ΣΧΟΛΙΟ : Προσωπικά διαφωνούμε σε πολλά με το παρόν δημοσίευμα του Αρχιμ.Χρ.Αγγελόγλου,που παρουσιάζεται υποτακτικός στις τωρινές καταστάσεις.Δυστυχώς δεν θυμίζει σε τίποτα τον παλιό του εαυτό,όταν έκδιδε τα βιβλία του Αγίου Πα'ι'σιου,που τον έκαναν γνωστό στο ευρύ κοινό.Κακοήθεις και η επίθεση προς το πρόσωπο του Μητροπολίτου Μόρφου(Γεροντάδες, Ιερείς και δυστυχώς και από ορισμένους Αρχιερείς που πλέον
επικίνδυνα Μορφο-ποιούν πλανεμένες συνειδήσεις με το πρόσχημα ενός αδιάκριτου ζηλωτισμού ου κατ’ επίγνωσιν.).Ο Μόρφου είναι ο μοναδικός που δήλωσε ότι δεν θα κλείσει τους Ναούς στη Μητροπολή του σε αντίθεση με τους δικούς μας προσκυνημένους Αρχιερείς.
Aγαπητοί μου εν Χριστώ αδελφοί και φίλοι,
Ζητώ εκ νέου την ανοχή σας. Επί εννέα μήνες σταθερά και φιλάδελφα φωνάζαμε, για να μη ζήσουμε την τραγωδία και τον εφιάλτη που δυστυχώς μόλις άρχισε στη χώρα μας… Πάλι και πολλάκις επανερχόμεθα… Μία μάνα που αγαπά τα παιδιά της, χαρακτηρίζεται από το κουραστικό ενδιαφέρον της: «πρόσεξε μην κρυώσεις», «μη βγαίνεις έτσι έξω στο κρύο», «ντύσου καλά», «τι θες να βγεις τώρα έξω με τέτοιο καιρό», «βάλε το αδιάβροχό σου και πάρε την ομπρέλα μαζί σου». Σε «ζαλίζει» από τον φόβο της μην τυχόν και πάθεις κάτι. Άλλη μάνα που δεν ενδιαφέρεται, σου λέει: «κάνε ό,τι θέλεις», «κάνε ό,τι σου αρέσει».
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός είναι ο Δημιουργός και Πατέρας μας και η μεγαλύτερη απόδειξη τούτου, είναι ότι κανένας άλλος δεν απευθύνει στα παιδιά του τόσα «μη», όσα Αυτός· ΚΑΝΕΝΑΣ. Μάλιστα, σε αντίθεση με τον Χριστό, όταν θα έρθει ο «αντικείμενος», όχι μόνο θα επιτρέπει τα πάντα στους ανθρώπους, αλλά θα νομιμοποιεί την αποστασία τους ως «ανθρώπινα δικαιώματα», για να είναι τάχα «νόμιμα» τα «παιδιά» του. Όλοι γνωρίζετε το τεστ που έκανε ο σοφός Σολομώντας, προκειμένου να διαπιστώσει ποια είναι η πραγματική μητέρα του παιδιού που διεκδικούσαν δύο γυναίκες. Ας μάθουμε επιτέλους, λοιπόν, να ξεχωρίζουμε ποιοι αληθινά μας αγαπούν και θέλουν να μας προφυλάξουν και ποιοι πασχίζουν με κάθε τρόπο να μας κάνουν δήθεν «μάρτυρες» και «ομολογητές», εκθέτοντας τη ζωή μας αναιτίως σε κίνδυνο.
Αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές από την αθλιότητά μου, η παγκόσμια κοινότητα γονατίζει κάτω από τη λοιμική ασθένεια του covid-19. Στην πατρίδα μας πεθαίνει καθημερινά πλήθος αδελφών μας, ενώ άλλο πλήθος νοσούντων συνανθρώπων μας είναι διασωληνωμένοι και δεν γνωρίζουμε πόσοι εξ αυτών θα επιζήσουν. Τα νοσοκομεία καταργούν τις κλινικές και τα χειρουργεία για τα υπόλοιπα νοσήματα και τα μετατρέπουν σε μονάδες νοσηλείας αποκλειστικά για τους ασθενείς με covid-19 (σήμερα νοσηλεύονται πάνω από 4.000 ασθενείς στα νοσοκομεία. Συνολικά δε θετικοί εκτός νοσοκομείων είναι εκατοντάδες χιλιάδες). Οι συγγενείς των τεθνεώτων από covid-19 οδύρονται, αλλά και οι συγγενείς των ζώντων νοσηλευομένων ζουν με μία διαρκή αγωνία, φόβο, θλίψη για τον άνθρωπό τους που νοσηλεύεται. Πολλοί από εκείνους που παραμένουν στο σπίτι είναι θετικοί για κορωνοϊό, με πυρετό και άλλα συμπτώματα.
Το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό καταρρέει, εκατοντάδες εξ αυτών κόλλησαν πάνω στο καθήκον τους (και αυτοί και οι οικογένειές τους) και ήδη άλλοι ιατροί είναι πλέον διασωληνωμένοι, ενώ κάποιοι ήδη πεθαίνουν. Το υγειονομικό μας σύστημα καταρρέει, τα νοσοκομεία αδυνατούν να δεχθούν το πλήθος των ασθενών, η οικονομία επίσης καταρρέει, επιχειρήσεις κλείνουν, η ανεργία αυξάνεται και υπάρχει πλήθος άλλων παραμέτρων που είναι αδύνατον να αναλυθούν εδώ. Διερωτώμαι ως Ιερέας, το πρόβλημά μας αυτή την χρονική στιγμή είναι αν τα Χριστούγεννα θα είναι ανοικτοί οι ναοί;
Δεν ξέρω ποιος το πρότεινε, πότε το πρότεινε, γιατί το πρότεινε ούτε και με ενδιαφέρει. Τεσσαράκοντα ημέρες πλέον προ των Χριστουγέννων, κάτω από πρωτοφανείς καταστάσεις που δεν γνωρίζουμε πώς –και αν- αύριο θα εξακολουθούμε να ζούμε, κάποιοι Ταγοί της Εκκλησίας μεριμνούν από τώρα «τι θα γίνει τα Χριστούγεννα με τους ναούς»!! Διερωτώμαι, ο Κύριος δεν έχει δώσει εντολή: «Μη ουν μεριμνήσητε εις την αύριον· η γαρ αύριον μεριμνήσει τα εαυτής· αρκετόν τη ημέρα η κακία αυτής»; (Ματθ. ΣΤ΄,34). Έρχονται «φωτισμένοι» Γεροντάδες και Ιερείς και κηρύττουν πως όταν βγει το εμβόλιο για τον κορωνοϊό, δεν θα πρέπει να το κάνουν οι πολίτες, θέτοντας ως δικαιολογίες πλήθος ανοησιών· και μιλάμε για ένα εμβόλιο που θα είναι έτοιμο την άνοιξη ή το καλοκαίρι του 2021!! Πώς λοιπόν μιλούν ανερυθρίαστα από τώρα για κάτι που θα εμφανιστεί μετά από έναν χρόνο και ως εκ τούτου δεν γνωρίζουμε πώς ακριβώς είναι; Ο Κύριος δεν μας είπε ότι ακόμα κι αν μας καταδικάσουν σε θάνατο, να μην προ-μεριμνήσουμε ούτε και σε τέτοια περίπτωση; «όταν δε αγάγωσιν υμάς παραδιδόντες, μη προμεριμνάτε τι λαλήσητε, μηδέ μελετάτε, αλλ’ ο εάν δοθή υμίν εν εκείνη τη ώρα, τούτο λαλείτε· ου γαρ υμείς εστε οι λαλούντες, αλλά το Πνεύμα το Άγιον» (Μαρκ. ΙΓ΄,11).
Γι’ αυτούς τους Γεροντάδες και Ιερείς και για όλους εμάς, το θέλημα του Θεού είναι αφενός να μη μεριμνάμε για αύριο, αφ’ ετέρου δε να προσευχόμαστε να φωτίσει ο Θεός τους ιατρούς επιστήμονες, ώστε να κατασκευάσουν ένα ασφαλές εμβόλιο και φάρμακο, όπως τόσα άλλα που μας έχουν κάνει σε όλους μας από μικρούς. Επίσης να προσευχόμαστε να μη μεταλλαχθεί ο ιός (λόγω της κακίας μας) και πάνε άδικα οι προσπάθειες των ιατρών· «η αγάπη ου λογίζεται το κακόν,… πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει [στην αγαθή ενέργεια του Κυρίου μας]». Δυστυχώς όμως, μερικοί που εντός τους βασιλεύει ο αρνητικός λογισμός για το καθετί, φοβούνται μη βρεθεί ασφαλές φάρμακο και εμβόλιο…!!
Αγαπητοί μου αδελφοί, έναν Λόγο πρέπει να ακούμε, να πιστεύουμε, να υπακούμε και να τηρούμε· Και ο «Λόγος» Αυτός είναι ο Κύριός μας Ιησούς. Δεν έχει λοιπόν σχέση ποιος σας λέει κάτι, αλλά σχέση έχει αν αυτός που σας το λέει, έχει ως «πηγή» του τον λογισμό του, τη φαντασία του, «άγνωστους αγίους», «αγίες γερόντισσες»… ή η πηγή του είναι σαφής, αδιαμφισβήτητη και λέει: «Τάδε λέγει Κύριος».
(Φυσικά σήμερα όλοι πάνε και βρίσκουν έναν μοναχό στο Άγιον Όρος ή έναν Ιερέα, κάνουν «ομάδα φίλων» στο διαδίκτυο και αυτό ήταν! Πλέον η «αγιότητά» του διατρέχει τα πέρατα του… διαδικτύου. Άλλοι πάλι, επικαλούνται μια ανώνυμη «άγνωστη Γερόντισσα». Και άντε πλέον να πεις εσύ ότι δεν είναι «άγιος» ή «αγία». Χιλιάδες «θα πέσουν να σε φάνε»).
Δυστυχώς, στις ημέρες μας ακούγονται αδιάκριτοι λόγοι από χιλιάδες απλούς χριστιανούς που έχουν γίνει οι «αλάνθαστοι κριτές» των πάντων (σαν να είναι «μέγιστοι φωστήρες» και «διδάσκαλοι θεολόγοι της οικουμένης»), αλλά και από μοναχούς, Γεροντάδες, Ιερείς και δυστυχώς και από ορισμένους Αρχιερείς που πλέον επικίνδυνα Μορφο-ποιούν πλανεμένες συνειδήσεις με το πρόσχημα ενός αδιάκριτου ζηλωτισμού ου κατ’ επίγνωσιν.
Και δυστυχώς, όλοι αυτοί συνεχίζουν ακόμη και σήμερα, κάτω από τις πραγματικά φρικιαστικές προαναφερθείσες καταστάσεις που βιώνουμε, να αρνούνται την τήρηση των μέτρων υγειονομικής προστασίας του πληθυσμού και να καταφρονούν -με «εωσφορική» και φαρισαϊκή υψηλοφροσύνη- όσους ταπεινά τα τηρούν, χαρακτηρίζοντάς τους ως δήθεν «προδότες» και «αρνητές της πίστεως», ενώ τους εαυτούς τους -όπως είναι φυσικό- τους αναγορεύουν σε δήθεν «ομολογητές της πίστεως»! Και τα σωτήρια μέτρα της υγειονομικής προστασίας μας τα θεωρούν «διωγμό»!!, ενώ τους εκδίδοντες αυτά τα μέτρα, τους θεωρούν «Νέρωνες» και «Διοκλητιανούς». Αυτοί «στεντορεία τη φωνή» διαβεβαιώνουν ότι θα αγωνισθούν «για τα ιερά και τα όσια…» και ότι «δεν θα κάνουν πίσω»!!
Για να κατανοηθεί η ανησυχητική κατάστασή μας, θα σας πω δύο παραδείγματα από την Αγία Γραφή.
Ενώ ο Ιησούς βρίσκεται με τους μαθητές Του στο Όρος των Ελαιών, αρχίζουν εκείνοι να δείχνουν στον Ιησού τον Ναό του Σολομώντα (τον ιερό τους τόπο) και να θαυμάζουν, λέγοντας: «διδάσκαλε, ίδε ποταποί λίθοι και ποταπαί οικοδομαί» (Μαρκ. ΙΓ΄,1). Θαυμάζουν, λοιπόν, τον άγιο τόπο, το ιερό, το θυσιαστήριο, τον μοναδικό τόπο λατρείας του Θεού και προσευχής. Παρ’ όλα αυτά, ο Ιησούς τους απαντά: «βλέπεις ταύτας τας μεγάλας οικοδομάς; ου μη αφεθή ώδε λίθος επί λίθον ος ου μη καταλυθή» (Μαρκ. ΙΓ΄,2). Ο Ιησούς τους προαναγγέλλει, λοιπόν, την καταστροφή του Ναού, του χώρου της λατρείας Του. Οι μαθητές Του ακούγοντας αυτή τη δυσάρεστη πρόβλεψη, Τον ρωτούν: «ειπέ ημίν πότε ταύτα έσται, και τι το σημείον όταν μέλλη πάντα ταύτα συντελείσθαι;» (Μάρκ. ΙΓ΄,4). Ο Κύριος τους λέει λοιπόν: «όταν δε ίδητε κυκλουμένην υπό στρατοπέδων την Ιερουσαλήμ, τότε γνώτε ότι ήγγικεν η ερήμωσις αυτής. τότε οι εν τη Ιουδαία φευγέτωσαν εις τα όρη, και οι εν μέσω αυτής εκχωρείτωσαν, και οι εν ταις χώραις μη εισερχέσθωσαν εις αυτήν, ότι ημέραι εκδικήσεως αύταί εισι του πληρωθήναι πάντα τα γεγραμμένα. ουαί δε ταις εν γαστρί εχούσαις και ταις θηλαζούσαις εν εκείναις ταις ημέραις· έσται γαρ τότε ανάγκη μεγάλη επί της γης και οργή τω λαώ τούτω, και πεσούνται στόματι μαχαίρας, και αιχμαλωτισθήσονται εις πάντα τα έθνη, και Ιερουσαλήμ έσται πατουμένη υπό εθνών άχρι πληρωθώσι καιροί εθνών» (Λουκ. ΚΑ΄,20-24).
Μετά από 33 χρόνια, το 66 μ.Χ. οι Ιουδαίοι επαναστάτησαν κατά των Ρωμαίων, λόγω επιβολής βαριάς φορολογίας. Έτσι οι Ιουδαίοι αποφάσισαν να μην πληρώνουν πλέον φόρους και οι ζηλωτές τους επαναστάτησαν. Τότε ο Ρωμαίος στρατηγός Τίτος το 70 μ.Χ. ανέλαβε να καταστείλει την επανάσταση. Στρατοπέδευσε και κύκλωσε την Ιερουσαλήμ με δέκα λεγεώνες και με τον Ιώσηπο παρήγγειλε στους Ιουδαίους να παραδοθούν, πράγμα που οι ζηλωτές Ιουδαίοι αρνήθηκαν. Στα Ιεροσόλυμα είχε ήδη ιδρυθεί και η πρώτη χριστιανική Εκκλησία· οι πιστοί θυμήθηκαν τον λόγο του Κυρίου και την προτροπή Του και έφυγαν από τα Ιεροσόλυμα, καταφεύγοντας πέρα από τον Ιορδάνη, στην Πέλλα της Δεκαπόλεως (βλ. Ευσέβιος «Εκκλησιαστική Ιστορία» ΙΙΙ, ε΄3). Έτσι οι χριστιανοί σώθηκαν.
Οι ζηλωτές ονείδιζαν τους χριστιανούς που έφευγαν, ως «αρνητές» και «προδότες», που δεν παρέμεναν να αγωνισθούν υπέρ του Ναού, «των ιερών και οσίων» της ιερής Πόλεως. Αφού προηγουμένως οι ζηλωτές είχαν παρακούσει την εντολή του Κυρίου «απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι», δηλ. να αποδίδουν τους φόρους», τώρα κλείστηκαν μέσα από τα τείχη της Ιερουσαλήμ και παρήκουσαν και την προτροπή του Κυρίου: «όταν δε ίδητε κυκλουμένην υπό στρατοπέδων την Ιερουσαλήμ… τότε οι εν τη Ιουδαία φευγέτωσαν εις τα όρη». Έτσι, λοιπόν, ο Τίτος πολιόρκησε την πόλη της Ιερουσαλήμ από τον Μάρτιο του 70 μ.Χ. έως τον Σεπτέμβριο. Τότε πέθαναν από την πείνα χιλιάδες Ισραηλίτες· έφθασαν να τρώνε τους νεκρούς και έφθασαν μάνες να τρώνε τα τέκνα τους, για να επιζήσουν!! Τελικά οι Ρωμαίοι μπήκαν μέσα στην πόλη, έκαψαν και κατεδάφισαν τον Ναό του Σολομώντα, μην αφήνοντας κυριολεκτικά «πέτρα πάνω στην πέτρα» (Ιώσηπος «Πόλεμοι των Ιουδαίων» VII, 1,1). Κατέστρεψαν την Ιερουσαλήμ, σταύρωσαν χιλιάδες Ισραηλίτες και θανατώθηκαν περί το 1.100.000 άτομα, διότι η Ιερουσαλήμ εκείνη την περίοδο ήταν γεμάτη και από χιλιάδες προσκυνητές που είχαν έρθει από άλλα μέρη, λόγω της εορτής του ιουδαϊκού Πάσχα (βλ. Ιώσηπος «Πόλεμοι των Ιουδαίων» Ι, Θ΄3,4). Οι αιχμάλωτοι που επέζησαν ήταν περί τις 100.000, από τους οποίους άλλοι εστάλησαν στην Αίγυπτο ως δούλοι στα καταναγκαστικά έργα και στη Ρώμη, και άλλοι εστάλησαν σε ρωμαϊκές επαρχίες. Έτσι υλοποιήθηκε το αίτημα των ιδίων των Ιουδαίων ζηλωτών κατά τη Σταύρωση του Ιησού: «το αίμα αυτού εφ’ ημάς και επί τα τέκνα ημών» (Ματθ. ΚΖ΄,25). Αλλά επίσης υλοποιήθηκε και η προφητεία του Κυρίου μας, με αφορμή τον «ου κατ’ επίγνωσιν» ζήλο των ζηλωτών Εβραίων. Έτσι τελικά, και ο ιερός ναός τους κατεστράφη και η ιερή πόλη κατεστράφη και επί 2.000 έτη οι Εβραίοι δεν έχουν πλέον τον ναό τους, αλλά και σκοτώθηκαν όλοι οι Εβραίοι ζηλωτές και ιερείς και όσοι παρέμειναν ζωντανοί πωλήθηκαν ως δούλοι στα έθνη και μέχρι τη σύγχρονη ιστορία (τα μέσα του εικοστού αιώνα) δεν υφίστατο το κράτος του Ισραήλ.
Αντιθέτως, οι Ιουδαίοι χριστιανοί, οι οποίοι πάνω από όλα έθεσαν την υπακοή τους στον λόγο του Κυρίου μας και εγκατέλειψαν «τα ιερά και τα όσια», αυτοί και σώθηκαν, αλλά και το 134 μ.Χ. επί Αδριανού επανήλθαν στα Ιεροσόλυμα. Μάλιστα εξέλεξαν τον πρώτο Έλληνα επίσκοπο Μάρκο Α΄ (135 μ.Χ.) και η Εκκλησία αναδιοργανώθηκε και τα χριστιανικά προσκυνήματα (ο Πανάγιος Τάφος κ.λ.π.) μέχρι σήμερα είναι τα μεγαλύτερα προσκυνήματα του πλανήτη. Ναι, λοιπόν, μερικές φορές ο Θεός θέλει να εγκαταλείψουμε προσωρινά τα ιερά και όσια, για να τα έχουμε και πάλι στη συνέχεια αιώνια. Όλη αυτή την ανείπωτη τραγωδία στο Ισραήλ την επέφεραν οι Ιουδαίοι ζηλωτές, που ήθελαν να υπερασπιστούν «τα ιερά και τα όσιά» τους!!
Το δεύτερο παράδειγμα, το λαμβάνω από την Παλαιά Διαθήκη. Ο Θεός λέει στον προφήτη Ιερεμία:
– Πήγαινε στον βασιλιά του Ισραήλ, τον Σεδεκία και πες του ότι εξεγείρω τον βασιλιά των Βαβυλωνίων Ναβουχοδονόσορα και να υποταχθείς σ’ αυτόν. Να μην αντισταθείτε και να δεχθείτε να οδηγηθείτε στην αιχμαλωσία στη Βαβυλώνα, όπου και θα παραμείνετε εκεί επί 70 έτη. Όσοι δεν βάλουν τον τράχηλό τους υπό τον ζυγό του βασιλιά της Βαβυλώνας, θα θανατωθούν. Και πες στον Σεδεκία ότι αν αντισταθεί, δεν θα σωθεί ούτε ο ίδιος ούτε ο λαός, ενώ θα καταστραφεί και ο Ναός και η πόλη.
Ο προφήτης Ιερεμίας διαβίβασε όλα αυτά στον Εζεκία, στους ιερείς, στους άρχοντες και στον λαό. Δυστυχώς όμως, όλοι αντέδρασαν και θεώρησαν ότι με αυτά που ο προφήτης Ιερεμίας τους είπε, ότι θα επηρέαζε τον λαό και δεν θα αγωνιζόντουσαν «υπέρ των ιερών και οσίων» των πατέρων τους. Μόλις, λοιπόν, ο Ιερεμίας ολοκλήρωσε τον λόγο του, τον συνέλαβαν οι ιερείς μαζί με τους ψευδοπροφήτες και τον λαό και απεφάνθησαν ότι πρέπει να θανατωθεί, διότι είπε ότι ο Ναός τους θα καταστραφεί, ότι η πόλη τους θα ερημωθεί και ο λαός θα οδηγηθεί στην αιχμαλωσία. Έτσι, τον μεν προφήτη Ιερεμία τον φυλάκισαν σε ένα πηγάδι, τον δε προφήτη Ουρία (που ήταν βοηθός του Ιερεμία και επανέλαβε τους λόγους που ο Θεός ελάλησε διά του Ιερεμία), τον σκότωσαν «διά μαχαίρας».
Ιερείς και ψευδοπροφήτες έπειθαν τον λαό ότι τάχα ο Θεός θα προστατεύσει τον Ναό, την πόλη και τον λαό που θα υπεράσπιζε «τα ιερά και τα όσια» των πατέρων του και ως εκ τούτου, τους έπεισαν να αγωνισθούν ενάντια στον Ναβουχοδονόσορα και να μην παραδώσουν τα ιερά και τα όσια των πατέρων τους στον βάρβαρο βασιλιά. Τελικά, ο Ναβουχοδονόσορας κατέλαβε την πόλη, κατέστρεψε τον Ναό, τα σπίτια και τα τείχη, έσφαξε τα παιδιά του βασιλιά Σεδεκία, ενώ έβγαλε τα μάτια του βασιλιά, τον οποίο οδήγησε αιχμάλωτο στη Βαβυλώνα, όπου πέθανε. Επίσης κατέσφαξε τους άρχοντες, τους ιερείς, τους ψευδοπροφήτες και χιλιάδες λαού. Αντιθέτως, όσοι υπετάγησαν χωρίς να αντισταθούν (υπακούοντας στον προφήτη Ιερεμία), οδηγήθηκαν στη Βαβυλώνα και μερικοί εξ αυτών τιμήθηκαν από τον Ναβουχοδονόσορα, όπως ήταν ο Δανιήλ, οι Τρεις Παίδες, ο προφήτης Ιεζεκιήλ και άλλοι (βλ. Ιερεμία, ΝΒ΄). Το ιστορικό αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη, στο βιβλίο του προφήτου Ιερεμία (βλ. κεφ. ΛΓ΄,ΛΔ΄,ΛΣΤ΄,ΜΑ΄ κ.λ.π.).
Και σ’ αυτή την περίπτωση, οι ιερείς, οι ψευδοπροφήτες, οι άρχοντες, ο βασιλιάς και ο λαός, ως ζηλωτές «των ιερών και των οσίων», έκριναν ότι έπρεπε να αγωνισθούν και να υπερασπισθούν τον Ναό του Σολομώντα και την ιερή πόλη και να μην τα παραδώσουν σ’ έναν βάρβαρο βασιλιά. Γι’ αυτό, δεν άκουσαν τον Θεό, ο Οποίος διά του προφήτου τους παρήγγειλε να εγκαταλείψουν για 70 χρόνια «τα ιερά και τα όσια» και να υποταχθούν στον βάρβαρο βασιλιά των Βαβυλωνίων. Έτσι όμως, αυτό που πέτυχαν, ήταν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, όπως περιέγραψα παραπάνω. Απεναντίας, όσοι υπάκουσαν στον λόγο του προφήτη -βέβαιοι ότι οι λόγοι του ήταν το θέλημα του Θεού- και δεν αντιστάθηκαν, μετήχθησαν στη Βαβυλώνα. Μεταξύ αυτών, όπως προανέφερα, ήταν και ο προφήτης Δανιήλ, τον οποίο ο Ναβουχοδονόσορας κατέστησε «δεύτερο τη τάξει» στη Βαβυλώνα (ως έναν υπερ-υπουργό στις ημέρες μας με ενισχυμένες αρμοδιότητες, καθώς πρώτος τη τάξει παρέμενε ο ίδιος ο βασιλιάς). Τους δε Τρεις Παίδες (Σεδράχ, Μισάχ και Αβδεναγώ), ο κατακτητής τους κατέστησε και αυτούς «άρχοντες» (δηλ. ως υπουργούς).
Και σ’ αυτή την περίπτωση λοιπόν, ο Θεός ήθελε –για τους λόγους Του- οι Ισραηλίτες να εγκαταλείψουν προσωρινά (για 70 έτη) «τα ιερά και τα όσιά τους» (τον Ναό τους και την ιερή πόλη τους). Και όσοι πάνω από όλα αγαπούσαν τον Λόγο Του και το θέλημά Του, τα εγκατέλειψαν αμέσως και βρήκαν τον Θεό «να τους περιμένει» στη Βαβυλώνα, όπου εκεί και τους επιβράβευσε για την υπακοή τους στο θέλημά Του (δίνοντάς τους πλούσια τα επίγεια αγαθά), αλλά και επιπλέον, τους αποκάλυψε τα μυστήρια της πορείας όλης της ανθρωπότητας μέχρι τη συντέλεια των αιώνων!
Φρονώ ότι με αυτά τα δύο παραδείγματα «οι νοήμονες νοήσουσι». Σ’ αυτόν τον πειρασμό που παραχώρησε ο Θεός να βιώσουμε, ας κάνουμε υπακοή στην πολιτεία μας και στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας μας και ας τηρήσουμε ευλαβικά τα υγειονομικά μέτρα που μας προτείνουν για την προστασία της ζωής μας και της ζωής του πλησίον μας. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, όσον αφορά την πανδημία του κορωνοϊού.
Ως τέκνα υπακοής και ταπεινοφροσύνης, ας τους υπακούσουμε με ευχαριστία και ευγνωμοσύνη, «πάσαν μέριμναν» επιρρίπτοντας προς τον Θεό, διότι όπως ο Απόστολος Πέτρος μας λέει, ο Θεός νοιάζεται για εμάς, όταν εμείς βρισκόμαστε στην υπακοή.
Με αγάπη Χριστού,
Αρχιμ. Χριστόδουλος Αγγελόγλου,
Πνευματικός και Λειτουργός του Ι. Ησυχαστηρίου «Παναγία, η Φοβερά Προστασία»
Υ.Γ.: Υπενθυμίζουμε ότι για τη θεώρηση της επιδημικής νόσου “covid-19” εξαντλήσαμε το θέμα με τα κάτωθι άρθρα μας. Το παρόν είναι μία αδιαίρετη συνέχεια όλων αυτών:
– «Όλη η Ελλάδα με υποκείμενα νοσήματα»
– «Περί εμβολίου του covid-19, o λόγος»
– «Ανακοίνωση περί μέτρων “covid-19” στο Ησυχαστήριό μας»
– «Θερίζει ο κορωνοϊός στη Ρωσία στις μονές, στους ναούς, ιερείς, μοναχούς και μοναχές…»
– «Ζήλος Θεού, αλλ’ ου κατ’ επίγνωσιν»
– «Αποδείξεις για το κλείσιμο των εκκλησιών επί Καποδίστρια»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου