ΠΡΟΛΟΓΟΣ.
«Άρχομένων δέ τούτων γίνεσθαι άνακύψατε καί επάρατε τάς κεφαλάς υμών, διότι έγγίζει ή άπολύτρωσις υμών»
(ΛΟΥΚ. ΚΑ' 28)
Κάνω τόν σταυρό μου και αρχίζω νά συνθέτω τοΰτο τό βιβλίον, μέ ολόψυχες ευχαριστίες και δοξολογίες στόν Θεόν «πάντων ένεκεν» καί επί πλέον, γιατί μέ αξιώνει νά παρουσιάσω τά όσα θά διαβάση ο καλόψυχος αναγνώστης στις σελίδες, πού άκολουθοϋν. *Εχω πάντα μπροστά στην σκέψη και μέσα στην καρδιά μου τόν αποκαλυπτικόν λόγον του Χριστού «Χωρίς εμού ου δύνασθε ποιεΐν ούδέν» (Ίω. ΙΕ'5) καί τόν παρακαλώ νά μέ βοηθήση ώς τό τέλος αυτής της εργασίας. Γιατί, αληθινά, χωρίς την βοήθειαν τού Θεού, τίποτε καλόν δέν μπορεί νά γίνη στην ζωή μας.
Τί είναι τούτο τό βιβλίον, τί περιέχει καί ποιόν σκοπόν θέλει νά υπηρετήση; Αυτά είναι τά τρία ερωτήματα, πού πρέπει νά άπαντήση κάθε τίμιος πρόλογος. Αρχίζω λοιπόν από τόν τίτλον του βιβλίου: «Τί λένε οί προφητείες» (Μηνύματα ελπίδας τού Ευαγγελίου καί των Αγίων). Ό τίτλος καί ο υπότιτλος δείχνουν ότι το βιβλίον αυτό περιλαμβάνει τίς Προφητείες τής Χριστιανικής Πίστεως, όπως είναι διατυπωμένες στήν Αγία Γραφή καί στά κείμενα των Αγίων Πατέρων τής Εκκλησίας. Ιδιαίτερα μάλιστα ο υπότιτλος εξηγεί ότι τα κείμενα των Προφητειών δέν είναι φοβεριστικές απειλές καί εξαγγελία τιμωριών γιά όλους τούς άνθρώπους, αλλά μηνύματα αγάπης καί έλπίδος καί παρηγοριάς τον Θεοΰ πρός τούς ανθρώπους.
Συχνά ό κόσμος κλυδωνίζεται καί ταράζεται από φοβερά γεγονότα καί εξαγγελίες μεγάλων δεινών, πότε από κινδύνους πολέμων, πότε από διάφορες θεομηνίες καί στερήσεις καί άλλοτε άπό άλλες άπειλές τής ζωής καί τής υγείας των ανθρώπων καί ό φόβος, ή αγωνία καί ή άγνοια κάνει πολλούς νά απελπίζονται καί νά γονατίζουν αδύναμοι μπροστά στά έπερχόμενα δεινά. *Άλλοι όμως καταφεύγουν στούς Προφήτες καί τίς Προφητείες γιά νά βρουν απάντηση στά ερωτήματά τους γιά τό «τί μέλλει γενέσθαι». Τί πρόκειται νά γίνη. Καί ζητούν ένα στήριγμα, ένα καταφύγιο, μιά σιγουριά. Διότι ή λογική, μέ τά γυάλινα πόδια της, δέν μπορεί νά άπαντήση στά μεγάλα προβλήματα καί νά έξηγήση στόν άνθρωπο τα υπαρξιακά καί υπερφυσικά ζητήματα. Η τόσο εύθραυστη καί γυάλινη λογική του κόσμου τούτου πέφτει και τσακίζεται καί παρασύρει μαζί της όποιον στηρίζεται μόνον σ’ εκείνη.
Η αλήθεια, πού κατέχει ο άνθρωπος από τόν φυσικόν κόσμο, μέ τίς αισθήσεις καί τήν νοητική επεξεργασία της, δέν επαρκεϊ ώς γνώση, γιά τήν ζωή καί τήν ύπαρξη του, πού βρίσκεται ταυτοχρόνως καί στόν υλικό καί στόν πνευματικόν χώρον. Καί αυτή η συνύπαρξή του καί στόν αισθητό καί στόν υπεραισθητόν κόσμον είναι τό μεγαλείο του, αλλά καί τό δράμα του, όσον βρίσκεται μακράν τού Θεού. Κοντά στόν Δημιουργό μας όλα είναι στέρεα, ευλογημένα, τέλεια, «καλά λίαν» (Γεν. A ' 31). Ή απομάκρυνσή μας άπό τόν Τριαδικόν Θεόν μας δημιουργεί τήν άδυναμία, τόν φόβο, τήν αγωνία, τόν θάνατον. Είναι αληθινά μακάριος, όποιος άνακαλύψη αυτήν τήν μεγάλη καί πανανθρώπινη αλήθεια καί τήν κάνει κανόνα τής ζωής του!
Τί περιέχει τώρα τό βιβλίον αυτό, πού έχετε μπροστά σας.
Συχνά ό κόσμος κλυδωνίζεται καί ταράζεται από φοβερά γεγονότα καί εξαγγελίες μεγάλων δεινών, πότε από κινδύνους πολέμων, πότε από διάφορες θεομηνίες καί στερήσεις καί άλλοτε άπό άλλες άπειλές τής ζωής καί τής υγείας των ανθρώπων καί ό φόβος, ή αγωνία καί ή άγνοια κάνει πολλούς νά απελπίζονται καί νά γονατίζουν αδύναμοι μπροστά στά έπερχόμενα δεινά. *Άλλοι όμως καταφεύγουν στούς Προφήτες καί τίς Προφητείες γιά νά βρουν απάντηση στά ερωτήματά τους γιά τό «τί μέλλει γενέσθαι». Τί πρόκειται νά γίνη. Καί ζητούν ένα στήριγμα, ένα καταφύγιο, μιά σιγουριά. Διότι ή λογική, μέ τά γυάλινα πόδια της, δέν μπορεί νά άπαντήση στά μεγάλα προβλήματα καί νά έξηγήση στόν άνθρωπο τα υπαρξιακά καί υπερφυσικά ζητήματα. Η τόσο εύθραυστη καί γυάλινη λογική του κόσμου τούτου πέφτει και τσακίζεται καί παρασύρει μαζί της όποιον στηρίζεται μόνον σ’ εκείνη.
Η αλήθεια, πού κατέχει ο άνθρωπος από τόν φυσικόν κόσμο, μέ τίς αισθήσεις καί τήν νοητική επεξεργασία της, δέν επαρκεϊ ώς γνώση, γιά τήν ζωή καί τήν ύπαρξη του, πού βρίσκεται ταυτοχρόνως καί στόν υλικό καί στόν πνευματικόν χώρον. Καί αυτή η συνύπαρξή του καί στόν αισθητό καί στόν υπεραισθητόν κόσμον είναι τό μεγαλείο του, αλλά καί τό δράμα του, όσον βρίσκεται μακράν τού Θεού. Κοντά στόν Δημιουργό μας όλα είναι στέρεα, ευλογημένα, τέλεια, «καλά λίαν» (Γεν. A ' 31). Ή απομάκρυνσή μας άπό τόν Τριαδικόν Θεόν μας δημιουργεί τήν άδυναμία, τόν φόβο, τήν αγωνία, τόν θάνατον. Είναι αληθινά μακάριος, όποιος άνακαλύψη αυτήν τήν μεγάλη καί πανανθρώπινη αλήθεια καί τήν κάνει κανόνα τής ζωής του!
Τί περιέχει τώρα τό βιβλίον αυτό, πού έχετε μπροστά σας.
Περιλαμβάνει όλες τις Προφητείες, πού βρίσκονται ατό Εύαγγέλιον (Καινή Διαθήκη) καί στά κείμενα πολλών 'Αγίων Πατέρων. Αυτά, που παραδέχεται καί η επίσημη διδασκαλία τής Εκκλησίας. Κείμενα, πού τά καταχωρούμε καί στό πρωτότυπον καί σέ μετάφραση, ώστε νά είναι προσιτά σέ όλους, ακόμα καί στούς όλιγογραμμάτους. Δέν παραθέτουμε τίς Προφητείες τής Π. Διαθήκης, διότι αναφέρονται κατά κύριον λόγον στήν έλευση του Μεσσία, τού Θεανθρώπου Ιησού Χριστού, πού ήδη έχει πραγματοποιηθή, τόσον θριαμβευτικώς καί μέ πάσαν άκρίβειαν καί επίσης οι Προφητείες αυτές αφορούν στό Ιουδαϊκόν .Εθνος καί τίς συνεχιζόμενες περιπέτειές του. Πρός αποφυγήν τής μεγάλης διογκώσεως τού βιβλίου δέν μνημονεύουμε καί πολλές γενικές προφητείες 'Αγίων Πατέρων, όπως λόγου χάριν, τήν Προφητεία τού Μεγάλου Αντωνίου, πού λέγει ότι κάποια μέρα οί άνθρωποι θά παραφρονήσουν καί όταν συναντούν κάποιον, πού θά μιλά λογικά, θά τόν ειρωνεύονται καί θά τόν κοροϊδεύουν σάν τρελλό (μήπως πλησιάζουμε σ’ αυτήν τήν εποχήν;) καί άλλες παρόμοιες.
Οί Προφητείες τού Ευαγγελίου, όπου καί ολόκληρη ή «\Αποκάλυψη» τού Αποστόλου καί Εύαγγελιστού Ίωάννου, καθώς καί των 'Αγίων Πατέρων, καλύπτουν τά δύο πρώτα Μέρη τού βιβλίου, ενώ τό τρίτον μιλά γιά τήν άποδοχήν τών Προφητειών από τούς πιστούς, καθώς καί στό τί πρέπει νά κάνουν καί άλλα σχετικά θέματα, όπως οί εκτός Εκκλησίας προφητείες κλπ. Διότι κυκλοφορούν δυστυχώς καί τέτοιες ψευδώνυμες, λανθασμένες καί ολέθριες «προφητείες», όπως τού Νοστράδαμου κ.ά., πού τίς διαδίδουν αντίχριστες δυνάμεις καί άθεοι μηχανισμοί, πού θέλουν να βλάψουν τήν Εκκλησία, παραπλανώντας τούς Χριστιανούς καί οδηγώντας τους στό σκοτάδι τού δαιμονικού φόβου.
Τέλος, ή απάντηση ατό τρίτο ερώτημα, δηλονότι στό ποϋ αποβλέπει καί ποιόν σκοπόν θέλει νά υπηρέτηση τοϋτο τό βιβλίον, είναι ένας καί μοναδικός: Νά φανερώση την αλήθεια των Προφητειών καί μέ τό φως της νά σκορπίση και να διάλυση τα σκοτάδια τής απιστίας καί τής παραπλανήσεως σέ ζοφερούς χώρους. Διότι, όπως άναφέρεται στόν υπότιτλον τοϋ βιβλίου, «Μηνύματα έλπίδος τοϋ Ευαγγελίου καί των Αγίων», είναι άληθινά λόγος τοϋ Θεοϋ, πού προειδοποιεί γιά τά έπερχόμενα δεινά καί θέλει νά προετοιμάσει τούς ανθρώπους καί νά τούς πή τί νά κάνουν γιά νά άντέξουν καί νά διασωθοϋν μέσα στίς θύελλες των γεγονότων καί τούς ένθαρρύνει καί τούς στηρίζει, μέ την ελπίδα καί την παρηγορία τής Θείας Χάριτος:
— «Μακάριος ό άναγινώσκων καί οί άκούοντες τούς λόγους τής προφητείας καί τηροϋντες τά εν αυτή γεγραμμένα» (Αποκ. A' 3).
Καί σέ άλλο σημείον λέγει ό λόγος τοϋ Θεοϋ ό προφητικός:
— «Μακάριοι οί ποιοϋντες τάς έντολάς αύτοϋ, ϊνα έσται ή εξουσία αυτών επί τό ξύλον τής ζωής, καί τοΐς πυλώσιν είσέλθωσιν εις την πόλιν» (Αποκ. ΚΒ' 14).
Ή τήρηση τών έντολών τοϋ Χριστοϋ είναι ό μοναδικός τρόπος νά νικήση ό καθένας μας στόν άγώνα τόν καλόν καί νά ξεπεράση όλα τά δεινά καί τίς δυστυχίες, πού εξαγγέλλονται προειδοποιητικώς. Καί μάλιστα τονίζει:
— «Ό νικών, δώσω αυτώ καθίσαι μετ’ έμοϋ εν τώ θρόνο) μου, ώς κάγώ ένίκησα καί έκάθισα μετά τοϋ πατρός μου εν τω θρόνο) αύτοϋ» (Αποκ. Γ' 21).
Δηλαδή, σέ όποιον παλαίψει καί μέ υπομονή θα νικήση στόν άγώνα τής Πίστεως και τής Αγάπης, θά τοϋ δώσω σάν αμοιβή να καθήσει μαζί μου στόν ένδοξον θρόνον μου, όπως κι εγώ, όταν έγινα άνθρωπος, ένίκησα και μετά τήν Ανάληψή μου έκάθησα μαζί μέ τόν Πατέρα μου στόν θρόνο του.
Οί Προφητείες τού Ευαγγελίου, όπου καί ολόκληρη ή «\Αποκάλυψη» τού Αποστόλου καί Εύαγγελιστού Ίωάννου, καθώς καί των 'Αγίων Πατέρων, καλύπτουν τά δύο πρώτα Μέρη τού βιβλίου, ενώ τό τρίτον μιλά γιά τήν άποδοχήν τών Προφητειών από τούς πιστούς, καθώς καί στό τί πρέπει νά κάνουν καί άλλα σχετικά θέματα, όπως οί εκτός Εκκλησίας προφητείες κλπ. Διότι κυκλοφορούν δυστυχώς καί τέτοιες ψευδώνυμες, λανθασμένες καί ολέθριες «προφητείες», όπως τού Νοστράδαμου κ.ά., πού τίς διαδίδουν αντίχριστες δυνάμεις καί άθεοι μηχανισμοί, πού θέλουν να βλάψουν τήν Εκκλησία, παραπλανώντας τούς Χριστιανούς καί οδηγώντας τους στό σκοτάδι τού δαιμονικού φόβου.
Τέλος, ή απάντηση ατό τρίτο ερώτημα, δηλονότι στό ποϋ αποβλέπει καί ποιόν σκοπόν θέλει νά υπηρέτηση τοϋτο τό βιβλίον, είναι ένας καί μοναδικός: Νά φανερώση την αλήθεια των Προφητειών καί μέ τό φως της νά σκορπίση και να διάλυση τα σκοτάδια τής απιστίας καί τής παραπλανήσεως σέ ζοφερούς χώρους. Διότι, όπως άναφέρεται στόν υπότιτλον τοϋ βιβλίου, «Μηνύματα έλπίδος τοϋ Ευαγγελίου καί των Αγίων», είναι άληθινά λόγος τοϋ Θεοϋ, πού προειδοποιεί γιά τά έπερχόμενα δεινά καί θέλει νά προετοιμάσει τούς ανθρώπους καί νά τούς πή τί νά κάνουν γιά νά άντέξουν καί νά διασωθοϋν μέσα στίς θύελλες των γεγονότων καί τούς ένθαρρύνει καί τούς στηρίζει, μέ την ελπίδα καί την παρηγορία τής Θείας Χάριτος:
— «Μακάριος ό άναγινώσκων καί οί άκούοντες τούς λόγους τής προφητείας καί τηροϋντες τά εν αυτή γεγραμμένα» (Αποκ. A' 3).
Καί σέ άλλο σημείον λέγει ό λόγος τοϋ Θεοϋ ό προφητικός:
— «Μακάριοι οί ποιοϋντες τάς έντολάς αύτοϋ, ϊνα έσται ή εξουσία αυτών επί τό ξύλον τής ζωής, καί τοΐς πυλώσιν είσέλθωσιν εις την πόλιν» (Αποκ. ΚΒ' 14).
Ή τήρηση τών έντολών τοϋ Χριστοϋ είναι ό μοναδικός τρόπος νά νικήση ό καθένας μας στόν άγώνα τόν καλόν καί νά ξεπεράση όλα τά δεινά καί τίς δυστυχίες, πού εξαγγέλλονται προειδοποιητικώς. Καί μάλιστα τονίζει:
— «Ό νικών, δώσω αυτώ καθίσαι μετ’ έμοϋ εν τώ θρόνο) μου, ώς κάγώ ένίκησα καί έκάθισα μετά τοϋ πατρός μου εν τω θρόνο) αύτοϋ» (Αποκ. Γ' 21).
Δηλαδή, σέ όποιον παλαίψει καί μέ υπομονή θα νικήση στόν άγώνα τής Πίστεως και τής Αγάπης, θά τοϋ δώσω σάν αμοιβή να καθήσει μαζί μου στόν ένδοξον θρόνον μου, όπως κι εγώ, όταν έγινα άνθρωπος, ένίκησα και μετά τήν Ανάληψή μου έκάθησα μαζί μέ τόν Πατέρα μου στόν θρόνο του.
Μηνύματα ελπίδας καί παρηγοριάς είναι λοιπόν οί Προφητείες καί δείγματα μεγάλης άγάπης τον Θεόν γιά μάς. Είναι ώσάν ένας καλός πατέρας, πού τό παιδί του πρόκειται νά ταξιδέψει καί τό συμβουλεύει καί τό κατατοπίζει τί θα βρή μπροστά τον καί του λέγει τί νά κάνη καί πώς νά άποφύγη τίς δυσκολίες, τίς παγίδες καί τά δεινά, πού Θά βρεθούν στόν δρόμο τον. Διότι τά δεινά αυτά θά γίνουν άφεύκτως λόγω της αμετανοησίας καί της απιστίας των άνθρώπων, πού συμμαχούν μέ τίς πονηρές δννάμεις καί μόνοι τονς προκαλοϋν αυτές τίς περιπέτειες. Οί προαιώνιοι εχθροί τον Θεού, οί δαίμονες, πλαισιωμένοι από τούς δαιμονισμένους άθέους ανθρώπους, κάνουν πόλεμον εναντίον τον Κυρίου και επισύρουν μόνοι τους τίς φοβερές αυτές τιμωρίες, των οποίων δημιουργοί είναι οί ίδιοι καί όχι ό Πανάγαθος Θεός. Είναι ώσάν νά χτυπούν την γροθιά τους πάνω σέ κοφτερό μαχαίρι. Είναι ό αποκαλυπτικός λόγος τού Χριστού, πού είπε στόν αντίχριστον τότε Σαύλον καί μετέπειτα φλογερόν Απόστολον Παύλον:
—«Σαούλ, Σαούλ, τί μέ διώκεις; Σκληρόν σοι πρός κέντρα λακτίζειν. Εγώ δέ είπον τίς εϊ, Κύριε; Ό δέ εΐπεν εγώ είμι ’Ιησούς, ον σύ διώκεις» (Πράξ. ΚΣΤ' 14 - 15).
Δέν είναι μόνον οι συμβουλές και οι προειδοποιήσεις τού Θεού πρός τούς πιστούς, πού θέλουν νά σωθούν. Είναι ταυτόχρονα η αψευδής διαβεβαίωσή του καί προφητεία σημαντικότατη, άληθινά σωτήρια καί σαφεστάτη, ότι θά είναι συνεχώς καί πάντοτε μαζί μας ό Παντοδύναμος καί Πολυέλεος Τριαδικός Θεός μας:
— «Ιδού εγώ μεθ’ υμών είμι πάσας τάς ημέρας έως τής συντέλειας τού αίώνος» (Ματθ. ΚΗ' 20).
Επίσης μάς βεβαιώνει μέ τόν π ιό σαφή καί κατηγορηματικόν τρόπον, ότι:
— «Ούκ άφήσω υμάς ορφανούς» (Τω. ΙΑ' 18).
Ποιά άλλη επιβεβαίωση θέλουμε γιά νά είμαστε σίγουροι γιά τό μέλλον καί νά ελπίζουμε καί νά πιστεύουμε στην απέραντη, στην απερίγραπτη, στην τόσον αληθινή καί αποτελεσματική αγάπη του Θεού γιά μάς; Νά, λοιπόν, γιατί λέμε και φωνάζουμε ολόψυχα ότι οί εν Χριστώ Προφητείες είναι μηνύματα έλπίδος καί παρηγοριάς και αγάπης καί ακλόνητες εγγυήσεις και σαφείς διαβεβαιώσεις ότι δέν είμαστε μόνοι καί αβοήθητοι καί έχουμε, όταν πιστεύουμε καί θέλουμε, τήν πιό μεγάλη καί αποτελεσματική προστασία καί βοήθεια από τόν μόνον «δυνάμενον σώζειν». Δέν υπάρχει άλλη δύναμη καί άλλη εξουσία καί άλλο όνομα, πού μπορεί νά μάς σώση και από τά παρόντα και τά μέλλοντα δεινά τον κόσμου τούτου. Μάς το επιβεβαιώνει αυτό και ο κορυφαίος :Απόστολος Πέτρος, λέγοντας:
— «Ούκ έστιν εν άλλω ούδενί ή σωτηρία* ουδέ γάρ όνομά έστιν έτερον υπό τόν ουρανόν τό δεδομένον έν άνθρώποις εν ώ δει σωθήναι ημάς» (Πράξ. Λ' 12).
Καί σέ μετάφραση τά ίδια λόγια του :Αποστόλου Πέτρου: «Δέν είναι δυνατόν μέ κανέναν άλλον τρόπον να επιτύχουμε τήν σωτηρία μας, αυτήν, πού μάς νποσχέθηκε ο Θεός. Διότι δέν υπάρχει κάτω από τόν ουρανόν καί πάνω σέ όλην τήν γην, κανένα άλλο όνομα, πλήν τον ονόματος τοϋ Χριστού, πού έχει δοθή από τόν Θεόν, μεταξύ τών ανθρώπων, όνομα μέ τό οποίον έχει ώρισθή άπό τόν Θεόν νά σωθούμε. β'Αρα, τόν Χριστόν πρέπει όλοι νά αγκαλιάσουμε ώς τόν μόνον Σωτήρα μας).
Έδώ τελειώνει ό σύντομος τούτος πρόλογος καί τόν κλείνω σφραγίζοντάς τον μέ τίς ολόψυχες ευχές, νά γίνη τούτο τό βι-βλίον, σύμμαχος καί βοηθός στόν φιλόχριστόν αναγνώστη, γιά τήν μέχρι τέλους πορεία του σ’ αυτόν τόν κόσμον και νά δεχθή πλούσια τήν εξ ύψους βοήθειαν καί ευλογίαν, πού τήν δίνει πάντοτε άφθονη ό Κύριος σέ όσους τήν ζητούν είλικρινά.
Τέλος, θέλω νά έπικαλεσθώ την επιείκεια εκείνων, πού θά διαβάσουν τό βιβλίον, γιά πιθανά λάθη και άλλες αβλεψίες, που είναι αναπόφευκτες κατά τήν έκδοσιν των βιβλίων. Κι ακόμα, θέλω νά ευχαριστήσω εκείνους, που εκοπίασαν γι’ αυτήν τήν έκδοσιν. Εύχηθήτε κι εσείς, φίλοι άναγνώστες, γιά όλους αυτούς καί γιά τόν σεμνόν εκδότην καί γιά τόν ύπογραφόμενον, πού συνέθεσε τούτο τό βιβλίον, νά είναι ίλεως ό Θεός γιά όλους μας, νϋν καί αεί καί εις τούς αιώνες των αιώνων. "Αμήν.
Π. Μ. ΣΩΤΗΡΧΟΣ
—«Σαούλ, Σαούλ, τί μέ διώκεις; Σκληρόν σοι πρός κέντρα λακτίζειν. Εγώ δέ είπον τίς εϊ, Κύριε; Ό δέ εΐπεν εγώ είμι ’Ιησούς, ον σύ διώκεις» (Πράξ. ΚΣΤ' 14 - 15).
Δέν είναι μόνον οι συμβουλές και οι προειδοποιήσεις τού Θεού πρός τούς πιστούς, πού θέλουν νά σωθούν. Είναι ταυτόχρονα η αψευδής διαβεβαίωσή του καί προφητεία σημαντικότατη, άληθινά σωτήρια καί σαφεστάτη, ότι θά είναι συνεχώς καί πάντοτε μαζί μας ό Παντοδύναμος καί Πολυέλεος Τριαδικός Θεός μας:
— «Ιδού εγώ μεθ’ υμών είμι πάσας τάς ημέρας έως τής συντέλειας τού αίώνος» (Ματθ. ΚΗ' 20).
Επίσης μάς βεβαιώνει μέ τόν π ιό σαφή καί κατηγορηματικόν τρόπον, ότι:
— «Ούκ άφήσω υμάς ορφανούς» (Τω. ΙΑ' 18).
Ποιά άλλη επιβεβαίωση θέλουμε γιά νά είμαστε σίγουροι γιά τό μέλλον καί νά ελπίζουμε καί νά πιστεύουμε στην απέραντη, στην απερίγραπτη, στην τόσον αληθινή καί αποτελεσματική αγάπη του Θεού γιά μάς; Νά, λοιπόν, γιατί λέμε και φωνάζουμε ολόψυχα ότι οί εν Χριστώ Προφητείες είναι μηνύματα έλπίδος καί παρηγοριάς και αγάπης καί ακλόνητες εγγυήσεις και σαφείς διαβεβαιώσεις ότι δέν είμαστε μόνοι καί αβοήθητοι καί έχουμε, όταν πιστεύουμε καί θέλουμε, τήν πιό μεγάλη καί αποτελεσματική προστασία καί βοήθεια από τόν μόνον «δυνάμενον σώζειν». Δέν υπάρχει άλλη δύναμη καί άλλη εξουσία καί άλλο όνομα, πού μπορεί νά μάς σώση και από τά παρόντα και τά μέλλοντα δεινά τον κόσμου τούτου. Μάς το επιβεβαιώνει αυτό και ο κορυφαίος :Απόστολος Πέτρος, λέγοντας:
— «Ούκ έστιν εν άλλω ούδενί ή σωτηρία* ουδέ γάρ όνομά έστιν έτερον υπό τόν ουρανόν τό δεδομένον έν άνθρώποις εν ώ δει σωθήναι ημάς» (Πράξ. Λ' 12).
Καί σέ μετάφραση τά ίδια λόγια του :Αποστόλου Πέτρου: «Δέν είναι δυνατόν μέ κανέναν άλλον τρόπον να επιτύχουμε τήν σωτηρία μας, αυτήν, πού μάς νποσχέθηκε ο Θεός. Διότι δέν υπάρχει κάτω από τόν ουρανόν καί πάνω σέ όλην τήν γην, κανένα άλλο όνομα, πλήν τον ονόματος τοϋ Χριστού, πού έχει δοθή από τόν Θεόν, μεταξύ τών ανθρώπων, όνομα μέ τό οποίον έχει ώρισθή άπό τόν Θεόν νά σωθούμε. β'Αρα, τόν Χριστόν πρέπει όλοι νά αγκαλιάσουμε ώς τόν μόνον Σωτήρα μας).
Έδώ τελειώνει ό σύντομος τούτος πρόλογος καί τόν κλείνω σφραγίζοντάς τον μέ τίς ολόψυχες ευχές, νά γίνη τούτο τό βι-βλίον, σύμμαχος καί βοηθός στόν φιλόχριστόν αναγνώστη, γιά τήν μέχρι τέλους πορεία του σ’ αυτόν τόν κόσμον και νά δεχθή πλούσια τήν εξ ύψους βοήθειαν καί ευλογίαν, πού τήν δίνει πάντοτε άφθονη ό Κύριος σέ όσους τήν ζητούν είλικρινά.
Τέλος, θέλω νά έπικαλεσθώ την επιείκεια εκείνων, πού θά διαβάσουν τό βιβλίον, γιά πιθανά λάθη και άλλες αβλεψίες, που είναι αναπόφευκτες κατά τήν έκδοσιν των βιβλίων. Κι ακόμα, θέλω νά ευχαριστήσω εκείνους, που εκοπίασαν γι’ αυτήν τήν έκδοσιν. Εύχηθήτε κι εσείς, φίλοι άναγνώστες, γιά όλους αυτούς καί γιά τόν σεμνόν εκδότην καί γιά τόν ύπογραφόμενον, πού συνέθεσε τούτο τό βιβλίον, νά είναι ίλεως ό Θεός γιά όλους μας, νϋν καί αεί καί εις τούς αιώνες των αιώνων. "Αμήν.
Π. Μ. ΣΩΤΗΡΧΟΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
ΑΣΤΗΡ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου