Τρίτη 23 Απριλίου 2024

Οφειλόμενη απάντηση στο Γραφείο επί των Αιρέσεων και των παραθρησκειών της Μητρόπολης Πειραιώς για την αγιοκατάταξη της Γερόντισσας Γαβριηλίας.

 

 

Οφειλόμενη απάντηση στο Γραφείο επί των Αιρέσεων και των παραθρησκειών της Μητρόπολης Πειραιώς για την αγιοκατάταξη της Γερόντισσας Γαβριηλίας.

Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου (χημικού)

Δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ την 22α Απριλίου 2024 κείμενο με τίτλο «ΑΓΩΝΙΩΔΕΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΔΙΚΑΙΩΣΕΩΣ ΜΙΑ ΑΤΥΧΟΥΣ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ» (Σχόλιο σε δημοσίευμα κληρικού αναφερόμενο σε πρόσφατη αγιοκατάταξη) από το Γραφείο επι των αιρέσεων και των παραθρησκειών της Ι.Μ.Πειραιώς.

Το δημοσίευμα είναι εκτενής σχολιασμός σε κείμενο του γράφοντα, που δημοσιεύτηκε στο ίδιο ιστολόγιο στις 11 Απριλίου 2024,(Κείμενο -3)  με τίτλο «Απαντώντας σε ενστάσεις για την Αγιοκατάταξη της Γερόντισας Γαβριηλίας».

(Το κείμενο  αυτό ήταν απάντηση σε σχετικό κείμενο δρ. θεολογίας και όχι της Μητρόπολης Πειραιώς, που δημοσιεύτηκε στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση. https://aktines.blogspot.com/2024/04/blog-post_54.html)

Ως οφειλόμενη απάντηση στο γραφείο αιρέσεων και παραθρησκειών της Ι.Μ.Πειραιώς  στο παραπάνω δημοσίευμα σημειώνω τα παρακάτω:

Α. Δεν είχα εμπλακεί, ούτε  θα εμπλακώ σε αγιολογικές συζητήσεις  με το γραφείο αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς. Απορίας  άξιο είναι γιατί εμπλέκεται. Για την Οσία Γερόντισσα ο,τι είχα να το πω το έγραψα.  Υπενθυμίζω όμως στους αναγνώστες  ότι η εκκλησιαστική ιστορία μας δείχνει, ότι τα δεινά στην εκκλησία προήλθαν από μεγαλοσχήμονες κληρικούς και σήμερα  περνάνε από πανεπιστημιακά έδρανα και από πρόσωπα με βαρύγδουπους  τίτλους σπουδών.

Β. Το Γραφείο δεν κατάλαβε ότι το κείμενο αυτό είναι το τρίτο σε σειρά για το ίδιο θέμα, αποτέλεσμα εκτενούς έρευνας του γράφοντος, που  ήταν από τους αμφισβητίες της οσιότητας της γερόντισσας. Είναι  απάντηση στα  αγιομαχικά γραφόμενα από την  ίδια δρ. Θεολογίας, που το γραφείο  υπερασπίζεται και συγχαίρει. Αυτό αποδεικνύεται  από το γεγονός ότι οι συντάκτες του κειμένου σχολιάζουν  μόνο τα του συγκεκριμένου κειμένου της 11ης Απριλίου (κείμενο-3)   και όχι τα άλλα. Υπενθυμίζω στους συντάκτες του κειμένου του γραφείου αιρέσεων  ότι τα άλλα δύο κείμενα του γράφοντος είναι:

-Γερόντισσα Γαβριηλία. Η νεοφανής Οσία ως «πρόσωπον αντιλεγόμενον». (13 Οκτωβρίου 2023)(Κείμενο-1)

-Λόγος αντιρρητικός (δημοσίευση 6 Δεκ 2023) (κείμενο-2)

(Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των δημοσιεύσεων βρίσκονται στο άρθρο).

Γ. Η δημοσίευση του κειμένου μου στις 11 Απριλίου 2024 (κείμενο-3)  είχε ως σκοπό να σταματήσει τον σκανδαλισμό των πιστών μέσα στη Μεγάλη Τεσσαρακοστή από τα γραφόμενα της δρ.Θεολογίας. Η συγκεκριμένη κυρία  ξεπερνώντας τα όρια βάλθηκε μέσα στην κατανυκτικότερη περίοδο της Εκκλησίας, στην περίοδο της σιωπής, της περισυλλογής  και της κατανύξεως,  να σκανδαλίσει τους καλοπροαίρετους πιστούς ακολουθώντας την ίδια τακτική, που ακολούθησε  στην περίοδο της  σαρακοστής  των Χριστουγέννων 2023. (https://aktines.blogspot.com/2023/12/blog-post_4.html)

Και ερωτώ τυχαίο;;;;

Γ. Δυστυχώς και το Γραφείο Αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς  ακολουθώντας την ίδια τακτική πάλι μέσα στην  ησυχαστική  περίοδο της Μεγάλης  Τεσσαρακοστής,  αντί να σιωπήσει  και να μην εμπλακεί στην αντιπαράθεση, πυροδοτεί με το συγκεκριμένο κείμενο την ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ  ΜΙΑΣ ΕΠΙΣΗΜΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗΣ ΑΓΙΑΣ. Και ερωτώ.

Αδιαφορεί η Μητρόπολη για τον πνευματικό σκανδαλισμό των πιστών;;;

Τι είναι αυτό που κάνει το γραφείο αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς  να εμπλέκεται και να αναδεικνύεται συνήγορος μιας λαϊκής θεολόγου που αναδεικνύεται  ιεροκήρυκας του πληκτρολογίου και σκανδαλίζει τους πιστούς;;

Από πότε οι γυναίκες αναλαμβάνουν επίσημα και ρόλο  αγιολογικού ιεροκήρυκα στην Μητρόπολη Πειραιώς;;;

Δ. Το γραφείο αιρέσεων και η Μητρόπολη Πειραιώς ως προϊσταμένη εκκλησιαστική αρχή  φαίνεται από το κείμενο ότι ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑΣ. Επειδή την αγιοκατάταξη δεν την κάνει ο γράφων, αλλά η Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, μπορεί να μας ενημερώσει το γραφείο αιρέσεων και η Ι.Μ.Πειραιώς:

-Ποια στοιχεία προσκόμισε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για την αμφισβήτηση της αγιότητας της Γερόντισσας, την περίοδο που ήταν γνωστό «τοις πάσι»  η  κινητικότητα για την  αγιοκατάταξη της ;

-Ποιες ενέργειες έχει κάνει μετά την αγιοκατάταξη της γερόντισσας  προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο για την επανεξέταση του θέματος δια της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος;;

Τέλος, υπενθυμίζω στους συντάκτες του κειμένου του γραφείου αιρέσεων ότι υπάρχει και ξενόγλωσση βιβλιογραφία για τη βιογραφία της οσίας, (που δεν είναι ξενόγλωσση μετάφραση του  βιβλίου ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ)  και να φροντίσουν να τη μελετήσουν, για να καταλάβουν ποια ήταν η αμφισβητούμενη γι΄αυτούς Αγία.

Σε ένα από τα ξενόγλωσσα βιβλία  γράφονται και τα εξής:

«Η αγία έμεινε 2 χρόνια στην Οικοκυρική σχολή, λιγότερο από δέκα χρόνια στην Ινδία και μετά έγινε  μοναχή για  30 ολόκληρα χρόνια!

«Όταν έφτασε στο Μοναστήρι (της Βηθανίας) ζήτησε από τον πατέρα Θεοδόσιο να της δώσει έναν κανόνα προσευχής. Ο π. Θεοδόσιος ξαφνιάστηκε όταν είδε ότι μπορούσε να διαβάζει την αρχαία βυζαντινή γραφή (άραγε πώς το είχε μάθει;). Της είπε: «Οι μεγάλοι γέροντες για τους οποίους ακούμε δεν υπάρχουν πλέον. Σίγουρα εγώ δεν είμαι ένας από αυτούς. Εδώ είναι ο άγιος Ιωάννης (εννοεί τον Ιωάννη της Κλίμακας), αυτός θα είναι ο γέροντάς σου. Έτσι τον πρώτο χρόνο στο μοναστήρι της είπε να διαβάζει μόνον τα Ευαγγέλια και την Κλίμακα (αξίζει να σημειωθεί ότι την εποχή εκείνη η Κλίμακα δεν είχε εκδοθεί στην σύγχρονη Ελλάδα)».

Συνεπώς η γερόντισσα γνώρισε πολύ καλά τον ασκητικό τρόπο της ορθοδοξίας.

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ 

It was not until 1959 that she went to the Monastery of Mary and Martha in Bethany, Palestine, to become a nun. When she arrived she asked Fr. Theodosius the chaplain for a rule of prayer. Fr. Theodosius was somewhat surprised to find that she could read even ancient Byzantine Greek. Fr. Theodosius said, "The great elders that we hear about no longer exist. I certainly am not one. You came here to save your soul. If I start giving you rules, you will lose you soul and I will as well. But here is Fr. John. He will be your elder." So for her first year in the monastery he set her to reading only the Gospels and St. John Climacus. (It should be noted that at that time the Ladder had not been published in modern Greek.)

Τέλος  στο ερώτημα «ποιος πρέπει να συνειδητοποιήσει την ευθύνη έναντι της αλήθειας και του Θεού;» η απάντηση είναι μία.  ΟΙ ΑΓΙΟΜΑΧΟΙ.

Καλή μετάνοια…   

aktines.blogspot.com

1 σχόλιο:

  1. Μου αρέσει... πολύ η ονομασία, « Γραφείο επι των Αιρέσεων...» αφού κανένας τους δεν έχει αποτειχιστεί μετά την ληστρική σύνοδο που έγινε στο Κολυμπάρι Χανίων τον Ιούνιο του 2016.

    Διευκρίνηση:
    Πολλοί μπερδεύουν την παναίρεση του Οικουμενισμού πρίν και μετά το Κολυμπάρι, νομίζοντας ότι είναι η ίδια κατάσταση.
    Λάθος...!!!
    Ο Οικουμενισμός εκκολαπτόταν πριν το Κολυμπάρι, όπως για παράδειγμα και η ονομασία «Βόρεια Μακεδονία» πριν τις Πρέσπες, κατοχυρώθηκαν όμως επίσημα στο Κολυμπάρι και στις Πρέσπες αντίστοιχα.
    Η αποτείχιση, δηλαδή η διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας με τους αιρετικούς δικαιολογείται ΜΟΝΟ ΜΕΤΑ την κήρυξη (επίσημα) μιας αιρέσεως δυνάμει του 15ου κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου, ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΙΝ...

    Για την κατάσταση αυτή που υπήρχε ΠΡΟ συνόδου παραθέτω το α' μέρος απο απόσπασμα μιας επιστολής του Άγίου Θεοδώρου του Στουδίτου πρός κάποιον ηγούμενο, ονόματι Θεόφιλο, που δένει στην περίπτωση μας: «...εἰ δέ λέγοι ἡ ὁσιότης σου, πῶς αὐτῇ πρό τῆς λεηλασίας τοῦτο οὐκ εἴπομεν, ἀλλ’ ὅτι καί ἡμεῖς ἐμνημονεύομεν τῶν ἐν τῇ Βυζαντίδι, ἐκεῖνο γινωσκέτω, ὅτι ΟΥΠΩ(=οχι ακόμα) ΣΥΝΟΔΟΣ[Κολυμπάρι] ἦν ΟΥΔΕ ΕΚΦΩΝΗΘΕΝ ὑπῆρχε τό ΠΟΝΗΡΟΝ ΔΟΓΜΑ[Οικουμενισμός] καί ἀνάθεμα˙ καὶ ΠΡΟ τούτων οὐκ ἦν ΑΣΦΑΛΕΣ ἀποστῆναι τῶν παρανομούντων[αιρετιζόντων, π.χ Βαρθολομαίο] τελείως ἢ τὸ φεύγειν μόνον τὴν προφανῆ κοινωνίαν αὐτῶν, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ δὲ πρεπούσῃ ΑΝΑΦΕΡΕΙΝ(μνημόνευση) ἕως καιροῦ...»
    Και συνεχίζουμε με το β’ μέρος του κειμένου, για την ΜΕΤΑ την σύνοδο διαμορφωθείσα κατάσταση, όπου μας εξηγεί ο Άγιος τι στάση πρέπει να τηρήσουμε (δηλαδή να αποτειχιστούμε) απέναντι σε όσους συγκοινωνούν με την αίρεση:
    «...ΕΠΕΙ ΔΕ ἐξῆλθεν εἰς προῦπτον ἡ αἱρετικὴ ἀσέβεια[Οικουμενισμός] ΔΙΑ ΣΥΝΟΔΟΥ[Κολυμπάρι] εἰς τοὐμφανές, δεῖ ἄρτι καὶ τὴν σὴν εὐλάβειαν σὺν πᾶσιν ὀρθοδόξοις παρρησιάζεσθαι διὰ τοῦ ΜΗ ΚΟΙΝΩΝΕΙΝ τοῖς κακοδόξοις ΜΗΔΕ ΑΝΑΦΕΡΕΙΝ(μνημόνευση) τινὰ τῶν ἐν τῇ μοιχοσυνόδῳ[Κολυμπάρι] εὑρεθέντων ἢ ὁμοφρονούντων αὐτῇ....» ( Ἐπιστολή 39, Θεοφίλῳ ἡγουμένῳ, Φατοῦρος σελ. 113, στιχ. 51· Ρ.G. 99, 1045D)

    Κ.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή