Η Μονή του Αγίου Νεοφύτου, η οποία ιδρύθηκε από τον ομώνυμο άγιο και
εκκλησιαστικό συγγραφέα στα ήμερα υψώματα του Μελισσόβουνου βορειοδυτικά
της Πάφου, είναι περίφημη για τις τοιχογραφίες της Εγκλείστρας που
ζωγράφισε ο Κωνσταντινουπολίτης ζωγράφος Θεόδωρος Αψευδής στα 1183.
Στο καθολικό της Μονής σώζονται τοιχογραφίες των αρχών του 16ου αιώνα. Ανήκουν τεχνοτροπικά στην Κυπριακή Σχολή ζωγραφικής, που συνδυάζει τη μακρά παράδοση της βυζαντινής τέχνης με τις αισθητικές αντιλήψεις της Αναγέννησης.
Ανάμεσα στους Οίκους του Ακάθιστου Ύμνου που αναπτύσσονται σε συνεχή αφηγηματική ζώνη, ο Οίκος «Λάμψας εν τη Αίγυπτω φωτισμόν αληθείας» εικονίζει τη Φυγή στην Αίγυπτο, σημαίνοντας το μετά τη Γέννηση νέο στάδιο της ζωής του Χριστού.
Η επιστροφή των Μάγων στη Βαβιλώνα.
Η Παναγία καθισμένη πάνω στο γαϊδούρι οδεύει προς Αίγυπτον. Από τις στέγες των σπιτιών της αιγυπτιακής πόλης τα είδωλα γρεμίζονται.
Ο Ιωσήφ ακολουθεί πεζός και κάνει αυτά που ο Θεός του είχε πει στο όνειρό του.
Στο καθολικό της Μονής σώζονται τοιχογραφίες των αρχών του 16ου αιώνα. Ανήκουν τεχνοτροπικά στην Κυπριακή Σχολή ζωγραφικής, που συνδυάζει τη μακρά παράδοση της βυζαντινής τέχνης με τις αισθητικές αντιλήψεις της Αναγέννησης.
Ανάμεσα στους Οίκους του Ακάθιστου Ύμνου που αναπτύσσονται σε συνεχή αφηγηματική ζώνη, ο Οίκος «Λάμψας εν τη Αίγυπτω φωτισμόν αληθείας» εικονίζει τη Φυγή στην Αίγυπτο, σημαίνοντας το μετά τη Γέννηση νέο στάδιο της ζωής του Χριστού.
Η επιστροφή των Μάγων στη Βαβιλώνα.
Η Παναγία καθισμένη πάνω στο γαϊδούρι οδεύει προς Αίγυπτον. Από τις στέγες των σπιτιών της αιγυπτιακής πόλης τα είδωλα γρεμίζονται.
Ο Ιωσήφ ακολουθεί πεζός και κάνει αυτά που ο Θεός του είχε πει στο όνειρό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου