Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Σε μοναστήρι στο Βατικανό θα μετακομίσει ο Πάπας Βενέδικτος

pope benedict
Σε μοναστήρι στο Βατικανό θα μετοικίσει ο Πάπας Βενέδικτος 16ος μετά το τέλος της θητείας του, ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του Βατικανού Φεντερίκο Λομπάρντι.
Εκεί ο πάπας επιθυμεί να περάσει την υπόλοιποι ζωή του με προσευχή και διαλογισμό.
Είπε πάντως ότι ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες μετατροπές στο οίκημα.
Ο εκπρόσωπος εκτίμησε ακόμα ότι μέχρι το Πάσχα θα έχει εκλεγεί ο αντικαταστατής του Βενέδικτου του 16ου.
Μέχρι να προετοιμαστεί η νέα κατοικία, ο Παπάς θα μένει στα θερινά ανάκτορα Castel Gandolfo της Ρώμης.
Ο πάπας Βενέδικτος σχεδιάζει να παραιτηθεί από τη θέση του στις 28 Φεβρουαρίου λόγω προχωρημένης ηλικίας.
Vatican-neokoros
Το κινητό μου χτυπούσε επίμονα από το άγριο χάραμα. «Καμία τράπεζα θα είναι» σκέφτηκα κι άλλαξα πλευρό. Με τον μισθό του νεωκόρου, γίνεται να μη χρωστάς και να κρύβεσαι; Το ρημάδι κουδούνιζε, δε σταματούσε.
Φορτωμένη η οθόνη από αναπάντητες κλήσεις. Ανησύχησα. «003906…» έγραφε πάνω κι αμέσως κατάλαβα πως κάτι σοβαρό συνέβη στο Βατικανό.
Απάντησα χωρίς δισταγμό. Στην άλλη γραμμή ήταν ο φίλος μου ο Μάσιμο. Η «πηγή» μου στα θέματα των καθολικών. Ιταλός νεωκόρος στην Santa Maria dell’ Orazione e Morte.
Αν και ο ναός του είναι στην Κάμπο ντε Φιόρι, μακριά από το Βατικανό, έχει τον τρόπο του να μου εξασφαλίζει ειδήσεις. Στενός φίλος με καμιά δεκαριά μέλη της Guardia Svizzera Pontificia.
Αυτούς τους Ελβετούς πορτοκαλοκόκκινους φρουρούς που τάχα μου το παίζουν ακίνητοι και άγρυπνοι και από το μάτι τους δεν ξεφεύγει τίποτε. Αν ο μπάτλερ του Πάπα ήξερε δέκα πράγματα, αυτοί ξέρουν εκατό, χωρίς αμφιβολία.
«Αmico τα έμαθες; Ο Πάπας παραιτήθηκε!» μου λέει ο Μάσιμο. «Ε και;» του απαντώ με παροιμιώδη ψυχραιμία. Το είχα διαβάσει στη Romfea από το πρωί που το έβγαλε πρώτο στην Ελλάδα -για να παινέψω και το σπίτι που με φιλοξενεί- και έδειξα σαν να μην τρέχει τίποτα.
«Ο δικός μας παραιτήθηκε βρε amico. Πέρασε κατά πολύ τα οκντόντα…». Έτσι το λέει το ογδόντα ο Μάσιμο. «Τι να σου πω βρε παιδί μου…» του απάντησα. «Για λόγους υγείας να παραιτήθηκε μετά από τετρακόσια χρόνια που είχε να παραιτηθεί Πάπας, δεν το πολυπιστεύω» απάντησα ο δύσπιστος.
«Παρασκήνιο μπόλικο θα υπάρχει», είπα. «Αλλά εδώ δεν προλαβαίνω να ασχοληθώ με τα δικά μου, θα ασχοληθώ και με τα δικά σας;» και τον έκλεισα με την υπόσχεση να με ξαναπάρει όταν θα μάθει ποιοι είναι οι διάδοχοι. Άλλοι λένε πως θα είναι Ιταλός. Άλλοι από τη Λατινική Αμερική και μερικοί πως ήρθε ο καιρός να εκλεγεί Πάπας έγχρωμος από την Αφρική. Όπως απόκτησε η ανθρωπότητα έγχρωμο πρόεδρο στην Αμερική, γιατί όχι και Πάπα;
Αυτό το «οκντόντα» που είπε ο Μάσιμο με προβλημάτισε όμως. Προς στιγμή, μου χάλασε τον ύπνο. «Κοίτα να δεις που κοτζάμ Πάπας όταν είδε πως οι δυνάμεις του δεν τον κρατούν και δυσκολεύει να κουμαντάρει το καράβι, είχε την τόλμη να παραιτηθεί» σκέφτηκα.
Οι δικοί μας οι αρχιερείς γιατί δεν έχουν το θάρρος να πετάξουν μία παραίτηση και να φύγουν; Θα έρθει ποτέ ο καιρός που θα πει το ένα τρίτο της ιεραρχίας (τόσοι είναι πάνω από ογδόντα): Αρκετά ήταν! Πέρασα τα ογδόντα, τα κουράγια μου με εγκαταλείπουν, ας ξεκολλήσω επιτέλους από την καρέκλα να γίνει δουλειά και στη μητρόπολη που τόσα χρόνια υπηρετώ. Θα τους αφήσουν οι γύρω τους να το κάνουν; Θα παραδειγματιστούν από την γενναία κίνηση του Βενέδικτου;
Τα ανέλυσα λίγο στο μυαλό μου. Έχω τη βεβαιότητα πως οι περισσότεροι από τους υπέργηρους αρχιερείς δεν μπήκαν καν σε σκέψη, διαβάζοντας την είδηση της παραίτησης του Πάπα λόγω γήρατος, να κάνουν μία ανάλογη κίνηση. «Τσάμπα χάνω τις λέξεις και το χρόνο μου» μονολόγησα. Γύρισα πλευρό και παραδόθηκα πάλι στον ύπνο μου.
Ο Νεωκόρος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου