Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑ'Ι'ΣΙΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

Και ξαφνικά δεχτήκαμε πολλές ερωτήσεις για τη χρήση μασκών στα σχολεία από γονείς που έχουν αγωνία για το που πάμε.Το θέμα δεν ξεκίνησε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς,αλλά όσα συμβαίνουν στην Παιδεία είναι διαχρονικά και θα έχουν στο μέλλον κάποια κατάληξη.Οι νόμοι του κράτους είναι νόμοι,οι έλληνες έχουν διασπαστεί στα δύο,σε αυτούς που θέλουν τη μάσκα και σε αυτούς που δεν την θέλουν,αλλά ο Κορονα'ι'ός υπάρχει,ανήκει στην 4η σφραγίδα της Αποκαλύψεως,και ζητά το 1/4 των ψυχών του πλανήτη.Η πορεία και η εξέλιξη του ιού στο μέλλον θα είναι πιο θανατηφόρα.Το εμβόλιο θα καθυστερήσει ,χωρίς να γνωρίζουμε εκ των προτέρων αν θα είναι αποτελεσματικό.Δοκιμές κάνουν πάρα πολλές εταιρείες στον κόσμο και θα περιμένουμε το επόμενο καλοκαίρι να δούμε τι θα γίνει και σε αυτό το θέμα.

Στο ζήτημα της Παιδείας,δεν μπορώ να περάσω προσωπικές θέσεις ή απόψεις πάνω στα ζητήματα που υπάρχουν,είμαι όμως υποχρεωμένος,αφού έχω τα κείμενα να γράψω τι είχε πει ο Αγ'ι'ος Πα'ί'σιος για τα ζητήματα που αντιμετωπίζει διαχρονικά η Παιδεία και αφορούν καταστάσεις που έγιναν στο παρελθόν,συμβαίνουν στο παρόν και θα έχουν κατάληξη στο μέλλον.

 

 Έλεγε ο Άγιος Παΐσιος:“Βλέπω παιδιά που έχουν τελειώσει όχι μόνο Λύκειο αλλά και Πανεπιστήμιο να γράφουν κάτι γράμματα, να κάνουν κάτι λάθη… Εμείς του Δημοτικού ήμασταν και τέτοια λάθη δεν κάναμε. Και αν είναι φοιτητές της Φιλολογίας ή της Νομικής, κάτι γίνεται. Αν είναι άλλης Σχολής, δεν ξέρουν να γράψουν. Ενώ το Σχολαρχείο παλιά ήταν… (σαν Πανεπιστήμιο).

Εδώ βλέπεις και στο Δημοτικό πόσα μάθαιναν τότε τα παιδιά, πόσο μάλλον στο Σχολαρχείο!

 

Σήμερα τα φορτώνουν ένα σωρό και τα μπερδεύουν. Τα μπουχτίζουν στα γράμματα χωρίς πνευματικό αντιστάθμισμα. Στα σχολεία τα παιδιά πρέπει πρώτα να μαθαίνουν τον φόβο του Θεού. Μικρά παιδιά να πάνε να μάθουν αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά –ενώ Αρχαία να μη μάθουν – μουσική, το ένα, το άλλο… Τι να πρωτομάθουν; Όλο γράμματα και αριθμούς και εκείνα που είναι να μάθουν, για την Πατρίδα τους κ.λπ., δεν τα μαθαίνουν. Ούτε πατριωτικά τραγούδια ούτε τίποτε.

Πιάσε ένα από τα σημερινά παιδιά τώρα και ρώτησε το: «Σε ποιο νομό είναι το χωριό σου; Πόσο πληθυσμό έχει;». Δεν ξέρει να σού πη. Σού λέει: «Θα πάω στο Πρακτορείο, θα πάρω το λεωφορείο και θα με πάη στο χωριό. Αφού ξέρει ο εισπράκτορας, θα του πω ότι θέλω να πάω στο τάδε χωριό, θα πληρώσω και θα με πάη». Εμείς στο Δημοτικό ξέραμε όλον τον κόσμο απ΄ έξω. Γιατί έπρεπε να ξέρης απ΄ έξω τις πόλεις όλων των κρατών από πεντακόσιες χιλιάδες κατοίκους και άνω. Μετά έπρεπε να ξέρης τα μεγαλύτερα ποτάμια στο φάρδος και στο μάκρος και τα αμέσως μικρότερα, τα μεγαλύτερα βουνά κ.λπ. –πόσο μάλλον της Ελλάδος! Το έχω δεί και σε μεγάλους όχι μόνο σε μικρά παιδιά· φοιτητής να μην ξέρη πόσους κατοίκους έχει η πόλη στην οποία σπουδάζει! Ρώτησα έναν ποιο είναι το μεγαλύτερο βουνό της Ελλάδος, και δεν ήξερε. Ποιο είναι το μεγαλύτερο ποτάμι, τίποτε. Το πιο μικρό, ούτε αυτό. Φοιτητής και να μην ξέρη τίποτε για την Πατρίδα του! Θα΄ ρθούν μετά οι … «φίλοι»μας, οι γείτονες, και θα του πούν: «Αυτή δεν είναι πατρίδα σου· είναι πατρίδα δική μας», και θα τους απαντήση: «Καλά λέτε, έτσι είναι»! Καταλάβατε; Εκεί πάμε! Αν ρωτήσης όμως τα σημερινά παιδιά για το ποδόσφαιρο ή για την τηλεόραση, τα ξέρουν όλα και όλους απ΄ έξω.

Και βλέπεις, ήρθαν παιδιά από την Αλβανία και ήξεραν γράμματα. «Που τα μάθατε τα γράμματα;», ρωτάς τους Βορειοηπειρώτες. «Στις φυλακές», σού λένε. Εκείνα τις φυλακές τις έκαναν σχολεία. Τα δικά μας τα παιδιά τα σχολεία τα έκαναν φυλακές· κλείστηκαν μόνα τους μέσα με τις καταλήψεις… Τα παιδιά σήμερα, ιδίως στην εφηβική ηλικία, είναι ζαλισμένα· πιο πολύ στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Στο πανεπιστήμιο είναι πιο ώριμα. Εκεί άλλωστε, όποτε θέλουν πηγαίνουν.

Και αντί να λάβουν ορισμένα μέτρα για την παιδεία, κάνουν χειρότερα. Και όλα, βλέπω, τα πνευματικά πως τα αλλοιώνουν. Άκου τώρα προσευχή (1) σε αναγνωστικό του Δημοτικού Σχολείου: «Παναγιά μου, το μωρό σου είναι το πιο όμορφό του κόσμου»! Βρε, τι πάθαμε! Παλιά τι μάθαιναν τα παιδιά στο σχολείο και τώρα τι μαθαίνουν! «Γιδούλα τετραπέρατη, κατσικοστριφτοκέρατη, μάσε τα διαβολάκια σου… να κάνουν κατσικόγαλο, να φάνε τα εγγονάκια σου, τα τρελλοδιαβολάκια σου» (2). Άντε τώρα να μαθαίνουν τέτοια πράγματα μικρά παιδιά! Αλλά το κάνουν για να προβάλουν τον διάβολο, όποτε από την άλλη οι Σατανιστές κάνουν την δουλειά τους. Ο Θεός να βάλη το χέρι Του, γιατί τώρα δεν βοηθιούνται να αλλοιώνωνται τα παιδιά, με την καλή έννοια, αλλά να δαιμονίζωνται.

Και με τις γνώσεις που παίρνουν, δεν μαθαίνουν να δουλεύουν καθόλου το μυαλό, γι’ αυτό δεν παίρνει στροφές. Αλλά μυαλό που δεν παίρνει στροφές έχει αντάρα μέσα. Αυτοί που έκαναν εφευρέσεις, δούλευαν το μυαλό τους. Βρίσκονταν σε μία ανάγκη, σκέφτονταν πως θα την ξεπεράσουν. Σήμερα οι περισσότεροι κοιτάζουν τι γράφουν τα βιβλία, τι γράφουν οι σημειώσεις. Σ΄ αυτά παραμένουν· τίποτε παραπάνω και όλο νούμερα και αριθμούς έχουν· αυτή η βίδα στο νούμερο 1, η άλλη στο νούμερο 2, και αν τύχη να πάθη τίποτε καμμιά βίδα και δεν δουλεύη το μηχάνημα, αμέσως: «Να φωνάξουμε τον μηχανικό». Δεν τους κόβει να πάρουν μία λίμα, να ανοίξουν λίγο την τρύπα, για να χωρέση η βίδα, ή να πάρουν λίγο πλαστικό, να τυλίξουν την βίδα, για να σφίξη, αλλά αμέσως: «Να φωνάξουμε τον μηχανικό», λένε.

Τι να πω; Και οι τηλεοράσεις και τα άλλα μέσα έχουν αποβλακώσει σήμερα τον άνθρωπο. Και έξυπνοι άνθρωποι γίνονται τελικά κασσέττες.

Θέλω να τονίσω δηλαδή πως ο άνθρωπος πρέπει να δουλεύη το μυαλό. Όλη η βάση εκεί είναι. γιατί, αν δεν δουλεύη το μυαλό, μαθαίνει, ας υποθέσουμε, τώρα αυτό, θα μπερδευθή ύστερα στο άλλο. Γι’ αυτό σκοπός είναι να γεννάη το μυαλό του, να βρίσκη λύσεις. Αν δεν γεννάη, τότε είναι υπανάπτυκτο.

Εχω προσέξει ότι τα παιδιά,ιδίως αυτά που σπουδάζουν,παθαίνουν ζημιά από τα σπίτια τους.Ενώ είναι καλά παιδιά αχρηστεύονται.Δεν σκέφτονται,έχουν μία ανισθησία.Επειδή οι γονείς πέρασαν δύσκολα χρόνια,θέλουν τα παιδιά τους να μην στερηθούν εκείνο,να μην στερηθούν το άλλο,δεν καλλιεργούν το φιλότιμο στα παιδιά,τα χαραμίζουν,τα χαλούν οι γονείς.

Τα καημένα τα παιδιά τα καταστρέφουν σήμερα με θεωρίες διάφορες.Γι αυτό είναι αναστατωμένα,ζαλισμένα,άλλο θέλει να κάνει το παιδί,άλλο κάνει.Αλλού θέλει να πάει ,αλλού το πάει το ρεύμα της εποχής.Μεγάλη προπαγάνδα γίνεται από τις σκοτεινές δυνάμεις που κατευθύνουν όσα παιδιά δεν τους κόβει πολύ το μυαλό.

Στα σχολεία μερικοί δάσκαλοι λένε : 

"Για να έχετε πρωτοβουλία,να μην σέβεστε,να μην υποτάσεστε στους γονείς"και τα αχρηστεύουν.

Μετά τα παιδιά δεν ακούνε ούτε γονείς,ούτε δασκάλους.Τα υποστηρίζει και το κράτος να κανοναρχούν,τα εκμεταλεύονται και οι άλλοι που δεν νοιάζονται,ούτε για πατρίδα,ούτε για οικογένεια,ούτε για τίποτα,για να πραγματοποιήσουν τα σχέδιά τους.

Μικρά παιδιά αγριεμένα με τους καφέδες και τα τσιγάρα.Που να δεις βλέμμα λαμπερό,Χάρη Θεού στο πρόσωπό τους.

-Γέροντα,τα μικρά παιδιά που μεγάλωσαν τώρα χωρίς πειθαρχία,τι θα γίνουν;

-Εχουν λίγα ελαφρυντικά.Οι γονείς που δεν καταλάβαιναν την πειθαρχία αφήνουν τώρα τα παιδιά τους με μία ελευθερία και τα κάνουν τελείως αλητάκια.Μια κουβέντα τους λες ,πέντε σου λένε,και με μια αναίδεια!

Αυτά μπορεί να γίνουν εγκληματίες.Σήμερα τα ξεβιδώνουν τελείως τα παιδιά. Ελευθερία!Μην αγγίζετε τα παιδιά.Επιδιώκουν δηλαδή να τα κάνουν ανταρτάκια.,να μην θέλουν τους γονείς,να μην θέλουν τους δασκάλους,να μην θέλουν τίποτε,να μην ακούν κανένα.

Αυτό τους διευκολύνει στο σκοπό τους.Αν δεν τα κάνουν ανταρτάκια,πως μετά τα παιδιά θα τα κάνουν όλα κομμάτια;

Και βλέπεις,τα καημένα είναι σχεδόν δαιμονισμένα.

Τι να την κάνεις τέτοια ελευθερία,είναι καταστροφική.Γι αυτό και το κράτος πάει όπως πάει.

Ο νέος έχει ανάγκη από έναν πνευματικό οδηγό,τον οποίο να συμβουλεύεται και να ακούει,για να πορεύεται με πνευματική ασφάλεια,χωρίς κινδύνους,φόβους και αδιέξοδα.

-Γέροντα,συχνά λέτε ότι πάνε τα πα΄ντα να διαλύσουν,Εννοείται και την Παιδεία;

 -Ναι,δεν βλέπετε τι γίνεται;Σχολεία είναι αυτά;Γλώσσα είναι αυτή που διδάσκουν σήμερα στα παιδιά;

Ποια είναι η ιστορία μας;

-Και οι απεργίες Γέροντα,τι κακό κάνουν!Ολόκληρο μήνα χωρίς μάθημα τα παιδιά,να γυρίζουν στους δρόμους!

-Εγώ λέω στους δασκάλους ποτέ να μην κάνουν απεργία,εκτός αν πάνε να καταργήσουν,τα θρησκευτικά,την προσευχή ή να κατεβάσουν το σταυρό από την σημαία κλπ.Τότε πρέπει να διαμαρτυρηθούν.Αλλιώς τι φταίνε τα παιδιά να χάνουν τα μαθήματα;

-Δηλαδή,Γέροντα,έτσι που έχει διαμορφωθεί η παιδεία θα κάνει πολύ κακό;

-Τώρα θα σακατευτούν πολλά παιδιά,αλλά και ο Καλός Θεός θα κρίνη ανάλογα.Όμως εμείς χρειάζεται να κάνουμε πολύ προσευχή για τα καημένα τα παιδιά,ώστε να επέμβει ο Θεός να τα βοηθήσει να μην σακατευτούν,αλλά να είναι υγιέστατα πνευματικά και να αποκτήσουν αρετές.

Μικρό παιδάκι,πόσο με βοηθούσε που πήγαινα στην Εκκλησία!Είχαμε καλό δάσκαλο στο Δημοτικό και μας βοηθούσε κι αυτός.Μας μάθαινε εθνικά άσματα και εκκλησιαστικούς ύμνους.

Και βλέπω σήμερα που απομακρύνουν τα παιδιά από την εκκλησία πως έχουν αγριέψει.Τα δηλητηριάζουν,τα μολύνουν με διάφορες θεωρίες,κλονίζουν την πίστη τους.Τα εμποδίζουν από το καλό,για να τα αχρηστέψουν.Τα καταστρέφουν από μικρά.Και τα παιδάκια φυσικά,από αρνάκια,γίνονται κατσικάκια.Αρχίζουν μετά να κτυπούν άσχημα τους γονείς τους,και τους δασκάλους,και αυτούς που τα κυβερνούν.Τα κάνουν όλα άνω-κάτω,συλλαλητήρια,καταλήψεις,αποχή από τα μαθήματα.Και τελικά όταν φτάσουν να ξεκ........ αυτούς που τα κυβερνούν,τότε θα βάλουν κι αυτοί μυαλό.

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ.

ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ

ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.


 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου