Εγγραφες
εξηγήσεις ενώπιον αστυνομικού του Αστυνομικού Τμήματος Ρόδου, στo
πλαίσιo προκαταρκτικής εξέτασης, που παραγγέλθηκε προς διακρίβωση
τελέσεως του αδικήματος της διέγερσης σε διάπραξη πλημμελήματος, έδωσε
χθες, ο πατήρ Χρήστος Σιάνας, εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου
Παντελεήμονος Ρόδου.Η αναμετάδοση του πύρινου λόγου του πατρός Χρήστου, κληρικού της Ιεράς
Μητροπόλεως Ρόδου, που τοποθετήθηκε ανοιχτά εναντίον του ξεπουλήματος
της Μακεδονίας, είχε προκαλέσει αίσθηση στο πανελλήνιο.
Με βάση αναφορά του κ. Μιχαήλ Κόκκινου, κυβερνητικού στελέχους και συγκεκριμένα γραμματέα Αποδήμου Ελληνισμού στο Υπουργείο Εξωτερικών, κλήθηκε ειδικότερα να παράσχει εξηγήσεις για πιθανή εκ μέρους του διάπραξη του αδικήματος που προβλέπει και τιμωρεί ο Ποινικός Κώδικας στο άρθρο 184.
Το αδίκημα του άρθρου 184 Π.Κ συνίσταται στην εκ προθέσεως δημόσια πρόκληση προς διάπραξη πλημμελήματος ή κακουργήματος, περιλαμβάνει συνεπώς και την πρόκληση την γενόμενη εις πρόσωπα μη ορισμένα ατομικώς και την αφορώσα στην εκτέλεση αδικημάτων μη καθορισμένων ειδικώς, εξαιρουμένων πάντως των πταισμάτων, των οποίων η συναρίθμηση στα στοιχεία της πράξης θεωρήθηκε ως υπερβολική λόγω της μικρότητας της παραβάσεως.
Πρόκληση είναι δε πάσα ανακοίνωση προς άλλον με ευθύ σκοπό να τον κατευθύνει σε ορισμένη συμπεριφορά (πράξη ή παράλειψη).
Εξάλλου, στην υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος απαιτείται δόλος, δηλαδή γνώση ότι επιδρά στη ξένη βούληση και ότι η ενέργεια του είναι επιτήδεια, προκειμένου να εκθέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη και ότι γίνεται δημόσια. Η επι σκοπώ αστεϊσμού ενέργεια αποκλείει τον δόλο.
Εν προκειμένω, όπως τόνισε ο Ιερέας, από τo απομαγνητοφωνημένo κήρυγμά του στον Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονα, (το οποίο δεν ανήρτησε ο ίδιος στο διαδίκτυο) δεν προκύπτει ότι πληρούνται η αντικειμενική και η υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος.
Επεσήμανε ότι επρόκειτο για μία ομιλία συναισθηματικώς φορτισμένη, καθότι συνέπεσε χρονικώς με την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Σε αυτή την ομιλία εξέφρασε τις προσωπικές του απόψεις για την κοινωνικοπολιτική κατάσταση στη χώρα και ειδικότερα για την βαθύτατα αντεθνική πολιτική συμφωνία με τα Σκόπια.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες που του αποδίδονται αναφορικά με τις αποστροφές προς το ποίμνιο να «πτύσει» τους πολιτικούς που τυχόν συναντήσει, επεσήμανε ότι δεν κρίνονται πρόσφορες να πείσουν οιοδήποτε άνθρωπο να συμπεριφερθεί κατ΄ αυτόν τον τρόπο.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο σημείο «όταν δείτε πολιτικό, μπορείτε να τον εφτύσετε ή είσαστε κότες και θα πάτε να τον αγκαλιάσετε….κύριε βουλευτά μου……;», απευθύνει ένα ρητορικό ερώτημα προς όσους παρακολουθούν την ομιλία του και στο δεύτερο «όποιο πολιτικό δείτε, φτύστε τον, αλλά ούτε και το σάλιο σας αξίζει…..», ταυτόχρονη με την προτροπή είναι και η αποτροπή προς διάπραξη της δήθεν αξιόποινης πράξης.
Ο εφημέριος τόνισε μάλιστα ότι σκοπός του κ. Κόκκινου, με την αναφορά του είναι να καταφέρει τη φίμωσή του… «ώστε ανενόχλητοι και στη Ρόδο να εδραιώσουν τις επαίσχυντες και σε βάρος των καλώς εννοούμενων συμφερόντων της χώρας αποφάσεών τους και τις επιλογές του πολιτικού του προϊσταμένου υπουργού των εξωτερικών και της Κυβέρνησής τους».
Θυμίζουμε ότι ο ελεγχόμενος ιερέας έχει χαρακτηριστεί απ’ όλους ως «ο προστάτης των φτωχών» και όχι αδίκως. Γιατί, εδώ και χρόνια έχει αναλώσει την ζωή του, βοηθώντας τους πάσχοντες συνανθρώπους μας.
Η Ενορία του, έχει ταυτιστεί με την φιλανθρωπία, καθώς δεν περνά μέρα, που να μην πλημμυρίζει από συνανθρώπους, που «δεν έχουν, πού την κεφαλήν κλίναι».
Με βάση αναφορά του κ. Μιχαήλ Κόκκινου, κυβερνητικού στελέχους και συγκεκριμένα γραμματέα Αποδήμου Ελληνισμού στο Υπουργείο Εξωτερικών, κλήθηκε ειδικότερα να παράσχει εξηγήσεις για πιθανή εκ μέρους του διάπραξη του αδικήματος που προβλέπει και τιμωρεί ο Ποινικός Κώδικας στο άρθρο 184.
Το αδίκημα του άρθρου 184 Π.Κ συνίσταται στην εκ προθέσεως δημόσια πρόκληση προς διάπραξη πλημμελήματος ή κακουργήματος, περιλαμβάνει συνεπώς και την πρόκληση την γενόμενη εις πρόσωπα μη ορισμένα ατομικώς και την αφορώσα στην εκτέλεση αδικημάτων μη καθορισμένων ειδικώς, εξαιρουμένων πάντως των πταισμάτων, των οποίων η συναρίθμηση στα στοιχεία της πράξης θεωρήθηκε ως υπερβολική λόγω της μικρότητας της παραβάσεως.
Πρόκληση είναι δε πάσα ανακοίνωση προς άλλον με ευθύ σκοπό να τον κατευθύνει σε ορισμένη συμπεριφορά (πράξη ή παράλειψη).
Εξάλλου, στην υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος απαιτείται δόλος, δηλαδή γνώση ότι επιδρά στη ξένη βούληση και ότι η ενέργεια του είναι επιτήδεια, προκειμένου να εκθέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη και ότι γίνεται δημόσια. Η επι σκοπώ αστεϊσμού ενέργεια αποκλείει τον δόλο.
Εν προκειμένω, όπως τόνισε ο Ιερέας, από τo απομαγνητοφωνημένo κήρυγμά του στον Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονα, (το οποίο δεν ανήρτησε ο ίδιος στο διαδίκτυο) δεν προκύπτει ότι πληρούνται η αντικειμενική και η υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος.
Επεσήμανε ότι επρόκειτο για μία ομιλία συναισθηματικώς φορτισμένη, καθότι συνέπεσε χρονικώς με την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Σε αυτή την ομιλία εξέφρασε τις προσωπικές του απόψεις για την κοινωνικοπολιτική κατάσταση στη χώρα και ειδικότερα για την βαθύτατα αντεθνική πολιτική συμφωνία με τα Σκόπια.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες που του αποδίδονται αναφορικά με τις αποστροφές προς το ποίμνιο να «πτύσει» τους πολιτικούς που τυχόν συναντήσει, επεσήμανε ότι δεν κρίνονται πρόσφορες να πείσουν οιοδήποτε άνθρωπο να συμπεριφερθεί κατ΄ αυτόν τον τρόπο.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο σημείο «όταν δείτε πολιτικό, μπορείτε να τον εφτύσετε ή είσαστε κότες και θα πάτε να τον αγκαλιάσετε….κύριε βουλευτά μου……;», απευθύνει ένα ρητορικό ερώτημα προς όσους παρακολουθούν την ομιλία του και στο δεύτερο «όποιο πολιτικό δείτε, φτύστε τον, αλλά ούτε και το σάλιο σας αξίζει…..», ταυτόχρονη με την προτροπή είναι και η αποτροπή προς διάπραξη της δήθεν αξιόποινης πράξης.
Ο εφημέριος τόνισε μάλιστα ότι σκοπός του κ. Κόκκινου, με την αναφορά του είναι να καταφέρει τη φίμωσή του… «ώστε ανενόχλητοι και στη Ρόδο να εδραιώσουν τις επαίσχυντες και σε βάρος των καλώς εννοούμενων συμφερόντων της χώρας αποφάσεών τους και τις επιλογές του πολιτικού του προϊσταμένου υπουργού των εξωτερικών και της Κυβέρνησής τους».
Θυμίζουμε ότι ο ελεγχόμενος ιερέας έχει χαρακτηριστεί απ’ όλους ως «ο προστάτης των φτωχών» και όχι αδίκως. Γιατί, εδώ και χρόνια έχει αναλώσει την ζωή του, βοηθώντας τους πάσχοντες συνανθρώπους μας.
Η Ενορία του, έχει ταυτιστεί με την φιλανθρωπία, καθώς δεν περνά μέρα, που να μην πλημμυρίζει από συνανθρώπους, που «δεν έχουν, πού την κεφαλήν κλίναι».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου