Η αναταραχή στην Αίγυπτο αύξησε τις τιμές του πετρελαίου στα υψηλότερα
επίπεδα από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το κόστος του βαρελιού, του πετρελαίου
Brent της Βόρειας Θάλασσας ήταν $ 104. Ο Αύγουστος με τα συμβόλαια μελλοντικής
εκπλήρωσης για το πετρέλαιο WTI αυξήθηκε επίσης σε $ 101.84. Οι εταιρείες,
κυρίως, άρχισαν να φοβούνται για την τύχη της ελεγχόμενης από το Κάιρο, Διώρυγας
του Σουέζ, μέσω της οποίας διέρχεται από τον Περσικό Κόλπο περίπου το 5% του
πετρελαίου παγκοσμίως.
Οι έμποροι έχουν αποφασίσει να ετοιμάζονται προς την υπόθεση του πιθανού κλεισίματος του Σουέζ και, κατά συνέπεια, τη μείωση της προσφοράς των αραβικών χωρών. Έτσι, η αγορά αντέδρασε στην αυξανόμενη δυσαρέσκεια στην Αίγυπτο, τη κυβέρνηση του προέδρου Mοχάμεντ Mορσί και διακηρύσσοντας την αιγυπτιακή στρατιωτική, επιδιώκοντας να πάρει πίσω σε πλήρη ισχύ τη χώρα κερδίζοντας την «αραβική επανάσταση».
Αυτό είναι το δεύτερο πρόσφατο πλήγμα για τη μεταφορά πετρελαίου μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Από την 1η Μαΐου, οι αιγυπτιακές αρχές, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την έλλειψη των χρημάτων στο ταμείο, που αύξησε το κόστος κατά 5% μέσω του καναλιού για τα δεξαμενόπλοια. Εν τω μεταξύ,το Σουέζ, μαζί με τον αγωγό transegipetskim καταναλώνεται, - ένας σημαντικός τρόπος-- για να μεταφέρει πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική, και εν μέρει - στις Ηνωμένες Πολιτείες. Κάθε χρόνο, μέσω αυτών των δύο αρτηριών περνάει περίπου το 20% του πετρελαίου που καταναλώνεται στην Ευρώπη.
- Οι έμποροι φοβούνται μήπως κλείσουν τη Διώρυγα του Σουέζ, - λέει ο αναπληρωτής διευθυντής του Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου Research Institute, "Zarubezhgeologiya" Βλαντιμίρ Βισότσκι. - Κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων, ορισμένες από τις ριζοσπαστικές δυνάμεις που θα μπορούσαν να καταλήξουν με την ιδέα να μπλοκάρουν το κανάλι - μόνο και μόνο για να ασκήσουν πίεση στην κυβέρνηση.
Η χρέωση για να περάσουν τη Διώρυγα του Σουέζ είναι η κύρια πηγή εισοδήματος για την Αίγυπτο. Το κόστος της απόσπασης ένος δεξαμενόπλοιου είναι κατά μέσο όρο $ 200.000.000 - 300.000.000 δολλάρια.
Εάν το κανάλι κλείσει, τα δεξαμενόπλοια θα πρέπει να πάνε γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, η οποία θα επεκτείνει για 15 ημέρες το δρόμο προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική, και για 10 ημέρες - στις Ηνωμένες Πολιτείες. Φυσικά, η άνοδος και το κόστος των υδρογονανθράκων θα ανέβει περίπου 2 δολάρια το βαρέλι, λέει ο Βισότσκι.
Έτσι, οι αιγυπτιακές αρχές πρέπει να σκεφτούν.
- Ο Mορσί έχει πλέον δύο επιλογές - μια έκκληση για την προστασία από τις δυνάμεις που είναι πιστές σε αυτόν στο πρώτο μέρος ,που είναι οι ισλαμιστές από την "Μουσουλμανική Αδελφότητα". Η δεύτερη επιλογή είναι η υποταγή στον στρατό. Αν επιλέξει το πρώτο, τότε μπορεί να δείτε μια επιπλοκή της κατάστασης, μέχρι και εμφύλιο πόλεμο -είπε ο επικεφαλής του Κέντρου «ρωσο-αραβικού διάλογου" του Ινστιτούτου Ανατολικών Σπουδών της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, Alexei Podtserob.
Όμως, δεδομένης της σημασίας της Διώρυγας του Σουέζ για την Αίγυπτο, ήταν το δεύτερο έτος της επανάστασης σχεδόν άδειο το ταμείο,και έτσι υπάρχει η ελπίδα ότι κανείς δεν θα τολμήσει να παρεμποδίσει τη ναυτιλία, και αν συμβεί αυτό, ο στρατός θα είναι σε θέση να προστατεύσει το στρατηγικό χώρο.
- Μέχρι στιγμής, οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται λόγω του φόβου των ασφαλιστικών εταιρειών που αυξάνουν τα ποσοστά μόνο στην περίπτωση που κλείσει η Διώρυγα του Σουέζ -είπε ο εμπειρογνώμονας στο Ανατολικό Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών και Ανάλυσης ,Σεργκέι Demidenko.
Κατά την άποψή του, ο κίνδυνος για το σύνολο της αιγυπτιακής υποδομής, συμπεριλαμβανομένου του καναλιού σχετίζεται με την έλλειψη ισχύος. http://izvestia.ru/news/553041 ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΣΙΚΗ IZVESTIA:Corfiatiko.blogspot.com.
Οι έμποροι έχουν αποφασίσει να ετοιμάζονται προς την υπόθεση του πιθανού κλεισίματος του Σουέζ και, κατά συνέπεια, τη μείωση της προσφοράς των αραβικών χωρών. Έτσι, η αγορά αντέδρασε στην αυξανόμενη δυσαρέσκεια στην Αίγυπτο, τη κυβέρνηση του προέδρου Mοχάμεντ Mορσί και διακηρύσσοντας την αιγυπτιακή στρατιωτική, επιδιώκοντας να πάρει πίσω σε πλήρη ισχύ τη χώρα κερδίζοντας την «αραβική επανάσταση».
Αυτό είναι το δεύτερο πρόσφατο πλήγμα για τη μεταφορά πετρελαίου μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Από την 1η Μαΐου, οι αιγυπτιακές αρχές, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την έλλειψη των χρημάτων στο ταμείο, που αύξησε το κόστος κατά 5% μέσω του καναλιού για τα δεξαμενόπλοια. Εν τω μεταξύ,το Σουέζ, μαζί με τον αγωγό transegipetskim καταναλώνεται, - ένας σημαντικός τρόπος-- για να μεταφέρει πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική, και εν μέρει - στις Ηνωμένες Πολιτείες. Κάθε χρόνο, μέσω αυτών των δύο αρτηριών περνάει περίπου το 20% του πετρελαίου που καταναλώνεται στην Ευρώπη.
- Οι έμποροι φοβούνται μήπως κλείσουν τη Διώρυγα του Σουέζ, - λέει ο αναπληρωτής διευθυντής του Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου Research Institute, "Zarubezhgeologiya" Βλαντιμίρ Βισότσκι. - Κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων, ορισμένες από τις ριζοσπαστικές δυνάμεις που θα μπορούσαν να καταλήξουν με την ιδέα να μπλοκάρουν το κανάλι - μόνο και μόνο για να ασκήσουν πίεση στην κυβέρνηση.
Η χρέωση για να περάσουν τη Διώρυγα του Σουέζ είναι η κύρια πηγή εισοδήματος για την Αίγυπτο. Το κόστος της απόσπασης ένος δεξαμενόπλοιου είναι κατά μέσο όρο $ 200.000.000 - 300.000.000 δολλάρια.
Εάν το κανάλι κλείσει, τα δεξαμενόπλοια θα πρέπει να πάνε γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, η οποία θα επεκτείνει για 15 ημέρες το δρόμο προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική, και για 10 ημέρες - στις Ηνωμένες Πολιτείες. Φυσικά, η άνοδος και το κόστος των υδρογονανθράκων θα ανέβει περίπου 2 δολάρια το βαρέλι, λέει ο Βισότσκι.
Έτσι, οι αιγυπτιακές αρχές πρέπει να σκεφτούν.
- Ο Mορσί έχει πλέον δύο επιλογές - μια έκκληση για την προστασία από τις δυνάμεις που είναι πιστές σε αυτόν στο πρώτο μέρος ,που είναι οι ισλαμιστές από την "Μουσουλμανική Αδελφότητα". Η δεύτερη επιλογή είναι η υποταγή στον στρατό. Αν επιλέξει το πρώτο, τότε μπορεί να δείτε μια επιπλοκή της κατάστασης, μέχρι και εμφύλιο πόλεμο -είπε ο επικεφαλής του Κέντρου «ρωσο-αραβικού διάλογου" του Ινστιτούτου Ανατολικών Σπουδών της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, Alexei Podtserob.
Όμως, δεδομένης της σημασίας της Διώρυγας του Σουέζ για την Αίγυπτο, ήταν το δεύτερο έτος της επανάστασης σχεδόν άδειο το ταμείο,και έτσι υπάρχει η ελπίδα ότι κανείς δεν θα τολμήσει να παρεμποδίσει τη ναυτιλία, και αν συμβεί αυτό, ο στρατός θα είναι σε θέση να προστατεύσει το στρατηγικό χώρο.
- Μέχρι στιγμής, οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται λόγω του φόβου των ασφαλιστικών εταιρειών που αυξάνουν τα ποσοστά μόνο στην περίπτωση που κλείσει η Διώρυγα του Σουέζ -είπε ο εμπειρογνώμονας στο Ανατολικό Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών και Ανάλυσης ,Σεργκέι Demidenko.
Κατά την άποψή του, ο κίνδυνος για το σύνολο της αιγυπτιακής υποδομής, συμπεριλαμβανομένου του καναλιού σχετίζεται με την έλλειψη ισχύος. http://izvestia.ru/news/553041 ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΣΙΚΗ IZVESTIA:Corfiatiko.blogspot.com.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου