Μόνος και ξεχασμένος από όλους, στο ησυχαστήριό του στο
νησί της Αποκάλυψης έφυγε ο διεθνής Ελληνας χορευτής και μάνατζερ
καλλιτεχνών Νίκολσον, ο οποίος είχε απαρνηθεί τα τελευταία 20 χρόνια την
κοσμική ζωή και είχε μονάσει σε ένα ησυχαστήριό του στο Ιερό Κάθισμα
Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, στην περιοχή Καλαμωτή της Πάτμου. Ο
θρυλικός Ελληνας χορευτής Νίκος Καραδημητρίου, που είχε λάμψει ακόμη
και σε διεθνείς παραγωγές, όπως στη θρυλική ταινία «Αντώνιος και
Κλεοπάτρα» (ως βασιλιάς στο πλευρό της Ελίζαμπεθ Τέιλορ και του Ρίτσαρντ
Μπάρτον), «έφυγε» σε ηλικία 88 ετών, εντελώς ξεχασμένος από όλα τα
λαμπερά ονόματα που κάποτε μανατζάριζε. Βρέθηκε
νεκρός στο κρεβάτι του -πιθανολογείται αρκετές μέρες μετά τον θάνατό
του ανήμερα τα Χριστούγεννα- περιτριγυρισμένος από τα πιστά του
κατοικίδια. Τέσσερα γατάκια και τρία σκυλιά ήταν η μοναδική συντροφιά
του στη δύσβατη πλαγιά του βουνού του νησιού της Αποκαλύψεως, όπου είχε
καταφύγει για να μονάσει απαρνούμενος τα φώτα και τη λάμψη του
καλλιτεχνικού χώρου.
Η είδηση του θανάτου του και οι συνθήκες υπό τις οποίες εντοπίστηκε
νεκρός συγκλονίζουν, όπως επίσης και το γεγονός ότι ουδείς αναφέρθηκε
στον χαμό του. Το δυσάρεστο νέο βγαίνει με δυσκολία από τα χείλη της
πολυαγαπημένης του φίλης και παλιάς ντίβας του χορού Αννυς Φραγκούλη.
«Τον πατέρα Αλέξανδρο τον βρήκε πεθαμένο η καθαρίστρια του ησυχαστηρίου
του ανήμερα τα Χριστούγεννα. Το κορμάκι του κρεμόταν μισό στο πάτωμα και
μισό στο κρεβάτι. Εδώ και χρόνια του είχαν κόψει το ένα πόδι λόγω
σακχάρου. Και όμως, έμενε πιστός εκεί, κοντά στον Θεό, με τα αγαπημένα
του ζώα».Η συγκλονιστική αποκάλυψη για τον θάνατο ενός εκ των πιο γνωστών Ελλήνων χορευτών που δόξασε την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο κάνοντας θριαμβευτικές ευρωπαϊκές περιοδείες με το μπαλέτο του, ήρθε σχεδόν τέσσερις μήνες μετά, προκαλώντας, όπως είναι επόμενο, θλίψη σε όσους τον γνώρισαν αλλά δεν είχαν την ευκαιρία να του πουν το τελευταίο αντίο. «Η είδηση μου ήρθε και μένα από την καθαρίστρια που τον βρήκε νεκρό. Χτύπησε ένα πρωί το τηλέφωνο και μου λέει μια φωνή "είμαι η καθαρίστρια που πρόσεχα τον πατέρα Αλέξανδρο στην Πάτμο. Πάνω στο τραπέζι είχε ένα
σημείωμα με τρία τηλέφωνα, για να σας ειδοποιήσω αν πάθει κάτι. Μέσα στα ονόματα ήταν και το δικό σας, γι' αυτό και σας πήρα"» λέει στην «Espresso» η σπουδαία χορεύτρια, η οποία συνεργάστηκε πολλά χρόνια με τον Γιάννη Φλερύ, τον Μανώλη Καστρινό και τη Ρένα Βλαχοπούλου.
Στο μικρό κελί του 88χρονου πρώην χορευτή πατέρα Αλέξανδρου τα πάντα ήταν τακτοποιημένα, λες και περίμενε το μοιραίο. «Είχε ταλαιπωρηθεί πολύ με το πόδι του και τις εξετάσεις. Πηγαινοερχόταν στην Αθήνα και αυτό τον κούρασε. Η καρδιά του δεν άντεξε και τον πρόδωσε» αναφέρει στην «Εspresso» μοναχός από το μοναστήρι της Αποκάλυψης του Ιωάννη. Ο 88χρονος πατέρας Αλέξανδρος, κατά κόσμον Νικόλαος Καραδημητρίου, έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Νίκολσον. Μια σειρά από εμφανίσεις στο εξωτερικό αλλά και η συνεργασία του στα στούντιο της Cinecitta στην Ιταλία για τη θρυλική ταινία «Αντώνιος και Κλεοπάτρα» με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ τον έκαναν γνωστό σε όλη την υφήλιο. Oπως ο ίδιος έλεγε σε παλαιότερες συνεντεύξεις του, «το αιγυπτιακό παρουσιαστικό μου γοήτευσε τους παραγωγούς της ταινίας και έτσι με πήραν».
Οταν το επάγγελμα του χορευτή άρχισε να φθίνει, αποφάσισε να γίνει ιμπρεσάριος σε πολύ μεγάλα ονόματα του καλλιτεχνικού πενταγράμμου. Ο Δημήτρης Μητροπάνος, ο Τόλης Βοσκόπουλος, η Μαρινέλλα, ο Γιώργος Ζαμπέτας, η Ελένη Βιτάλη, η αείμνηστη Βίκυ Μοσχολιού και ο Δάκης ήταν μερικά από τα λαμπερά ονόματα με τα οποία συνεργάστηκε σε μεγάλες πίστες και συναυλίες. Δική του ανακάλυψη ήταν η Κατερίνα Στανίση, την οποία εντόπισε στη Γερμανία σε ηλικία 17 χρόνων και την έβαλε στον χώρο. Ο Νίκολσον είχε εργαστεί ως χορευτής του Μανώλη Χιώτη και της Μαίρης Λίντα στο Μουσείο, την εποχή που όλοι ήθελαν να μάθουν τα βήματα του νέου χορού, του mambo. Και η ατζέντα του δεν είχε τελειωμό. Οπως ο ίδιος είχε πει σε συνέντευξή του στην «Εspresso»: «Εκλεισα το πρώτο μεροκάματο του Αντύπα στη Φαντασία και την παρθενική τηλεοπτική εμφάνιση του Λευτέρη Πανταζή».
Παρουσίασε shows σε πολλές πρωτεύουσες του εξωτερικού, κερδίζοντας χρήματα που του εξασφάλισαν άνετη ζωή. Ενα όραμα που είδε με την αδερφή του που είχε πεθάνει, τον έστρεψε στην ασκητική ζωή. Το 2009 μιλώντας στην «Espresso» είχε αποκαλύψει πώς προέκυψε η αφοσίωσή του στον Θεό: «Ηταν Μεγάλη Εβδομάδα και πήγα σε μια εκκλησία για να κοινωνήσω. Είχα είκοσι χρόνια να το κάνω και όταν γύρισα σπίτι, είδα ένα όραμα και άκουσα φωνές που μου έλεγαν "Πήγαινε στην Πάτμο". Αυτό ήταν! Η ζωή μου άλλαξε ριζικά μέσα σε μία εβδομάδα».
Συνέντευξη
Στην ίδια αποκαλυπτική συνέντευξη ο ίδιος είχε μιλήσει με αγάπη για τους καλλιτέχνες που μανατζάρισε και ποτέ δεν τον ξέχασαν, μια και αρκετοί τον είχαν επισκεφτεί στο φτωχικό κελί του, που με δικά του χρήματα έφτιαξε και παραχώρησε στην Ιερά Μονή Αποκαλύψεως του Ιωάννη: «Μιλάω με τη Ρένα Κουμιώτη που ακόμη και τώρα είναι πολύ καλή φίλη μου. Επικοινωνώ και με τη Μαίρη Λίντα. Μάλιστα την έχω φιλοξενήσει εδώ στην Πάτμο. Είμαστε πολύ καλοί φίλοι με τον Κώστα Βουτσά, τον οποίο επίσης έχω φιλοξενήσει στην Πάτμο, αλλά και με την τελευταία του γυναίκα, την Εύη Καραγιάννη. Μαζί τους είχε έρθει και ο Ανθιμος Ανανιάδης. Συχνά επίσης με παίρνει τηλέφωνο ο Τόλης Βοσκόπουλος, αλλά επικοινωνώ και με τον Δάκη που τον έφερα στην Αθήνα από την Αλεξάνδρεια. Η Βίκυ Μοσχολιού, που δυστυχώς δεν είναι πια εν ζωή, είναι μια καλλιτέχνιδα που θαύμαζα κι εξακολουθώ ακόμη».
Το εκκλησάκι χτίστηκε με τη ναζιστική αποζημίωση
Δεν ήταν όμως μόνο η σχέση του Νίκολσον με τον χώρο του θεάματος που έκανε τη ζωή του να μοιάζει με χολιγουντιανή παραγωγή. Ο Νικόλαος Καραδημητρίου γεννήθηκε το 1927 στη Σάμο εν μέσω οικονομικών δυσκολιών και επιδημίας. Το έβδομο παιδί της οικογένειας του Μανώλη και της Αφροδίτης Καραδημητρίου βαφτίστηκε σε λεκάνη όπου ζύμωναν το ψωμί, επειδή ήταν ασθενικό και οι γονείς του φοβήθηκαν ότι θα πεθάνει. Σε ηλικία μόλις 14 χρόνων χάνει και τους δύο γονείς του και μένει ολομόναχος με τα αδέρφια του στα μαύρα χρόνια της Κατοχής.
Ενα μεσημέρι περιπλανώμενος στην Πατησίων συλλαμβάνεται από τους Γερμανούς και καταλήγει σε στρατόπεδο καταναγκαστικών έργων στην Αυστρία. Στοιβάζεται σε τρένο με προορισμό το Σάλτσμπουργκ και καταλήγει στα κάτεργα του Λιντζ. Το μικρό «θαύμα» της ζωής του είναι πως όταν το 1993 άρχισε την αναζήτηση του ερημητηρίου του στην Πάτμο με πενιχρά μέσα και μεγάλη προσωπική εργασία ξεκίνησε να κατασκευάζει το εκκλησάκι του. Η κουρά του έγινε στις 9 Ιανουαρίου του 1995. Τα χρήματα για την κατασκευή του ναού του τελείωσαν. Από το πουθενά και ενώ ήταν σε οικονομικό αδιέξοδο ο μοναχός Αλέξανδρος έλαβε ένα σημαντικό ποσό ως αποζημίωση από το αυστριακό κράτος για το μαρτύριο που πέρασε στα κάτεργα των ναζί. Ολα τα χρήματα τα έριξε στην ανέγερση του ναού και σύντομα εγκαινίασε το Ιερό Κάθισμα Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Πάτμου.
Τα ζώα του, η ζωή του!
Στην ίδια συνέντευξη στην «Espresso» είχε πει για τη μεγάλη του αγάπη, που ήταν τα ζώα και, όπως φαίνεται, στάθηκαν κοντά του μέχρι την τελευταία στιγμή της ζωής του: «Πούλησα ό,τι είχα και δεν είχα και πήγα κι έφτιαξα την εκκλησία μου, το σπιτάκι μου και ζω όπως δεν έζησα ποτέ ως τώρα. Δεν βλέπω ούτε ψυχή ούτε... μύγα. Εχω όμως τα γατάκια μου, τα σκυλάκια μου και ένα προβατάκι και ασχολούμαι με τη φροντίδα τους. Μέσα από αυτά ζω!» http://www.espressonews.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF/%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/%CF%81%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B1%CE%B6/137184/%C2%AB%CE%B5%CF%86%CF%85%CE%B3%CE%B5%C2%BB-%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B5-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%87%CF%8C%CF%82
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου