Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Η Εκκλησία Κύπρου στη Συνεδρία της για ουκρανικό παραδέχεται ότι το Φανάρι κάνει ένα πείραμα στην Ουκρανία που δεν έχει ως τώρα αποδώσει κι αν αποτύχει να συγκληθεί Πανορθόδοξη. Επίσης ως διαμεσολαβητής εκβιαστή προτείνει »σχετική δικαιοδοσία » στο Μόσχας εκεί που είχε απόλυτη.


H Eκκλησία της Κύπρου με το ανακοινωθέν της 18 Φεβρουαρίου 2019 της Έκτακτης Συνεδρίας της επί ουκρανικού ζητήματος  καταγράφει φαινομενική προσπάθεια τήρησης ίσων αποστάσεων,γεγονότα, επιθυμίες,προτάσεις αλλά αποφεύγει να τοποθετηθεί με σαφήνεια και να πάρει ευκρινώς θέση ως προς το φλέγον ερώτημα.

  • Αναγνωρίζει ή όχι τη σχισματική εκκλησία στην οποία το Φανάρι παραχώρησε Αυτοκεφαλία.
  • Αναγνωρίζει ή όχι τον έκνομο κατά τους Κανόνες με βάση τη χειροτονία του ήδη ως πρεσβυτέρου Επιφάνιο ως επικεφαλή αυτής.
  • Θα συνάψει σχέσεις ευχαριστιακής κοινωνίας με αυτό το μόρφωμα ή όχι.
  • Αναγνωρίζει ή όχι τον Οικουμενικό ως σχισματικό όπως κάνει η Εκκλησία Ρωσίας και αν όχι θα συνεχίσει απερίσπαστη τις λειτουργικές σχέσεις με Φανάρι;
  • ο χρόνος παρήλθε, το σχίσμα έγινε, οι διαχωριστικές υπάρχουν και το δίπορτο δεν υπάρχει στο ιερό βήμα παρά μια Ωραία Πύλη.
  • Το πιο εντυπωσιακό όσο και σκανδαλώδες αυτής της ανακοίνωσης είναι  το καταληκτικό όπου τονίζεται ότι θα πρέπει να δοθεί χρόνος για να επιτευχθεί ο στόχος της παρέμβασης του Οικουμενικού που ήταν δήθεν η ειρήνευση κι ότι αν και δεν διαφαίνεται και τελικά αποτύχει τότε να πάμε σε σύγκλιση Πανορθόδοξης Συνόδου για ν΄αποφανθεί σχετικά. Δηλ. η Εκκλησία Κύπρου παραδέχεται ανερυθρίαστα ότι το Φανάρι κάνει ένα πείραμα με το εκκλησιαστικό στην Ουκρανία που μάλιστα είναι προφανώς κι αποτυχημένο. Πρωτοφανής θρασύτητα και επιπολαιότητα,προχειρότητα εμπαιγμός λαού και θεσμών. Ίσως δεν υπάρχει στα εκκλησιαστικά χρονικά άλλη περίπτωση που ένας πληθυσμός χρησιμοποιήθηκε για πείραμα προς εξαγωγή συμπερασμάτων εκ μέρους θρησκευτικού θεσμού. Και να έγινε δεν έγινε ποτέ κατά παραδοχή των ίδιων των θεσμών που το επέβαλαν. »Ἡ ἐξαγγελία τῆς παραχώρησης τῆς αὐτοκεφαλίας στὴν Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ἔγινε μὲ σκοπὸ τὴν εἰρήνευση καὶ τὴν ἐπίτευξη τῆς ἑνότητας τῆς ἐκεῖ Ἐκκλησίας. Δὲν ἀμφισβητοῦμε αὐτὸν τὸν σκοπό. Μέχρι στιγμῆς ὁ σκοπὸς αὐτὸς δὲν ἔχει ἐπιτευχθεῖ. Εἶναι φυσικὸ νὰ δοθεῖ κάποιο εὔλογο χρονικὸ διάστημα γιὰ νὰ φανεῖ τὸ ἀποτέλεσμα. Ἂν ὁ στόχος αὐτὸς δὲν ἐπιτευχθεῖ, ἀναμένουμε ἀπὸ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη, χρησιμοποιώντας τὸν ρυθμιστικό του ρόλο, τὸν ὁποῖο τοῦ παρέχει ἡ θέση του ὡς Πρώτου στὴν Ὀρθοδοξία, νὰ συγκαλέσει εἴτε πανορθόδοξη Σύνοδο εἴτε Σύναξη τῶν Προκαθημένων γιὰ νὰ ἐπιληφθεῖ τοῦ θέματος. Κύριο μέλημα ὅλων θὰ πρέπει νὰ εἶναι ἡ σωτηρία τοῦ ἐκεῖ παροικοῦντος λαοῦ τοῦ Θεοῦ. »
  • Ως προς το 1ον.. »κάθε έθνος .. » μόνο που εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα διαιρεμένο έθνος όπου μαίνεται αιματηρός εμφύλιος ως και σήμερα και όπου το Φανάρι αυθαίρετα με πολιτικά κριτήρια λαμβάνει θέση υπέρ της μια πτέρυγας. Επομένως το 1 έθνος δεν ισχύει σε αυτή την περίπτωση αλλά η μια από τις 2 πολιτικές πτέρυγες και μάλιστα αυτή που πρόσκειται στις ΗΠΑ.
  • Σημείο 4. Γίνεται μια προσπάθεια να εμφανιστεί ότι το Μόσχας χρησιμοποιεί αθέμιτα και ιερόσυλα την  »Ευχαριστιακή κοινωνία » ως μέσο εκβιασμού για να πετύχει τις επιδιώξεις του. Και όμως όσο επώδυνο κι αν είναι αυτό το μέτρο διακοπής τόσο και ξεκάθαρο,όσο και ρητώς προβλεπόμενο. Το Οικουμενικό ήταν αυτό που επέλεξε να ταυτιστεί με παραεκκλησιαστικούς μηχανισμούς που ήταν εκτός κανονικότητας και να θέσει μοιραία εαυτόν επίσης εκτός. Δεν εξωθήθηκε, εξώθησε δεν εκβιάστηκε εκβιάζει φαίνεται και από το σημείο όπου το ανακοινωθέν λέει για λογαρισμό του  » γιὰ τὴν κατοχύρωση μιᾶς σχετικῆς δικαιοδοσίας του ἐκεῖ ». Δηλ. παίρνουμε εξ ολοκλήρου μετά από 4 αιώνες το δικαίωμά σας και στην τελική μπορούμε να σας παραχωρήσουμε  »σχετική δικαιοδοσία » εκεί που είχατε ως τώρα απόλυτη….
  • http://churchofcyprus.org.cy/50127
dimpenews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου