Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σάμου και Ικαρίας κ. Ευσέβιος εξέφρασε
έντονη την διαμαρτυρία του για την επιχειρούμενη διακοπή της
δρομολόγησης του πλοίου Ε/Γ Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, το οποίον κατά την
τελευταίαν πενταετίαν εξυπηρετεί την μετακίνησιν των κατοίκων των
ακριτικών Νήσων μας της Σάμου, της Ικαρίας και των Φούρνων και την
αντικατάστασίν του δια του πλοίου «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» ηλικίας 4 δεκαετιών, με
πολύ χαμηλές προδιαγραφές για τα δεδομένα των Ακριτών μας.
Απέστειλε δε αυστηρή επιστολή προς τον Υφυπουργόν Ναυτιλίας κ. Άδωνιν Γεωργιάδην, την οποίαν κοινοποίησε παραλλήλως προς τις Αρχές και τα Μ.Μ.Ε. του Νομού, ως και εις τον πρόεδρον της ΑΝΕΚ κ. Ιω. Σ. Βαρδινογιάννην.
Μεταξύ άλλων τόνισε:
«...Ουδέποτε η κεντρική διοίκησις του κράτους, πέρα από λόγια και υποσχέσεις δεν συμπαρεστάθη ουσιαστικά στον πονεμένο λαό των Νησιών μας, αλλά ιδίως κατά τα τελευταία έτη η κατάσταση χειροτέρευσε.
Ως Έλληνες ακρίτες ανεχόμαστε την μία ταπείνωσιν μετά την άλλην! Ωσάν να μην έφθανε η «οικονομική κρίσις» και τα απορρέοντα εξ αυτής, όπως η αύξησις της τιμής των ναύλων και των εισιτηρίων, τα δυσβάσταχτα χρέη και οι οικονομικές υποχρεώσεις, αρχικώς εμειώθηκαν τα δρομολόγια του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ και έγιναν τρία την εβδομάδα, από 5 που ήταν κάθε χειμώνα!
...Και τώρα η ανεπαρκής σύνδεση των Νησιών μας με την Αθήνα να κινδυνεύει να υποβαθμισθεί ακόμη περισσότερον.
Το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ όλα αυτά τα χρόνια παρέχει εκτός από άνεση και εξυπηρέτηση, την μεγάλη ταχύτητα της πλεύσης του...Πόσες ώρες άραγε θα χρειάζεται το πλοίον «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ», για να καλύψει το δρομολόγιο, όταν η μέγιστη ταχύτητά του είναι μόλις 15 μίλια;
Η πόσο ασφαλές θα είναι το ταξίδι καθώς το πλοίον τούτο στερείται πτερυγίων σταθεροποιήσεως (stabilizers) για να αντιμετωπίζονται οι μεγάλες τρικυμίες του Ικαρίου Πελάγους και του Βορειανατολικού Αιγαίου;
Θα θυμηθούμε τις παλαιές εποχές, όπου ταξιδεύαμε σε συνθήκες αχαρακτήριστες η θα κληθούμε να θρηνήσουμε κι άλλα θύματα ναυαγίων; Η Τοπική μας Εκκλησία στο ναυάγιο του EXPRESS SAMINA ξεπροβόδισε στην άλλη ζωή 38 ψυχές της από την Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους.
...Να αντιληφθείτε το μέγεθος της αγανάκτησης του λαού μας και να αφήσετε το NHΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ στην γραμμή, τουλάχιστον ως έχει μέχρι στιγμής.
...Σας διαβεβαιούμε, ότι εκφράζοντας τον πονεμένο μας λαό δεν θα μείνουμε απαθείς η αδρανείς στην περίπτωση, που θα επιχειρηθεί η αλλαγή του πλοίου και δι’ αυτής, ακόμη μία πράξη εξεφτελισμού της αξιοπρεπείας και της υπερηφανείας μας ως Ελλήνων και μάλιστα ακριτών, σε συνέχεια των Πατέρων μας, τόσον της Σάμου, όσον και της Ικαρίας, καθώς εφέτος συμπληρώνονται συν Θεώ 100 έτη από τους αγώνες τους, στη διάρκεια των οποίων δεν εφείσθησαν κόπων, προσπαθειών και του αίματός τους ακόμη για να ενωθούμε με την Ελλάδα και ζούμε ελεύθεροι και με το κεφάλι ψηλά.
Γι’ αυτό και η ωδή εις την Σάμον του ποιητού Ανδρέα Κάλβου τονίζει: «Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»Romfea.gr.
Απέστειλε δε αυστηρή επιστολή προς τον Υφυπουργόν Ναυτιλίας κ. Άδωνιν Γεωργιάδην, την οποίαν κοινοποίησε παραλλήλως προς τις Αρχές και τα Μ.Μ.Ε. του Νομού, ως και εις τον πρόεδρον της ΑΝΕΚ κ. Ιω. Σ. Βαρδινογιάννην.
Μεταξύ άλλων τόνισε:
«...Ουδέποτε η κεντρική διοίκησις του κράτους, πέρα από λόγια και υποσχέσεις δεν συμπαρεστάθη ουσιαστικά στον πονεμένο λαό των Νησιών μας, αλλά ιδίως κατά τα τελευταία έτη η κατάσταση χειροτέρευσε.
Ως Έλληνες ακρίτες ανεχόμαστε την μία ταπείνωσιν μετά την άλλην! Ωσάν να μην έφθανε η «οικονομική κρίσις» και τα απορρέοντα εξ αυτής, όπως η αύξησις της τιμής των ναύλων και των εισιτηρίων, τα δυσβάσταχτα χρέη και οι οικονομικές υποχρεώσεις, αρχικώς εμειώθηκαν τα δρομολόγια του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ και έγιναν τρία την εβδομάδα, από 5 που ήταν κάθε χειμώνα!
...Και τώρα η ανεπαρκής σύνδεση των Νησιών μας με την Αθήνα να κινδυνεύει να υποβαθμισθεί ακόμη περισσότερον.
Το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ όλα αυτά τα χρόνια παρέχει εκτός από άνεση και εξυπηρέτηση, την μεγάλη ταχύτητα της πλεύσης του...Πόσες ώρες άραγε θα χρειάζεται το πλοίον «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ», για να καλύψει το δρομολόγιο, όταν η μέγιστη ταχύτητά του είναι μόλις 15 μίλια;
Η πόσο ασφαλές θα είναι το ταξίδι καθώς το πλοίον τούτο στερείται πτερυγίων σταθεροποιήσεως (stabilizers) για να αντιμετωπίζονται οι μεγάλες τρικυμίες του Ικαρίου Πελάγους και του Βορειανατολικού Αιγαίου;
Θα θυμηθούμε τις παλαιές εποχές, όπου ταξιδεύαμε σε συνθήκες αχαρακτήριστες η θα κληθούμε να θρηνήσουμε κι άλλα θύματα ναυαγίων; Η Τοπική μας Εκκλησία στο ναυάγιο του EXPRESS SAMINA ξεπροβόδισε στην άλλη ζωή 38 ψυχές της από την Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους.
...Να αντιληφθείτε το μέγεθος της αγανάκτησης του λαού μας και να αφήσετε το NHΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ στην γραμμή, τουλάχιστον ως έχει μέχρι στιγμής.
...Σας διαβεβαιούμε, ότι εκφράζοντας τον πονεμένο μας λαό δεν θα μείνουμε απαθείς η αδρανείς στην περίπτωση, που θα επιχειρηθεί η αλλαγή του πλοίου και δι’ αυτής, ακόμη μία πράξη εξεφτελισμού της αξιοπρεπείας και της υπερηφανείας μας ως Ελλήνων και μάλιστα ακριτών, σε συνέχεια των Πατέρων μας, τόσον της Σάμου, όσον και της Ικαρίας, καθώς εφέτος συμπληρώνονται συν Θεώ 100 έτη από τους αγώνες τους, στη διάρκεια των οποίων δεν εφείσθησαν κόπων, προσπαθειών και του αίματός τους ακόμη για να ενωθούμε με την Ελλάδα και ζούμε ελεύθεροι και με το κεφάλι ψηλά.
Γι’ αυτό και η ωδή εις την Σάμον του ποιητού Ανδρέα Κάλβου τονίζει: «Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»Romfea.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου