Συγκλονιστικές εξελίξεις έχουμε στο ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα. Αυτό που ψιθυριζόταν έγινε κραυγή… Οι Αμερικανοί έδωσαν το πράσινο φως για την αυτοκεφαλία. Την ίδια στιγμή τελειωμό δεν έχουν τα ρωσικά πυρά κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Αυτό που όμως προκαλεί ανατριχίλα είναι ένα συμβάν που από κάποιους ερμηνεύεται ως σημάδι εκ Θεού αφού στάζει μύρο εικόνα της Παναγίας σε ρωσικό ναό στην Ουάσινγκτον!
Αναλυτικότερα, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Πιόρ Πόροσνικο συναντήθηκε με τον Αμερικανό Πρέσβη για την Διεθνή Θρησκευτική Ελευθερία, Samuel Dale Brownback, για να συζητήσουν τα βήματα προς τη δημιουργία της ουκρανικής αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας.
«Ο Πρόεδρος Πόροσενκο περιέγραψε τα μέτρα που ελήφθησαν για την ίδρυση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Ο αρχηγός του κράτους ευχαρίστησε το αμερικανικό κόμμα για ενεργητική υποστήριξη στη διαδικασία αυτή … Με τη σειρά του, ο Πρεσβευτής Μπράουνμπακ διαβεβαίωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα υποστηρίξουν περαιτέρω την Ουκρανία στον αγώνα της για την αποκατάσταση της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας και το δικαίωμα να έχει η Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία”, δήλωσε την Τρίτη το βράδυ η υπηρεσία Τύπου της κυβένησης της Ουκρανίας.
Ο πρόεδρος τόνισε ότι η θρησκευτική ελευθερία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ουκρανικής ταυτότητας. «Είμαστε υπερήφανοι που έχουμε μια αξιοπρεπή κατάσταση της θρησκευτικής ελευθερίας στην Ουκρανία που εγγυάται το Σύνταγμα της Ουκρανίας και ο Νόμος της Ουκρανίας για την Ελευθερία της Συνείδησης και των Θρησκευτικών Οργανώσεων, καθώς και το παραδοσιακά υψηλό επίπεδο ανεκτικότητας που επικρατεί στην ουκρανική κοινωνία” δήλωσε ο Πόροσνενκο.
Την άποψη ότι η Ουάσινγκτον βρίσκεται πίσω από τις ενέργειες της
Κωνσταντινούπολης στην Ουκρανία συμμερίζεται και ο γνωστός Ρώσος
ιστορικός, Διευθυντής του ιστορικού αναλυτικού κέντρου Katehkon Mikhail
Yakushev. Συγκεκριμένα εκφράζει την άποψη ότι οι υπηρεσίες πληροφοριών
των ΗΠΑ κρύβονται πίσω από τις ενέργειες του Φαναριου για την παροχή
αυτοκεφαλίας στους Ουκρανούς σχισματικούς.
«Πιστεύω ότι τα κλειδιά για τη σύγκρουση αυτή δεν ανήκουν ούτε στη Μόσχα, ούτε στο Φανάρι ούτε στο Κίεβο και θα μπορούσαν να βρεθούν στην «περιφερειακή επιτροπή της Ουάσινγκτον”, η οποία αντιτίθεται στις κατευθυντήριες γραμμές του γέροντα Φιλόθεου να προσπαθήσει να λειτουργήσει ως” η τέταρτη Ρώμη ” και να κυβερνά όχι μόνο στην πολιτική, αλλά και στην εκκλησιαστική ζωή των Ορθοδόξων Εκκλησιών”, γράφει ο Γιακούσεφ σε άρθρο του.
Ο ιστορικός μιλάει για την «η αρχή της διάλυσης δύο Ορθοδόξων λαών μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ», και σημειώνει ότι η επιτροπή της Ουάσιγκτον ανέπτυξε πρόσφατα επιθετική τακτική στο Πατριαρχείο Μόσχας που διαιρεί την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, οδηγώντας μια κόντρα μεταξύ της «νέας» και της «τρίτης» Ρώμης κάνοντας ένα θανάσιμο πλήγμα στην παγκόσμια Ορθοδοξία ».
Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θα πρέπει να περιμένει την τελική θέση του Φαναρίου επί του θέματος και στη συνέχεια να ανακοινώσει ένα σύνολο προετοιμασμένων «μέτρων αντίδρασης και αποφασιστικών μέτρων βασισμένων στο διπλωματικό κύρος της αμοιβαιότητας”.
Ο Γιακούσεφ πιστεύει ότι το Πατριαρχείο της Μόσχας θα μπορούσε να κηρύξει την Κωνσταντινούπολη σχισματική (!) και να σταματήσει την κοινωνία μαζί της.
«Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 είδαμε ήδη τον αγώνα για εκκλησίες και ενορίες, αυτό μπορεί να ξεκινήσει εκ νέου, ανοίγοντας ένα νέο μέτωπο στον αγώνα πολλών επιπέδων … Η πραγματικότητα της εκκλησιαστικής πάλης (…) μπορεί πραγματικά να είναι πιο φοβερή από ένα φάντασμα του ΝΑΤΟ, «γράφει η Trenin σε άρθρο του στην εφημερίδα Kommersant.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η απόφαση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να διορίσει δύο Έξαρχους στο Κίεβο για την προετοιμασία της αυτοκεφαλίας «έχει εμφανές γεωπολιτικό περιεχόμενο: υποστήριξε ανοιχτά μια από τις πλευρές που συμμετείχαν στην πιο εκτεταμένη σύγκρουση». Έτσι, σύμφωνα με τον Τρένιν, ο «υβριδικός πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ, ο οποίος διαρκεί πέντε χρόνια και έχει από την αρχή την Ουκρανία ανάμεσα στις πλατφόρμες του, έλαβε μια ακόμη εκκλησιαστική διάσταση».
Βασιλικά και ιερά πυρά κατά Βαρθολομαίου
Την ίδια στιγμή την σκυτάλη των επιθέσεων κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου σχετικά με την ουκρανική εκκλησία πήρε η κεφαλή της ρωσικής αυτοκρατορικής οικογένειας!
Η Μεγάλη Δούκισσα Μαρία Βλαντιμιρόβνα (Ρωμανόβα) της Ρωσίας, επικεφαλής της αυτοκρατορικής οικογένειας της Ρωσίας , δήλωσε πως η θέση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και θέση της Κωνσταντινούπολης σχετικά με την αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, υπαγορεύθηκε όχι από εκκλησιαστικά αλλά από πολιτικά κίνητρα,
«Είναι αδύνατο να βρούμε μια άλλη εξήγηση για τη θέση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου”, δήλωσε η Μαρία Βλαντιμιρόβνα.
Αυτή η θέση «οδηγεί στην αναπόφευκτη διακοπή των σχέσεων μεταξύ της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης και της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας”, ανέφερε. «Αυτά τα βήματα είναι πραγματικά καταστροφικά για την παγκόσμια Ορθοδοξία”, είπε.
«Οι προσπάθειες να καταστραφεί η πολιτιστική ενότητα των αδελφικών λαών της Ρωσίας και της Ουκρανίας και να σπείρουν εχθρότητα μεταξύ τους είναι σίγουρα ένα γεωπολιτικό σχέδιο που αποσκοπεί στην υποβολή της Ουκρανίας στους γεωπολιτικούς ανταγωνιστές της Ρωσίας και στην αποδυνάμωση των διεθνών θέσεων της χώρας μας”, δήλωσε η Μαρία Βλαντιμιρόβνα.
«Αυτό το έργο περιλαμβάνει δράσεις για την καταστροφή των ορθόδοξων θεμελίων που είχαν τεθεί πίσω στην Κίεβο της Ρωσίας και αναπτύχθηκαν περαιτέρω την περίοδο των τσάρων της Μοσχοβίας και της Ρωσικής Αυτοκρατορίας”, ανέφερε.
«Αυτές οι δραστηριότητες επιδιώκονται από ανθρώπους εξαιρετικά απομακρυσμένους από την Εκκλησία”, είπε.
«Οι προσπάθειες διαμεσολάβησης του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης μπορεί να είναι χρήσιμες μόνο εάν εγκριθούν από όλες τις πλευρές και δεν επιβάλλονται βίαια από το εξωτερικό”, ανέφερε.
«Οι προετοιμασίες για αυτοκεφαλία έχουν ξεκινήσει ενάντια στη βούληση των Ρωσικών και Ουκρανικών Ορθοδόξων Εκκλησιών και έχουν ανατεθεί σε δύο μητροπολίτες των οποίων η ανεξαρτησία δεν υφίσταται!”, δήλωσε ακόμη η Μαρία Βλαντιμιρόβνα.
Αυτή η πολιτική, «εν μέσω της δραματικής έντασης, θα προκαλέσει νέα αντιπαράθεση”, κατέληξε.
Από την άλλη πλευρά ο πρωτοπρεσβύτερος Αντρέι Νοβίκοφ κατηγόρησε τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ως “ένοχο της λατινικής αίρεσης του παπισμού”.
Του απέδωσε «Ανατολικό Παπισμό» το οποίο σημαίνει ότι επιθυμία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως είναι η δημιουργία ενός μοντέλου διαχείρισης κόντρα στις αρχές της Ορθοδόξου Εκκλησίας, παρόμοια με τη Ρωμαιοκαθολική, μόνο που στη θέση του Πάπα τοποθετείται η εικόνα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, και αντί για τον τόπο της Ρωμαϊκής Εκκλησίας τοποθετείται η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως, σύμφωνα με τον ιερέα.
Έτσι, σύμφωνα με τον Νοβίκοφ, η διοικητική αρχή της Κωνσταντινούπολης βλέπει στην Εκκλησία, σύμφωνα με το δόγμα του ανατολικού παπισμού, κάτι που περιλαμβάνει:
-αποστολικό προνόμιο και εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας σε όλη την Εκκλησία στη διατήρηση της εκκλησιαστικής ενότητας και της κοινωνίας των Τοπικών Εκκλησιών. Ο όρος «κανονική δικαιοδοσία» που χρησιμοποιήθηκε από τον Πατριάρχη υπογραμμίζει την υποδεέστερη θέση των Τοπικών Εκκλησιών και την υπαγωγή στο Φανάρι σε αυτό το σχέδιο.
-Η Κωνσταντινούπολη είναι η επικεφαλής του θρόνου ή «πρόεδρος της Ορθοδόξου Εκκλησίας», το οποίο είναι το αποκλειστικό προνόμιο της με τη σύγκληση της Πανορθοδόξου Συνόδου
-Ο θρόνος της Κωνσταντινούπολης εξουσιοδοτείται με τα πιο αόριστα αλλά αποκλειστικά δικαιώματα «να ρυθμίζουν υποθέσεις με βάση την εκκλησιαστική και την κανονική τάξη». Στην πραγματικότητα, η απεριόριστη εξουσία του διακηρύσσεται σε ολόκληρη την Ορθόδοξη Εκκλησία, με χαρακτήρα υπέρτατο και αδιαμφισβήτητο σαν καθήκον της Κωνσταντινούπολης.
«Φέτος, γιορτάζουμε 11 χρόνια της εικονογράφησης της Παναγίας της Χαβάης”, δήλωσε ο Βίκτορ Ποταπόφ, ο πρεσβύτερος της ενορίας.
Η εικόνα είναι ένα από τα πιο αξιοσέβαστα κειμήλια της υπερορίου Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και ήταν μέρος της πατροπαράδοτης γιορτής της ενορίας του Αποκεφαλισμού του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή.
Η εικόνα της Παναγίας της Χαβάης έχει τοποθετηθεί στο κέντρο της εκκλησίας, όπου οι πιστοί προσκυνούν με ευλάβεια.
Η εικόνα λέγεται ότι έχει αρχίσει τη ροή μύρου τον Οκτώβριο του 2007 στη Χαβάη. Οι πιστοί λένε ότι η εικόνα είναι μυρροροούσα σχεδόν συνεχώς και στεγνώνει μόνο την ιερή εβδομάδα πριν από το Ορθόδοξο Πάσχα.
pentapostagma.gr
Αναλυτικότερα, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Πιόρ Πόροσνικο συναντήθηκε με τον Αμερικανό Πρέσβη για την Διεθνή Θρησκευτική Ελευθερία, Samuel Dale Brownback, για να συζητήσουν τα βήματα προς τη δημιουργία της ουκρανικής αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας.
«Ο Πρόεδρος Πόροσενκο περιέγραψε τα μέτρα που ελήφθησαν για την ίδρυση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Ο αρχηγός του κράτους ευχαρίστησε το αμερικανικό κόμμα για ενεργητική υποστήριξη στη διαδικασία αυτή … Με τη σειρά του, ο Πρεσβευτής Μπράουνμπακ διαβεβαίωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα υποστηρίξουν περαιτέρω την Ουκρανία στον αγώνα της για την αποκατάσταση της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας και το δικαίωμα να έχει η Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία”, δήλωσε την Τρίτη το βράδυ η υπηρεσία Τύπου της κυβένησης της Ουκρανίας.
Ο πρόεδρος τόνισε ότι η θρησκευτική ελευθερία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ουκρανικής ταυτότητας. «Είμαστε υπερήφανοι που έχουμε μια αξιοπρεπή κατάσταση της θρησκευτικής ελευθερίας στην Ουκρανία που εγγυάται το Σύνταγμα της Ουκρανίας και ο Νόμος της Ουκρανίας για την Ελευθερία της Συνείδησης και των Θρησκευτικών Οργανώσεων, καθώς και το παραδοσιακά υψηλό επίπεδο ανεκτικότητας που επικρατεί στην ουκρανική κοινωνία” δήλωσε ο Πόροσνενκο.
«Πιστεύω ότι τα κλειδιά για τη σύγκρουση αυτή δεν ανήκουν ούτε στη Μόσχα, ούτε στο Φανάρι ούτε στο Κίεβο και θα μπορούσαν να βρεθούν στην «περιφερειακή επιτροπή της Ουάσινγκτον”, η οποία αντιτίθεται στις κατευθυντήριες γραμμές του γέροντα Φιλόθεου να προσπαθήσει να λειτουργήσει ως” η τέταρτη Ρώμη ” και να κυβερνά όχι μόνο στην πολιτική, αλλά και στην εκκλησιαστική ζωή των Ορθοδόξων Εκκλησιών”, γράφει ο Γιακούσεφ σε άρθρο του.
Ο ιστορικός μιλάει για την «η αρχή της διάλυσης δύο Ορθοδόξων λαών μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ», και σημειώνει ότι η επιτροπή της Ουάσιγκτον ανέπτυξε πρόσφατα επιθετική τακτική στο Πατριαρχείο Μόσχας που διαιρεί την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, οδηγώντας μια κόντρα μεταξύ της «νέας» και της «τρίτης» Ρώμης κάνοντας ένα θανάσιμο πλήγμα στην παγκόσμια Ορθοδοξία ».
Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θα πρέπει να περιμένει την τελική θέση του Φαναρίου επί του θέματος και στη συνέχεια να ανακοινώσει ένα σύνολο προετοιμασμένων «μέτρων αντίδρασης και αποφασιστικών μέτρων βασισμένων στο διπλωματικό κύρος της αμοιβαιότητας”.
Ο Γιακούσεφ πιστεύει ότι το Πατριαρχείο της Μόσχας θα μπορούσε να κηρύξει την Κωνσταντινούπολη σχισματική (!) και να σταματήσει την κοινωνία μαζί της.
Το νέο σχίσμα στην Ουκρανία πιο επικίνδυνο από την επέκταση του ΝΑΤΟ
Από την άλλη πλευρά ο Διευθυντής του Κέντρου της Μόσχας Καρνέι Ντμίτρι Τρέιν πιστεύει ότι ένα νέο σχίσμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία μπορεί να είναι ακόμη πιο επικίνδυνο για τη Ρωσία από ό, τι η επέκταση του ΝΑΤΟ στην Ανατολή.«Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 είδαμε ήδη τον αγώνα για εκκλησίες και ενορίες, αυτό μπορεί να ξεκινήσει εκ νέου, ανοίγοντας ένα νέο μέτωπο στον αγώνα πολλών επιπέδων … Η πραγματικότητα της εκκλησιαστικής πάλης (…) μπορεί πραγματικά να είναι πιο φοβερή από ένα φάντασμα του ΝΑΤΟ, «γράφει η Trenin σε άρθρο του στην εφημερίδα Kommersant.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η απόφαση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να διορίσει δύο Έξαρχους στο Κίεβο για την προετοιμασία της αυτοκεφαλίας «έχει εμφανές γεωπολιτικό περιεχόμενο: υποστήριξε ανοιχτά μια από τις πλευρές που συμμετείχαν στην πιο εκτεταμένη σύγκρουση». Έτσι, σύμφωνα με τον Τρένιν, ο «υβριδικός πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ, ο οποίος διαρκεί πέντε χρόνια και έχει από την αρχή την Ουκρανία ανάμεσα στις πλατφόρμες του, έλαβε μια ακόμη εκκλησιαστική διάσταση».
Βασιλικά και ιερά πυρά κατά Βαρθολομαίου
Την ίδια στιγμή την σκυτάλη των επιθέσεων κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου σχετικά με την ουκρανική εκκλησία πήρε η κεφαλή της ρωσικής αυτοκρατορικής οικογένειας!
Η Μεγάλη Δούκισσα Μαρία Βλαντιμιρόβνα (Ρωμανόβα) της Ρωσίας, επικεφαλής της αυτοκρατορικής οικογένειας της Ρωσίας , δήλωσε πως η θέση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και θέση της Κωνσταντινούπολης σχετικά με την αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, υπαγορεύθηκε όχι από εκκλησιαστικά αλλά από πολιτικά κίνητρα,
«Είναι αδύνατο να βρούμε μια άλλη εξήγηση για τη θέση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου”, δήλωσε η Μαρία Βλαντιμιρόβνα.
Αυτή η θέση «οδηγεί στην αναπόφευκτη διακοπή των σχέσεων μεταξύ της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης και της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας”, ανέφερε. «Αυτά τα βήματα είναι πραγματικά καταστροφικά για την παγκόσμια Ορθοδοξία”, είπε.
«Οι προσπάθειες να καταστραφεί η πολιτιστική ενότητα των αδελφικών λαών της Ρωσίας και της Ουκρανίας και να σπείρουν εχθρότητα μεταξύ τους είναι σίγουρα ένα γεωπολιτικό σχέδιο που αποσκοπεί στην υποβολή της Ουκρανίας στους γεωπολιτικούς ανταγωνιστές της Ρωσίας και στην αποδυνάμωση των διεθνών θέσεων της χώρας μας”, δήλωσε η Μαρία Βλαντιμιρόβνα.
«Αυτό το έργο περιλαμβάνει δράσεις για την καταστροφή των ορθόδοξων θεμελίων που είχαν τεθεί πίσω στην Κίεβο της Ρωσίας και αναπτύχθηκαν περαιτέρω την περίοδο των τσάρων της Μοσχοβίας και της Ρωσικής Αυτοκρατορίας”, ανέφερε.
«Αυτές οι δραστηριότητες επιδιώκονται από ανθρώπους εξαιρετικά απομακρυσμένους από την Εκκλησία”, είπε.
«Οι προσπάθειες διαμεσολάβησης του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης μπορεί να είναι χρήσιμες μόνο εάν εγκριθούν από όλες τις πλευρές και δεν επιβάλλονται βίαια από το εξωτερικό”, ανέφερε.
«Οι προετοιμασίες για αυτοκεφαλία έχουν ξεκινήσει ενάντια στη βούληση των Ρωσικών και Ουκρανικών Ορθοδόξων Εκκλησιών και έχουν ανατεθεί σε δύο μητροπολίτες των οποίων η ανεξαρτησία δεν υφίσταται!”, δήλωσε ακόμη η Μαρία Βλαντιμιρόβνα.
Αυτή η πολιτική, «εν μέσω της δραματικής έντασης, θα προκαλέσει νέα αντιπαράθεση”, κατέληξε.
Από την άλλη πλευρά ο πρωτοπρεσβύτερος Αντρέι Νοβίκοφ κατηγόρησε τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ως “ένοχο της λατινικής αίρεσης του παπισμού”.
Του απέδωσε «Ανατολικό Παπισμό» το οποίο σημαίνει ότι επιθυμία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως είναι η δημιουργία ενός μοντέλου διαχείρισης κόντρα στις αρχές της Ορθοδόξου Εκκλησίας, παρόμοια με τη Ρωμαιοκαθολική, μόνο που στη θέση του Πάπα τοποθετείται η εικόνα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, και αντί για τον τόπο της Ρωμαϊκής Εκκλησίας τοποθετείται η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως, σύμφωνα με τον ιερέα.
Έτσι, σύμφωνα με τον Νοβίκοφ, η διοικητική αρχή της Κωνσταντινούπολης βλέπει στην Εκκλησία, σύμφωνα με το δόγμα του ανατολικού παπισμού, κάτι που περιλαμβάνει:
-αποστολικό προνόμιο και εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας σε όλη την Εκκλησία στη διατήρηση της εκκλησιαστικής ενότητας και της κοινωνίας των Τοπικών Εκκλησιών. Ο όρος «κανονική δικαιοδοσία» που χρησιμοποιήθηκε από τον Πατριάρχη υπογραμμίζει την υποδεέστερη θέση των Τοπικών Εκκλησιών και την υπαγωγή στο Φανάρι σε αυτό το σχέδιο.
-Η Κωνσταντινούπολη είναι η επικεφαλής του θρόνου ή «πρόεδρος της Ορθοδόξου Εκκλησίας», το οποίο είναι το αποκλειστικό προνόμιο της με τη σύγκληση της Πανορθοδόξου Συνόδου
-Ο θρόνος της Κωνσταντινούπολης εξουσιοδοτείται με τα πιο αόριστα αλλά αποκλειστικά δικαιώματα «να ρυθμίζουν υποθέσεις με βάση την εκκλησιαστική και την κανονική τάξη». Στην πραγματικότητα, η απεριόριστη εξουσία του διακηρύσσεται σε ολόκληρη την Ορθόδοξη Εκκλησία, με χαρακτήρα υπέρτατο και αδιαμφισβήτητο σαν καθήκον της Κωνσταντινούπολης.
Μύρο στάζει από εικόνα της Παναγίας
Κι ενώ η Ορθοδοξία πέφτει θύμα της ευρύτερης αντιπαράθεσης ΗΠΑ-Ρωσίας κάτι συγκλονιστικό συμβαίνει σε ρωσικό ναό στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Εκατοντάδες χριστιανοί πιστοί συγκεντρώθηκαν χθες Τρίτη στην Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή στην Ουάσινγκτον, για να δουν αυτό που πιστεύουν ότι είναι θαύμα με την εικόνα της Αγίας Θεοτόκου της Χαβάης που βρίσκεται για προσκύνημα στο ναό.«Φέτος, γιορτάζουμε 11 χρόνια της εικονογράφησης της Παναγίας της Χαβάης”, δήλωσε ο Βίκτορ Ποταπόφ, ο πρεσβύτερος της ενορίας.
Η εικόνα είναι ένα από τα πιο αξιοσέβαστα κειμήλια της υπερορίου Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και ήταν μέρος της πατροπαράδοτης γιορτής της ενορίας του Αποκεφαλισμού του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή.
Η εικόνα της Παναγίας της Χαβάης έχει τοποθετηθεί στο κέντρο της εκκλησίας, όπου οι πιστοί προσκυνούν με ευλάβεια.
Η εικόνα λέγεται ότι έχει αρχίσει τη ροή μύρου τον Οκτώβριο του 2007 στη Χαβάη. Οι πιστοί λένε ότι η εικόνα είναι μυρροροούσα σχεδόν συνεχώς και στεγνώνει μόνο την ιερή εβδομάδα πριν από το Ορθόδοξο Πάσχα.
pentapostagma.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου