Κυριακή 23 Ιουλίου 2017

Η πνευματική διάσταση των «Μνημονίων»!

Τώρα που η Ελλάδα κλίνει μια επταετία "Μνημονίων" πρέπει να εξετάσομε τις καλές και κακές μνήμες που αυτά μας φέρνουν στο προσκήνιο...
      Η διερεύνηση του προβλήματος: 
     Δεν είναι τυχαία όσα συμβαίνουν στη ζωή μας, αλλά ούτε προκαθορισμένα από κάποια μοίρα ή κισμέτ. Υπάρχει πνευματικός νόμος, πάνω από τον φυσικό νόμο, που μας καθοδηγεί και διορθώνει (αν θέλομε), φέρνοντάς μας στη μνήμη, μέσα από τη σοφία και πρόνοιά Του τον Δημιουργό, στον οποίο μας οδηγεί διά της αρετής (πάλι αν θέλομε).
    Είχαμε αναφέρει και νωρίτερα, στο «Χιλιάρμενο» ότι: Αυτά που συμβαίνουν στον αόρατο πνευματικό κόσμο στον οποίο ζουν οι ψυχές μας, «τοις ποιήμασι νοούμενα καθοράται» κατά τον απόστολο Παύλο, δηλαδή κατανοούνται διά των ορατών δημιουργημάτων.
       Αλλά επίσης, κατά τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης: «όχι μόνο στα δημιουργήματα γίνεται φανερή η μεγαλοπρέπεια του Δημιουργού, αλλά και δια των ονομάτων τους δείχνεται η σοφία του Θεού, επειδή με τρόπο οικείο (συγγενικό) και προσφυώς, σε καθένα από τα γενόμενα ταίριαξε τις προσηγορίες (δηλ. τα ονόματά τους)». (Κατά Ευνομίου).
       Ο προφήτης και βασιλιάς Δαβίδ λέει: «Εμνήσθην του Θεού και ευφράνθην»!
Και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Ναζιανζηνός, συμπληρώνει: «Μνημονευτέον Θεού μάλλον ή αναπνευστέον». (Κατά Ευνομιανών). Δηλ. η μνήμη του Θεού είναι πρόξενος ευφροσύνης τόσο σημαντικής για την ψυχή ώστε να είναι προτιμότερη και από την αναπνοή!
     Μήπως μπορούμε να ενδιαφερθούμε μόνο για το σώμα, θεωρώντας το ανεξάρτητο από την ψυχή, και έτσι να ευφραινόμαστε μ' αυτό; ΟΧΙ. Να τι μας λέει πολύ απλά ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: «η ψυχή είναι που βλέπει, ακούει, ομιλεί, περιπατεί... Το κορμί έχει τα όμματα μα δεν βλέπει, έχει τα ώτα μα δεν ακούει. Ομοίως και οι λοιπές αισθήσεις του σώματος, αλλά όλα ενεργούνται δια της ψυχής». Κάθε χαρά που δεν γίνεται παραδεκτή από την ψυχή φέρνει σ' αυτή λύπη, και αν μάλιστα γίνεται μετά από μεγάλη αδικία φέρνει και πόνο.

    Για να μην γίνει ο πόνος αιώνιος, επειδή η ψυχή ζει αιώνια και σε όποια κατάσταση βγει από το σώμα σ' αυτήν θα συνεχίσει να ζει, πρέπει να θυμάται τον Θεό. Αυτό μας το υπενθυμίζει και το όνομα του αγίου Μνημονίου της Κύπρου, που γιορτάζει στις 16 Ιουνίου. Και μάλιστα το θυμίζει στους αμαθείς, ως επίσκοπος... Αμαθούντος!
      Η αμάθεια γι' αυτούς που δεν έχουν ποτέ μάθει ότι υπάρχει πνευματικός νόμος και εντολές του Χριστού που πρέπει να τηρούνται, και η άγνοια για όσους έχουν ξεχάσει τι είναι συμφέρον στην ψυχή, έρχεται όταν ο άνθρωπος δεν έχει μνήμη Θεού. Και, κατά τον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, «δεν αμαρτάνει ο άνθρωπος ουδεμίαν αμαρτία, αν προηγουμένως, καθώς λέγει ο σοφότατος των ασκητών Μάρκος, δεν έλθουν και κατακυριεύσουν αυτού οι κραταιοί αυτοί γίγαντες: ραθυμία, λήθη, άγνοια». (Περί αρετών και κακιών). Δηλαδή, πρώτα ο άνθρωπος γίνεται ράθυμος στα πνευματικά, μετά αρχίζει να ξεχνάει (περίοδος λήθης) και κατόπιν μένει σε πλήρη άγνοια. Τότε γίνεται άφρων: «Είπεν άφρων εν καρδία αυτού ουκ έστιν Θεός». (Ψαλμ. 13:1). Όταν αρχίσουν οι άφρονες να το πιστεύουν με την καρδιά τους ότι δεν υπάρχει Θεός, τότε ακολουθεί σ' αυτούς διεφθαρμένος και βδελυκτός βίος, όπως λέει η συνέχεια του ψαλμού: «διεφθάρησαν και εβδελύχθησαν εν επιτηδεύμασιν»,..
        Εκτός από τη χρηματική και γήινη οικονομία υπάρχει σε ανώτερο επίπεδο η Θεία οικονομία που φροντίζει για την αληθινή σωτηρία μας. Όταν δεν έχομε μνήμη Θεού, τότε έχομε "Μνημόνια"... των ψευτο-σωτήρων και αρπάγων Τροϊκανών. Και όταν δεν υπακούουμε στους πνευματικούς και ανάλαφρους θεσμούς της Εκκλησίας τότε υποδουλωνόμαστε στους "θεσμούς" των εωσφοριστών Νεο-Ταξιτών:
Φωτό: άνω τα 'Μνημόνια" συνεχίζονται αδιαλείπτως (συνδ.) και κάτω η απόφαση του αντι-Γιώργου να μας βάλει σ' αυτά (το 2010) την ημέρα της εορτής του αγίου Γεωργίου! (συνδ.)
 
      Η οικονομική προσέγγιση στο πρόβλημα των "Μνημονίων":
     Ο γνωστός αναλυτής Άλαν Τζόνσον, σε πρόσφατο άρθρο - παρέμβαση στους Τάιμς της Νέας Υόρκης,  εξηγεί ότι: «Ήταν ο Φρίντριχ Χάγεκ υπέρμαχος της ελεύθερης αγοράς, ο διανοούμενος αρχιτέκτονας του νεοφιλελευθερισμού, ο οποίος διακήρυξε από το 1939 τον «διακρατικό φεντεραλισμό» στην Ευρώπη με στόχο να αποτρέψει τους ψηφοφόρους να χρησιμοποιήσουν το όπλο της δημοκρατίας για να επηρεάσουν τις διαδικασίες της ελεύθερης αγοράς. Με άλλα λόγια, όπως είχε τονίσει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «δεν μπορεί να υπάρξει καμμία δημοκρατική απόφαση που να σταθεί απέναντι στις Ευρωπαϊκές συνθήκες». «Οι δομές κι οι συνθήκες της Ένωσης έχουν σχεδιασθεί κατά τρόπον ανάλογο», αποφαίνεται ο Τζονσον και προσθέτει το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν εκλέγεται από κανέναν, διορίζεται και με υπερηφάνεια τα μέλη τους διατρανώνουν πως είναι απαλλαγμένα από οιαδήποτε υποχρέωση λογοδοσίας απέναντι στο οποιοδήποτε κράτος, ή άλλο θεσμό. Και για του λόγου το αληθές προσθέτει και τη δήλωση του τότε αντιπρόεδρου της Κομισιόν Γίρκι Κατάινεν απέναντι στην είδηση της νίκης του ΣΥΡΙΖΑ στις ελληνικές εκλογές: «Δεν αλλάζουμε την θέση μας με βάση τις εκλογές».
     Εν συνεχεία, ο αρθρογράφος αναφέρεται εκτενώς στον αντιδημοκρατικό και αυθαίρετο θεσμικά τρόπο στελέχωσης και λειτουργίας θεσμών όπως η Κεντρική Τράπεζα, ή την συμβολική και καθόλου λειτουργική θέση του Ευρωκοινοβουλίου στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων, που στο κάτω κάτω αφορούν την τύχη των λαών της Ευρώπης. Και όχι μόνον, αν κάποιος αναλογισθεί πως, όπως συμβαίνει και με τις εμπορικές διατλαντικές συμφωνίες με τις ΗΠΑ, τον Καναδά κι άλλες χώρες, δίνεται η δυνατότητα σε εταιρείες «να μηνύουν εκλεγμένες κυβερνήσεις, που τολμούν να υπακούσουν σ’ αυτό που θέλουν οι ψηφοφόροι τους».
     «Το ανθρώπινο κόστος υπήρξε τρομακτικό», επισημαίνει ο Άλαν Τζόνσον, επικαλούμενος το παράδειγμα της Ελλάδος. «Το βασανιστήριο του πνιγμού (waterboarding) που εφάρμοσε η ΕΕ στην Ελλάδα κατέληξε στην περικοπή των προϋπολογισμών των νοσοκομείων κατά το ένα τέταρτο και κατά το ήμισυ του προϋπολογισμού για τα φάρμακα, την ώρα που τα κρούσματα HIV αυξάνονται, όπως κι οι πάσχοντες από κατάθλιψη, έχουν εκτοξευθεί οι αριθμοί των αυτοκτονιών, ενώ οι περιπτώσεις θνησιγενών τοκετών έχει αυξηθεί κατά 21%. Τέσσερα στα δέκα παιδιά στην Ελλάδα έχουν σπρωχθεί σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας και έρευνες έχουν δείξει πως το 54% των Ελλήνων σήμερα βιώνουν μία κατάσταση υποσιτισμού». (protothema.gr, 4-4-2017)
         Πόλεμος κατά της διαφθοράς των ξένων... από ποιους; 
       Υπάρχει μεγαλύτερη διαφθορά στην ίδια την ανθρώπινη φύση από τα να φτάσει (γιατί δεν ήταν έτσι στην αρχή) να εκπροσωπείται από αθέους; Με ποια αρετή να αντισταθεί ένας άθεος στη διαφθορά, αφού γι' αυτόν οι αρετές, ο πνευματικός κόσμος και ο ίδιος ο Δημιουργός είναι ανύπαρκτοι; Πως να θυσιασθεί, αν χρειασθεί, για τον συνάνθρωπό του ένας άθεος, αφού το "πιστεύω" του είναι "φάγωμεν πίομεν, αύριον γαρ αποθνήσκομεν";
      Οι Έλληνες θα αντιστέκονταν δήθεν στην αυθαιρεσία των Ευρωπαϊκών θεσμών με πρωθυπουργό τον... άθεο Τσίπρα. Θεσμός σημαίνει αυτό που τίθεται και εγκαθίσταται, ο νόμος, η έννομη τάξη. Στην Αθήνα, οι νόμοι του Δράκοντα ονομάζονταν θεσμοί επειδή καθένας από αυτούς ξεκινούσε με τη λέξη θεσμός (πρβλ. θεσμοθέτης), ενώ η νομοθεσία του Σόλωνα ονομαζόταν νόμοι. (Λεξικό Liddell-Scott).
      Ο άθεος λοιπόν και άθεσμος κατά Θεόν πρωθυπουργός κατάφερε να επιβάλλει την κυριαρχία των ανθελληνικών θεσμών της Ευρώπης στη χώρα μας με την κατά το όνομά του (Τσίπ-ρας) επιβολή παντός είδους ηλεκτρονικών καρτών (με τσιπ) για αναγνώριση και καταγραφή όλων των προσωπικών στοιχείων, της υγείας, της κινητής και ακίνητης περιουσίας (τώρα και με ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου!) και των χρηματικών συναλλαγών.
Ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ζωής των ανθρώπων σε προβολή με τον άγιο Παΐσιο, στην ημερίδα της 24-6-2017: «Κατάργηση των μετρητών - τέλος της ελευθερίας».
    Οι φτωχοποιημένοι Έλληνες μόλις και μετά βίας θα παίρνουν μέσω ηλεκτρονικής κάρτας το πολύ 200 μηνιαίως, αντί να καταργηθούν τα Μνημόνια και να ξαναρχίσει η οικονομική ζωή της χώρας. Και όλα αυτά αντίθετα από το "ΟΧΙ" του δημοψηφίσματος  και τις προεκλογικές δεσμεύσεις του κόμματός του (ΣΥΡΙΖΑ) διά του οποίου βέβαια γελοιοποιήθηκε οριστικά η πίστη στην ύπαρξη "αριστερών" κομμάτων δήθεν αντίθετης πορείας των "δεξιών" μέσα στην παγκοσμιοποίηση...
Εναλλακτικά:
     Αλλά η κύρια διάσταση του θέματος είναι πνευματική και όχι απλά πολιτικό - οικονομική. Δεν ερμηνεύεται με πολιτικούς όρους η ευθυγράμμιση των Ελλήνων αθέων "αριστερών", των διεφθαρμένων "δεξιών" και των ξένων αντιχρίστων θεσμών. Εδώ χρειάζεται να ληφθεί υπόψιν η κοινή συνιστώσα από πνευματική άποψη που είναι η αμαρτία, από την μη τήρηση του Θείου νόμου, για να εξηγήσει τι συμβαίνει.
     Είχαμε εξετάσει τα σύγχρονα γεγονότα σε σχέση με τον πνευματικό νόμο και την Ιστορία, με διάφορα παραδείγματα: Στο "Χιλιάρμενο", στη "Χιροσίμα", στο "Η «Ελένη», ο «Πάρις» και οι Τροϊκανοί της σύγχρονης εποχής" κλπ, και πνευματικότερα στην Αποκάλυψη, ειδικότερα στο "3 ΟΥΑΙ". Τώρα, τα γεγονότα θα τα μελετήσομε με βάση στίχους από τον 9ο ψαλμό.
     
     Τι διδάσκει για την περίπτωσή μας ο 9ος ψαλμός: 
     Οι επιμένοντες στην αμαρτία δεν θέλουν ούτε με λόγο έλεγχο των πράξεών τους, ειδικά του σοδομισμού και της αθεΐας τους. Γι αυτό στο ψαλτήρι (ψαλμός 9:25+) γράφεται: «παρώξυνε τον Κύριον ο αμαρτωλός»...  δηλ. παρόργισε τον Κύριο ο αμετανόητα αμαρτωλός, όπως ήταν ο Ιούδας ο προδότης, και αποκαλύπτει τι συμβαίνει μ' αυτόν -ασχέτως πολιτικών φρονημάτων- στη συνέχεια: «εγκάθηται ενέδρα μετά πλουσίων, εν αποκρύφοις του αποκτείναι αθώον». Δηλ. κάθεται ενεδρεύοντας μαζί με τους πλουσίους (σε κακία και χρήμα) αλλά και «εν έδρα» ήτοι συνεδριάζοντας μ' αυτούς στα κρυφά, που σημαίνει κρύβοντας την πονηρία του κατά τον άγιο Κύριλλο (MPG 69:784), για να θανατώσει τον αθώο, που είναι φτωχός όπως θα δούμε.
      ΟΙ επόμενοι στίχοι βεβαιώνουν ότι ο (καθοδηγούμενος από τον διάβολο) αμαρτωλός έχει βάλει στο μάτι πρώτα τον φτωχό: «Οι οφθαλμοί αυτού εις τον πένητα αποβλέπουσιν». ένης" είναι αυτός που δουλεύει για το καθημερινό ψωμί του, ο μεροκαματιάρης, φτωχός άνθρωπος, που διακρίνεται από τον ζητιάνο, (Liddell-Scott). Αφού παρασύρει σε κάποια αμαρτωλή επιθυμία τον πένητα, λόγω της στέρησής του σε αγαθά, τότε όπως γράφεται τον παρασύρει προς τα χειρότερα που είναι κρυμμένα στη βάση ή "μάνδρα" του γιατί αυτή είναι γεμάτη από πονηρά πνεύματα και ανθρώπους με συμπεριφορά λύκου αντί προβάτου, και έτσι τον κυριεύει. «Ενεδρεύει εν αποκρύφω ως λέων εν τη μάνδρα αυτού, ενεδρεύει του αρπάσαι πτωχόν, αρπάσαι πτωχόν εν τω ελκύσαι αυτόν». Δηλ. (ο πονηρός) ενεδρεύει κρυφά στην "μάνδρα" του. Έχει εκεί στημένη παγίδα για να αρπάξει τον (υλικά εδώ και πνευματικά) φτωχό. Και τονίζεται ότι θα κατορθώσει να αρπάξει τον φτωχό όταν τον ελκύσει προς αυτόν δηλ. όταν τον κάνει να επιθυμεί την αμαρτία.
      Με άλλα λόγια τα παραπάνω σημαίνουν ότι ο στερεωμένος στην αμαρτία, που είναι εκτός από τον διάβολο και ο κυριευμένος από αυτόν άνθρωπος, προσπαθεί να παραπλανήσει τους φτωχότερους με λόγους που κρύβουν την πονηρία του, που όμως οδηγούν σε αμαρτωλές επιθυμίες, ιδεολογίες και συνθήματα. Και αφού τους κάνει έτσι να έλθουν κοντά του, τότε τους αρπάζει δηλ. εξουδετερώνει κάθε αντίστασή τους, όχι γιατί ο ίδιος έχει αληθινή δύναμη, αλλά γιατί οι παραπλανηθέντες απομακρύνθηκαν από τον Θεό! Το μεγαλύτερο θύμα όμως είναι ο ίδιος ο αμετανόητα αμαρτωλός, όπως συνέβη και με τον Ιούδα τον Ισκαριώτη. Εστράφη αυτός κατά του αθώου Κυρίου Ιησού, αλλά προκάλεσε έτσι εκτός από τα σεπτά πάθη και την Ανάστασή Του, που ωφέλησε την ανθρωπότητα όλη. Ο ίδιος ο Ιούδας όμως κατελήφθη από το διάβολο που τον οδήγησε στην απώλεια και θα ήταν καλύτερα γι' αυτόν να μην είχε γεννηθεί (Ματθ. 26:24).
      Διαβάζομε από τον άγιο Ιγνάτιο Μπριαντσανίνωφ: Το Ευαγγέλιο μας πληροφορεί πως ο διάβολος πρώτα έβαλε στην καρδιά του Ιούδα του Ισκαριώτη τη σκέψη να προδώσει τον Θεάνθρωπο και μετά μπήκε ολόκληρος μέσα του! Από το Ευαγγέλιο, επίσης, μαθαίνουμε πως ο Ιούδας είχε κλίση προς τη φιλαργυρία, και, παραβαίνοντας τις εντολές του Κυρίου, ικανοποιούσε το πάθος του αυτό με το πρόσχημα της φροντίδας για τους φτωχούς. Ο διάβολος εκμεταλλεύθηκε τη φιλαργυρία του Ιούδα για να του υποβάλει την Ιδέα της προδοσίας. Και όταν ο μαθητής του Χριστού υιοθέτησε τη διαβολική εισήγηση, αποφασίζοντας να την πραγματοποιήσει, τότε ο πονηρός τον κυρίεψε ολοκληρωτικά. «Μπήκε μέσα του ο σατανάς», λέει ο μακάριος Θεοφύλακτος, «μπήκε, δηλαδή, στο εσωτερικό της καρδιάς του και κυρίεψε την ψυχή του. Πρωτύτερα τον ενοχλούσε απ' έξω µε το πάθος της φιλαργυρίας, τώρα, όμως, τον κατέκτησε τελείως».  (Λόγος για τα πνεύματα, σ. 89-90).
    Γι' αυτό μόνο όσους ελκύσει ο διάβολος και οι αμετανόητοι άνθρωποί του θα χάσουν την προερχόμενη από τον Θεό δύναμή τους. Και όταν η πλειοψηφία του λαού παραπλανηθεί τότε ακολουθεί στη χώρα, όπως τώρα στην Ελλάδα, η υποταγή στους πονηρούς εχθρούς της και τους πονηρούς θεσμούς των. Οι άγιοι έχουν τη δύναμη να το εμποδίσουν, βαστάζοντας μεγάλο βάρος των αμαρτιών του λαού, γιατί και τα Σόδομα και οι γύρω πόλεις δεν θα καταστρέφονταν αν υπήρχαν σ' αυτές 10 δίκαιοι. (Γέν. 18:32). Όμως τώρα μεγάλοι άγιοι όπως ο Παΐσιος, ο Πορφύριος, ο Σωφρόνιος (Σαχάρωφ), ο Ιάκωβος (Τσαλίκης), ο Ευμένιος Σαριδάκης, η Σοφία της Κλεισούρας και άλλοι, έχουν μεταβεί από τη ζωή αυτή στην αιωνιότητα δίνοντας στους νεότερους τη σκυτάλη του αγώνα για την κατάκτηση της αγιότητας. Αυτό γίνεται μέσα από καινούργιες δοκιμασίες, που ήδη έφτασαν, με τους αμετανόητα αμαρτωλούς και «παροξύνοντες» (παροργίζοντες) τον Κύριο να είναι στο τιμόνι του Ελληνικού κράτους, και να προσπαθούν να συμπαρασύρουν το λαό, με την αθέτηση των εντολών του Θεού, στην απώλεια.
      Η συνέχεια του ψαλμού περιέχει και την προφητεία της έκβασης των γεγονότων: «Εν τη παγίδι αυτού ταπεινώσει αυτόν, κύψει και πεσείται εν τω αυτόν κατακυριεύσαι των πενήτων». Δηλ. ο διάβολος και ο άνθρωπος διά του οποίου ενεργεί, θα ταπεινώσει τον πτωχό όταν πέσει στην παγίδα του. Όμως μόλις νομίσει ότι έχει κυριεύσει τους φτωχούς (σε υλικά αγαθά) ανθρώπους τότε θα λυγίσει και αυτός ο πονηρός άνθρωπος και θα πέσει. Και αυτό θα συμβεί διότι ο Θεός επεμβαίνει υπέρ των φτωχών: «είπε γαρ εν καρδία αυτού· επιλέλησται ο Θεός, απέστρεψε το πρόσωπον αυτού του μη βλέπειν εις τέλος». Διότι είπε μέσα στην καρδιά του ο πονηρός: Λησμόνησε ο Θεός, έχει στρέψει το πρόσωπό Του για να μη βλέπει τελείως (έπαψε να ενδιαφέρεται οριστικά). Στο στίχο αυτό βλέπομε να καταπολεμείται η αντίληψη ότι τα πράγματα στη γη επηρεάζονται μόνο από γήινες δυνάμεις. Ο Θεός παρακολουθεί ο ίδιος τα πάντα και δεν έχει αντιπροσώπους στη γη, σαν τον πάπα του Βατικανού, ενώ Αυτός να ασχολείται δήθεν μόνο με τα επουράνια...
      Γνωρίζοντας την ιδιαίτερη αγάπη του Θεού στους φτωχούς και αδυνάτους ο προφητάναξ Δαβίδ παρακαλεί: «ανάστηθι, Κυριε ο Θεός μου, υψωθήτω η χείρ σου, μη επιλάθη των πενήτων»... Δηλ. Στάσου όρθιος (ως υπερασπιστής), Κύριε ο Θεός μου, ας υψωθεί το δυνατό χέρι Σου (έτοιμο προς απόδοση δικαιοσύνης), μην ξεχνάς τους φτωχούς... Ο Δαβίδ ως προφήτης γνώριζε ότι ο Θεός θα επέμβει υπέρ των πτωχών αφού αφήσει να εκδηλωθεί η ελεύθερη προαίρεση όλων...
      Δεν είναι τυχαίο ότι ο Δαβίδ καλεί σε ανάσταση του Κυρίου, διότι αφορμή του κακού είναι τα πονηρά πνεύματα, τα οποία η Ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού περιόρισε ώστε να μην παρασύρουν τους ανθρώπους και αμαρτάνουν. Και επομένως κάθε άλλη επέμβαση της δυνάμεως του Κυρίου είναι εικόνα της Ανάστασής Του. Πριν την Ανάσταση όμως είναι η εβδομάδα των παθών... Και τώρα οι πιστοί υποφέρουν ψυχικά και λίγο ως πολύ και σωματικά, εικονίζοντες στη ζωή τους τα πάθη του Κυρίου, εφ' όσον βέβαια ο Χριστός ζει μέσα τους. Οι άλλοι που δεν είναι του Χριστού είτε από έχθρα είτε από αμέλεια της πνευματικής ζωής, έστω και αν υποφέρουν δεν έχουν από τις δοκιμασίες το πνευματικό κέρδος των πιστών, έως ότου μετανοήσουν. Τα γεγονότα πάντως θα καθαρίσουν και θα επαναφέρουν στην επιφάνεια το Ορθόδοξο φρόνημα των Ελλήνων. Έτσι θα γίνει η Ανάσταση της Ελλάδας, με όλα τα πνευματικά και υλικά οφέλη που προείπε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης και οι άλλοι άγιοι.
      Για τη γενικότερη κατάσταση: 
    Επειδή βρισκόμαστε στα γεγονότα πριν τον 3ο παγκόσμιο πόλεμο, δηλ. τον καιρό των σαλπίγγων της Αποκάλυψης, οι δοκιμασίες είναι μικρότερες, αλλά ανάλογες αυτών της εποχής του τελικού Αντιχρίστου, για τις οποίες ο άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ, όπως μας μεταφέρει ο π. Σεραφείμ Ρόουζ, έχει πει:  «Και στις ημέρες αυτής της μεγάλης θλίψης, από την οποία δεν θα σωζόταν κανείς άνθρωπος, αν για χάρη των εκλεκτών δεν περικόπτονταν αυτές οι ημέρες, οι πιστοί που θα έχουν απομείνει πρόκειται να βιώσουν οι ίδιοι, κάτι σαν αυτό που βιώθηκε από τον ίδιο τον Κύριο, όταν κρεμάμενος επί του Σταυρού, όντας τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, αισθάνθηκε τον Εαυτό του τόσο εγκαταλειμμένο από τη Θεότητά Του, που κραύγασε προς αυτήν: Θεέ μου, Θεέ μου, ίνα τι με εγκατέλειπες»; (Επίτομος/15)
     Το αίσθημα της εγκατάλειψης των πιστών θα είναι μεγαλύτερο όσο πλησιάζομε στη Συντέλεια διότι δεν θα έχουν απομείνει πολλοί εξ αυτών. Μόλις ένας στους χίλιους θα βρίσκεται σωστός Χριστιανός, λέει ο γέροντας Αμβρόσιος (+2006): «Θα στραφούνε, λέει ο απόστολος Παύλος, στην παλαιά δοξασία, που ήτανε η αθεΐα, και θα χάσει ο άνθρωπος την ανθρωπιά του, θα χάσει την αλήθεια, θα χάσει την ειλικρίνεια, την πίστη του. Δεν θα υπάρχει πίστη στους ανθρώπους. Στους χίλιους έναν θα βρίσκεις που θα μιλάει την αλήθεια και οι άλλοι θα τον λένε τρελό. Πόσα θ’ αλλάξουν! Κι όσο πας, χειρότερα θα γίνονται»... (Β τόμος σ. 110) Αυτή η τάση προς την αθεΐα, ή την πολύθεη αθεΐα κατά τον άγιο Μάξιμο, αν και λογικά απαράδεκτη, υπάρχει και τώρα.
        Να τονιστεί ο καταστροφικός ρόλος των πονηρών πνευμάτων: 
     Δεν φθάσαμε ακόμα στα πολύ χειρότερα, τα οποία όμως δρομολογούνται με την όλο και μεγαλύτερη εξαπάτηση των ανθρώπων από τα πονηρά πνεύματα: «Το δε Πνεύμα ρητώς λέγει ότι σε μεταγενέστερους καιρούς θα απομακρυνθούν κάποιοι από την πίστη, οι προσέχοντες σε πνεύματα πλάνης και διδασκαλίες δαιμονίων»... (Α Τιμ. 4:1) Αν ακόμα και πιστοί παραπλανηθούν, που έχουν γνώση του αληθινού Θεού, καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει στους απίστους από τα πονηρά πνεύματα (δαιμόνια)...
     Ο γέροντας Αμβρόσιος γνώριζε εκ πείρας, ως ασκητής, τον κίνδυνο από τα πονηρά πνεύματα και ήθελε οι πιστοί να μην είναι απρόσεκτοι ακόμα και όταν ήταν κοντά του: «Να προσέχετε, γιατί ο κακός στήνει παγίδες. Μη γελάτε! Είναι δίπλα μας κι εσείς δεν μπορείτε να τον δείτε. Ακούστε τι σας λέω. Μη σταματάτε να προσεύχεσθε! Βάζει ο διάβολος τον κόσμο να αμαρτήσει, και μετά την αμαρτία τους φοβίζει και τους κάνει να ντρέπονται να εξομολογηθούν. Πήγα ένα τέταρτο στην κόλαση και νόμιζα ότι ήμουν τρεις ώρες». (Α τόμος σ. 210). Συμβούλευε τους φοιτητές της Θεολογίας: Ο Θεός θέλει να Του πούμε ότι μόνο γι’ Αυτόν θα ζούμε. Αν μείνουμε στην αμαρτία, τότε και τα καταχθόνια είναι αιώνια. Δεν αλλάζει από κει η κατάσταση, η βάσανος, η οδύνη, ο πόνος, οι φωτιές. Εσάς στη Θεολογική Σχολή αυτά σας τα λένε μαλακά. Ούτε ο Ιάκωβος ούτε ο Πορφύριος τα έλεγαν αυστηρά. Έτσι έπρεπε να τα πουν, να τα ακούσει ο κόσμος και να μετανοήσει. Έρχεται (όμως) ο διάβολος και με χτυπάει αλύπητα. Μου λέει: «Μην τους τα λες τόσο καθαρά. Άστους να κοιμούνται. Μην τους αφήνεις να ξυπνούν»... (Α τόμος σ. 211).
      Στην εποχή μας που ο ασκητισμός τείνει να θεωρηθεί μια απλή "ιδιαιτερότητα" ή μάλλον ένας παραλογισμός από τους πολλούς που συνωθούνται μέσα στη Νέα Τάξη, λησμονείται ο ρόλος των πονηρών πνευμάτων στη διαμόρφωση καταστροφικών σκέψεων, ιδεολογιών και ψευδο-πνευματικών ομάδων και κινήσεων. Όμως κατά τους αγίους μας ο άνθρωπος πλάσθηκε τόσο καλός, που δεν μπορεί να αμαρτήσει αν δεν τον σπρώξει κάποιο πονηρό πνεύμα σ' αυτό, και είδαμε πως. Και αυτό τονίζει κι ο απόστολος Παύλος: «δεν έχουμε να παλέψουμε με ανθρώπους, αλλά με αρχές και εξουσίες, δηλαδή με τους κυρίαρχους του κόσμου τούτου, τα πονηρά πνεύματα που βρίσκονται ανάμεσα στη γη και στον ουρανό». (Εφεσ. 6:12).
     Σήμερα οι θεολόγοι καριέρας έχουν σχεδόν ξεχάσει την επιρροή των κακών πνευμάτων στη διαμόρφωση των αιρέσεων και στην αμετανοησία των ηγετών τους. Μάλιστα η συχνή επαφή με τους αιρεσιάρχες έχει αμβλύνει την αίσθηση του κινδύνου και σε ιεράρχες της Εκκλησίας. Γι' αυτό, η βαθύτερη και αληθινή αιτία της κακής πνευματικής κατάστασης της εποχής μας λησμονείται, μένει απολέμητη και αντικαθίσταται από αγαπολογίες και ουτοπικές προσδοκίες για ειρήνη και ασφάλεια.
Ο αγιοποιημένος πλέον, από το Βατικανό, πάπας Ιωάννης Παύλος Β, υποδέχεται στην Ασίζη ακόμα και τον εκπρόσωπο της μαύρης μαγείας του Βουντού... για να συμπροσευχηθεί για την ειρήνη!
    Είναι τυχαίο;  Στις 27 Οκτ. 1986 γεννήθηκε οικονομικά και θρησκευτικά η Νέα Τάξη (βίντεο) Η οικονομία των χρηματιστηριακών διαπλοκών ξεκίνησε επίσημα την ίδια ημερομηνία που ξεκίνησε η Πανθρησκεία! Αλλά, για το μάταιο και καταστροφικό της προσπάθειας, ήχησε προειδοποιητικά, την ίδια χρονιά, η 3η σάλπιγγα της Αποκάλυψης στο Τσερνομπίλ (Άψινθος) της Ουκρανίας (26-4-1986). Το βεβαίωσε ο άγιος Παΐσιος: «Εκεί, στην Αποκάλυψη, ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος αναφέρει, ότι είδε αστέρα μέγα καιόμενο να πέφτει από τον ουρανό μολύνοντας, πικραίνοντας, και δηλητηριάζοντας θανάσιμα, τα νερά και τις πηγές των υδάτων... Και το όνομα του αστέρος Άψινθος!... (Ουκρανικά Τσέρνομπιλ...)». (Αποκάλυψη/Γ)
      Η πυρηνική καταστροφή στο Τσέρνομπιλ και αργότερα η μεγαλύτερη στην Ιαπωνική Φουκοσίμα, με τη συμπλήρωση μιας γενιάς Πανθρησκευτικών εορτασμών το 2011, προδηλώνουν την κατάληξη του όλου εγχειρήματος του ελέγχου των οικονομιών και θρησκειών από τη "Νέα Τάξη" σε πυρηνικό όλεθρο που δεν αργεί. Βασική αιτία είναι ο "μέγας αστήρ" πάπας του Βατικανού, ο οποίος με τις μολυσμένες από τα πονηρά πνεύματα μεθοδεύσεις της Πανθρησκείας, ξέπεσε από τον Ουρανό και πλέον μολύνει τα καθαρά νερά της διδασκαλίας του Χριστιανισμού καθώς και αυτά του αγίου βαπτίσματος το οποίο το κάνει να φαίνεται περιττό. Η κατάσταση μάλιστα έχει χειροτερέψει. Βρισκόμαστε πριν το 2ο προειδοποιητικό ΟΥΑΙ της Αποκάλυψης το οποίο θα είναι πολύ δυνατό, ίσως χρησιμοποιηθούν ακόμη και πυρηνικά, γιατί είναι αντίστοιχο της 6ης σάλπιγγας (το καθαυτό 2ο ΟΥΑΙ) που αφορά κυρίως τον 3ο παγκόσμιο πόλεμο. (Διαβάστε το 3 ΟΥΑΙ). Αυτός ο πόλεμος που ονομάζεται και γενικός από τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, θα σκοτώσει, με τα όπλα μόνο, το 1/3 του πληθυσμού της γης, όταν για λίγο λυθεί ο Αβαδδών, ο διάβολος με την ιδιότητα του καταστροφέα. Αυτός τότε θα ολοκληρώσει μια σειρά καταστροφών που προκαλούνται ήδη, με την εξαπάτηση των ανθρώπων από άλλα πονηρά πνεύματα. (Αποκάλυψη/Δ)
         Η ύπαρξη των πονηρών πνευμάτων αγνοείται από όσους βλέπουν την πνευματικότητα της Ορθοδοξίας στο ίδιο επίπεδο με τη διανόηση, και μάλιστα στο ευκαιριακό κομμάτι της τελευταίας, που είναι πολιτικοποιημένο και απλώς συνθηματολογεί.
   Η πρώην πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου ήθελε να περάσει την παρέλαση των Σοδομιστών μέσα από τη Βουλή!
   Φετεινή είδηση (2017): Για μια ακόμα χρονιά, τη δωδέκατη συνεχόμενη, η πολύχρωμη γιορτή του Athens Pride, πραγματοποιείται στην Αθήνα, για πρώτη φορά, όμως, στην «καρδιά της πόλης», στην πλατεία Συντάγματος. Με το πανό της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ παρέλασε, ακόμα, και ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, ο Κώστας Ζαχαριάδης, ο Νίκος Φίλης και η Αννέτα Καββαδία... Το φετινό σύνθημα του «Pride», «Θέμα Παιδείας», «αναδεικνύει τις δυσκολίες κοινωνικής αποδοχής που αντιμετωπίζουν τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα στην Ελλάδα. Ο όρος "παιδεία" "εμπεριέχει, με την ευρύτερή του έννοια, τη σχολική εκπαίδευση, την αγωγή, τη δια βίου μάθηση και τον εκπαιδευτικό πολιτισμό μιας κοινωνίας»   iefimerida.gr
     Η Γερμανική Deutsche Welle μετέδωσε ότι «στην Αθήνα, η βρωμιά από τα σκουπίδια έφτασε ήδη στον ουρανό»! Μόνο που χρειάζεται η διευκρίνηση ότι η κυρίως βρωμιά προηγήθηκε, με τις παρελάσεις των σοδομιστών και των πονηρών πνευμάτων που τους συνόδευαν. Αυτή έφτασε στον πνευματικό Ουρανό, ενώ η γήινη δυσωδία που ήρθε μετά απλώς... το βεβαίωσε...

   Τι ανδρεία να επιδείξει στις διαπραγματεύσεις με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ο γνωστός και σαν "μαντάμ Τσακαλώτου" υπουργός οικονομικών ;  
     Ο πνευματικός νόμος στη Γερμανία δηλ. ένα ακόμα παράδειγμα σε όσα είπαμε: 
    Είδηση (30-6-2017). Γερμανία: Νόμος του κράτους ο γάμος των ομοφυλοφίλων - «Όχι» ψήφισε η Μέρκελ. Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του κοινοβουλίου Νόρμπερτ Λάμερτ, 393 βουλευτές υπερψήφισαν το σχετικό νομοσχέδιο, 226 το καταψήφισαν και τέσσερις απείχαν... «Ελπίζω ότι η σημερινή ψηφοφορία δεν προωθεί μόνο τον σεβασμό ανάμεσα στις διαφορετικές απόψεις αλλά θα φέρει μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή και ειρήνη», πρόσθεσε η καγκελάριος.  

   Δείτε... τη μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή και ειρήνη λίγες μόνο μέρες αργότερα, με τη σύνοδο των G20 στο Αμβούργο...
  Η αστυνομία κάλεσε ενισχύσεις από άλλες πόλεις για να αντιμετωπίσει τις βίαιες διαδηλώσεις κατά των G20 και της παγκοσμιοποίησης που είχαν το ζοφερό σύνθημα "Καλωσορίσατε στην Κόλαση" (Welcome to Hell)

     Η κ. καγκελάριος όπως και οι Χριστιανοδημοκράτες Ευρωπαίοι έχουν ξεχάσει τους κανόνες του πνευματικού "παιγνιδιού"! Και ο κανόνας προβλέπει την ενεργοποίηση των πονηρών πνευμάτων μετά τις αποφάσεις που εναντιώνονται στον νόμο του Θεού. Αυτό σημαίνει ότι με την παρέμβασή τους, οι άνθρωποι γίνονται επιθετικότεροι και καταστροφικότεροι σε οτιδήποτε κάνουν. Το αντίθετο από ότι νόμιζε η κ. Μέρκελ, που δήθεν δεν ήθελε, αλλά παρότρυνε τους άλλους να ψηφίσουν τον αντίχριστο νόμο... Και είμαστε μόνο στην αρχή...
 Ο υπουργός Δικαιοσύνης της Γερμανίας, Χάικο Μάας, έσπευσε να τονίσει πως δεν θα πραγματοποιηθεί ποτέ ξανά σύνοδος της G20 σε γερμανική πόλη! (10-7-2017_protothema)
    Σημειωτέον ότι και τα θεωρούμενα ως μικρά παραπτώματα, όπως η κατάργηση της αργίας της Κυριακής, είναι πολύ σημαντικά από πνευματική άποψη, και διώχνουν κι αυτά τη χάρη του Θεού. Έτσι μην απορήσετε που το δένδρο της Ελληνικής οικονομίας θα κοπεί... ΣΥΡΙΖΑ...! Αυτό το συγκεκριμένο μέτρο μάλιστα έγινε από την "αριστερή" κυβέρνηση για να ωφελήσει τις... πολυεθνικές: ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) τονίζει ότι αυτό που λείπει σήμερα από την αγορά δεν είναι οι ώρες λειτουργίας, αλλά η αγοραστική δύναμη από τους καταναλωτές, εκτιμά ότι μόνο οι μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις θα ωφεληθούν από τη λειτουργία των καταστημάτων 32 Κυριακές τον χρόνο...  σύνδ. 
     Ακόμα και σε επίπεδο διανόησης ο Σοδομισμός θεωρείται αντικοινωνικός από την αρχαιότητα. Η νομοθεσία του Σόλωνος απέκλειε από τη δημόσια ζωή τους κίναιδους. Αλλά ο πρώην υπουργός παιδείας κ. Φίλης πιστεύει στα αριστερά και σοδομιτικά συνθήματα μάλλον παρά στην Ορθοδοξία. Γι' αυτό ήθελε να αλλάξει το μάθημα των Θρησκευτικών σε Θρησκειολογία: «Πίστευε και ίσως πιστεύει ότι η Εκκλησία δεν πρέπει να έχει άποψη στο δογματικό κυρίως περιεχόμενο των διδασκομένων βιβλίων των Θρησκευτικών», όπως είπε πρόσφατα ο εκπρόσωπος του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου κ. Κονιδάρης. romfea.gr Είναι ένα φαινόμενο που κυριαρχεί στα μυαλά των πολιτικοποιημένων αλλά αμελών πνευματικά ή και αθέων ανθρώπων να βάζουν τη "σωτηρία" που θα έρθει από το κόμμα τους πάνω από τη σωτηρία του Θεού...
       Στη Νέα Υόρκη το πνευματικό χειροτέρεμα φαίνεται από τη διαφορά στη φωταγώγησή της πριν το 1956 στις μέρες του Πάσχα με σταυρούς και τώρα με τα χρώματα του ουράνιου τόξου των Σοδομιτών...
        Η Ορθοδοξία γνωρίζει ότι όταν αντιστρατεύεται κάποιος την τάξη που θέσπισε ο Θεός, όσο ισχυρός και να είναι αυτός, είναι καταδικασμένος, μάλιστα από τις δικές του επιλογές. Ο Θεός έπλασε άρσεν και θήλυ. Η ανωμαλία προκαλείται από την υπαγορευόμενη από πονηρούς λογισμούς ανθρώπινη υπαιτιότητα. Και είναι οι πονηροί λογισμοί που ετοιμάζονται να καταστρέψουν τους ανθρώπους με τα όπλα της φωτιάς που τους έπεισαν να κατασκευάζουν, γιατί με φωτιά καταστράφηκαν και τα ίδια τα Σόδομα! Η επιστήμη αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια υπερβολικά. Αλλά οι μορφωμένοι αν δεν φροντίζουν να έχουν τη χάρη του Θεού στη ζωή τους, είναι τυφλοί πνευματικά και ότι κάνουν δεν έχει αντίκρισμα στην αιωνιότητα ενώ είναι ζημιογόνο και στη γη.
         Για την πνευματική τύφλωση από τον άγιο Ιγνάτιο Μπριαντσανίνωφ:
      Πριν από την προπατορική πτώση, η σωματική και η πνευματική όραση του ανθρώπου ήταν υπερβολικά δυνατές. Μετά την πτώση και εξ αιτίας της, τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη περιορίστηκαν σε τέτοιο βαθμό, που θα μπορούσαμε να πούμε πως ο μεταπτωτικός άνθρωπος, σε σύγκριση με τον προπτωτικό, είναι τυφλός σωματικά και πολύ περισσότερο πνευματικά.
     Τι είναι, όμως, η πνευματική τυφλότητα; Πρόκειται για ερώτημα που υποβάλλουν συνήθως οι σοφοί του κόσμου τούτου. Και χωρίς να περιμένουν απάντηση, χαρακτηρίζουν αμέσως κούφια και ανόητη την άποψη ότι το ανθρώπινο πνεύμα (που είναι το ανώτερο, λογικό μέρος της ψυχής) μπορεί όχι μόνο να τυφλωθεί, αλλά και να νεκρωθεί ακόμα. Τόση είναι η τυφλότητά τους που, αν την τυφλότητα αυτή την ονομάζαμε και θάνατο, δεν θα λαθεύαμε. «Μήπως είμαστε κι εμείς τυφλοί;» (Ιω. 9:40), έλεγαν στον Κύριο οι τυφλωμένοι και αλαζόνες Φαρισαίοι. Το να μην συναισθάνεται κανείς την τυφλότητά του δεν σημαίνει ότι δεν είναι τυφλός...!
     Εξ αιτίας αυτής της τυφλότητας, ο νους δεν μπορεί να ξεχωρίσει τους ορθούς λογισμούς από τούς πλανεμένους και η καρδιά δεν μπορεί να ξεχωρίσει τα πνευματικά αισθήματα από τα εμπαθή, ιδιαίτερα όταν τα τελευταία δεν είναι προφανή. Γι' αυτό ο Κύριος αποκάλεσε τους γραμματείς και τούς Φαρισαίους, αν και μορφωμένους, «μωρούς και τυφλούς» και «τυφλούς οδηγούς τυφλών», που ούτε οι ίδιοι μπαίνουν στη βασιλεία των ουρανών, ούτε τούς άλλους αφήνουν να μπούν (Ματθ. 23:14-19). (Λόγος για τα πνεύματα, σελ. 82-84).
        Συμπερασματικά:
      Η τύφλωση της ψυχής των ανθρώπων έχει τόσο πολύ προχωρήσει ώστε αρκετοί  αισθάνονται υπερήφανοι για τα πάθη τους (χρήμα, ηδονές, φιλαρχία) και καυχώνται γι' αυτά!  Η Αποκάλυψη προβλέπει τη σταδιακή τύφλωση δηλ. το όλο και χειρότερο σκοτείνιασμα στον νου των ανθρώπων του νοητού ήλιου Χριστού και της νοητής Σελήνης δηλ. της Εκκλησίας. (Αποκάλυψη 4η σάλπ.+βίντεο) Οι πιστοί θα υποφέρουν από τους πνευματικά τυφλούς μέχρις ότου η κατάσταση ξεκαθαρίσει στον 3ο παγκόσμιο πόλεμο.
     Για τη διαφύλαξη των πιστών (πνευματικά και σωματικά) με εντολή του Θεού σφραγίζονται όσοι τηρούν τα προστάγματά Του. «Και άκουσα τον αριθμό των σφραγισμένων. Εκατόν σαράντα τέσσερις χιλιάδες, σφραγισμένοι από κάθε φυλή των γιων του Ισραήλ». Τι σημαίνει αυτό; «Αυτό μοιάζει με την αποκάλυψη που έγινε κάποτε στον προφήτη Ιεζεκιήλ, σχετικά με τον άνδρα που φορούσε ποδήρη (μακρύ ένδυμα) και έβαζε το σημείον πάνω στα μέτωπα των ανδρών των καταστεναζόντων (Ιεζ. Θ 4), ώστε να μη θανατωθούν οι ευσεβείς μαζί με τους ασεβείς (γιατί οι κρυφές αρετές των αγίων είναι άγνωστες ακόμη και στους αγγέλους), λέει ο αρχιεπίσκοπος Αβέρκιος. (Αποκάλυψη/Γ)
    Αν δεν έχομε μνήμη Θεού δεν θα έχομε απλώς και μόνο "Μνημόνια", αλλά, με την καθοδήγηση των πονηρών πνευμάτων, κάθε είδος κακίας θα παρελαύνει μπροστά μας και κάθε είδος φοβίας και ανασφάλειας θα υπάρχει μέσα μας.
    

      3-7-2017 / 20 Ιουνίου Αγίου Μεθοδίου Πατάρων 

Λεόντιος Μοναχός Διονυσιάτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου