(μας μιλάει ο πατήρ ΙΛΑΡΙΩΝ ΑΡΓΑΤΟΥ)
π. Ιωάννης: Έχω ακούσει να μιλάνε για τη «μαύρη νηστεία», υπάρχει κάτι τέτοιο και τι μπορείτε να μας πείτε για αυτό!;
π.
Ιλαρίων: Έτσι λέει ο λαός τη «μαύρη νηστεία» όταν νηστεύεις ως
διάλειμμα, δηλαδή δεν τρως και δεν πίνεις τίποτα όλη μέρα. Το ότι δεν
τρως τίποτα για 24 ώρες, η νηστεία λέγεται «μαύρη». Στα λειτουργικά
βιβλία, δεν θα βρείτε αυτό το όνομα της νηστείας. Οι ιερείς πήραν αυτό
το όνομα από τον λαό και το χρησιμοποιούν όταν συνιστούν να φτάσει
κάποιος πνευματικά σέ ένα σημείο. Πιστεύω ότι δεν είναι λάθος, αν
χρησιμοποιήσουμε και αυτόν τον όρο, είναι πιο εκφραστικός, αναδεικνύει
την έννοια του κάτι βαρύ ή κάτι τραχύ.
Όσον αφορά τη νηστεία ή τη μαύρη νηστεία, έχω μια συμβουλή για όσους θέλουν να νηστέψουν, το λέω από την εμπειρία μου, δηλαδή:
• να μην δείξεις στον κόσμο ότι νηστεύεις».
• Τις μέρες της νηστείας, δεν πρέπει να μαλώνετε με κανέναν, ό,τι
κι αν γίνει, όσο κι αν σε στεναχωρήσει κάποιος, όποιους πειρασμούς κι
αν έχεις, ούτε με τους έξω ούτε με αυτούς στο σπίτι. Ξεπερνάς την
περηφάνια σου, κόβεις τη θέλησή σου, ελέγχεις τη φύση σου, παραβλέπεις
κάθε σκιά κακίας ή κακίας σε κάποιον, υπομένεις και τα συγχωρείς όλα.
Αλλιώς σου έκλεψε ο διάβολος τη νηστεία, νηστεύεις για τίποτα.
• Μην ξεχνάτε ότι νηστεία δεν είναι μόνο αποχή από φαγητό και ποτό, αλλά και αποχή από κάθε αμαρτία και κακό.
•
Δεν πρέπει να κοιμάσαι την ημέρα της νηστείας, μήπως γελάσει ο διάβολος
που ήθελες να περάσει η νηστεία πιο εύκολα και γρήγορα για να μην
νιώσεις την κούραση και το βάρος της.
•
Μην κάνετε επισκέψεις την ημέρα που νηστεύετε, για να μην σας σερβίρουν
κάτι να φάτε και ανακαλύψετε ότι νηστεύετε. Όταν νηστεύεις, δεν
χρειάζεται να το πεις σε κανέναν και να μην το μάθει κανείς, δηλαδή
«όταν νηστεύεις, κλείσου στο δώμα σου μοίρασε το φαγητό που έπρεπε να
φας εκείνη την ημέρα στους φτωχούς. Οι διάβολοι μπορούν να γελάσουν και
να πουν ότι εξοικονόμησες χρήματα ή ότι ανάκτησες ό,τι έπρεπε να
καταναλώσεις. Η νηστεία πρέπει πάντα να συνοδεύεται από ελεημοσύνη. Αν
είσαι φτωχός, δώσε τουλάχιστον μια φέτα ψωμί στον πεινασμένο.
•
Αν νιώθετε αδύναμος και νιώθετε ότι δεν μπορείτε πλέον να νηστεύετε,
μπορείτε να πάρετε κατά τη διάρκεια της ημέρας: ένα κομμάτι αναφορά και
3 ποτηράκια αγίασμα.
•
Εάν δεν μπορείτε να κρατήσετε τη νηστεία όλη την ημέρα και να τη
διακόψετε τότε μην τρώτε περισσότερα από ένα γεύματα κατά τη διάρκεια
της νηστείας. Αν έφαγες πολύ, οι διάβολοι σου έκλεψαν τη νηστεία,
λέγοντας ότι έφαγες αρκετά για όλη την ημέρα που νήστεψες.
•
Δεν μπορείτε να διακόψετε τη νηστεία ανά πάσα στιγμή. Εάν νηστεύετε
για απαλλαγή από ξόρκια και γοητείες, επειδή οι μάγοι έχουν
συγκεκριμένες ώρες όταν στέλνουν τους διαβόλους στη δουλειά, πρέπει να
το λάβετε υπόψη σας. Άλλοι στέλνουν στις 3 μ.μ., άλλοι στις 6 μ.μ.,
στις 9 μ.μ., τα μεσάνυχτα. Πρέπει να κουβαλάς τη νηστεία μέχρι αυτές
τις ώρες για να σε βρουν στη νηστεία και να αποκρούσεις τα χτυπήματα των
μάγων.
• Νηστεία-βράδυ, αρχίζει στις 18:00 της προηγούμενης ημέρας και διαρκεί μέχρι την ημέρα της νηστείας στις 12:00 μ.μ.
•
Όσοι δεν μπορούν να οδηγήσουν μέχρι τα μεσάνυχτα, μπορούν να
σταματήσουν όπως έχω δείξει, στις 3 μ.μ., στις 6 μ.μ., στις 9 μ.μ.
• Ο χρόνος μέχρι να διακόψετε τη νηστεία, αντιπροσωπεύει στιγμές του πάθους του Σωτήρα Ιησού Χριστού, δηλαδή:
- Στις 12 η ώρα - σταυρώθηκε.
- Στις 3 μ.μ. - παρέδωσε το Πνεύμα του στον Σταυρό.
- Στις 18:00 τον κατέβασαν από τον Σταυρό και τον έθαψαν.
- Στις 21:00 - η πέτρα τοποθετήθηκε στον τάφο και σφραγίστηκε.
-
Την 24η ώρα - κατέβηκε στην κόλαση σπάζοντας τις ορειχάλκινες πύλες,
σκορπίζοντας τους διαβόλους και βγάζοντας τους δίκαιους από την κόλαση.
Σε
πιο σοβαρές περιπτώσεις, για άτομα που δαιμονοποιούνται και
βασανίζονται από τους διαβόλους, είναι δυνατό να νηστεύουν για
μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δηλαδή αρκετές ημέρες στη σειρά (ανάλογα με
την περίπτωση και οποιος μπορεί: 3, 7, 9, 12, 21 , 40 ημέρες). Μια
φορά την ημέρα μπορείτε να πάρετε 3 κομμάτια αναφοράς και ένα ποτήρι
αγίασμα.
(Pr. Ioan V Argatu, «ON THE SKALIES OF THE ASSENT TO HEAVEN», 3η έκδοση, 2011, σελίδες 15-18)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου