Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Τα χτυπήματα που έφεραν… κατεδάφιση θεσμού-Από το «φόρο της πελλάρας» στη βίτσα.

Οργίλες αντιδράσεις, έχει προκαλέσει για άλλη μια φορά ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κύπρου, Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β’. Ο λόγος αυτή τη φορά ήταν η αυθαίρετη και παράνομη κατεδάφιση διατηρητέων κτηρίων μπροστά από τον υπό ανέγερση Καθεδρικό ναό στην εντός των τειχών πόλη.


 

 

 

 

 

 

 

 

Η τεχνική υπηρεσία της Αρχιεπισκοπής, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ανέφερε ότι προχώρησε στην ενέργεια αυτή, επειδή ένα εκ των διατηρητέων κτηρίων κατέστη επικίνδυνο μετά την κακοκαιρία, ωστόσο οι περίοικοι καταγγέλλουν πως στόχος ήταν να υπάρχει απρόσκοπτη θέα στον Καθεδρικό Ναό. 

Στα συνολικά 15 χρόνια που βρίσκεται στον Αρχιεπισκοπικό θώκο, ο Νέας Ιουστινιανής και Πάσης Κύπρου Χρυσόστομος, έχει κάνει ουκ ολίγες... «θεϊκές» δηλώσεις και ενέργειες, προκαλώντας το δημόσιο αίσθημα.


 

Παρά τα όσα έχει πράξει κατά καιρούς και είναι πολλά, είναι η πρώτη φορά που προκάλεσε την καθολική αντίδραση των πολιτικών και πολιτειακών αρχών του τόπου, που τον έστησαν στον τοίχο. Προκάλεσε μάλιστα και την παρέμβαση του Γενικού Εισαγγελέα, ο οποίος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για ποινική έρευνα. Κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία ζήτησαν, εξάλλου την επαναφορά των κτηρίων. 

Ο Jho Low 

Οι νέες σφοδρές αντιδράσεις εναντίον του προκαθήμενου της Εκκλησίας της Κύπρου, ήρθαν πριν ακόμη κοπάσουν οι προηγούμενες. Στις 26 Ιανουάριο του 2021, βρέθηκε ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής, για να καταθέσει σχετικά με την γνωστή υπόθεση πολιτογράφησης του Μαλαισιανού επιχειρηματία Jho Low, ο οποίος έλαβε το «χρυσό» κυπριακό διαβατήριο, κάνοντας μια γενναιόδωρη εισφορά 300.000 ευρώ, στην Αρχιεπισκοπή και την Θεολογική Σχολή. 

 «Είπα στον Αναστασιάδη να σταματήσουμε να κλέβουμε και βάζω και τον εαυτό μου μέσα», ανέφερε ενώπιον των μελών της Ερευνητικής, ατάκα που έγινε viral και συνοδεύτηκε με αιχμηρές αναφορές στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και τα ΜΜΕ. Ο ίδιος προσπάθησε να ανασκευάσει με τηλεοπτικές δηλώσεις, ωστόσο και πάλι προκάλεσε αντιδράσεις όταν αναφέρθηκε στο υψηλό ΙQ των Κυπρίων στρατιωτών. 

Στην... ιστορία θα παραμείνει, ωστόσο και η ατάκα του όταν βγήκε στο φως η υπόθεση του καταζητούμενου Jho Low. Έπειτα από επικρίσεις είχε δηλώσει: «Η Εκκλησία της Κύπρου θα είναι και θρησκευτικός οργανισμός και φιλανθρωπικός οργανισμός και πολιτιστικός και εθνικός και θα δουλεύει σε όλους τους τομείς και σε όλα τα επίπεδα… Κι όποιου δεν αρέσει μπορεί να πέσει χώρκα του».

 

Ο... Terminator.

«Θα πάρω το τρακτέρ και θα τα ξηλώσω….»

Η υπόθεση των διατηρητέων, ήρθε να προσθέσει σε μια σειρά από δηλώσεις ή πράξεις του Αρχιεπισκόπου, με στόχο την πολιτιστική κληρονομιά. Ποιος μπορεί άλλωστε να ξεχάσει, μια από τις πλέον χαρακτηρίστικες ατάκες του Αρχιεπισκόπου, όταν το 2017 εντοπίστηκαν αρχαία τεράστιας αξίας, στο οικόπεδο που σκόπευε να χτίσει ξενοδοχείο στην Γεροσκήπου.

 Όταν η διευθύντρια του τμήματος Αρχαιοτήτων, αρνήθηκε να αποχαρακτηρίσει το οικόπεδο από αρχαίο μνημείο, την ενημέρωσε ότι δεν πρόκειται να αφήσει τίποτε όρθιο.

Είχε απειλήσει μάλιστα και το Yπουργικό με τον ίδιο τρόπο. «Θα πάω εγώ να τους βγάλω έξω δεν θα το επιτρέψω. Για να μην πάρω ένα τρακτέρ και να τα ξηλώσω όλα, ότι έκαμαν μέχρι τώρα. Εμείς τους επιτρέψαμε, αλλά αν θέλουν να το αγοράσουν να φέρουν την αξία του χωραφιού και να κάνουν ότι θέλουν αλλά αν νομίζουν, ότι το χωράφι της εκκλησίας είναι στα χέρια τους αυτό να το ξεχάσουν».

 

Η αλυσίδα μουσείων.

Τον Ιανουάριο του 2020, εξάλλου ο Μακαριότατος, ανακοίνωσε ότι πρόκειται να δημιουργήσει αλυσίδα βυζαντινών, εκκλησιαστικών, ιστορικών και εθνικών μουσείων περιμετρικά της Αρχιεπισκοπής.

Σφοδρές αντιδράσεις είχε προκαλέσει η επιθυμία του να αποσπάσει την Οικία Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου από την ευθύνη του Τμήματος Αρχαιοτήτων και να μετατρέψει το Αρχοντικό, σε εκκλησιαστικό μουσείο. Για να μπορέσουν οι πολίτες να βάλουν φρένο στα σχέδιά του, δημιούργησαν την ομάδα «Σεβασμός στην οικία του Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου».

Ο Αρχιεπίσκοπος αντέδρασε τονίζοντας ότι «Δεν θα κάνουμε ότι μας κατέβει το κεφάλι, θα διατηρήσουμε το χαρακτήρα του χώρου. Φωνάζουν σαν να είμαστε οι τελευταίοι άνθρωποι της κοινωνίας. Φτάνει πια. Δεν μπορούν να απειλούν. Ξεκινώντας από το ξενοδοχείο που θέλαμε να κτίσουμε στην Πάφο. Από το λιμανάκι της πόλης κτίστηκαν 30-40 ξενοδοχεία, δεν διαμαρτυρήθηκε κανένας. Ούτε γάτα ούτε ζημιά. Πάμε εμείς να κτίσουμε και ακούμε φωνές, κακά».

Ο Πολιτικός.

Είναι γνωστή η εμπλοκή του Αρχιεπισκόπου στην πολιτική ζωή της Κύπρου, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που εκφέρει άποψη τόσο για το Κυπριακό όσο και για τα κόμματα. Η πιο πρόσφατη, που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις ήταν μια συνέντευξή του στην εφημερίδα Πολίτης, όπου ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Ο Πρόεδρος σε συζητήσεις που είχαμε μου έλεγε πως έβλεπε τη λύση δύο κρατών και εγώ διαφώνησα έντονα μαζί του. Του είπα, Πρόεδρε η Ευρώπη δεν θα σου το επιτρέψει. Η Ευρώπη θέλει να συμφωνήσεις, να συμφωνήσετε να τα μοιραστείτε. Εγώ συμφωνώ αν ήταν τρόπος με το «τζείνοι ποτζεί εμείς ποδά», όμως δεν το θέλει η Ευρώπη. Εμείς αν είναι δυνατό να στήσουμε και τοίχο».

Και οικονομολόγος και επιχειρηματίας.

Κατά καιρούς χαρακτηρίστηκε από την κοινωνία, περισσότερο ως επιχειρηματίας και λιγότερο ως πνευματικός ηγέτης. Αναφορές που δεν φαίνεται να τον ενοχλούν ιδιαίτερα, αφού όπως είχε πει χαρακτηριστικά: «Όσοι θέλουν την Εκκλησία να λέει μόνο Κύριε Ελέησον να το ξεχάσουν… Σε όποιον δεν του αρέσει η πόρτα είναι ανοικτή».

Σε δηλώσεις του τον Νοέμβριο του 2015, είχε αναφέρει ότι «ναι, έχω καλή αντίληψη επί των οικονομικών. Είμαι υποχρεωμένος να καταπιάνομαι με τα οικονομικά, επειδή ασκώ διοίκηση. Δεν μπορεί να μένω μόνο στον πνευματικό τομέα. Η Εκκλησία, βέβαια, είναι καλά στελεχωμένη, έχουμε οικονομολόγους και charter accountants, αλλά, κακά τα ψέματα, δυστυχώς ο προϊστάμενος είναι αυτός που χαράσσει πολιτική».

Ο φόρος της «πελλάρας»

Κατά την άποψη του Αρχιεπισκόπου, όταν παντρεύεσαι και αργότερα για τον οποιονδήποτε λόγο αποφασίζεις να χωρίσεις, θα πρέπει να πληρώσεις ακριβά την έκδοση του εκκλησιαστικού διαζυγίου με έναν φόρο «πελλάρας».

 «Πρόκειται για φόρο «πελλάρας». Τα ζευγάρια θα πρέπει να σκέφτονται σοβαρά πριν χωρίσουν και αν το κάνουν για να συνάψουν δεύτερο γάμο τότε ο πέλεκυς είναι βαρύς».

Με λίγα λόγια, εάν δεν είσαι ευτυχισμένος στον γάμο σου μην χωρίσεις διότι η Εκκλησία θα αδειάσει τις τσέπες σου. 

Ο σκληρός εργοδότης.

Το 2011, οι εργαζόμενοι της ΚΕΟ απέρριψαν τη μεσολαβητική πρόταση που υπέβαλε η διεύθυνση της εταιρείας, με αποτέλεσμα ο Αρχιεπίσκοπος να επέμβει με τον δικό του, μοναδικό τρόπο. 

Το μήνυμά του έλεγε ξεκάθαρα ότι «ή θα γίνουν 150 απολύσεις τώρα ή λουκέτο. Να προσγειωθούν ώστε να μην προσγειωθούν μετά ανώμαλα»

Ο τιμωρός.

Μας πρόδωσαν οι… πρόστυχοι φίλοι μας.

Μετά το κούρεμα των καταθέσεων το 2013, έριξε το βάρος της ευθύνης στους φίλους και συναίτερους της Κυπριακής Δημοκρατίας, οι οποίοι όπως είπε μας πρόδωσαν, σχολιάζοντας ότι «δεν πρέπει ποτέ ο λαός μας να ξεχάσει αυτή τη, με συγχωρείται, την προστυχιά των Ευρωπαίων».

Ο ομοφοβικός .

Ντροπή στους ομοφυλόφιλους… Έχουν ξετσιπωθεί.

Το 2016, ο Αρχιεπίσκοπος σχολίασε για τους ομοφυλόφιλους «για μας είναι εκτροπή, βάσει του Ευαγγελίου του Χριστού. Όταν ο ίδιος ο Θεάνθρωπος λέει ότι “βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι” τί θέλουν να πω εγώ ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας; Να τους σιουμαλίζω και να πω γίνετε όλοι ομοφυλόφιλοι; Ντροπή τους. Έχουν ξετσιπωθεί. Και κάνουν παρελάσεις υπερηφάνειας. Να χαίρονται και την υπερηφάνεια τους. Δεν με ενδιαφέρει για αυτούς τους ανθρώπους. Άνθρωποι που δεν αγωνίζονται για να γίνουν καλύτεροι τι να τους κάνω. Γι’ αυτό θέλουμε να κάνουμε τα σχολεία για να βγάζουμε ανθρώπους με ήθος»

Μάλιστα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον REPORTER, o Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος είχε αποκαλύψει πως έχουν καθαιρεθεί παπάδες ομοφυλόφιλοι.

 

Όταν το 2017, ο δημοσιογράφος Ανδρέας Κημήτρης, τον ρώτησε εάν ήθελε να ανασκευάσει τις δηλώσεις για τους ομοφυλόφιλους, ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε λέγοντας «είναι μια ανωμαλία. Και να μην την πω ανωμαλία και να βρω μια καλή λέξη να πω, πάλι θα είναι μια ανωμαλία».

Ο κριτικός τέχνης και η κόντρα με τους εκπαιδευτικούς.

«Δεν είναι ήθος αυτό που προσφέρει, είναι απαράδεκτος»

Τον Σεπτέμβριο του 2020, σάλο προκάλεσε για άλλη μια φορά με τις δηλώσεις του, για τον εκπαιδευτικό καλλιτέχνη και τα σχέδιά του, που απεικόνιζαν τον Χριστό ως φίλαθλο ομάδας όπως και τον ίδιο με ένα σκύλο να ουρεί δίπλα από τα ράσα του. 

«Eίναι απαράδεκτος και δεν μπορεί να μείνει μέσα στην Εκπαίδευση. Και πρέπει ο Υπουργός Παιδείας να το πάρει στα σοβαρά. Δεν έχει θέση μέσα στην Παιδεία και πρέπει να φύγει. Έθεσε ο ίδιος τον εαυτό του εκτός της Παιδείας. Δεν είναι ήθος αυτό που προσφέρει, είναι απαράδεκτος». 


 

Για την ίδια υπόθεση, υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να απεικονίζει τον Χριστό γυμνό και ότι «στις τάξεις μας δεν πρέπει να υπάρχει σκάρτος κανένας. Θα αντιδράσουν πολλοί Χριστιανοί. Να πει ότι θέλει για μένα, αλλά όχι για τον Σωτήρα του κόσμου»

 

Οι καθηγητές που θέλουν βίτσα και είναι οκνηροί.

Όταν οι εκπαιδευτικοί απεργούσαν για τα τετράμηνα, ο Μακαριότατος εκνευρισμένος σχολίασε ότι θέλουν βίτσα διότι δεν θέλουν να εργάζονται. 

«Για μένα είναι βίτσα που θέλουν, είναι ντροπή. Που φθάσαμε. Να μένουμε αγράμματοι; Αυτό θέλουμε; Μερικοί καθηγητές είναι οκνηροί. Διαμαρτύρονται για τα τετράμηνά γιατί θα φανεί ότι κάποιοι δουλεύουν και κάποιοι όχι. Tο μορφωτικό επίπεδο στην Κύπρο είναι χαμηλό… Αντί να βελτιωθούν οι καθηγητές τους κακοφαίνεται».

Όταν πλήθος κόσμου έφτασαν έξω από την Αρχιεπισκοπή, για να διαμαρτυρηθεί για τις δηλώσεις του, ανήμερα των ονομαστηρίων του, δήλωσε ότι «είναι πολύ μικροί για να σηκώσουν το αδύνατο ανάστημα τους, έναντι της εκκλησίας. Και εν πολλοίς λυπούμαι που το λέω, είναι κράχτες της αριστεράς και να πάψουν να είναι κράχτες κάποιου κόμματος».

Το διαζύγιο με τον καρκίνο.

«Ο καρκίνος πήρε διαζύγιο από μένα… δεν ταίριαζε με τον χαρακτήρα μου», δήλωσε ό Αρχιεπίσκοπος, όταν έγινε καλά προκαλώντας για άλλη μια φορά θύελλα αντιδράσεων από χρήστες του διαδικτύου.

 

Ο «ανοιχτοχέρης»

Τον Απρίλιο του 2015, αναφερόμενος στα συσσίτια που δίνει η εκκλησία στους απόρους είπε, «η Αρχιεπισκοπή δίνει κάθε μέρα και δεν έχει καμία μηχανή να κόβει λεφτά».


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την περίοδο της κρίσης, είχε σχολιάσει ότι κουράζεται το χέρι του να υπογράφει τσεκ. «Ξέρετε πόσους φτωχούς έχουμε κάθε μέρα, πολλές φορές κουράζεται το χέρι μου να υπογράφω τσεκ, για τους φτωχούς και τους πεινώντες».

Το καλοκαίρι του 2007, όταν όλοι έστελναν βοήθεια στους πυρόπληκτους στην Ελλάδα, ο Αρχιεπίσκοπος έστειλε μόλις 1000 ευρώ και απαντώντας στα σχόλια τόνισε ότι «τα χρήματα της εκκλησίας δεν είναι για το γάμο του καραγκιόζη».

reporter.com.cy 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου