Προφητικά αποφθέγματα και ρήσεις του π. Αρσενίου-Η
πείνα θα μας σώσει. Στην πείνα σπάει η τεμπελιά και η νωθρότητα, δύο
πάθη τα οποία γεννούν σωματικές αρρώστιες, μελαγχολίες, μοναξιές, κακές
σκέψεις, ψυχολογικά.·- Πριν την καταστροφή μεγάλων πολιτισμών, υπήρχε
χλιδή και καλοζωία σε αυτούς.-· Θαύμα είναι η λύση του προβλήματος την
κατάλληλη στιγμή, χωρίς να το περιμένεις.-· Το μωρό, το κουνάς, για να
ξυπνήσει. Όλα αυτά τα ταράγματα της εποχής μας είναι για να είμαστε εν
εγρηγόρσει. Πάντοτε να είμαστε εν εγρηγόρσει. Η ανάπαυσή μας είναι η μη
ανάπαυση. Οι 5 παρθένες ήσαν σε συνεχή εγρήγορση.-· Αν ο Απ. Παύλος είχε
τα μυαλά τα εθνικιστικά τα δικά μας, των πνευματικών και πολιτικών
ανθρώπων, θα ήμασταν ακόμη ειδωλολάτρες και δούλοι. Ξεχάσαμε το «ουκ ένι
Έλλην και Ιουδαίος, Σκύθης, Βάρβαρος, δούλος και ελεύθερος, αλλά τα
πάντα και εν πάσι Χριστός».-· Σε μία εποχή που όλοι εμείς οι ένοχοι
απέναντι στο Θεό, θέλουμε να σκοτώσουμε «τον ένοχο», οι Άγιοι και
ενάρετοι άνθρωποι του Θεού, παίρνουν τις ενοχές πάνω τους για τα κρίματα
του κόσμου, όπως λέει και ο Ντοστογιέφσκι στους «Αδελφούς Καραμαζόφ»,
με το στόμα του Αββά Ζωσιμά.-· Πριν από όλες τις μεγάλες πίκρες της ζωής
έχουν προηγηθεί μεγάλοι ανώδυνοι και ανέμελοι περίοδοι χρονικοί, όπου
κυριαρχούσε ο ενθουσιασμός, η ρηχότητα και ο εγωισμός.-· Τα παλιά χρόνια
τους ανθρώπους τους έτρωγε το στομάχι (πείνα), σήμερα τους τρώει το
κεφάλι (λογισμοί- αυτοκτονίες)!--· Το στένεμα της αγάπης μας
αποκλειστικά στα παιδιά μας, δημιουργεί σε αυτά πνευματική ασφυξία, τα
εγκλωβίζει και συχνά δημιουργεί επαναστάσεις.--· Η Ανάσταση του Χριστού
έχει νόημα και αξία ως συνανάσταση όλων των εν των Άδη φυλακισμένων. Ο
Χριστός, ως τέλειος Θεός, δεν χρειαζόταν την Ανάστασή Του. Η προσωπική
μας ανάσταση αποκτά αξία όταν ολοκληρώνεται μέσα στη συνανάσταση με τον
πλησίον. Αυτό μας διδάσκει η παραβολή της μελλούσης κρίσεως. Όσοι
ανέστησαν - παρηγόρησαν τους ελάχιστους αδελφούς τους, έχουν δικαίωμα
αναστάσεως κοντά στον Αναστημένο Χριστό. Όλοι οι άλλοι προτρέπονται από
τον Κύριον να πορευθούν εις το πυρ το εξώτερον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου