Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Ο απόστολος και ευαγγελιστής Λουκάς ο ιατρός, π. Ανανίας Κουστένης – Επιστήμη και Θρησκεία. Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας.

 

Λουκάς ευαγγελιστης ο ιατρός_Saint Luke Evangelist_Св Лука_4389284168621326484_n 

Λουκάς ο Απόστολος και Ευαγγελιστής
Ιούστος παιδομάρτυς στην Beauvais Γαλλίας (285)
Μαρίνος ο Γέρων στην Ανάζαρβο της Κιλικίας (4ος αι.)
40 παιδομάρτυρες
Συμεών και Θεόδωρος, αυτάδελφοι ασκητές Μεγάλου Σπηλαίου και Ευφροσύνη η βοσκοπούλα στα Καλάβρητα (9ος αι.)
Ιουλιανός «ο εν τω Eυφράτη ποταμώ» (4ος αι.)
Γαβριήλ και Κυρμιδώλης οι Νεομάρτυρες «οἱ ἐν Αἰγύπτῳ» [1522]
Ισίδωρος και τα τέκνα αυτού Γεώργιος και Ειρήνη, μάρτυρες στο Μπαλή Μεσαράς Ρεθύμνου Κρήτης (ανακομιδή Λειψάνων 1953)
Πέτρος της Τσετίνιε του Μαυροβουνίου (1830)
Μοναχός Αβιμέλεχ Μικραγιαννανίτης (1860-1965)
Γέρων Βασίλειος Καυσοκαλυβίτης 2015

Εορτάζουν στις 18 Οκτωβρίου

Στίχοι
«Εις Εμμαοὺς βλέπειν σε καν πριν ειργόμην,
(Λουκάς λέγει), τρανώς σε νυν Χριστὲ βλέπω».
Ογδοάτη δεκάτῃ πέρατος βίου έμμορε Λουκάς.

“᾿Ασπάζεται ὑμᾶς Λουκᾶς ὁ ἰατρός ὁ ἀγαπητός”, (Κολασσαεῖς, δ΄14)

Ευαγγελιστής Λουκάς
π. Ανανίας Κουστένης

Λουκάς ευαγγελιστης-ιατρός_Γεώργιος_Saint Luke Evangelist_Св Лука_438683dd1f3a64b09082dbe45f1d65f3ddeΑύριο γιορτάζει ο απόστολος και ευαγγελιστής Λουκάς. Δεκαοκτώ, δηλαδή, Οκτωβρίου. Μεγάλη προσωπικότης της αρχαίας Εκκλησίας. Κατήγετο από την Αντιόχεια. Έλληνας το γένος. Με μεγάλη μόρφωση και παιδεία. Ήταν ειδωλολάτρης. Κι ενώ ασκούσε το ιατρικό επάγγελμα στη Θήβα της Βοιωτίας, όταν ήταν αυτοκράτορας στη Ρώμη ο Τίτος, έφθασε εκεί, στην πόλη των Θηβών, ο απόστολος Παύλος. Εκήρυξε τον Θείο λόγο και αλίευσε και τον ιατρό και ζωγράφο Λουκά. από τότε άφησε το ιατρικό του επάγγελμα και ακολούθησε, κατά πόδας, τον μεγάλο απόστολο των εθνών, τον Θείο Παύλο, που απέβη και προσωπικός του γιατρός. Και που δεν πήγαν και που δεν γύρισαν και τι δεν πρόσφεραν! Κι όταν, επί Νέρωνος, απεκεφαλίσθη για τον Χριστό ο απόστολος Παύλος, στη Ρώμη, ο ευαγγελιστής Λουκάς ήταν μαζί του και αφού εθρήνησε και πόνεσε και έθαψε τον δάσκαλο του, γύρισε στην Ελλάδα. Εκήρυξε σ’ όλη την Ελλάδα. Και κατέληξε πάλι στη Θήβα της Βοιωτίας. Κι εκεί, αφού επετέλεσε μέγα και ιεραποστολικό έργο, εκοιμήθη εν Κυρίω. Ετών 80. Στον τάφο του έβρεχε ο Θεός κολλύρια. Σημείο της ιατρικής του ιδιότητος. Έγραψε το κατ’ αυτόν Ευαγγέλιο και το έστειλε στον κράτιστο Θεόφιλο, πιθανόν διοικητή της Αχαΐας. Και στη συνέχεια έγραψε και τις Πράξεις Αποστόλων και τις έστειλε στο ίδιο πρόσωπο. Ο ευαγγελιστής Λουκάς ήτο και αγιογράφος. Και πρώτος εκείνος, με την τεχνική της κηρομαστίχης, έφτιαξε, αγιογράφησε, την εικόνα της Παναγίας, που κρατάει στην αγκάλη της το Θείον Βρέφος. Της Βρεφοκρατούσης. Και άλλες δύο, ακόμη, της Παναγίας εικόνες έφτιαξε. Και τις έδειξε στην Κυρία, να του πει την γνώμη της. Κι εκείνη του απήντησε: Ή χάρις του εξ εμού τεχθέντος είη μετ’ εμού εις αυτάς. Και έτσι οι εικόνες εκείνες του ευαγγελιστού Λουκά πήραν τη χάρη του Θεού και την ευλογία της Παναγίας μας. Το λείψανο του μετέφερε από τας Θήβας στην Κωνσταντινούπολη, κατά τα χρόνια του αυτοκράτορος Κωνσταντίου του Α’, 6 μεγάλος δούκας της Αλεξανδρείας και μετά ταύτα μάρτυς της Εκκλησίας Άγιος Αρτέμιος. Και το έβαλαν, το έθεσαν, στο ναό των αγίων Αποστόλων, στη Βασιλεύουσα. Μαζί με τα λείψανα του αποστόλου Ανδρέου και του αποστόλου Τιμοθέου. Ο ευαγγελιστής Λουκάς είναι και προστάτης του Ιατρικού κόσμου και χρόνια πολλά σ’ όλους τους ιατρούς και τους συνεργάτας των, που προσφέρουν μέγα έργο στην ανθρωπότητα και στην επιστήμη και στην καλή υγεία των ανθρώπων. Είναι ο ευαγγελιστής των Ελλήνων. Το ευαγγέλιο του το απευθύνει στους Έλληνες κι έχουμε κι εμείς τη χαρά να είμαστε Έλληνες, και την τιμή, ας το διαβάζομε. Κι αυτή την περίοδο, μέχρι το Τριώδιο, διαβάζεται στις εκκλησίες το ευαγγέλιο του Λουκά. Διαβάζοντας το ευαγγέλιο, ακούμε τον ίδιο τον Χριστό, και με τα άγια λόγια του αγιάζεται και το στόμα μας και η ψυχή μας και το σπίτι μας και κάθε χώρος. Κι ο αέρας και η πλάση.

Άγιος Ιουλιανός ο εν Ευφράτη

Την ίδια μέρα γιορτάζει κι ο Άγιος Ιουλιανός ο εν Ευφράτη. Έζησε στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου και του Ιουλιανού του Παραβάτη. Μεγάλη προσωπικότης, μεγάλος ασκητής, και άνθρωπος δυνατής και αποτελεσματικής προσευχής. Με την προσευχή του ο Θεός έβγαλε από τη ζωή τον αυτοκράτορα Ιουλιανό τον αποστάτη και λύτρωσε τους ανθρώπους και τους χριστιανούς περισσότερο από έναν τύραννο. Έκαμε πολλά θαύματα, βοήθησε την ανθρωπότητα ο Άγιος Ιουλιανός, και πλήρης ήμερων ανέβηκε στον Κύριο, στη χαρά του Παραδείσου.

Λουκάς ευαγγελιστης ο ιατρός_Saint Luke Evangelist_Апостол и Евангелист Лука 0_9-Лука рисует Деву МариюΆγιος Ιουστίνος Πίρβου.

Όσο αυξάνονται οι γνώσεις μας τόσο απομακρυνόμαστε από τον Θεό ενώ, κανονικά, η γνώση θα έπρεπε να μας φέρει πιο κοντά Του. Αυτό συμβαίνει σε όσους επενδύουν στη γνώση, επειδή δεν έχουν ταπείνωση και ερευνούν με αλαζονεία. Πάντα πρέπει να φοβόμαστε μήπως μας εγκαταλείψει ο Θεός και παγιδευτούμε στα δίχτυα του εχθρού. Χωρίς τον άγιο φόβο Θεού παρασυρόμαστε στις πλάνες του μυαλού μας. Ας φροντίσουμε να μη χαλαρώνει η πνευματική μας δύναμη, για να μη γινόμαστε λεία του κακού…  Είναι ένας τρόπος καταστροφής του ανθρώπου αυτός.
Είναι καλύτερα να μην δεχόμαστε πια τα δηλητήρια τους από τα φάρμακα, αλλά να προσπαθουμε εμείς οι ίδιοι να θεραπευτούμε με τα χόρτα και τις ρίζες που μας έδωσε ο Θεός. Δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να αυτοκτονήσει, ξέρω καλά ότι τα φάρμακα και οι τροφές τους είναι δηλητήριο. (σ. 146).
Ο νους είναι βεβαρημένος και το σώμα εξασθενημένο απ’ τις δηλητηριώδεις τροφές, που μας ταΐζουν αυτοί που μας κυβερνούν· και δεν είμαστε συνηθισμένοι στο να διεξάγουμε οποιονδήποτε πόλεμο, είτε πνευματικός είτε σωματικός είναι αυτός.

Είδα ότι ελάχιστοι ιατροί διαμαρτύρονται ενάντια στο απάνθρωπο σύστημα που επικρατεί στην Υγεία. Είναι μία θλιβερή πραγματικότητα το γεγονός ότι οι διανοούμενοί μας ήταν και παραμένουν οι πιο αδύναμοι χαρακτήρες. Είναι φοβισμένοι, κάνουν εύκολα πίσω, για να διατηρήσουν τις θέσεις τους. Παρατήρησα το ίδιο και στη φυλακή. Πιο εύκολα αντιστέκονταν οι απλοί άνθρωποι, παρά οι διανοούμενοι. Ήταν ελάχιστοι οι διανοούμενοι που αντιστέκονταν. Ο απλός άνθρωπος αντιλαμβανόταν πάντα πιο γρήγορα την πραγματικότητα…

Δεν θα κρατήσει πολύ αυτό που γίνεται σήμερα. Ο ευρωπαϊκός σοσιαλισμός φροντίζει για το σχέδιο αυτό. Το σύστημα δούλεψε με τέτοιον τρόπο, ώστε ο απλός χωρικός να αποβλακώνεται και ο διανοούμενος να εκτίθεται. Ακόμη και ο ιατρικός κόσμος συνέβαλε σ’ αυτό: ήταν ένας παράγοντας μέσω του οποίου το σύστημα πέτυχε και συνεχίζει να πετυχαίνει το σατανικό έργο της μείωσης του πληθυσμού, μέσω επικίνδυνων εμβολίων και χημικών δηλητηρίων… Εάν υπήρχε μία κυβέρνηση αληθινών ηγετών, πιστών διανοουμένων, θα υπήρχε δυνατότητα βελτίωσης της κατάστασης. Aλλά με τέτοια παράσιτα που μας κυβερνούν… γίνονται παράσιτα και οι υφιστάμενοί τους, όποιο κι αν είναι το επάγγελμά τους-δήμαρχοι, δάσκαλοι, ακόμη και ιατροί. (σ. 142).

Ο κόσμος έφθασε στο αποκορύφωμα της ακολασίας και του αμοραλισμού, οι ομοφυλόφιλοι και οι παραβάτες έγιναν “πρότυπα” της κοινωνίας. Εγώ βλέπω ότι και η νοοτροπία των παιδιών είναι πολύ αλλοιωμένη· επειδή οι μανάδες αφήνουν τα παιδιά τους πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή και την τηλεόραση, μετατρέποντάς τα, τα καημένα, σε τέρατα…. Η ψυχοσύνθεση και ο οργανισμός του παιδιού δεν συμβιβάζονται με αυτήν τη σατανική τεχνολογία, που το καταστρέφει στην ηλικία αυτή. Δεν βλέπετε την όψη ενός υγιούς παιδιού με χριστιανική παιδεία, πόσο ωραία είναι και τι νοημοσύνη έχει το παιδί αυτό; Αν όμως προέρχεται από μία ανήθικη και κακόβουλη οικογένεια, ίσως και το παιδί να μοιάζει με τέρας. Η τεχνολογία γεννά τέρατα!»
(«Ζωή Θυσιαζόμενης Αγάπης-Γέρων Ιουστίνος Πίρβου», εκδόσεις Άθως, Αθήνα 2019, σελίδα 144)

***

Επιστήμη και Θρησκεία.
Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας

ΛουκάςΚριμαίας_Saint Luke of Crimea_Св Лука Крымский_ag_luka_ikona_005«Όταν εξετάζουμε τη σύγχρονη επιστήμη όπως αυτή δημιουργήθηκε από επιστήμονες σαν τον Λαμάρκ και τον Δαρβίνο, βλέπουμε την αντίθεση και θα έλεγα την απόλυτη ασυμφωνία που υπάρχει μεταξύ επιστήμης και θρησκείας σε θέματα που αφορούν τα βασικότερα προβλήματα της ύπαρξης και της γνώσης. Γι’ αυτό, νους φωτισμένος και λογικός δεν μπορεί να δέχεται ταυτόχρονα και το ένα και το άλλο και πρέπει να επιλέξει μεταξύ θρησκείας και επιστήμης».

Τα λόγια αυτά τα έγραψε 65 χρόνια πριν ένας γνωστός Γερμανός ζωολόγος, θερμός οπαδός του Δαρβίνου, ο Γέκκελ στο βιβλίο του «Τα μυστικά του κόσμου» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και όπως φαινόταν απέδειξε ότι η πίστη είναι ένας παραλογισμός. Λέει, λοιπόν, ο Γέκκελ ότι κάθε άνθρωπος με φωτισμένη διάνοια πρέπει να διαλέξει μεταξύ επιστήμης και θρησκείας και να ακολουθήσει είτε το ένα είτε το άλλο. Και θεωρεί απαραίτητο να αρνηθούν αυτοί οι άνθρωποι την θρησκεία διότι ένας άνθρωπος λογικός δεν μπορεί να αρνηθεί την επιστήμη.

Πραγματικά αυτό είναι απαραίτητο; Όχι, καθόλου, διότι γνωρίζουμε ότι πολλοί και μεγάλοι επιστήμονες ήταν ταυτόχρονα και πολύ πιστοί άνθρωποι. Τέτοιος ήταν για παράδειγμα ο Πολωνός αστρονόμος Κοπέρνικος που έθεσε το θεμέλιο όλης της σύγχρονης αστρονομίας. Ο Κοπέρνικος δεν ήταν μόνο πιστός αλλά ήταν και κληρικός. Ένας άλλος μεγάλος επιστήμονας, ο Νεύτων, πάντα όταν έλεγε τη λέξη Θεός έβγαζε το καπέλο του. Ήταν πολύ πιστός άνθρωπος. Ένας μεγάλος βακτηριολόγος της εποχής μας και σχεδόν σύγχρονός μας, ο Παστέρ, που έθεσε τις βάσεις της σύγχρονης βακτηριολογίας, όλα τα επιστημονικά του έργα άρχιζε με τη θερμή προσευχή στον Θεό. Πριν 10 χρόνια άφησε αυτή τη ζωή ένας μεγάλος επιστήμονας και συμπατριώτης μας, ο φυσιολόγος Παύλοβ, που ήταν δημιουργός της καινούριας φυσιολογίας του εγκεφάλου. Ήταν και αυτός πολύ πιστός άνθρωπος. Θα τολμούσε, λοιπόν, ο Γέκκελ να πει ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν φωτισμένη διάνοια επειδή πιστεύουν στον Θεό;

Τι συμβαίνει λοιπόν; Γιατί και σήμερα υπάρχουν, και τους γνωρίζω προσωπικά, μερικοί επιστήμονες καθηγητές πανεπιστημίου που είναι πολύ πιστοί άνθρωποι; Γιατί την θρησκεία δεν την αρνούνται όλοι οι επιστήμονες αλλά μόνο ένα μέρος τους που έχουν τρόπο σκέψεως όμοιο μ’ αυτόν που έχει ο Γέκκελ;

Γιατί αυτοί οι άνθρωποι πιστεύουν μόνο στην ύλη και αρνούνται τον πνευματικό κόσμο, δεν πιστεύουν στη μετά θάνατον ζωή, δεν δέχονται την αθανασία της ψυχής και βεβαίως δεν δέχονται την ανάσταση των νεκρών. Λένε ότι η επιστήμη τα καταφέρνει όλα, ότι δεν υπάρχει στην φύση μυστικό που η επιστήμη δεν μπορεί να ανακαλύψει. Εμείς τι μπορούμε να απαντήσουμε σ’ αυτά;

Θα τους απαντήσουμε το εξής: Έχετε απόλυτο δίκαιο. Δεν μπορούμε να περιορίσουμε την ανθρώπινη διάνοια που ερευνά την φύση. Ξέρουμε ότι σήμερα η επιστήμη γνωρίζει μόνον ένα μέρος απ’ αυτά που θα έπρεπε εμείς να ξέρουμε για την φύση. Γνωρίζουμε επίσης ότι οι δυνατότητες της επιστήμης είναι μεγάλες. Σ’ αυτό έχουν δίκαιο και δεν το αμφισβητούμε. Τι λοιπόν αμφισβητούμε εμείς; Γιατί δεν αρνούμαστε την θρησκεία όπως το κάνουν αυτοί και δεν την θεωρούμε αντίθετη προς την επιστημονική γνώση;

Μόνο γιατί με όλη την καρδιά μας πιστεύουμε πως υπάρχει ο πνευματικός κόσμος. Είμαστε σίγουροι πως εκτός από τον υλικό κόσμο υπάρχει άπειρος και ασύγκριτα υψηλότερος πνευματικός κόσμος. Πιστεύουμε στην ύπαρξη των πνευματικών όντων που έχουν διάνοια πολύ πιο υψηλή από ότι έχουμε εμείς οι άνθρωποι. Πιστεύουμε, με όλη την καρδιά μας, ότι πάνω απ’ αυτό τον πνευματικό και τον υλικό κόσμο υπάρχει Μέγας και Παντοδύναμος Θεός.

Αυτό που εμείς αμφισβητούμε είναι το δικαίωμα της επιστήμης να ερευνά με τις μεθόδους της τον πνευματικό κόσμο. Διότι ο πνευματικός κόσμος δεν ερευνάται με τις μεθόδους που ερευνούμε τον υλικό κόσμο. Οι μέθοδοι αυτές είναι εντελώς ακατάλληλες για να ερευνούμε μ’ αυτές τον πνευματικό κόσμο.

Από που γνωρίζουμε ότι υπάρχει ο πνευματικός κόσμος; Ποιος μας είπε ότι υπάρχει; αν μας το ρωτήσουν οι άνθρωποι που δεν πιστεύουν στη θεία αποκάλυψη θα τους απαντήσουμε το εξής, «μας το είπε η καρδιά μας». Διότι υπάρχουν δύο τρόποι το να γνωρίσει κανείς κάτι, ο πρώτος είναι αυτός για τον οποίο μιλάει ο Γέκκελ και τον οποίο χρησιμοποιεί η επιστήμη για να γνωρίσει τον υλικό κόσμο. Υπάρχει όμως και ένας άλλος τρόπος που η επιστήμη δεν τον ξέρει και δεν θέλει να τον ξέρει. Είναι η γνώση μέσω καρδιάς. Η καρδιά μας δεν είναι μόνο το κεντρικό όργανο του κυκλοφοριακού συστήματος, είναι και όργανο με το οποίο γνωρίζουμε τον άλλο κόσμο και αποκτάμε την ανώτατη γνώση. Είναι το όργανο που μας δίνει την δυνατότητα να επικοινωνούμε με τον Θεό και τον άνω κόσμο. Σ’ αυτό μόνο εμείς διαφωνούμε με την επιστήμη.

Εκτιμώντας τις μεγάλες επιτυχίες και τα κατορθώματα της επιστήμης, καθόλου δεν αμφισβητούμε την μεγάλη της σημασία και δεν περιορίζουμε την επιστημονική γνώση. Εμείς λέμε μόνο στους επιστήμονες, «δεν έχετε εσείς την δυνατότητα με τις μεθόδους σας να ερευνάτε τον πνευματικό κόσμο, εμείς όμως μπορούμε να το κάνουμε με την καρδιά μας».

Υπάρχουν πολλά ανεξήγητα φαινόμενα τα οποία όμως είναι αληθινά (όπως είναι αληθινό κάποιο φυσικό φαινόμενο) και που αφορούν τον πνευματικό κόσμο. Υπάρχουν λοιπόν φαινόμενα, τα οποία η επιστήμη ποτέ δεν θα μπορέσει να τα εξηγήσει γιατί δεν χρησιμοποιεί τις κατάλληλες μεθόδους.

Ας μας εξηγήσει η επιστήμη πως εμφανίστηκαν οι προφητείες για την έλευση του Μεσσία, οι οποίες όλες πραγματοποιήθηκαν. Μπορεί να μας πει πως ο μεγάλος προφήτης Ησαΐας, 700 χρόνια πριν την γέννηση του Χριστού προείπε τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής του, και γι’ αυτό ονομάστηκε ευαγγελιστής της Παλαιάς Διαθήκης; Να μας εξηγήσει την διορατική χάρη που έχουν οι άγιοι και να μας πει με ποιες φυσικές μεθόδους απέκτησαν οι άγιοι αυτή την χάρη και πως μπορούσαν μόλις έβλεπαν έναν άνθρωπο άγνωστο, αμέσως να καταλαβαίνουν την καρδιά του και να διαβάζουν τις σκέψεις του; Έβλεπαν τον άνθρωπο πρώτη φορά και τον καλούσαν με το όνομά του. Χωρίς να περιμένουν από τον επισκέπτη ερώτηση έδιναν απάντηση σ’ αυτά που τον προβλημάτιζαν.

Αν μπορούν ας μας το εξηγήσουν αυτό. Ας εξηγήσουν με ποιον τρόπο προέλεγαν οι άγιοι τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα τα οποία με τον καιρό πραγματοποιούνταν ακριβώς όπως τα είχαν προφητέψει. Να μας εξηγήσουν τις επισκέψεις από τον άλλο κόσμο και τις εμφανίσεις των νεκρών στους ζωντανούς.

Δεν θα μας το εξηγήσουν ποτέ γιατί βρίσκονται μακριά απ’ αυτό που είναι η βάση της θρησκείας – από την πίστη. Αν διαβάσετε τα βιβλία εκείνων από τους επιστήμονες που επιχειρούν να ανασκευάσουν τη θρησκεία θα δείτε πόσο επιφανειακά αυτοί βλέπουν τα πράγματα. Δεν καταλαβαίνουν την ουσία της θρησκείας και όμως την κρίνουν. Η κριτική τους δεν αγγίζει την ουσία της πίστεως, την οποία αδυνατούν να καταλάβουν αλλά τους τύπους, τις εκδηλώσεις δηλαδή του θρησκευτικού συναισθήματος. Την ουσία της θρησκείας και της πίστεως δεν την καταλαβαίνουν. Γιατί όμως; Γιατί ο Κύριος Ιησούς Χριστός λέει, «Ουδείς δύναται ελθείν προς με, εάν μη ο πατήρ ο πέμψας με ελκύση αυτόν» (Ιω. 6, 44).

Πρέπει λοιπόν να μας ελκύσει ο επουράνιος Πατέρας, πρέπει η χάρη του Αγίου Πνεύματος να φωτίσει την καρδιά και το νου μας. Να κατοικήσει στην καρδιά και το νου μας, μέσω αυτής της φώτισης, το Άγιο Πνεύμα και πρέπει αυτός που αξιώθηκε να λάβει αυτό το δώρο να αποκτήσει την αγάπη του Χριστού τηρώντας τις εντολές του. Μόνο αυτοί που απέκτησαν το Άγιο Πνεύμα, αυτοί που στην καρδιά τους κατοικεί ο Χριστός μαζί με τον Πατέρα του, γνωρίζουν την ουσία της πίστεως. Οι άλλοι, οι έξω άνθρωποι, δεν την καταλαβαίνουν καθόλου.

Ας ακούσουμε την κριτική κατά του Γέκκελ ενός Γάλλου φιλοσόφου του Μπούτρου. Λέει λοιπόν το εξής ο Μπούτρου, «Η κριτική του Γέκκελ πιο πολύ αφορά τους τύπους παρά την ουσία και τους τύπους τους βλέπει από μια ματιά τόσο υλιστική και τόσο στενή που δεν μπορούν να τους παραδεχτούν ούτε οι άνθρωποι που θρησκεύουν. Έτσι η κριτική της θρησκείας από τον Γέκκελ δεν αναφέρεται ούτε σε μία από τις αρχές που πρεσβεύει η θρησκεία».

Αυτή λοιπόν είναι η γνώμη μας σχετικά με το βιβλίο του Γέκκελ «Τα μυστικά του κόσμου», το οποίο και μέχρι σήμερα θεωρείται «ευαγγέλιο» για όλους αυτούς που ασκούν κριτική κατά της θρησκείας, που την αρνούνται και την βρίσκουν αντίθετη προς την επιστήμη. Βλέπετε πόσο φτωχά και ανούσια είναι τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν; Μην σκανδαλίζεστε όταν ακούτε αυτά που λένε κατά της θρησκείας, αφού αυτοί που τα λένε δεν καταλαβαίνουν την ουσία της. Εσείς οι απλοί άνθρωποι που δεν έχετε πολλή σχέση με την επιστήμη και δεν γνωρίζετε πολλά από την φιλοσοφία να θυμάστε πάντα την βασικότερη αρχή, την οποία πολύ καλά την γνώριζαν οι πρώτοι χριστιανοί. Αυτοί θεωρούσαν δυστυχισμένο τον άνθρωπο που γνωρίζει όλες τις επιστήμες, δεν γνωρίζει όμως τον Θεό. Και αντίθετα θεωρούσαν μακάριο αυτόν που γνωρίζει τον Θεό, έστω και να μην γνώριζε απολύτως τίποτα από τα ανθρώπινα.

Να φυλάγετε αυτή την αλήθεια σαν το μεγαλύτερο θησαυρό της καρδιάς σας, προχωράτε ευθεία και μην κοιτάζετε δεξιά και αριστερά. Ας μην μας κάνουν, αυτά που ακούμε κατά της θρησκείας, να χάνουμε τον προσανατολισμό μας. Να κρατάμε την πίστη μας που είναι αλήθεια αιώνια και αναμφισβήτητη. Αμήν.
(Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας, “Λόγοι και Ομιλίες”, Εκδόσεις “Ορθόδοξος Κυψέλη”, Θεσσαλονίκη)

Είναι εποχή ομολογίας. Κανείς δεν μπορεί να φιμώσει το Πνεύμα μέσα στην Εκκλησία ώστε αυτό να μη φωτίζει τους πιστούς.. η δοκιμασία θα είναι σύντομη. Κι αυτό είναι μεγάλη παρηγοριά… Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης – άγιος Ονούφριος του Κούρσκ
https://iconandlight.wordpress.com/2020/10/17/52704/

Η τεχνολογία γεννά τέρατα! Αυτό το δικτατορικό ηλεκτρονικό σύστημα θα βάλει σε ζυγό την ψυχή, είναι μια προσπάθεια να γίνει η κοινωνία “ρομπότ”, να κάνουμε ο,τι είναι δυνατόν για να μην δεχτούμε αυτήν τη νέα ηλεκτρονική τάξη πραγμάτων. Οι χριστιανοί πάντοτε, με το αίμα μας και με τους διωγμούς μας διαφυλάξαμε την αλήθεια. Άγιος Ιουστίνος Πίρβου ο Ρουμάνος
https://iconandlight.wordpress.com/2021/05/31/%ce%b7-%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%af%ce%b1-%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%bd%ce%ac-%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c-%cf%84%ce%bf-%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%84/

ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
https://orthodoxoiorizontes.gr/Kainh_Diathikh/Kata_Loukan_Euaggelio/Kata_Loukan_Euaggelio.htm

Απολυτίκιον Ευαγγελιστού Λουκά, Ήχος γ’.

Απόστολε Άγιε, και Ευαγγελιστά Λουκά, πρέσβευε τω ελεήμονι Θεώ, ίνα πταισμάτων άφεσιν, παράσχη ταίς ψυχαίς ημών.

Ο Οίκος

Ως ιατρός και μαθητής Λουκά ηγαπημένος, μυστική χειρουργία τα πάθη της ψυχής μου, και τα του σώματος ομού ίασαι, και δος μοι κατά πάντα ευεκτείν, και σου την παναοίδιμον γηθόμενος γεραίρειν πανήγυριν, όμβροις τε δακρύων, αντί μύρων το σεπτόν σου και πάντιμον σώμα καταβρέχειν· ως στήλη γαρ ζωής εγγεγραμμένη τω ναώ τω θαυμαστώ των Αποστόλων πάσιν εκφώνει, καθάπερ και συ το πρώτον, το θείον γράψας Χριστού Ευαγγέλιον.

Κάθισμα. Ήχος πλ. δ’. Την Σοφίαν και Λόγον.

Ως συνέκδημος Παύλου αναδειχθείς, τους ποικίλους κινδύνους καρτερικώς, υπέμεινας πανεύφημε, του Κυρίου Απόστολε» και τον δρόμον αθλήσει, τελέσας της πίστεως, συν αυτώ εν υψίστοις, ευ¬φραίνει μακάριε» όθεν και τω κόσμω, το Χριστού Ευαγγέλιον, κηρύξας εφώτισας, την υφήλιον άπασαν, Λουκά πανσεβάσμιε. Πρέσβευε Χριστώ τω θεώ, των πταισμάτων άφεσιν δωρήσασθαι, τοις εορτάζουσι πόθω, την αγίαν μνήμην σου.

Εξαποστειλάριον. Τοις Μαθηταίς.

Λουκά Χριστού Απόστολε, μύστα των απορρήτων, και των εθνών Διδάσκαλε, μετά Παύλου του θείου, και της αγνής Θεοτόκου, ης την θείαν εικόνα, εκ πόθου ανιστόρησας, εκδυσώπει θεόπτα, υπέρ ημών, των μακαριζόντων σε και τιμώντων, την ιεράν σου κοίμησιν, πάνσοφε μυστολέκτα.

iconandlight.wordpress.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου