιον, και αυτός δεν θέλει να τον ακούση, για να μη
στερηθή την χαρά του. Μπορεί να προσποιηθή ότι είναι βιαστικός ή να
αλλάξη κουβέντα, για να έχη την ησυχία του. Αυτό είναι τελείως σατανικό. Σαν να πεθαίνη ο άλλος δίπλα μου και εγώ να πηγαίνω πιο πέρα και να τραγουδώ. Που είναι το «κλαίειν μετά κλαιόντων»; Και μάλιστα, όταν πρόκειται για θέματα σοβαρά εκκλησιαστικά και ως Χριστιανός δεν συμμερίζεται την ανησυχία του άλλου, τότε αυτός ο άνθρωπος δεν συμμετέχει στο σώμα της Εκκλησίας.
Γέροντα, ανησυχώ όταν λέτε ότι θα περάσουμε δύσκολα χρόνια.
– Να είστε αγαπημένες, μονιασμένες,
καταρτισμένες πνευματικά, να έχετε παλληκαριά, να είστε ένα σώμα, και
μη φοβάσθε τίποτε. Βοηθάει μετά ο Θεός. Να καλλιεργήσετε την αγάπη την
πνευματική. Να έχετε την αγάπη που έχει η μάνα για το παιδί. Να υπάρχη η αδελφοσύνη, η θυσία. Θα περάσουμε σιγά-σιγά δύσκολες μέρες.
Φυσικά εμείς οι μοναχοί φεύγουμε από τον κόσμο και αφήνουμε γνωστούς
και συγγενείς, για να μπούμε στην μεγάλη οικογένεια του Αδάμ- του Θεού. Οι λαϊκοί όμως επιβάλλεται να έχουν σχέσεις με γνωστούς και συγγενείς που ζουν πνευματικά, για να βοηθιούνται.
Ο Χριστιανός που αγωνίζεται μέσα στον κόσμο βοηθιέται, όταν έχη σχέσεις
με πνευματικούς ανθρώπους. Όσο πνευματικά και να ζη κανείς, έχει ανάγκη
– ιδίως στην εποχή που ζούμε – από την καλή συντροφιά. Η επαφή με
πνευματικούς ανθρώπους πολύ τον βοηθάει- περισσότερο κι από την
πνευματική μελέτη – διότι αυτή η χαρά του πνευματικού συνδέσμου του
δίνει όρεξη μεγάλη, για να αγωνίζεται πνευματικά. Ακόμα και στην
εργασία, σε μια δημόσια υπηρεσία κ.λ.π., καλά είναι να γνωρίζονται μεταξύ τους οι πνευματικοί άνθρωποι, για να αλληλοβοηθούνται... Σιγά-σιγά λοιπόν θα γνωρισθούν μεταξύ τους οι πνευματικοί άνθρωποι από όλα τα επαγγέλματα και από όλες τις επιστήμες. Τελικά ο διάβολος με την κακία του, χωρίς να το θέλη, κάνει καλό: χωρίζει τα πρόβατα από τα γίδια. Θα χωρίσουν λοιπόν τα πρόβατα από τα γίδια και θα ζούν ως «μία ποίμνη, εις ποιμήν»….Τώρα τα γίδια αγρίεψαν και χτυπούν άσχημα τα πρόβατα του Χριστού.
Τα πρόβατα πάλι ψάχνουν καλό βοσκό και κοπάδι μόνον από πρόβατα. Γιατί
έτσι που έγινε ο κόσμος, είναι μόνο για όσους ζούν στην αμαρτία.
Στις μέρες μας και να μη θέλουν να δεθούν
οι πνευματικοί άνθρωποι, θα τους αναγκάση ο διάβολος να δεθούν. Ο
διάβολος με την πολλή του κακία κάνει το μεγαλύτερο καλό σήμερα στον
κόσμο.
Γι᾿ αυτό θα χωρίζωνται οι άνθρωποι και θα
ξεχωρίσουν τα πρόβατα από τα ερίφια. Και αυτό το καλό το κάνει τώρα ο
διάβολος με την κακία του, χωρίς να το θέλη.
Στα δύσκολα χρόνια δημιουργείται μια αδελφοσύνη πολύ δυνατή.
(Από το βιβλίο: «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Γ΄ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ» )
«Ίνα ώσιν εν, καθώς ημείς …», Όσιος Ιωάννης ο Ερημίτης και οι συν αυτώ 98 θεοφόροι Πατέρες της Κρήτης
https://iconandlight.wordpress.com/2017/10/06/19890/
Άγιος
Ιωάννης Τριανταφυλλίδης εκ Χαλδίας του Πόντου, Στην ανακομιδή των
λειψάνων του είδαν τα δυό του χέρια να είναι άφθορα, οι άνθρωποι τον
αποκαλούσαν νέον ελεήμονα.
https://iconandlight.wordpress.com/2019/10/07/%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B9%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BA-%CF%87%CE%B1%CE%BB/
Απολυτίκιον οσίου Ιωάννη του Ερημίτου και των συν αυτώ 99 οσίων Πατέρων της Κρήτης. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
Χορός πολυάριθμος, των Ασκητών του Χριστού, λαμπρώς συγκροτούμενος, τω της αγάπης δεσμώ, εν Κρήτη εξέλαμψεν ένθα και ομοφρόνως, ενασκήσαντες πίστει, πάντες μια ημέρα, μετετέθησαν άνω, πρεσβεύοντες Χριστώ τω Θεώ, δούναι πάσιν ημίν συγχώρησιν.
Απολυτίκιον Οσίου Ιωάννου του νέου Ελεήμονος εκ Χαλδίας. Ήχος α΄. Της ερήμου πολίτης.
Της Χαλδίας τον γόνον Ορθοδόξων το κλέϊσμα, το της ευσεβείας ταμείον, Ιωάννην υμνήσωμεν, τον χέοντα ιάματα πιστοίς, και έλεος τοις τρέχουσιν αυτώ, καρποδότην διδαγμάτων των θεϊκών, ειρήνην τον παρέχοντα· δόξα σοι κράζομεν σοφέ, δόξα τω σε αναδείξαντι, πάσι τοις προσιούσί σοι πιστώς, σκέπην παρήγορον.
Κοντάκιον αγίων Σεργίου και Βάκχου. Ήχος γ’. Η Παρθένος σήμερον.
Τους γενναίους Μάρτυρας, και αδελφούς εν τη πίστει, συνελθόντες στέψωμεν, εν ιεραίς ευφημίαις, Σέργιον, τον της Τριάδος στερρόν οπλίτην, Βάκχον τε, τον εν βασάνοις συγκαρτερούντα, τον Χριστόν θεολογούντας, τον αθλοθέτην και Ποιητήν του παντός.
Κοντάκιον Οσίου Ιωάννου του νέου εκ Χαλδίας. Ήχος γ΄. Η Παρθένος σήμερον.
Τω καλάμω Άγιε, της σης αγάπης και λόγου, την σην ποίμνην ήλκυσας, εν αγιότητος τρίβω, ώφθης δε, δοχείον χάριτος ουρανίου, νυν ημείς, σκιρτώντες τρέχοντες σοίς λειψάνοις, και ιάσεις απαντλούντες, ω Ιωάννη, ύμνους προσάγομεν.
Μεγαλυνάριον.
Τους εν ομονοία θεοφιλεί, λάμψαντας εν Κρήτη, δι’ αγώνων ασκητικών, τιμήσωμεν πόθω, Πατέρας τους Οσίους· Χριστώ γαρ ομοφρόνως, κατηκολούθησαν.
Χαίρε της Χαλδίας θείος κρουνός, και των Ορθοδόξων ετοιμότατος αρωγός, χαίρε ιερέων, η δόξα Ιωάννη, το καύχημα απάντων, φωστήρ νεόφωτε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου