ΑΛΗΘΕΙΕΣ - ΑΛΗΘΕΙΕΣ - ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
Γέρων Νεκτάριος Μοναχός
Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής
Ιερά Σκήτη Αγίου Παντελεήμονος
Κουτλουμουσίου - Άγιον Όρος
Γέρων Νεκτάριος Μοναχός
Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής
Ιερά Σκήτη Αγίου Παντελεήμονος
Κουτλουμουσίου - Άγιον Όρος
29/11/2016 Φιλουμένου Ιερομάρτυρος, Παραμόνου Μάρτυρος, Νικολάου Θεσσαλονίκης
Τα δύο άρθρα που ακολουθούν, γραμμένα από τον εντιμότατο πολιτικό
επιστήμονα και Ιστορικό ερευνητή Κύριο Κων/νο Χολέβα, είναι αλήθειες
Ιστορικές που ο Θεός μας επέτρεψε να γίνουν και γιαυτό ελευθερώνουν τον
σκλαβωμένο Έλληνα, τον φωτίζουν και τον βοηθούν να μείνει όρθιος μετά
από τόσο μακροχρόνια καταδυνάστευση. Όλοι τις έχουμε ανάγκη. Διακινείστε
τες.Θα σταθώ για λίγο μόνο σε ένα σημείο, στην αρχή του κειμένου περί του
φτωχού ιστορικά και πνευματικά κυρίου Έντι Ράμα. Θα αποδείξω την
συνάφεια και την ταύτιση της Ακαδημίας Αθηνών με τον κύριο Ράμα και
όλους τους προηγούμενους πρωθυπουργούς της γειτονικής χώρας και θα σας
αφήσω ήσυχους να διαβάσετε και να στοχαστείτε ελεύθερα. Ο λόγος περί του
λεξικού του μεγάλου Σουλιώτη ήρωα και Έλληνα Αρβανίτη Μάρκου Μπότσαρη.
Στην 4η σειρά ο κύριος Χολέβας γράφει: "το δε λεξικό που έγραψε ήταν της Αρβανίτικης -όχι αλβανικής- και ρωμαίικης απλής (νεοελληνικής)". Το λεξικό αυτό το εξέδωσε στο Παρίσι ο διπλωμάτης Πουκεβίλ με τίτλο "Λεξικό Ελληνοαλβανικής γλώσσης". Το
ίδιο λεξικό και με τον ίδιο τίτλο εξέδωσε στην Ελλάδα η Ακαδημία
Αθηνών. Δεν είναι προκλητικό το ανοσιούργημα τους, κατά της πίστεως και
της αγαπημένης Πατρίδας; Δεν είναι μεγαλύτεροι εχθροί οι εσωτερικοί από
τον Ράμα και τους ομοίους του;
Μάθετε περισσότερα για τους προδότες στο άρθρο μου: "Καταγγέλλω και Αποκαλύπτω" (Link: http://geron-nektarios-o agioritis.blogspot.de/2016/09/blog-post.html) και στα άρθρα μου:
- "Η Παναγία η Αρβανίτισσα καταφάσκει, οι Αρβανίτες είναι όντως Έλληνες"
http://geron-nektarios-o-agioritis.blogspot.de/2015/01/blog-post_99.html - "Η Παναγία η Αρβανίτισσα είναι υπαρκτή"
http://geron-nektarios-o-agioritis.blogspot.de/2015/01/blog-post_61.html - "Παναγία Αγάπης Πρόσωπο"
http://geron-nektarios-o-agioritis.blogspot.de/2015/01/blog-post_49.html
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός
και η Υπεραγία Μητέρα Του
η επονομαζομένη
Παναγία Αρβανίτισσα
να σας ευλογούν.
Γέρων Νεκτάριος Μοναχός
Ακολουθούν τα 2 κείμενα του κ. Χολέβα:
- Η ιστορική αλήθεια για τους Έλληνες Αρβανίτες
- Ποιοι είναι οι Αρβανίτες - Απάντηση στις ασυναρτησίες του Ε.Ράμα
1. Η ιστορική αλήθεια για τους Έλληνες Αρβανίτες
Από
την εποχή του κομμουνιστικού αθεϊστικού καθεστώτος στην Αλβανία η
γειτονική χώρα επιχειρεί με προπαγανδιστικό τρόπο να διεκδικήσει τους
υπερήφανους Ελληνες Αρβανίτες - ή, ορθότερα, τους αρβανιτόφωνους
συμπατριώτες μας. Επειδή στην εποχή μας είναι απαραίτητο να ξέρουμε την
Ιστορία μας και επειδή οι προπαγάνδες και οι σκοπιμότητες καθίστανται
έντονες και διαβρωτικές, θεωρώ πολύ χρήσιμο το πρόσφατο βιβλίο του Κώστα
Καραστάθη με τίτλο: «Ελληνες από το Αρβανον» και υπότιτλο «Η αλήθεια
για την ταυτότητα των Αρβανιτών εποίκων μας». Η ιστορική μελέτη του
διακεκριμένου και πολυβραβευμένου συγγραφέως και εκπαιδευτικού έχει
εκδοθεί από τις εκδόσεις ΑΘΩΣ το 2014, μόλις προ ολίγων ημερών, και
δίνει τη δυνατότητα σε όλους μας, ειδικούς και μη, να μάθουμε
περισσότερα για την καταγωγή, τη συνείδηση και το γλωσσικό ιδίωμα των
αρβανιτοφώνων.
Ο
Κώστας Καραστάθης, με τεκμηριωμένο και κατανοητό λόγο, κατορθώνει να
παρουσιάσει τα κυριότερα συμπεράσματα των μελετών ειδικών ιστορικών και
βαλκανιολόγων για το θέμα αυτό. Αφορμή έλαβε από τα αρβανίτικα τοπωνύμια
του χωριού του, της Μαλεσίνας Λοκρίδος. Μας δίνει με πειστικότητα τις
απαντήσεις και μας πείθει ότι άλλο πράγμα είναι οι Αλβανοί και άλλο οι
Αρβανίτες. Οι Αλβανοί αποκαλούν τη φυλή τους Σκιπετάρ και τη χώρα τους
Σκιπερία, χώρα των αετών, ενώ ο όρος «Αρβανίτης» σημαίνει τον Έλληνα από
το Αρβανον ή Αρβωνα, δηλαδή τη Βόρειο ηπειρο. Βυζαντινοί συγγραφείς,
όπως η Αννα Κομνηνή, προσδιορίζουν το Αρβανον ως περιοχή της Ηπείρου,
από την οποία κατέβηκαν κατά τον 13ο και 14ο αιώνα Ελληνες
Βορειοηπειρώτες προς την Αττική και την Πελοπόννησο. Γιατί έφυγαν από
τον τόπο τους; Αλλοι διότι κυνηγήθηκαν από τους Σέρβους του Στεφάνου
Δουσάν και άλλοι διότι εκλήθησαν ως ικανοί στρατιώτες (μισθοφόροι) από
τους αυτοκράτορες της ύστερης βυζαντινής περιόδου. Μετά την Αλωση οι
Αρβανίτες αυτοί, δηλαδή οι Ελληνες που μιλούσαν και ελληνικά και
αρβανίτικα, έφυγαν κυρίως προς την Ιταλία και μάλιστα στρατολογήθηκαν ως
μισθοφόροι (stradioti) από τους δόγηδες της Βενετίας. Στα βενετικά
αρχεία σώζονται έγγραφα που καταγράφουν την ελληνική συνείδηση των
Αρβανιτών. Οι ίδιοι δηλώνουν την ελληνική εθνικότητά τους και οι Βενετοί
δημόσιοι λειτουργοί την καταγράφουν.
Σήμερα,
ορισμένοι ανιστόρητοι ή προπαγανδιστές επιχειρούν να ταυτίσουν το
διαφορετικό γλωσσικό ιδίωμα με μία δήθεν διαφορετική εθνική ταυτότητα.
Ομως οι αρβανιτόφωνοι Ελληνες με τη συμμετοχή τους στους εθνικούς αγώνες
και με κάθε άλλη εκδήλωση δηλώνουν ότι ουδεμία σχέση έχουν με τους
Αλβανούς, τη γλώσσα τους και τον πολιτισμό τους. Ο Κ. Καραστάθης
παρουσιάζει μαρτυρίες Αρβανιτών Ελλήνων οι οποίοι πολέμησαν το 1940 και
ομολογούν ότι, όταν μπήκαν με τον Στρατό μας στην Αλβανία, δεν μπορούσαν
να συνεννοηθούν. Τα αλβανικά έχουν μεγάλες διαφορές από τα αρβανίτικα
και η διγλωσσία των Αρβανιτών δεν υποδηλώνει διαφορετική εθνική
συνείδηση.
Στα
Βαλκάνια και στη Μικρά Ασία έχουμε παρατηρήσει και άλλα φαινόμενα όπου η
διάλεκτος διαφέρει από την πραγματική εθνική ταυτότητα. Εχουμε δει
Ελληνες να μιλούν ελληνοβουλγαρικές διαλέκτους στη Μακεδονία, τουρκικά
στην Καππαδοκία, βλαχικά στη Θεσσαλία και την Ηπειρο, παραμένοντας
ταυτόχρονα πιστοί στην ελληνική πατρίδα και την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Αντιθέτως, έχουμε δει Τουρκοκρητικούς και Τουρκοκυπρίους να μιλούν
ελληνικά αλλά να έχουν ανθελληνικό φρόνημα και να σφάζουν Ελληνες. Οι
σοβαροί μελετητές παραδέχονται ότι κατά τους προηγούμενους αιώνες, στα
εδάφη όπου έζησε ο Ελληνισμός, η Ορθοδοξία και όχι το γλωσσικό ιδίωμα
ήταν το κύριο στοιχείο διατηρήσεως της ελληνικότητας. Η γλώσσα μας είναι
βεβαίως σημαντικότατο στοιχείο της εθνικής μας ιδιοπροσωπίας, αλλά οι
αρβανιτόφωνοι, σλαβόφωνοι και γενικά αλλόγλωσσοι και δίγλωσσοι αδελφοί
μας είναι εξίσου Ελληνες. Το βιβλίο του Κώστα Καραστάθη «Οι Ελληνες από
το Αρβανον» απαντά στους αμφισβητίες.
Δημοκρατία,18/03/2014
2. Ποιοι είναι οι Αρβανίτες - Απάντηση στις ασυναρτησίες του Ε.Ράμα
Ὁ Ἀλβανός Πρωθυπουργός Ἔντι Ράμα κατασκευάζει τη δική του
Ἱστορία προωθῶντας τίς ἐπιδιώξεις τοῦ Ἀλβανικοῦ ἐθνικισμοῦ. Δήλωσε
προσφάτως ὅτι ἐπί Τουρκοκρατίας στή μικρή –τότε- Ἀθήνα κατοικοῦσαν
Ἀλβανοί. Γίνεται σύγχυση μέ τούς Ἀρβανίτες, τούς ἀρβανιτόφωνους Ἕλληνες.
Ἄλλοι, ὅμως, ἦσαν οἱ Ἀλβανοί καί ἄλλοι οἱ Ἀρβανίτες. Ὑπάρχει μεγάλη διαφορά. Καί ἐξηγούμεθα:
Ἄλλοι, ὅμως, ἦσαν οἱ Ἀλβανοί καί ἄλλοι οἱ Ἀρβανίτες. Ὑπάρχει μεγάλη διαφορά. Καί ἐξηγούμεθα:
Ὁ Μᾶρκος Μπότσαρης, στήν μνήμη τοῦ ὁποίου ἀσεβοῦν πολλοί, ἦταν Ἕλλην
ἀρβανιτόφωνος, ὅπως ὅλοι οἱ Σουλιῶτες. Ἡ ἑλληνική του συνείδηση φαίνεται
καί ἀπό τήν περίφημη φράση πού εἶπε ὅταν πρωτοπάτησε στά Ἑπτάνησα: «Ὁ
Ἕλλην δέν μπορεῖ νά αἰσθάνεται ἐλεύθερος ἐκεῖ ὅπου κυματίζει ἡ
Βρεταννική σημαία». Τό δέ Λεξικό πού ἔγραψε ἦταν «τῆς ἀρβανίτικης -ὄχι
ἀλβανικῆς – καί ρωμαίικης ἁπλῆς» (νεοελληνικῆς). Ἄλλωστε δέν θά μποροῦσε
νά ἔχει ἀλβανική ἐθνική συνείδηση, διότι τέτοια συνείδηση ἐμφανίζεται
μόλις τό 1878 μέ τήν Λίγκα τῆς Πριζρένης –Κοσσυφοπεδίου καί μάλιστα ὡς
τεχνητό κατασκεύασμα ξένων δυνάμεων καί θρησκευτικῶν προπαγανδῶν. Κατά
τήν Τουρκοκρατία δέν ὑπῆρχε ἔθνος Ἀλβανῶν. Οἱ κάτοικοι τῆς σημερινῆς
Ἀλβανίας διεκρίνοντο μέ κριτήριο τήν θρησκεία τους. Οἱ Ὀρθόδοξοι ἦσαν
Ρωμηοί, ἐντεταγμένοι στό ἴδιο Γένος μέ τούς ὑπόλοιπους Ἕλληνες. Οἱ
Μουσουλμάνοι ἔνοιωθαν Τοῦρκοι, ἐξ οὗ καί ὁ ὅρος Τουρκαλβανοί. Ἐάν
μιλοῦμε γιά ἀλβανική συμμετοχή στήν Ἑλληνική Ἐπανάσταση δέν πρέπει νά
ἀναφερόμαστε στούς Μποτσαραίους, τήν Μπουμπουλίνα καί τούς
Κουντουριώτηδες, ἀλλά στούς Τουρκαλβανούς πού χρησιμοποιήθηκαν ἀπό τήν
ἄλλη πλευρά ὡς σφαγεῖς τῶν Ἑλλήνων.
Οἱ Βυζαντινοί πρόγονοί μας δέν ἀνέφεραν Ἀλβανούς στήν Βαλκανική. Ὁ
Κωνσταντῖνος Πορφυρογέννητος ὀνομάζει Ἀλβανούς μία φυλή τοῦ …..
Καυκάσου. Ὁ Γεώργιος Καστριώτης –Σκεντέρμπεης, πού θεωρεῖται ἐθνικός
ἥρως τῶν σημερινῶν Ἀλβανῶν, ὀνόμαζε ἑαυτόν Ὀρθόδοξον Ἠπειρώτη
(15ος αἰών). Σέ ἔγγραφα τῆς Γαληνοτάτης Δημοκρατίας τῆς Βενετίας στά
τέλη τοῦ 15ου αἰῶνος ἡ λέξη Ἀλβανός ἑρμηνεύεται «Ἕλληνες ἀπό τήν Ἤπειρο
καί τήν Πελοπόννησο» χωρίς νά ἀμφισβητεῖται ἡ ἑλληνική συνείδησή τους.
Ἡ ἀλβανική ἐθνική συνείδηση εἶναι ἀναμφισβήτητα ξενόφερτο κατασκεύασμα
ὅπως ἀποδεικνύουν καί μαρτυρίες τῶν ἰδίων τῶν ἐνδιαφερομένων, τίς ὁποῖες
κατέγραψε ὁ σύγχρονός μας διαπρεπής βαλκανιολόγος Ἀχιλλεύς Λαζάρου.
Ὅταν ἡ Ἰταλία καί ἡ Αὐστρουγγαρία- γιά δικούς τους λόγους- προσπαθοῦσαν
νά κατασκευάσουν ἀλβανικό κράτος ὥστε νά ἐλέγχουν τήν εἴσοδο τῆς
Ἀδριατικῆς, οἱ Τουρκαλβανοί ὕψωναν στό Δυρράχιο τήν Ὀθωμανική σημαία!
Προτιμοῦσαν τήν τουρκική παρά τήν ἄγνωστη σ’ αὐτούς ἀλβανική ἐθνική
συνείδηση. Ἄλλωστε καί στούς Βαλκανικούς πολέμους οἱ Μουσουλμάνοι τῆς
Ἀλβανίας πολέμησαν καί μάλιστα δυναμικά στίς τάξεις τοῦ Ὀθωμανικοῦ
στρατοῦ. Μετά τό 1908 πολλά ἀπό τά μέλη τοῦ Νεοτουρκικοῦ κομιτάτου, τό
ὁποῖο σχεδίασε καί ξεκίνησε τόν διωγμό τῶν Ἑλλήνων, ἦσαν Τουρκαλβανοί.
Ἡ λέξη Ἀλβανία σημαίνει Λευκή Χώρα ἀπό τό λατινικό ΑΛΜΠΑ =λευκή. Εἶναι
ὅρος μέ γεωγραφική καί ὄχι ἐθνολογική σημασία. Ὁ ὅρος Ἀρβανίτης πού
ἀφορᾶ τούς Σουλιῶτες, τούς Ὑδραίους, τούς Σπετσιῶτες καί πολλούς
κατοίκους τῆς Ἀττικῆς, προέρχεται ἀπό τελείως διαφορετική ρίζα.
Συγκεκριμένα ἀπό τήν λέξη Ἄρβανον, τοπωνύμιο τῆς Βορείου Ἠπείρου, πού τό
βρίσκουμε ἤδη ἀπό τόν 11ο αἰῶνα στά κείμενα τῆς Ἄννας Κομνηνῆς. Ἀπό τό
Ἄρβανον, δηλαδή ἀπό ἑλληνοκατοικημένη βόρεια περιοχή τῆς Ἠπείρου,
κατέβηκαν σέ πόλεις καί νησιά τῆς Νοτίου Ἑλλάδος ἑλληνικοί πληθυσμοί πού
μιλοῦσαν τά ἀρβανίτικα. Δηλαδή μία διάλεκτο ἀνάμικτη μέ ἀρχαῖα
ἑλληνικά, λατινικά, τουρκικά καί ἐντόπια βαλκανικά γλωσσικά στοιχεῖα.
(Βλέπε σχετικά τό βιβλίο τοῦ Κώστα Καραστάθη: Ἕλληνες ἀπό τό Ἄρβανον,
ἐκδ. Ἄθως, Ἀθήνα 2014).
Οἱ ἀρβανιτόφωνοι Ἕλληνες οὐδέποτε εἶχαν διαφορετική συνείδηση ἀπό τούς
ὑπόλοιπους Ἕλληνες. Παρεμφερές παράδειγμα μᾶς δίδουν οἱ σλαβόφωνοι
Μακεδονομάχοι Κώττας, Κύρου, Νταλίπης κ.ἄ., οἱ ὁποῖοι πολέμησαν ὑπέρ τῆς
Ἑλλάδος κατά τῶν Βουλγάρων κομιτατζήδων. Καθώς καί οἱ τουρκόφωνοι
Ὀρθόδοξοι τῆς Καππαδοκίας πού κράτησαν μέσω τῆς Ἐκκλησίας τήν
ἑλληνικότητά τους ἄν καί ἔχασαν τήν ἑλληνική γλῶσσα. Οἱ δίγλωσσοι
Ἕλληνες, ἀρβανιτόφωνοι, βλαχόφωνοι, σλαβόφωνοι κ.λ.π. μᾶς προσφέρουν
χαρακτηριστικές ἀποδείξεις ὅτι στά Βαλκάνια κατά τούς τελευταίους πέντε
τοὐλάχιστον αἰῶνες ἡ Ὀρθόδοξη πίστη –καί γενικότερα ἡ θρησκεία-
διαμορφώνει τήν ἐθνική συνείδηση πολύ περισσότερο καί ἀπό τό γλωσσικό
ἰδίωμα.
Ἡ σύγχυση μεταξύ τῶν λέξεων Ἀλβανός καί Ἀρβανίτης δημιουργεῖται μόνον
στήν ἑλληνική γλῶσσα, διότι φαίνονται νά μοιάζουν οἱ δύο ὅροι ἠχητικά. Ἡ
ὁμοιότης εἶναι μόνον ἐπιφανειακή. Στήν οὐσία διαφέρουν κατά πολύ.
Ἄλλωστε οἱ ἴδιοι οἱ Ἀλβανοί ἀποκαλοῦν ἑαυτούς Σκιπετάρ καί τήν χώρα τους
Σκιπερία =χώρα τῶν Ἀετῶν. Τί κοινό μποροῦν νά ἔχουν ἕνας Σκιπετάρ καί
ἕνας Ἕλλην ἀρβανιτόφωνος; Ἴσως ὁ ἕνας νά μπορεῖ νά καταλαβαίνει κάποιες
λέξεις ἀπό τόν ἄλλο. Ἀλλά αὐτό δέν σημαίνει ὅτι εἶχαν ἤ ἔχουν τήν ἴδια
ἐθνική συνείδηση. Μήν ξεχνοῦμε ὅτι Σέρβοι, Κροάτες καί
Βοσνιομουσουλμάνοι μιλοῦν ἀκριβῶς τήν ἴδια γλῶσσα, παρά ταῦτα
συγκρούσθηκαν πρό 20 ἐτῶν μεταξύ τους μέ ὀδυνηρές συνέπειες.
Ἀρβανιτόφωνοι Ἕλληνες, λοιπόν, καί ὄχι Ἀλβανοί κατοικοῦσαν στήν
Ἀθήνα καί γενικότερα στήν Ἀττική ἐπί Τουρκοκρατίας. Ἀντί νά
διαστρεβλώνει τήν Ἱστορία ὁ Ἀλβανός Πρωθυπουργός ἄς δεῖ κατάματα τήν
ἀλήθεια. Ὅτι, δηλαδή, συνέβαινε τό ἀντίθετο. Δέν ὑπῆρχαν Ἀλβανοί στήν
Ἑλλάδα, ἀλλά Ἕλληνες μέ ἑλληνικά σχολεῖα στά ἐδάφη τοῦ σημερινοῦ
ἀλβανικοῦ κράτους. Ἄς μάθει γιά τή Μοσχόπολη τοῦ 18ου αἰῶνος, ἡ ὁποία
ἦταν ἡ πολιτιστική πρωτεύουσα τῆς Ἠπείρου μέ Ἀκαδημίες ἑλληνικῶν σπουδῶν
καί ἑλληνικά τυπογραφεῖα. Ἄς μάθει ὅτι τήν κατέστρεψαν οἱ Τουρκαλβανοί
καί κατήντησε σήμερα νά εἶναι ἕνα μικρό χωριό βλαχοφώνων Ἑλλήνων κοντά
στήν Κορυτσᾶ, μέ τό ὄνομα Βοσκοπόγιε.
Εἶναι καθῆκον τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους καί τῶν Ἑλλήνων ἐπιστημόνων νά
προβάλλουν τήν Ἑλληνορθόδοξη κληρονομιά τῆς Βορείου Ἠπείρου. Στίς
ἀνιστόρητες προπαγάνδες ἀπαντοῦμε μέ ἱστορικά τεκμήρια.
Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων
Πηγή: http://www.antibaro.gr/article/16181
Πηγή: http://www.antibaro.gr/article/16181
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου