Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Θα υπάρξει επιβολή μάσκας στο ναό; Θα δούμε παπάδες μασκαράδες όπως στον Π. Τάφο; H μάσκα είναι πρωταρχικό στοιχείο του αρχαίου θεάτρου και των ανιμιστικών, σαμανικών θρησκευμάτων…….

Η μάσκα είναι πρωταρχικό και πανάρχαιο στοιχείο θεάτρου. Στην αρχαία Ελλάδα οι ηθοποιοί πάντα έφεραν μάσκα ….
 

Η μάσκα είναι πρωταρχικό στοιχείο αφρικανικών και μη προ-θησκευτικών συστημάτων όπως ο ανιμισμός, ο παγανισμός, ο σαμανισμός…. Αλλά δυστυχώς φέτος μπορεί ν΄ακυρώθηκαν τα καρναβάλια αλλά φευ είδαμε μασκαράδες παπάδες στον Πανάγιο τάφο και μασκαράδες παπάδες και πιστούς ανά τον Ορθόδοξο κόσμο…τώρα και στην Ελλάδα μια από τις προϋποθέσεις για το άνοιγμα των εκκλησιών θα είναι η μάσκα;;; Η Ορθοδοξία είναι μια μυσταγωγική,αναγωγική θρησκεία η εισαγωγή της μάσκας αλλοιώνει κι ακυρώνει το χαρακτήρα της δραματικά ο απόλυτος ευτελισμός…To ότι το πρωτεύον για την Πολιτεία δεν είναι η υγεία αλλά ο καρναβαλισμός των Ιερών Μυστηρίων αποδεικνύεται από το γεγονός ότι Υπουργός είπε φτιάξτε και φορέστε μια χάρτινη μάσκα την ώρα που η αποτελεσματικότητα ως κι αυτών των συνηθισμένων υγειονομικών μασκών είναι ελέγχομενη σύμφωνα με ειδικούς….
”To Πρόσωπο της μάσκας .. Ενσάρκωση σύμφωνα με την αφρικανική παράδοση της Δύναμης, της Εξουσίας, της Σοφίας, η μάσκα λέει δεν είναι έργο τέχνης αλλά μια δημιουργία του Θεού.Η λειτουργία της είναι ιερή εξοπλισμένη με μια θεία φύση..Αθάνατη ποτέ δεν θα δούμε τον τάφο μιας μάσκας…Η μάσκα παίζει ένα ρόλο μεγαλειώδη στο πνευματικό,συμβολικό, νομολογικό ή ακόμη διπλωματικό πεδίο.Οι μάσκες, στην αφρικανική σύλληψή τους, δεν περιορίζονται σε ένα κομμάτι ξύλου. Αυτά τα γλυπτά είναι μόνο το ορατό πρόσωπο ενός άγνωστου θεσμού.
Τα 3 δομικά στοιχεία της μάσκας:αυτός ο οποίος την φέρει (κανάλι/δίαυλος μέσω του οποίου η μάσκα εκφράζεται στον κόσμο ,κρατάει αυτή τη λειτουργία κατά τη διάρκια όλων των τελετουργιών και σ΄όλη της τη ζωή), το πρόσωπο της μάσκας (αυτό που είναι γλυπτό αυτό καθ΄εαυτό) και το κοστούμι της (καπέλο, μανδύας, φούστες από raphia,ραβδί ζωγραφισμένο ή γλυπτό κλπ) (σσ. από αυτό προκύπτει ότι ο φέρων μάσκα εσνσωματώνεται στη μάσκα είναι ένα με αυτή)
H μάσκα δεν υπάρχει παρά μόνο όταν είναι μαζεμένα αυτά τα 3 στοιχεία. Αυτός που τι φέρει οφείλει μα είναι εν ζωή και υποβάλλεται στο καθεστώς της ανωνυμίας κατά τη διάρκεια της ύπαρξή του,δανείζει το σώμα του και τη φωνή του στη μάσκα κατά τη διάρκεια τελετουργιών, στις γιορτές αλλά επίσης στις αποφάσεις της δικαιοσύνης ή ακόμη στις πολιτικές διαμεσολαβήσεις Συγγραφέας και χορογράφος.”Alphonse Tierou lemonde 15/4/11, Le Monde des Religions n°29, 1/5/2008
Ο συγγραφέας Φ. Καγγελάρης έχει ταξιδέψει σε όλο τον πλανήτη για να καταφέρει να έχει σήμερα τη μεγαλύτερη συλλογή με μάσκες στην Ελλάδα. Ως ειδήμονας πλέον αναφέρει:
Το ζητούμενο είναι σταθερό. Υπάρχει ένας άξονας καλού-κακού και πάντοτε η μάσκα προσπαθεί να διώξει το κακό και να φέρει το καλό. Η μάσκα είναι μια τρανς κατάσταση: κάποιος προσπαθεί είτε να εισχωρήσει στις δυνάμεις που επικαλείται είτε να κάνει τον ενδιάμεσο για να τις διώξει. Μπορεί να λειτουργήσει και ως ένα είδος πανοπλίας, φυλαχτού ή ακόμα και ως ξόρκι. Λειτουργούν με τον ίδιον ακριβώς τρόπο που μεταχειριζόμαστε κι εμείς τις θρησκευτικές εικόνες όταν προσευχόμαστε σε αυτές ώστε να κάνουν το θαύμα τους στις λιτανείες. Ουσιαστικά, είναι η παλιά ευχή του ανθρώπου να επιβάλει την επιθυμία του, να επιβληθεί στις δυνάμεις της φύσης, αλλά με πιο πρωτόγονο τρόπο. Πηγή: www.lifo.gr
Ο χριστιανός δεν φέρει μια μάσκα αλλά αυτός είναι η πραγματοποίηση και η αποκάλυψη του ενωμένου προσώπου στο Θεό κι είναι η έκφραση της αλήθειας και της ζωής σε όλες τις διαστάσεις και σε όλους τους τομείς.” Αρχιμανδρίτης Βασίλειος Κραραγιάννης 1/1/86 από την Εισαγωγή στην ”La Divine Liturgie de Saint Jean Chrysostome” εκδ. Tertios
dimpenews.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου