H «ψηφιοποίηση» της δημόσιας διοίκησης ήταν
ένα από τα βασικά σημεία της ατζέντας του
τέως πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου.
Ο
ίδιος είχε συγκαλέσει όχι λίγες συσκέψεις,
αλλά από όλα τα σχέδια που εκπόνησε κανένα
δεν υλοποιήθηκε. «Συνήθως οι υπηρεσιακοί
παράγοντες μάς έλεγαν στις συσκέψεις τι και
γιατί δεν μπορεί να γίνει, σχεδόν ποτέ δεν
ακούγαμε ότι κάτι γίνεται» είπε στην «Κ»
ένας από τους συμμετέχοντες στις
συναντήσεις αυτές, που δεν έχει την
παραμικρή αμφιβολία ότι ο κ. Παπανδρέου
εννοούσε τα όσα έλεγε ότι έπρεπε να γίνουν.
Αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας αποτέλεσε μία σύσκεψη την οποία είχε συγκαλέσει ο κ. Παπανδρέου, λίγες μέρες μετά τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης και στην οποία είχε ανακηρύξει την «κάρτα του πολίτη», την ψηφιακή δηλαδή ταυτότητα του καθένα μας, ως απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησής του.
Ως «γενική δοκιμή» της συγκεκριμένης κάρτας, ενός είδους ψηφιακού αποτυπώματος, θα χρησίμευε η «κάρτα του αλλοδαπού», ένα έγγραφο που θα έπρεπε να είχε εκδώσει η χώρα έως τον Μάιο του 2011, ειδάλλως απειλείτο από την Ευρωπαϊκή Ενωση με κυρώσεις.
Αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας αποτέλεσε μία σύσκεψη την οποία είχε συγκαλέσει ο κ. Παπανδρέου, λίγες μέρες μετά τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης και στην οποία είχε ανακηρύξει την «κάρτα του πολίτη», την ψηφιακή δηλαδή ταυτότητα του καθένα μας, ως απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησής του.
Ως «γενική δοκιμή» της συγκεκριμένης κάρτας, ενός είδους ψηφιακού αποτυπώματος, θα χρησίμευε η «κάρτα του αλλοδαπού», ένα έγγραφο που θα έπρεπε να είχε εκδώσει η χώρα έως τον Μάιο του 2011, ειδάλλως απειλείτο από την Ευρωπαϊκή Ενωση με κυρώσεις.
Ιαπωνική
εταιρεία...
Συνολικά
θα τυπώνονταν 400.000 κάρτες, σε μία «δουλειά»
που, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα
άφηνε σε όποιον την ανελάμβανε κέρδος
μικρότερο των 100.000 ευρώ.
Την
εκτύπωση της κάρτας, που είναι ένα έγγραφο
ασφαλείας, θα αναλάμβανε να κατασκευάσει η
ιαπωνική εταιρεία Toppan,
η οποία έχει την ευθύνη της κατασκευής και
των ελληνικών διαβατηρίων όπως και των
διπλωμάτων οδήγησης. Οι ανταγωνιστές της
ιαπωνικής εταιρείας αλλά και μέλη της
κυβέρνησης τής καταλογίζουν ένα πολύ
αυξημένο κόστος για την κατασκευή των
διαβατηρίων και μία αδιαφανή σύμβαση με την
οποία μονοπωλεί τα τελευταία 10 χρόνια την
κατασκευή των εγγράφων ασφαλείας χωρίς να
διενεργείται διαγωνισμός, με βάση προσθήκη
σε σύμβαση που είχε υπογραφεί επί υπουργίας
του κ. Γιώργου Βουλγαράκη.
Συγκεκριμένα, ενώ η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να τυπώσει την κάθε κάρτα με δύο τσιπ και κόστος 6 - 7 ευρώ, υπολογίζει κόστος 16 ευρώ. «Πρόκειται για ένα κόστος μη διαφανές, καθώς στην πραγματικότητα αφορά ποσά εκτός προϋπολογισμού, που κατευθύνονται από το υπουργείο Μεταφορών στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που έχει την ευθύνη της εκτύπωσης» λέει πηγή που έχει ενημέρωση εκ των έσω.
Συγκεκριμένα, ενώ η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να τυπώσει την κάθε κάρτα με δύο τσιπ και κόστος 6 - 7 ευρώ, υπολογίζει κόστος 16 ευρώ. «Πρόκειται για ένα κόστος μη διαφανές, καθώς στην πραγματικότητα αφορά ποσά εκτός προϋπολογισμού, που κατευθύνονται από το υπουργείο Μεταφορών στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που έχει την ευθύνη της εκτύπωσης» λέει πηγή που έχει ενημέρωση εκ των έσω.
Ο
νέος «παίκτης»....
Πριν
από ένα δεκαήμερο όμως, ενώ η κυβέρνηση είχε
αποφασίσει να αναθέσει -διότι περί ανάθεσης
πρόκειται- την εκτύπωση της κάρτας στην Toppan,
μεσολάβησε ένας νέος «παίκτης»,
η Bundesdruckerei,
ήτοι το ομοσπονδιακό τυπογραφείο -με
απλά λόγια το εθνικό τυπογραφείο- της
Γερμανίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γερμανική κυβέρνηση, το ενδιαφέρον του ομοσπονδιακού τυπογραφείου για την εκτύπωση καρτών αλλοδαπών εκδηλώθηκε για πρώτη φορά από τον ίδιο τον αντικαγκελάριο της Γερμανίας κ. Φίλιπ Ρέσλερ κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2011.
Μάλιστα αυτή την εβδομάδα, οι Γερμανοί συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Π. Τζωρτζάκη και τον υπεύθυνο του Fast Track κ. Αρη Συγγρό, στο πλαίσιο της έκθεσης Cebit, της μεγαλύτερης έκθεσης πληροφορικής στην Ευρώπη, που γίνεται στο Αννόβερο, με στόχο να επαναβεβαιώσουν το ενδιαφέρον τους.
Για τους παρατηρητές της αγοράς, το ενδιαφέρον των Γερμανών δεν επικεντρώνεται στην έκδοση των 400.000 καρτών αλλοδαπών, αλλά στη «διαδοχή» της Toppa ( χωρίς διαγωνισμό;) μετά το τέλος της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο, με την ανάληψη εκ μέρους τους της κατασκευής του συνόλου των ελληνικών δημοσίων εγγράφων που απαιτούν χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Για τον σκοπό αυτό οι Γερμανοί είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν με το εθνικό τυπογραφείο και να εγκαταστήσουν δική τους γραμμή παραγωγής, ανεξάρτητη από εκείνη της αστυνομίας, που εξυπηρετεί την Toppa στην Καισαριανή.
Πάντως,
για να υλοποιήσουν το σχέδιό τους θα πρέπει
να περιμένουν ώς το 2016, οπότε λήγει η
σύμβαση με τους Ιάπωνες, εκτός και αν αυτή
καταγγελθεί. http://www.kivotoshelp.gr/Pages/kosmosNea.htm#KARTA