Δύο
Πατριάρχες, δύο κόσμοι, μία Εκκλησία...
Η
κραυγαλέα εντύπωση τής ολοσχερούς απουσίας
τού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, ( τής
"μητρός ημών Εκκλησίας" όπως
συνηθίζεται να λέγεται ), πού τα τελευταία
χρόνια παρατηρείται στίς μεγάλες
διαμαρτυρίες καί συνάξεις πιστών
Χριστιανών γιά τίς νέες ταυτότητες καί γιά
το επόμενο στάδιο αυτών πού θά είναι η
Κάρτα τού πολίτη, είναι κάτι πού δημιουργεί
εύλογα ερωτηματικά καί δυσάρεστους
συνειρμούς γι΄ αυτή τήν απουσία του...
Όταν
χιλιάδες Ορθόδοξοι Χριστιανοί
ξεσηκώνονται καί κατακλύζουν σάν ποτάμι
τούς δρόμους ( ίδετε παρακάτω βίντεο ), καί
από τα χείλη τού Πατριάρχου μας δέν βγαίνει
ούτε ένας ελάχιστος λόγος υποστήριξης
αυτών τών ανθρώπων πού θα ανέκοπτε
οπωσδήποτε κάποιες Κυβερνητικές
επιλογές, αφήνοντας ανυπεράσπιστο τό
υποτιθέμενο ποίμνιο, ενώ αντιθέτως
λαλίστατοι λόγοι του ακούγονται περί
Κορανίων καί Μπαϊραμιών, Δερβίσηδων καί
Χαϊνηδων, Προστασίας τού Περιβάλλοντος καί
άλλων παρομοίων πτεροέντων, τότε γιά ποιά
μητέρα μιλάμε καί τί μ΄ αυτό ακριβώς
εννοούμε όταν δεν σκεπάζει καί δεν
υποστηρίζει τα δοκιμαζόμενα τώρα τέκνα της
;
Άς
γίνει λοιπόν κάτι έστω καί τώρα, καί άς
ακουστεί ένας λόγος στήριξης καί
υποστήριξης τόσο από το Πατριαρχείο όσο καί
από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών αλλά καί τίς
κατά τόπους Μητροπόλεις. Δέν αρκεί μόνο ο
Σεραφείμ Πειραιώς, νά βγούνε καί άλλοι,
γιατί η πίστη, τό ποίμνιο, η Πατρίδα,
κινδυνεύουν !
Κι΄
άς ειπωθεί λόγος υποστήριξης καθαρός,
σταράτος, καί κρυστάλλινος πρός κάθε
κατεύθυνση, καί όχι μασημένα λόγια καί
υπεκφυγές, φοβούμενοι τήν δυσαρέσκεια
φίλων πολιτικών καί την χλεύη τής γνωστής
πολιτικής αλητείας..
http://klassikoperiptosi.blogspot.gr/2012/09/microchips.html
Παρακάτω
βλέπουμε, μέ πόσο μεγάλη λεπτομέρεια η
Ρωσική Εκκλησία εξέτασε όλες τίς
περιπτώσεις...
Μόσχα
Το
πρώτο σχέδιο
έχει συνταχθεί
απο την
επιτροπή του
Διασυνοδικού
συνεδρίου για
τα θέματα
σχέσεων Εκκλησίας
και κράτους,
κοινωνίας και
ύστερα
επεξεργάστηκε
απο την
συντακτική
επιτροπή Δ.σ.
υπό την
προεδρία του
Πατριάρχη .
1. Εισαγωγή .
Στην διάρκεια των τελευταίων χρόνων πολύς κόσμος συμπεριλαμβανομένων και των τέκνων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ,εκφράζει την ανησυχία του σχετικά με την χρήση νέων ηλεκτρονικών τεχνολογιών και ειδικά σε εκείνες που αφορούν στις σχέσεις των πολιτών με κρατικές και εμπορικές υπηρεσίες .
1. Εισαγωγή .
Στην διάρκεια των τελευταίων χρόνων πολύς κόσμος συμπεριλαμβανομένων και των τέκνων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ,εκφράζει την ανησυχία του σχετικά με την χρήση νέων ηλεκτρονικών τεχνολογιών και ειδικά σε εκείνες που αφορούν στις σχέσεις των πολιτών με κρατικές και εμπορικές υπηρεσίες .
Χιλιάδες
άνθρωποι
αναφέρουν ότι
εξαναγκάζονται
να
χρησιμοποιούν
στην
καθημερινή
τους ζωή τα
ηλεκτρονικά
μέσα ελέγχου
καθώς επίσης
και τα
ηλεκτρονικά
έγγραφα .
Η ανησυχία αυτη πρωτοεμφανίστηκε σχετικα με την επιβολή του....ΑΦΜ και έχει εξεταστεί απο την Ζ´ ολομέλεια της Συνοδικής Θεολογικής επιτροπής της Ρ.Ο.Ε. στις 19-20 Φεβρουαρίου 2001.
Καθώς η ανάπτυξη των ηλ. μέσων είναι συνεχής εμφανίστηκε η ανάγκη για διευκρίνιση της θέσης της εκκλησίας .
Η ανησυχία αυτη πρωτοεμφανίστηκε σχετικα με την επιβολή του....ΑΦΜ και έχει εξεταστεί απο την Ζ´ ολομέλεια της Συνοδικής Θεολογικής επιτροπής της Ρ.Ο.Ε. στις 19-20 Φεβρουαρίου 2001.
Καθώς η ανάπτυξη των ηλ. μέσων είναι συνεχής εμφανίστηκε η ανάγκη για διευκρίνιση της θέσης της εκκλησίας .
Η
διευκρίνιση
αυτη
εκφράστηκε
στην επιστολή
της
Αρχιερατικής
Συνόδου του 2004
πρός τους
Προέδρους της
Ρωσίας και της
Ουκρανίας ,
στην δήλωση της
Ιεράς Συνόδου του
6 .10. 2005, στον Ορισμό
της
Αρχιερατικής
Συνόδου 2008 και 2009
:" Σχετικα με τα
ζητήματα
εσωτερικής
ζωής και
εξωτερικής
δραστηριότητας
της Ρ.Ο.Εκκλησίας"
, καθώς επίσης
και στο
διάγγελμα του
Ιερώτατου
Πατριάρχη
Κύριλου πρός
τον
Αντιπρόσωπο
της Ρωσικής
Ομοσπονδίας
για Ανθρώπινα
Δικαιώματα (28.07.2009):"Οι
βάσεις της
διδασκαλίας
της Ρ.Ο.Ε. για την
αξιοπρέπεια ,
ελευθερία και
ανθρώπινα
δικαιώματα"
Αθήνα,
διαδήλωση για την Κάρτα τού πολίτη...
Με
βάση λοιπόν
αυτές τις
διευκρινήσεις η
δραστηριότητα
οποιοδήποτε
ιερέα και
πιστού της
Ρωσικής
Ορθοδόξου
Εκκλησίας δεν
πρέπει να ειναι
αντίθετη με
αυτές .
Στις διαφορετικές χώρες υπάρχουν εθνικά σχέδια της " Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης" και σε αυτα τα πλαίσια αλλάζει η νομοθεσία, εμφανίζονται καινούργιες έννοιες και καινούργια ορολογία πράγμα που αλλάζει ριζικά τον τρόπο ζωής των υποκειμένων σε αυτήν πολιτών.
Συχνά διευκολύνεται η διαδικασία συναλλαγής ανάμεσα στον πολίτη και στους διάφορους οργανισμούς . Το μεγαλύτερο επιχείρημα για στήριξη της Ηλ. Διακυβέρνησης εκ μέρους του κράτους είναι η καταπολέμηση της διαφθοράς .
Στις διαφορετικές χώρες υπάρχουν εθνικά σχέδια της " Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης" και σε αυτα τα πλαίσια αλλάζει η νομοθεσία, εμφανίζονται καινούργιες έννοιες και καινούργια ορολογία πράγμα που αλλάζει ριζικά τον τρόπο ζωής των υποκειμένων σε αυτήν πολιτών.
Συχνά διευκολύνεται η διαδικασία συναλλαγής ανάμεσα στον πολίτη και στους διάφορους οργανισμούς . Το μεγαλύτερο επιχείρημα για στήριξη της Ηλ. Διακυβέρνησης εκ μέρους του κράτους είναι η καταπολέμηση της διαφθοράς .
Η
ψηφιοποίηση
των εγγράφων
και δημιουργία
των βάσεων των
δεδομένων
όντως
επιτρέπει πιο
καλο έλεγχο και
διαφάνεια σε
διαφορετικούς
τομείς.
Παρ΄όλα αυτα τα θετικά σημεία, συσσωρεύονται πολλά προβλήματα σχετικα με την ταυτοποίηση του προσώπου και μάλιστα γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα .
Σήμερα υπάρχει ανάγκη να γίνει πολιτική, αστική, ηθική και θεολογική επανεκτίμηση αυτών των προβλημάτων .
2. Κώδικες συνταύτισης (identification codes ) και βάσεις δεδομένων ως στοιχεία της παγκόσμιας ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Διάφορα διεθνή έγγραφα-αποφάσεις (ένα απο τα οποία είναι η " χάρτα της Οκινάβας" για οικουμενική πληροφορική κοινωνία καθιερωμένη απο τις οκτώ χώρες της " G 8" το 2000.) άνοιξαν το δρόμο στην δημιουργία " ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του κράτους " η οποία ανταποκρίνεται στις διεθνείς πρδιαγραφές που είναι βασισμένες στην κοινή τεχνική και προγραμματική πλατφόρμα .
Παρ΄όλα αυτα τα θετικά σημεία, συσσωρεύονται πολλά προβλήματα σχετικα με την ταυτοποίηση του προσώπου και μάλιστα γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα .
Σήμερα υπάρχει ανάγκη να γίνει πολιτική, αστική, ηθική και θεολογική επανεκτίμηση αυτών των προβλημάτων .
2. Κώδικες συνταύτισης (identification codes ) και βάσεις δεδομένων ως στοιχεία της παγκόσμιας ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Διάφορα διεθνή έγγραφα-αποφάσεις (ένα απο τα οποία είναι η " χάρτα της Οκινάβας" για οικουμενική πληροφορική κοινωνία καθιερωμένη απο τις οκτώ χώρες της " G 8" το 2000.) άνοιξαν το δρόμο στην δημιουργία " ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του κράτους " η οποία ανταποκρίνεται στις διεθνείς πρδιαγραφές που είναι βασισμένες στην κοινή τεχνική και προγραμματική πλατφόρμα .
Τα
όργανα του
κυβερνώντος
συστήματος του
κάθε κράτους
ενώνονται στο
παγκόσμιο
σύστημα.
Συχνά οι νόμοι λειτουργίας των κυβερνο-συστημάτων μεταφέρονται όπως είναι στην κοινωνία και όλο το σύστημα γεννάει τον κίνδυνο του ολοκληρωτικού ελέγχου και υποχρεωτικής καθοδήγησης του ανθρώπου και της κοινωνίας .
Οποιοδήποτε στοιχείο του ηλεκτρονικού δικτύου έχει πάντοτε την ταυτότητά του, την διεύθυνσή του που είναι ένας μοναδικός ψηφιακός κώδικας. Για αυτο το λόγο η βασική αρχή της παγκόσμιας ψηφιακής κοινωνίας είναι η ταυτοποίηση του κάθε προσώπου με έναν ψηφιακό κώδικα τον οποίο κάθε άτομο χρησιμοποιεί συνέχεια για κάθε συναλλαγή με τον υπόλοιπο κόσμο ( υγεία, εφορία ,τραπεζικό σύστημα , δικαιοσύνη , κράτος......)
Συχνά οι νόμοι λειτουργίας των κυβερνο-συστημάτων μεταφέρονται όπως είναι στην κοινωνία και όλο το σύστημα γεννάει τον κίνδυνο του ολοκληρωτικού ελέγχου και υποχρεωτικής καθοδήγησης του ανθρώπου και της κοινωνίας .
Οποιοδήποτε στοιχείο του ηλεκτρονικού δικτύου έχει πάντοτε την ταυτότητά του, την διεύθυνσή του που είναι ένας μοναδικός ψηφιακός κώδικας. Για αυτο το λόγο η βασική αρχή της παγκόσμιας ψηφιακής κοινωνίας είναι η ταυτοποίηση του κάθε προσώπου με έναν ψηφιακό κώδικα τον οποίο κάθε άτομο χρησιμοποιεί συνέχεια για κάθε συναλλαγή με τον υπόλοιπο κόσμο ( υγεία, εφορία ,τραπεζικό σύστημα , δικαιοσύνη , κράτος......)
Αυτός
ο κώδικας
υποδηλώνει την
ύπαρξη ενός
καθοδηγούμενου
αντικειμένου
που ανήκει στο
πληροφοριακό-κυβερνητικό
σύστημα και
ταυτόχρονα
είναι ένα
κλειδί στην
βάση των
προσωπικών
δεδομένων του.
Αποδοχή ενός τέτοιου αριθμού σημαίνει ότι ο άνθρωπος συμφωνεί ( εδω δεν έχει σημασία αν το αποδέχτηκε συνειδητά η υποσυνείδητα, η τον έχουν εκβιάσει, η το δέχτηκε καλόβουλα ) με τους όρους λειτουργίας του συστήματος.
Αποδοχή ενός τέτοιου αριθμού σημαίνει ότι ο άνθρωπος συμφωνεί ( εδω δεν έχει σημασία αν το αποδέχτηκε συνειδητά η υποσυνείδητα, η τον έχουν εκβιάσει, η το δέχτηκε καλόβουλα ) με τους όρους λειτουργίας του συστήματος.
Απο
εδω και πέρα
υπάρχει
τεχνική
δυνατότητα να
ελέγχεται κάθε
του βήμα, η
νομιμοφροσύνη
του, η συμφωνία
του η όχι
σχετικα με
ιδεολογίες και
κοσμογονικές
αντιλήψεις οι
οποίες μπορει
να μην
συμφωνούν
καθόλου με τον
Χριστιανισμό .
Αυτές
λοιπόν οι
εξελίξεις
αυξάνουν τον
κίνδυνο
δημιουργίας
προκατάληψης
για το άτομο
σχετικα με τα
θρησκευτικά, τα
πολιτικά, και
τα αλλα πιστεύω
του, μέχρι
καιγια τις
κοσμογονικές
του απόψεις.
Τελευταία υπάρχει πολύ βάσιμη ανησυχία στην κοινωνία ότι η χρήση του κώδικα μπορει να επιβληθεί στους ανθρώπους ως συνθήκη της φυσικής τους υπάρξεως.
Ο πολίτης μπορεί να είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιεί αυτόν τον κώδικα στην θέση του ονόματος του για περισσότερες συναλλαγές με το κόσμο συμπεριλαμβάνοντας και λήψη τροφής.
Η χρήση του κώδικα με την υποστήριξη των σύγχρονων τεχνικών μέσων επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο ακόμα και της προσωπικής ζωής του ατόμου χωρίς φυσικά την συγκατάθεσή του.
Ακόμα και τώρα υπάρχει ανησυχία για τις κινήσεις που γίνονται σχετικά με την συλλογή και την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των παιδιών που σπουδάζουν στα κρατικά ιδρύματα αφού σε πολλές περιπτωσεις αυτό γίνεται εκτός ελέγχου ενώ φανερά συλλέγονται περισσότερα δεδομένα απο αυτά που είναι απαραίτητα στις φοιτητικές και σπουδαστικές τους υποχρεώσεις.
Πολύ σοβαρή κριτική εκ μέρους των πιστών υπάρχει επίσης ως πρός την υποχρεωτική υποβολή του κώδικα και την μετατροπή του σε αναλλοίωτη ιδιότητα του ατόμου ακόμα και μετα τον θάνατο.
Τελευταία υπάρχει πολύ βάσιμη ανησυχία στην κοινωνία ότι η χρήση του κώδικα μπορει να επιβληθεί στους ανθρώπους ως συνθήκη της φυσικής τους υπάρξεως.
Ο πολίτης μπορεί να είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιεί αυτόν τον κώδικα στην θέση του ονόματος του για περισσότερες συναλλαγές με το κόσμο συμπεριλαμβάνοντας και λήψη τροφής.
Η χρήση του κώδικα με την υποστήριξη των σύγχρονων τεχνικών μέσων επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο ακόμα και της προσωπικής ζωής του ατόμου χωρίς φυσικά την συγκατάθεσή του.
Ακόμα και τώρα υπάρχει ανησυχία για τις κινήσεις που γίνονται σχετικά με την συλλογή και την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των παιδιών που σπουδάζουν στα κρατικά ιδρύματα αφού σε πολλές περιπτωσεις αυτό γίνεται εκτός ελέγχου ενώ φανερά συλλέγονται περισσότερα δεδομένα απο αυτά που είναι απαραίτητα στις φοιτητικές και σπουδαστικές τους υποχρεώσεις.
Πολύ σοβαρή κριτική εκ μέρους των πιστών υπάρχει επίσης ως πρός την υποχρεωτική υποβολή του κώδικα και την μετατροπή του σε αναλλοίωτη ιδιότητα του ατόμου ακόμα και μετα τον θάνατο.
3.
Η Κινητή
τηλεφωνία...
Η
πολυ πια
συνηθισμένη
κινητή
τηλεφωνία
είναι ένα απο
τα πιο εύκολα
και βολικά μέσα
ταυτοποίησης
του ατόμου,
προσδιορισμού
της
γεωγραφικής
του θέσης, και
της υποκλοπής
των συνομιλιών
του. Η συνεχώς
αυξανόμενη
χωρητικότητα
των συσκευών
κινητής
τηλεφωνίας
τις
μετατρέπει
σε υπολογιστές
, πράγμα που
αυξάνει τον
κίνδυνο μιας
μή
εγκεκριμένης
πρόσβασης σε
αυτά τα
προσωπικά
δεδομένα που
ειτε
βρίσκονται
αποθηκευμένα
σε αυτήν είτε
προσδιορίζονται
απο τις
λειτουργίες
της.
4.
Το Πρόβλημα της
Γενικής
Ηλεκτρονικής
Κάρτας ...
Τεχνικό
μέσο το οποίο
θα ακολουθεί
τον άνθρωπο σε
περισσότερες
συναλλαγές του
είναι Γενική Ηλ.
Κάρτα (УЭК).
Είναι μικρόυπολογιστής παγκόσμιων προδιαγραφών για την ταυτοποίηση ατόμου. Τέτοια κάρτα μαζι με τον ψηφιακό κώδικα επιτρέπει την άμεση δημιουργία συστήματος παρακολούθησης όλων των σημαντικών πράξεων του ατόμου καθώς και της προσωπικής του ζωής. Ένα τέτοιο σύστημα επιτρέπει την διακυβέρνηση του ατόμου και της κοινωνίας.
Πολοί πιστοί είχαν ανησυχήσει για τα σχέδια της υποχρεωτικής υποβολής της κάρτας και επέμεναν στην εθελοντική διαδικασία , πράγμα που έγινε , προς το παρόν, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Είναι μικρόυπολογιστής παγκόσμιων προδιαγραφών για την ταυτοποίηση ατόμου. Τέτοια κάρτα μαζι με τον ψηφιακό κώδικα επιτρέπει την άμεση δημιουργία συστήματος παρακολούθησης όλων των σημαντικών πράξεων του ατόμου καθώς και της προσωπικής του ζωής. Ένα τέτοιο σύστημα επιτρέπει την διακυβέρνηση του ατόμου και της κοινωνίας.
Πολοί πιστοί είχαν ανησυχήσει για τα σχέδια της υποχρεωτικής υποβολής της κάρτας και επέμεναν στην εθελοντική διαδικασία , πράγμα που έγινε , προς το παρόν, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.
5.
Κίνδυνος για
την ασφάλεια
της κοινωνίας
και των ατόμων .
Η
διαχείριση των
παγκόσμιων
δικτύων
πληροφορικής ειναι
πιο εύκολη και
προσβάσιμη σε
παγκόσμια
κυκλώματα τα
οποία είναι οι
αρχιτέκτονες
του συστήματος,
των αρχείων και
γενικά του
βασικού
προγραμματισμού.Δίκτυα
στα οποία μπορούν
να
παρεισφρύσουν
μηχανισμοί που
ενδεχομένως
να επιτρέπουν
ανά πάσα στιγμή
την αρπαγή της
πραγματικής
εξουσίας.
Τέτοια
τροπή των
γεγονότων
είναι πολυ
πιθανή καθώς η
παραγωγή
μηχανημάτων
και
προγραμμάτων
είναι δέσμια
πολλών
εξαρτήσεων , οπότε
είναι πολυ
πιθανή ακόμα
και η απώλεια
της εθνικής
κυριαρχίας .
Η εξέλιξη της πληροφορικής έδωσε δυνατότητα για καινούργιου τύπου εγκλήματα στα οποία οι κακοποιοί χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά δίκτυα και τις σύγχρονες τεχνολογίες .
Η εξέλιξη της πληροφορικής έδωσε δυνατότητα για καινούργιου τύπου εγκλήματα στα οποία οι κακοποιοί χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά δίκτυα και τις σύγχρονες τεχνολογίες .
Σήμερα
είναι δυνατόν
να ληστέψεις
μια τράπεζα
χωρίς να
σπάσεις χρηματοκυβότια
και πόρτες,ενώ
βρίσκεσαι στην
άλλη άκρη του
κόσμου. Είναι
αρκετά εύκολο
να κλεψεις
χρήματα απο ένα
άτομο
βρίσκοντας τον
κώδικα της
κάρτας του.
Έτσι οι απλοί
άνθρωποι δεν
έχουν την
δυνατότητα να
προστατευτούν
απο το
ηλεκτρονικό
έγκλημα .
" Ψηφιακες υπογραφές " και νόμοι για την προστασία προσωπικών δεδομένων δεν μπορούν να περιορίσουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εγκλήματος . Οι ειδικοί στην πληροφοριακά συστήματα επιμένουν ότι ακόμα και το πιο εξελιγμένο σύστημα δεν μπορει να εγγυηθεί την πλήρη προστασία πληροφορίας απο τυχαία λάθη, ιούς, χακάρισμα, σβήσιμο, προμελετημένη αλλαγή . Απο την εμπειρία είναι γνωστό ότι διάδοση των προσωπικών δεδομένων του προσώπου χωρίς την συγκατάθεση του τον καθιστά πολυ ευάλωτο μπροστα στους κακοποιούς και κακόβουλους ανθρώπους.
Ταυτόχρονα δεν μπορει να αρνηθεί κανείς την χρησιμότητα της εθελοντικής καταχώρησης και χρήσης των πληροφοριών για την υγεία μερικών ανθρώπων που πάσχουν απο χρονιές αρρώστιες. Χωρίς αυτο συχνά δεν είναι δυνατόν να προστατευτεί η ζωή και υγεία τους.
" Ψηφιακες υπογραφές " και νόμοι για την προστασία προσωπικών δεδομένων δεν μπορούν να περιορίσουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εγκλήματος . Οι ειδικοί στην πληροφοριακά συστήματα επιμένουν ότι ακόμα και το πιο εξελιγμένο σύστημα δεν μπορει να εγγυηθεί την πλήρη προστασία πληροφορίας απο τυχαία λάθη, ιούς, χακάρισμα, σβήσιμο, προμελετημένη αλλαγή . Απο την εμπειρία είναι γνωστό ότι διάδοση των προσωπικών δεδομένων του προσώπου χωρίς την συγκατάθεση του τον καθιστά πολυ ευάλωτο μπροστα στους κακοποιούς και κακόβουλους ανθρώπους.
Ταυτόχρονα δεν μπορει να αρνηθεί κανείς την χρησιμότητα της εθελοντικής καταχώρησης και χρήσης των πληροφοριών για την υγεία μερικών ανθρώπων που πάσχουν απο χρονιές αρρώστιες. Χωρίς αυτο συχνά δεν είναι δυνατόν να προστατευτεί η ζωή και υγεία τους.
6.
Βιομετρία...
Στις
καινούργιες
τεχνολογίες
ταυτοποίησης
όλο και πιο
συχνά
χρησιμοποιούνται
τα βιομετρικά
δεδομένα, δηλαδή
πληροφορίες
για τις φυσικές,
φυσιολογικές,
ψυχολογικές
ιδιότητες και
τη συμπεριφορά
του ατόμου,
αυτές οι
πληροφορίες
βρίσκονται στα
μοναδικά και
ανεπανάληπτα
χαρακτηριστικά
του κάθε
ανθρώπινου
σώματος.
Τέτοια
χαρακτηριστικά
ειναι τα
δακτυλικά
αποτυπώματα,
σχέδιο των
αγγείων του
οφθαλμού, η
δομή της ίριδος
του οφθαλμού ,
το σχέδιο του
προσώπου η της
παλάμης, το
θερμικό
πορτραίτο, το
σχέδιο απο των
φλεβών στο
χέρι, ηφωνή, το
βάδισμα, ο
γενετικός
κώδικας DNA, και
αλλα.
Η
σύγκριση των
δεδομένων που
είναι
σκαναρισμένα
και
ψηφιοποιημένα
με τα
πραγματικά
λέγεται
εξακρίβωση. Σε
αυτη την
περίπτωση δεν
χρειάζεται
ανθρώπινη
επικοινωνία,
την δουλειά την
ολοκληρώνει
ένα μηχάνημα.
Τέτοιες μέθοδοι ειναι πολυ αποδοτικές στην περίπτωση καταπολέμησης εγκλημάτων, στην αποτροπή εισόδου σε κάποιους χώρους και σε μερικές ακόμα περιπτώσεις. Όμως η γενική και επιπλέον υποχρεωτική λήψη των βιομετρικών παραμέτρων απο όλους τους ανθρώπους είναι καταπάτηση της αξιοπρέπειας του προσώπου.
Τέτοιες μέθοδοι ειναι πολυ αποδοτικές στην περίπτωση καταπολέμησης εγκλημάτων, στην αποτροπή εισόδου σε κάποιους χώρους και σε μερικές ακόμα περιπτώσεις. Όμως η γενική και επιπλέον υποχρεωτική λήψη των βιομετρικών παραμέτρων απο όλους τους ανθρώπους είναι καταπάτηση της αξιοπρέπειας του προσώπου.
Ηθικοί
κανόνες παύουν
να υπάρχουν
καθώς δεν
υπάρχει
διαφορά πια
ανάμεσα σε αυτα
που
επιτρέπεται να
γίνουν γνωστά
για ένα άτομο
και σε εκείνα
που δεν
επιτρέπεται να
γνωστοποιούνται
. Όπως το
παραδέχονται
και οι ειδικοί
κάθε βιο-
κώδικας
παρέχει πολυ
περισσότερα απ´οτι
χρειάζεται για
την απλή
εξακρίβωση του
προσώπου. Η
δυνατότητες
κατάχρησης
είναι ορατές -απο
την διάκριση
στην αποδοχή
για εργασία
μέχρι τον ώμό
εκβιασμό.
7.
Ενσωμάτωση
διαφόρων
ηλεκτρονικών
συσκευών στο
ανθρώπινο σώμα
(ηλεκτρονικά
εμφυτεύματα).
Το
επόμενο βήμα
στην ανάπτυξη
των
τεχνολογιών
ταυτοποίησης
μπορει να γίνει
με την
ενσωμάτωση
στον ανθρώπινο
οργανισμό
μικροσκοπικών
συσκευών που
επιτρέπουν την
παρακολούθηση
του ατόμου σε
όλους τους
τομείς της ζωής
του όπως
γεωγραφικές
μετακινήσεις κ.α.
Ήδη
υπάρχουν
πολλές τέτοιες
συσκευές όπως
υπάρχουν ακόμα
και τρόποι να
γίνονται
ειδικά σημάδια
στο δέρμα του
ανθρώπου που
παίζουν τον
ρόλο
μικροσυσκευής.
Υπάρχουν
σχέδια για το
πως θα γίνει η
υποβολή
τέτοιας
τεχνολογίας.
Ο αριθμός του ατόμου εκτός απο τα στοιχεία ταυτότητας θα είναι και " κλειδί " για τον τραπεζικο του λογαριασμό, τον δορυφορικό εντοπισμό του μέσω GPS, για όλες τις πληροφορίες σχετικά με την υγεία του , και γενικά για όλες τις συναλλαγές του.
Αυτο σημαίνει ότι στο πολυ κοντινό μέλλον υπάρχει η προοπτική να εκτελείται πλήρης έλεγχος όλης της κοινωνίας.
Μεγάλη ανησυχία προκαλεί και το γεγονός ότι ήδη υπάρχουν νόμοι που επιτρέπουν την ενσωμάτωση των νανοσυσκευών για επικοινωνία του ανθρώπινου εγκεφάλου με αντικείμενα γύρο του, μέσα μεταφοράς και άλλους ανθρώπους.
Ο αριθμός του ατόμου εκτός απο τα στοιχεία ταυτότητας θα είναι και " κλειδί " για τον τραπεζικο του λογαριασμό, τον δορυφορικό εντοπισμό του μέσω GPS, για όλες τις πληροφορίες σχετικά με την υγεία του , και γενικά για όλες τις συναλλαγές του.
Αυτο σημαίνει ότι στο πολυ κοντινό μέλλον υπάρχει η προοπτική να εκτελείται πλήρης έλεγχος όλης της κοινωνίας.
Μεγάλη ανησυχία προκαλεί και το γεγονός ότι ήδη υπάρχουν νόμοι που επιτρέπουν την ενσωμάτωση των νανοσυσκευών για επικοινωνία του ανθρώπινου εγκεφάλου με αντικείμενα γύρο του, μέσα μεταφοράς και άλλους ανθρώπους.
8.
Περιπτώσεις
διάκρισης και
καταπάτησης
ανθρωπίνων
δικαιωμάτων.
Εκατοντάδες
χιλιάδες
πολίτες
συμπεριλαμβανομένων
και Ορθόδοξων
χριστιανών που
δεν επιθυμούν
για διάφορους
λόγους να μπουν
στο καινούργιο
σύστημα
ταυτοποίησης
προσώπου και
δεν θέλουν να
χρησιμοποιούν
ηλεκτρονικές
ταυτότητες ή
άλλες κάρτες -συσκευές
οι οποίες
φέρουν ή
περιέχουν microchip, η
barcode που εκτός
των άλλων έχουν
πολλές φορές
αμφισβητούμενους
συμβολισμούς,
καταγγέλλουν
την
καταπάτηση του
συνταγματικού
δικαιώματος
τους η οποία
γίνεται πολλές
φορές και εξ
αιτίας της
ανυπαρξίας
νομικών
εγγυήσεων.
Συχνά
αυτοί οι
άνθρωποι
χάνουν την
πρόσβαση στην
σύνταξη , στο
σύστημα υγείας,
στα επιδόματα
αναπηρίας κλπ.
Χάνεται
η δυνατότητα
για συναλλαγές
που αφορούν την
ακίνητη και
κινητή
περιουσία τους,
δεν μπορούν να
εργαστούν, ούτε
να σπουδάσουν.
Δεν
μπορούν να
ανοίξουν καμία
επιχείρηση
ούτε ακόμα και
να αγοράσουν
εισιτήρια για
τα μέσα
μεταφοράς.
Πολυ μικρό ποσοστό απο αυτούς τους ανθρώπους προσφεύγουν στην δικαιοσύνη. Οι περισσότεροι υποτάσσονται και προτιμούν να υπόμένουν .
Πολυ μικρό ποσοστό απο αυτούς τους ανθρώπους προσφεύγουν στην δικαιοσύνη. Οι περισσότεροι υποτάσσονται και προτιμούν να υπόμένουν .
Δημιουργείται
μια καινούργια
τάξη ανθρώπων
που είναι
αποκομμένοι
απο τις
αυτονόητες και
θεσμοθετημένές
κοινωνικές
παροχές . Η
πλειοψηφία
αυτών των
ανθρώπων είναι
ηλικιωμένοι,
άρρωστοι, και
άτομα που
χρειάζονται
κοινωνική
προστασία.
9.
Η Εκκλησία για
την προστασία
της θεόσδωτης
ελευθερίας.
Η
Ορθόδοξη
Εκκλησία δεν
αρνείται την
ανάγκη του
κράτους να
απογράφει
τους πολίτες.
Εδω και αιώνες
η εξουσία
πάντοτε έκανε
τις απογραφές
των υπηκόων,
και έδινε
διάφορες
ταυτότητες.
Αυτα τα μέτρα
είναι
απαραίτητα για
την ασφάλεια
και τάξη και
για την
λειτουργια
της κοινωνίας.
Η
Εκκλησία
συμμετέχει στο
διάλογο για
τους μεθόδους
απογραφής και
ταυτοποίησης
και δεν αθωώνει
αυτούς που
προσπαθούν να
αποφύγουν τις
κοινωνικές
τους
υποχρεώσεις, η
αυτούς που
έχουν
εγκληματικές
προθέσεις ωστόσο
προστατεύει το
δικαίωμα των
πολιτών να ζουν
σύμφωνα με τις
πεποιθήσεις
και πιστεύω
τους.
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία έχει την πεποίθηση ότι οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να μην δέχονται αδιακρίτως όλες τις νέες τεχνολογιες και τα σύμβολα που ενδεχομένως να υπάρχουν σε αυτές.
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία έχει την πεποίθηση ότι οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να μην δέχονται αδιακρίτως όλες τις νέες τεχνολογιες και τα σύμβολα που ενδεχομένως να υπάρχουν σε αυτές.
Οι
τεχνολογιες
αυτές δεν
επιτρέπεται να
επιβάλλονται
υποχρεωτικά
στον πολίτη
στερώντας του
την δυνατότητα
χρήσης
εναλλακτικών
λύσεων.
Είναι απαραίτητο να διατηρηθεί η δυνατότητα του πολίτη να μπορεί να χρησιμοποιεί το παραδοσιακό σύστημα ταυτοποίησης με όνομα, επώνυμο, ημερομηνία,τόπο γέννησης και διευθυνση και τα παραδοσιακά έγγραφα ταυτοποίησης προσώπου.
Είναι επιτακτική η ανάγκη να απαγορευθεί δια νόμου η υποχρέωση των πολιτών να χρησιμοποιούν αδιακρίτως, κάθε ψηφιακό και ηλεκτρονικό μέσο ταυτοποίησης , όποιο και αν είναι αυτό,καθώς επίσης και η απαγόρευση δια νόμου της υποχρεωτικής λήψης βιομετρικών στοιχείων και άλλων προσωπικών δεδομένων του πολίτη.
Αυτο είναι δυνατόν μόνο όταν υπάρξει ξεκάθαρη νομοθεσία η οποία θα διασφαλίζει στους πολίτες το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τα παραδοσιακά έγγραφα ταυτοπίησης και απογραφής. Η πραγματοποίηση τέτοιου τύπου νομοθεσίας θα πρέπει να έχει την απαραίτητη οικονομική, τεχνική και οργανωτική στήριξη αλλιώς οι τυχόν εγγυήσεις θα αποτελούν μια απλή και ανούσια τυπικότητα.
Η Εκκλησία καλεί επίσης το κράτος να προσέξει την πρόταση της για νομική απαγόρευση μαρκαρίσματος πανω και μεσα στο ανθρώπινο σώμα όπως και της ενσωμάτωσης νανοσυσκευών μέσα στο σώμα ή στον εγκέφαλο του ανθρώπου ή την δημιουργία βιολογικών microchips και βίουπολογιστών με χρήση των κυττάρων του υποκειμένου σε αυτήν την διαδικανθρώπου.
Η κατοχή των προσωπικών δεδομένων δίνει την δυνατότητα ελέγχου και διακυβέρνησης του ατόμου μέσα απο πολλές πλευρές της ζωής ( οικονομία, υγεία, οικογένεια, κοινωνικές παροχές, ιδιοκτησία και αλλα), πράγμα που αυξάνει πρακτικά τον κίνδυνο εισβολής ξένων όχι μόνο στο επίπεδο της καθημερινής ζωής του ατόμου αλλά και στο επίπεδο που αναφέρεται στον πνευματικό του κόσμο.
Η Εκκλησία συμφωνεί με τις ανησυχίες των πολιτών και θεωρεί απαράδεκτο τον περιορισμό των συνταγματικών δικαιωμάτων τους σε περίπτωση που θα αρνηθούν την συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Η απόφαση των πολιτών για χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πρέπει να βασίζεται σε πλήρη ενημέρωση για τις συνέπειες που έχει αυτη η απόφαση. Στους πολίτες που έχουν αποφασίσει να χρησιμοποιούν τα ηλ. μέσα είναι απαραίτητη η εγγύηση για την δινατότητα πρόσβασης στην βάση δεδομένων και την δυνατότητα να αλλάζουν και να αφαιρούν όσα δεδομένα δεν έχουν σχέση με την ασφάλεια της κοινωνίας .
Είναι απαραίτητο να διατηρηθεί η δυνατότητα του πολίτη να μπορεί να χρησιμοποιεί το παραδοσιακό σύστημα ταυτοποίησης με όνομα, επώνυμο, ημερομηνία,τόπο γέννησης και διευθυνση και τα παραδοσιακά έγγραφα ταυτοποίησης προσώπου.
Είναι επιτακτική η ανάγκη να απαγορευθεί δια νόμου η υποχρέωση των πολιτών να χρησιμοποιούν αδιακρίτως, κάθε ψηφιακό και ηλεκτρονικό μέσο ταυτοποίησης , όποιο και αν είναι αυτό,καθώς επίσης και η απαγόρευση δια νόμου της υποχρεωτικής λήψης βιομετρικών στοιχείων και άλλων προσωπικών δεδομένων του πολίτη.
Αυτο είναι δυνατόν μόνο όταν υπάρξει ξεκάθαρη νομοθεσία η οποία θα διασφαλίζει στους πολίτες το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τα παραδοσιακά έγγραφα ταυτοπίησης και απογραφής. Η πραγματοποίηση τέτοιου τύπου νομοθεσίας θα πρέπει να έχει την απαραίτητη οικονομική, τεχνική και οργανωτική στήριξη αλλιώς οι τυχόν εγγυήσεις θα αποτελούν μια απλή και ανούσια τυπικότητα.
Η Εκκλησία καλεί επίσης το κράτος να προσέξει την πρόταση της για νομική απαγόρευση μαρκαρίσματος πανω και μεσα στο ανθρώπινο σώμα όπως και της ενσωμάτωσης νανοσυσκευών μέσα στο σώμα ή στον εγκέφαλο του ανθρώπου ή την δημιουργία βιολογικών microchips και βίουπολογιστών με χρήση των κυττάρων του υποκειμένου σε αυτήν την διαδικανθρώπου.
Η κατοχή των προσωπικών δεδομένων δίνει την δυνατότητα ελέγχου και διακυβέρνησης του ατόμου μέσα απο πολλές πλευρές της ζωής ( οικονομία, υγεία, οικογένεια, κοινωνικές παροχές, ιδιοκτησία και αλλα), πράγμα που αυξάνει πρακτικά τον κίνδυνο εισβολής ξένων όχι μόνο στο επίπεδο της καθημερινής ζωής του ατόμου αλλά και στο επίπεδο που αναφέρεται στον πνευματικό του κόσμο.
Η Εκκλησία συμφωνεί με τις ανησυχίες των πολιτών και θεωρεί απαράδεκτο τον περιορισμό των συνταγματικών δικαιωμάτων τους σε περίπτωση που θα αρνηθούν την συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Η απόφαση των πολιτών για χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πρέπει να βασίζεται σε πλήρη ενημέρωση για τις συνέπειες που έχει αυτη η απόφαση. Στους πολίτες που έχουν αποφασίσει να χρησιμοποιούν τα ηλ. μέσα είναι απαραίτητη η εγγύηση για την δινατότητα πρόσβασης στην βάση δεδομένων και την δυνατότητα να αλλάζουν και να αφαιρούν όσα δεδομένα δεν έχουν σχέση με την ασφάλεια της κοινωνίας .
Τα
ηλεκτρονικά
έγγραφα δεν
πρέπει να
περιέχουν
πληροφορίες
άγνωστες και
ακατανόητες για
τους πολίτες
και επίσης δεν
περπει να
υπάρχουν
σύμβολα
βέβηλου και
ανήθικου χαρακτήρα
η κάτι που
μπορεί να
προσβάλει τα
θρησκευτικά
συναισθήματα
των πιστών.
Η Εκκλησία βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τις κυβερνήσεις της Ρωσίας, της Ουκρανίας, της Λευκορωσιιας, της Μολδαβίας, του Καζακστάν και των άλλων κρατών πανω σε αυτα τα θέματα και επιδιώκει τον σεβασμό πρός την στάση των πιστών .
Η Εκκλησία βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τις κυβερνήσεις της Ρωσίας, της Ουκρανίας, της Λευκορωσιιας, της Μολδαβίας, του Καζακστάν και των άλλων κρατών πανω σε αυτα τα θέματα και επιδιώκει τον σεβασμό πρός την στάση των πιστών .
Ο
Κλήρος, οι
μοναχοί και όλα
πιστά τέκνα
της Αγίας
Εκκλησίας
καλούνται να
εκδηλώνουν
νηφάλια την
χριστιανική
λογική, να
φροντίζουν για
την ελέυθερη
ομολογία της
πίστεώς τους,την
στήριξη του
χριστιανικού
τρόπου ζωής και
να θυμούνται
ότι αυτος που
παραμένει εν
Χριστώ και
φυλάει την
ενότητα της
Εκκλησίας Του
μπορεί να
αποφέρει
καλούς
πνευματικούς
καρπούς. (βλ Ιω.
ιε' 6-12)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου