Ὁ λαὸς ἵσταται διὰ τὴν ἀνάγνωσιν τοῦ Συναξαρίου
Συναξάριον
Τῇ Κʹ (20ῃ) τοῦ μηνὸς Νοεμβρίου τὰ προεόρτια τῶν Εἰσοδίων τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, καὶ μνήμη τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Δεκαπολίτου (842).
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τῆς ἀθλήσεως τοῦ ἁγίου μάρτυρος Δασίου, τοῦ ἐν Δοροστόλῳ. (303)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν ἁγίων ἐνδόξων μαρτύρων Νιρσᾶ, ἐπισκόπου Σαρκάρτ (Kirkuk) τῆς Περσίας, τοῦ μαθητοῦ αὐτοῦ Ἰωσὴφ καὶ ἐτέρων σὺν αὐτῷ ξίφει τελειωθέντων ἐν Περσίδι· καὶ τῶν συναθλητῶν αὐτῶν Ἰωάννου, Σαβωρίου καὶ Ἰσακίου, ἐπισκόπων Μπεῒτ Σελόκ λιθοβοληθέντες τελειοῦνται, Ἰσαὰκ καὶ Πάπα, πρεσβυτέρων, Ὠνάμ μοναχοῦ ἀσκητοῦ ἐν Μπεῒτ Σελόκ, Γεϊθαζὲτ εὐνούχου, Μαρί, Σασάν, Τιμᾶ, Νῶε καὶ Ζαούν, λαϊκῶν ἐν Λασόμ λόγχαις τρωθέντες τελειοῦνται, Βαουθᾶ, εὐγενοῦς κυρίας, καὶ τῶν μοναζουσῶν Θέκλης, Δεναχίδος, Τατούν, Μάμα, Μαλοχία, Ἀνᾶ,Νάνα, Ἄστη, Ἀμπιγιὰτ καὶ Χατάθ ξίφει τελειωθέντων. (343)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, οἱ Ἅγιοι ἔνδοξοι μάρτυρες Γεϊθαζὲτ καὶ ἕτεροι τρεῖς, λόγχαις τρωθέντες τε λειοῦνται.
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τῶν ἁγίων μαρτύρων Εὐσταθίου, Θεσπεσίου καὶ Ἀνατολίου τῶν ἐν Νικαίᾳ Βυθινίας. (312)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμη τοῦ ἁγίου Θεοκτίστου τοῦ Ὁμολογητοῦ, ὅς καὶ παρτίκιος καὶ εὐνοῦχος ἦν ἐπὶ Θεοδώρας τῆς Αὐγούστης, ἐν ἔτει ωνε΄ [855].
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, οἱ ἅγιοι μάρτυρες Ἄμπελος καὶ Γάιος, ἐν Messina Σικελίας Ἰταλίας (302)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Σῳζομένου, τοῦ ἐν τῷ ὄρει Κομψᾶ παρὰ τὴν Κώμην Γαλάτειαν Καρπασίας τῆς Κύπρου διαλάμψαντος, τοῦ Θαυματουργοῦ. (1100)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Κυπριανοῦ, τοῦ ἐν Καλαμιτζίῳ τοῦ Ῥηγίου τῆς Καλαβρίας (1190)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου μάρτυρος Βάσσου καὶ τῶν σὺν αὐτῷ Τεσσαράκοντα Δυο Μαρτύρων τῶν ἐν Ἡρακλείᾳ τῆς Θράκης.
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἐν ἁγίοις πατρὸς ἡμῶν Ἰσαάκ, Καθολικοῦ τῆς ἐν Ἀρμενίᾳ Ἐκκλησίας.
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου Ἰωάννου, τοῦ ἐν Νιτρίᾳ τῆς Αἰγύπτου.
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου μάρτυρος Ἔντμουντ (Edmund) τοῦ Βρεττανοῦ. (869)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Διοδώρου τοῦ Γιουρεγκόρ (=ὅρος Γεωργίου) Σολόφκι (1633)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ἀνάμνησιν εὐλαβῆ καὶ εὐγνώμονα ποιούμεθα τοῦ γενομένου θαύματος ἐν τῇ πόλει Θέρμον Αἰτωλοακαρνανίας, ὅτε ἡ Ὁσιομάρτυς Παρασκευή, ἡ ἐκεῖσε ἐξόχως τιμωμένη, ἀπήλλαξε τὴν πόλιν καὶ τὸν λαὸν μετὰ τῆς περιοίκου ἐκ τῆς θανατηφόρου Γρίππης τοῦ ἔτους 1918..
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ οἱ Ἅγιοι νεο-ἱερομάρτυρες καὶ ὁμολογητές: Κωνσταντίνος (Golubev,1918), Κύριλλος (Σμυρνώφ) Μητροπολίτης Καζάν, οἱ ἱερείς Παῦλος (Μπορισογλέμπσκι), Μιχαὴλ (Γκούσεφ, 1937) τοῦ Ντιβέγιεβο, Νικόλαος, Παυλίνος, Ἀλέξανδρος, Μιχαήλ, Ἀλέξανδρος, Βασίλειος, Ἀλέξανδρος, Ἀλέξιος, Νικόλαος, οἱ διάκονοι Βενιαμίν, Ἰωάννης, αἱ μονάζουσαι Ξένια, Ἄννα, Ὄλγα, Εὐδοκία, Ζηνοβία, Νικόλαος, Γεώργιος, Ἐλισσάβετ, ἐν πολλαῖς βασάνοις, φυλακαῖς καὶ διωγμοῖς ὑπὸ τῶν ἀθέων μπολσεβίκων τελειωθέντες ἐν Ῥωσίᾳ.
Στιχοι·
Ἔχει σε, Πρόκλε, ἡ οὐράνιος νύσσα,
Χαίροντα ἔνδον καὶ σὲ σὺν Χρυσοστόμῳ.
Στίχοι· Χάραξ κύκλῳ σου, καὶ μετὰ ζωῆς τέλος,
Ἡ ζῶσα, Γρηγόριε, τοῦ Θεοῦ χάρις.
Εἰκάδι Γρηγόριος κεκλήσκετο εἰς πόλον εὐρύν.
π. Ανανία Κουστένη
Προχθές, ακουσίως, την περασμένη Τετάρτη, παρέλειψα δύο αγίους. και μετά το κατάλαβα, γιατί αισθανόμουνα να μου παραπονούνται στον δρόμο. Λέει: Εμάς δεν μας είπες.» τι σημαίνει αυτό; “Ότι οι άγιοι χαίρονται που τους λέμε. Και ευφραίνονται. Και καμαρώνουν εν Κυρίω. Έχουν καύχησιν εν Κυρίω, που λέει ο απόστολος Παύλος. Και καμαρώνουν. Και σου λέει: «Καλά, τους άλλους τους είπες. Εμείς;» θα πεις παραπονούνται. Kι εμείς παραπονούμεθα. Κι εκείνοι άνθρωποι είναι. Επειδή άγιασαν; δεν φεύγει ο ανθρώπινος παράγοντας. Και να Θεωθούν, πάλι είναι κατά χάριν η Θέωσις. Ό άνθρωπος δεν καταργείται. Αγιάζεται.
Και ήταν αυτοί οι δύο άγιοι της 20ής Νοεμβρίου. Από τις 19, τον άγιο Βαρλαάμ, πήγαμε στα Εισόδια. Κάναμε ένα υπερβατό, που λέμε στη μουσική και στην ποίηση. Λοιπόν. Και ξεχάσαμε δύο αγίους. Ξέχασα εγώ, δηλαδή, αλλά το λέω έτσι, να ‘χω και τον συμμερισμό σας….
20 Νοεμβρίου
Άγιος Γρηγόριος ο Δεκαπολίτης
Τον άγιο Γρηγόριο εορτάζει, λοιπόν, τον Δεκαπολίτη. Έζησε στα χρόνια της Εικονομαχίας απ’ τη Δεκάπολη της Ισαυρείας της Μικράς Ασίας. Από γονείς ευσεβείς, κι εκείνος, έγινε πιστό τους τέκνο, του Θεού. Έμαθε τας Γραφάς, κι όταν μεγάλωσε, θέλησαν να τον παντρέψουν με το ζόρι. Κι όταν έγινε ο γάμος, αφήνει τη νύφη και φεύγει κρυφά. Και βγήκε στη Μικρασία, ήταν Εικονομαχία, τότε, και πήγαινε στις διάφορες πόλεις και στα χωριά, και στήριζε τους ανθρώπους. Και μάλιστα, εκείνους που μαρτυρούσαν κι ομολογούσαν για το όνομα του Χριστού. Για την αγάπη των ιερών και σεπτών εικόνων. Έτρεξε παντού, ήλθε στην Κωνσταντινούπολη, πήγε στον ‘Όλυμπο της Βιθυνίας, ύστερα πήγε στη Ρώμη, γύρισε όλες τις πόλεις της Δύσεως, και εκήρυξε, γύρισε, ξανά, στην Κωνσταντινούπολη, επήγε Θεσσαλονίκη, κι ήλθε πάλι στην Κωνσταντινούπολη, βρήκε εκεί πολλούς να διώκονται για τις ιερές εικόνες, και πήγε σ’ έναν ομολογητή, τον όσιο Συμεών. Και κάθισε κοντά του, ήταν υπέργηρος, τον στήριξε, πήρε την ευλογία του, και καθώς καθόταν και μιλούσαν, ήλθε ο άγγελος Κυρίου και τον πήρε τον άγιο Γρηγόριο, τον Δεκαπολίτη, που ήταν δε και μεγάλος θαυματουργός. Είχε γεμίσει την ανθρωπότητα με θαύματα πολλά και διάφορα.
Άγιος Πρόκλος
Κι άλλος ένας άγιος, 20 του μηνός, είναι ο άγιος Πρόκλος. Ό μαθητής του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, και πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Και διάδοχος του, μετά από διάφορα βάσανα. Ο άγιος Πρόκλος αγαπούσε ιδιαίτερα την Παναγία, και για τη σημερινή ημέρα και εορτή έχει γράψει μια περίφημη ομιλία, άμα την βρείτε στην Πατρολογία, είναι δηλαδή, ένα αριστούργημα. Απέθανε το 447, το Συναξάριο δεν τον αναφέρει, παρά μόνο τον μνημονεύει, και δεν έχει βιογραφία, κι εμείς έχομε περιοριστεί στο να λέμε τις βιογραφίες των αγίων που εορτάζουν κι έχουν ακολουθία κι έχουν και Συναξάριο. Γιατί είναι πάρα πολλοί κάθε μέρα που εορτάζουν, που αν τους λέγαμε όλους, δεν θα μπορούσαμε να τελειώσουμε μέσα σε τρία τέταρτα. Αλλά χαιρόμαστε, που υπάρχουν τόσοι άγιοι και μας δίνουν τόση χαρά.
Φθινοπωρινό Συναξάρι τόμος Β΄, του π. Ανανία Κουστένη, Εκδόσεις Ακτή, Λευκωσία 2008
«Καὶ ἔθνος», γράφει ὁ μεγάλος Παπαδιαμάντης, «τοσοῦτον ἔχον περικείμενον νέφος μαρτύρων, τοσούτους πρέσβεις πρὸς Θεὸν ἐκ τοῦ αἵματός του καὶ ἐκ τῶν σπλάγχνων του, δὲν μέλλει ποτὲ νὰ ἐγκαταλειφθῇ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ τῶν πατέρων του».
***
”Σε μια εποχή πιο επικίνδυνη από όλες τις προηγούμενες…”
Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ ο Αθωνίτης
Οφείλουμε να οικοδομήσουμε τη ζωή μας σε μια εποχή πιο επικίνδυνη από όλες τις προηγούμενες, με την έννοια ότι η Κρίση είναι πιο κοντά. Κάποιοι λένε ότι από τον ένα αιώνα στον άλλον παρατηρούμε το ίδιο φαινόμενο: στο τέλος του αιώνος οι άνθρωποι περιμένουν το τέλος του κόσμου. Ποτέ όμως στο παρελθόν δεν υπήρξε κατάσταση τόσο πειστική ότι το τέλος του κόσμου πλησιάζει. Η Αποκάλυψη, αυτό το βιβλίο που κανείς δεν το καταλαβαίνει απόλυτα, γίνεται τώρα διαρκώς πιο επίκαιρη…
Κάποτε, πριν είκοσι χρόνια, κάποιος επισκέπτης με ρώτησε ποτέ θα έρθει το τέλος του κόσμου και του είπα ότι αυτό υπερβαίνει τις ημερομηνίες του ημερολογίου μας. Ας προετοιμαζόμαστε, λοιπόν, για το γεγονός αυτό, μετά από το οποίο ο προορισμός μας θα σφραγισθεί από τον Θεό. Ή θα είμαστε αιωνίως μέσα στο Φως του Πατρός ή θα ριφθούμε στο σκότος του μη όντος, εκτός της ζωής του Πατρός.
Οικοδομώντας τον ναό του Θεού μέσα μας, ομιλία 61, Σελ.235- 236
***
Οι νέες ταυτότητες – ίσον πτώση
Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου
Ρώτησα τον Γέροντα σχετικά με τις νέες ταυτότητες που επρόκειτο να εκδοθούν (τσιπακι – 666 – barcode) εάν πρέπει ή όχι να τις αποδεχθούμε και ποια στάση να κρατήσουμε, και ο Γέροντας μου απάντησε:
Για μας τους χριστιανούς, που μας ενδιαφέρει το θέμα αυτό, να μην βιαστούμε να τις παραλάβουμε όταν εκδοθούν, ας πάρουν πρώτα αυτοί οι οποίοι δεν τους ενδιαφέρει το θέμα αυτό και ας αποφανθεί η Εκκλησία και κάποιοι ειδικοί επί των θεμάτων αυτών. Η Εκκλησία πρέπει να πάρει μια σωστή θέση*. Να διαμαρτυρηθεί και να ζητήσει από το κράτος τουλάχιστον να μην είναι υποχρεωτική η νέα ταυτότητα. Να εξηγήσει και στους πιστούς να καταλάβουν ότι αν πάρουν την ταυτότητα αυτή, θα είναι πτώση.
Μαρτυρία προσκυνητή: Ανέστη Μαυροκέφαλου Αλεξανδρούπολη
Απόσπασμα από το βιβλίο «Όσιος Παΐσιος Αγιορείτης- ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ» -Μαρτυρίες Μοναχών και Προσκυνητών (Κάρτα Πολίτου, Σφράγισμα, Χάραγμα, Αντίχριστος), Αλεξανδρούπολη 2011
*Ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐκδόθηκε ἡ Ἐγκύκλιος 2626 τῆς 7ης Ἀπριλίου 1997, ἀπευθυνόμενη «Πρὸς τὸν εὐσεβῆ Ὀρθόδοξον Ἑλληνικὸν Λαόν» μὲ τίτλο «Ἡ Συνθήκη τοῦ Σένγκεν καὶ ὁ νόμος γιὰ τὴν ‘‘Προστασία τοῦ ἀτόμου ἀπὸ τὴν ἐπεξεργασία δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτήρα’’».
Οι νέες ταυτότητες
Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου
Ενώ ξεκάθαρα ο Ευαγγελιστής Ιωάννης αναφέρει στην Αποκάλυψη για το χάραγμα, μερικοί δεν καταλαβαίνουν. Τί να τους πής; Ακούει δυστυχώς κανείς ένα σωρό ανοησίες του μυαλού από ορισμένους σημερινούς «Γνωστικούς». Ένας λέει: «Εγώ θα δεχθώ την ταυτότητα με το 666 και θα βάλω και έναν σταυρό». Άλλος: «Εγώ θα δεχθώ το σφράγισμα στο μέτωπο και θα κάνω και έναν σταυρό στο μέτωπο…» και ένα σωρό παρόμοιες ανοησίες. Νομίζουν ότι θα αγιασθούν με αυτόν τον τρόπο, ενώ αυτά είναι πλάνες. Ένας δεσπότης μου είπε: «Εγώ εκεί που θα υπογράψω θα βάλω δίπλα έναν σταυρό. Δεν Τον αρνούμαι τον Χριστό, απλώς εξυπηρετούμαι». «Εντάξει, του λέω, εσύ είσαι δεσπότης και βάζεις στο όνομά σου λόγω ιδιότητος έναν σταυρό· ο άλλος είναι αρχιμανδρίτης και βάζει και αυτός λόγω ιδιότητος έναν σταυρό. Ο κόσμος τί θα κάνη;». Το βρώμικο δεν αγιάζεται. Το καθαρό νερό δέχεται την Χάρη και γίνεται αγιασμός. Τα ούρα δεν γίνονται αγιασμός. Η πέτρα με θαύμα γίνεται ψωμί. Η ακαθαρσία δεν δέχεται αγιασμό. Επομένως, ο διάβολος, ο Αντίχριστος, όταν είναι στην ταυτότητά μας ή στο χέρι ή στο μέτωπό μας, με το σύμβολό του, δεν αγιάζεται, αν βάλουμε και έναν σταυρό. Έχουμε την δύναμη του Τιμίου Σταυρού, του Αγίου Συμβόλου, την θεία Χάρη του Χριστού, μόνον όταν διατηρούμε την Χάρη του Αγίου Βαπτίσματος, με το οποίο απαρνούμαστε τον σατανά, συντασσόμαστε με τον Χριστό και δεχόμαστε το άγιο Σφράγισμα· «Σφραγίς δωρεάς Πνεύματος Αγίου». Βλέπεις, προχωράνε με μια λογική… Θα βάλουν δίπλα έναν σταυρό, και εντάξει! Και ενώ βλέπουμε ότι ο Απόστολος Πέτρος εξωτερικά αρνήθηκε τον Χριστό, αλλά και αυτό ήταν άρνηση, αυτοί αρνούνται το άγιο Σφράγισμα του Χριστού που τους δόθηκε στο Άγιο Βάπτισμα, με το να δέχωνται την σφραγίδα του Αντιχρίστου, και λένε ότι έχουν μέσα τους τον Χριστό!!
– Γέροντα, αν κάποιος δεχθή το σφράγισμα από άγνοια;
– Από αδιαφορία θα είναι. Τί άγνοια, όταν είναι ξεκάθαρα τα πράγματα; Και να μην ξέρη κανείς, πρέπει να ενδιαφερθή, να μάθη. Αν πούμε ότι δεν ξέραμε, γι’ αυτό δεχθήκαμε το σφράγισμα, θα μας πη ο Χριστός: «Υποκριταί, το μεν πρόσωπον του ουρανού γινώσκετε διακρίνειν, τα δε σημεία των καιρών ου δύνασθε γνώναι;». Έστω και εν αγνοία του να σφραγισθή κάποιος, χάνει την θεία Χάρη και δέχεται την δαιμονική ενέργεια. Βλέπεις, το παιδάκι στο Άγιο Βάπτισμα, όταν ο ιερεύς το βουτάη στο νερό, λαμβάνει το Άγιο Πνεύμα, χωρίς εκείνο να το ξέρη και μετά κατοικεί μέσα του η θεία Χάρις.
Πηγή: “Πνευματική Αφύπνιση”, Γέροντος Παϊσίου, Ιερού Ησυχαστηρίου Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος- Σουρωτή Θεσσαλονίκης
‘‘Τις διάφορες θεωρίες των θεολόγων να τις περνάτε από το Πατερικό κόσκινο. Πρέπει να τις κοσκινίζετε με βάση τους Πατέρες και ό,τι είναι σκουπίδια ή πίτουρα να τα πετάτε. Να ψάχνετε με βάση τους Πατέρες…”
”Μην ακολουθούμε την πλειοψηφία…”
Όσο θα περνάει ο καιρός, όλο και πιο δύσκολα θα γίνονται τα πράγματα. Ο Χριστός ήξερε πως θα ήταν, μας προειδοποιεί εκ των προτέρων, ώστε να γνωρίζουμε και να προετοιμαζόμαστε έτσι ώστε να μην ακολουθούμε την πλειοψηφία που πηγαίνει στην άβυσσο.
~ Άγιος Παύλος πατριάρχης Σερβίας
Click to access simeia_kairon_ger_paisiou_agioritou.pdf
https://kaiomenivatos.blogspot.com/
Τέτοια δικτατορία πού σκέφτονται να κάνουν, μόνο ο διάβολος μπορεί να την είχε σκεφτεί. Άγιος Παΐσιος o Αγιορείτης
https://iconandlight.wordpress.com/2021/07/15/%CF%84%CE%AD%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%8D-%CF%83%CE%BA%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%BA/
Η ταυτότητα δεν είναι το σφράγισμα· είναι η εισαγωγή του σφραγίσματος. Σιγά-σιγά, μετά την κάρτα και την ταυτότητα, δηλαδή το «φακέλωμα», θα προχωρήσουν πονηρά στο σφράγισμα…. αλλά τελικά δεν θα προλάβουν. Θα αφήση το πλάσμα Του ο Χριστός; Θα παρουσιασθή στο αδιέξοδο των ανθρώπων, για να τους σώση από τα χέρια του Αντιχρίστου. Άγιος Παΐσιος o Αγιορείτης
https://iconandlight.wordpress.com/2025/05/04/%ce%b7-%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%86%cf%81%ce%ac%ce%b3%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%b1%c2%b7-%ce%b5%ce%af/
Θα βγουν οι κάρτες (νέα ταυτότητα) αλλά εσύ μην τρέξεις να την πάρεις. Κάτι θα γίνει και δεν θα προλάβουν, να τις δώσουν…. παπά Φώτης της Μυτιλήνης – π. Παναγιώτης Τσιώλης – Γερόντισσα Λαμπρινή Βέτσιου
https://iconandlight.wordpress.com/2025/05/04/%ce%b8%ce%b1-%ce%b2%ce%b3%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bf%ce%b9-%ce%ba%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1-%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%ac/
Ευλογημένοι, δεν βλέπετε τον φωτεινό Σταυρό που προπορεύεται μπροστά μας;… πιαστήτε από το χέρι μου. Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης
https://iconandlight.wordpress.com/2023/07/30/%ce%b5%cf%85%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%ce%b9-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b2%ce%bb%ce%ad%cf%80%ce%b5%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%86%cf%89%cf%84%ce%b5%ce%b9%ce%bd%cf%8c-%cf%83/
Από πού να αντλήσουμε δύναμη εμπνεύσεως για να ζήσουμε χριστιανικά; Κύριε, δεν ξέρω τι να ζητιανέψω από Εσένα. Μόνον εσύ γνωρίζεις τι μου χρειάζεται.
https://iconandlight.wordpress.com/2023/11/19/%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%80%ce%bf%cf%8d-%ce%bd%ce%b1-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%bb%ce%ae%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%ce%b4%cf%8d%ce%bd%ce%b1%ce%bc%ce%b7-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bd%ce%b5%cf%8d%cf%83%ce%b5/
Ο Άγιος Παΐσιος μας προειδοποιούσε, σιγά-σιγά, μετά την ταυτότητα, θα προχωρήσουν πονηρά στο σφράγισμα, ο Χριστός όσους δεν σφραγισθούν θα τους βοηθήση. Θα γίνονται μεγάλα θαύματα, θα’ χει κανείς ένα μπουκάλι λάδι και δεν θα τελειώνει, έναν τενεκέ αλεύρι και δεν θα τελειώνει. Μέχρι που να κυκλοφορήσουν οι νέες ταυτότητες, μπορεί να ᾿ρθή και η οργή του Θεού.
https://iconandlight.wordpress.com/2021/08/24/%CE%BF-%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%90%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%
CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%B5-%CF%83%CE%B9
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’.
Ὁ Θεὸς τῶν Πατέρων ἡμῶν, ὁ ποιῶν ἀεὶ μεθ᾽ ἡμῶν, κατὰ τὴν σὴν ἐπιείκειαν, μὴ ἀποστήσῃς τὸ ἔλεός σου ἀφ᾽ ἡμῶν, ἀλλὰ ταῖς αὐτῶν ἱκεσίαις, ἐν εἰρήνῃ κυβέρνησον τὴν ζωὴν ἡμῶν.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ ὁσίου Γρηγορίου τοῦ Δεκαπολίτου
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Λυχνία ὡς δίπυρσος τῶν θεϊκῶν δωρεῶν, ἀκτῖσι τῆς χάριτος φωταγωγοῦσιν ἡμᾶς πατέρες οἱ ἔνθεοι, Πρόκλος τοῦ Βυζαντίου, ὁ σοφὸς ποιμενάρχης, Γρηγόριος ὁ θεόφρων, Δεκαπόλεως γόνος· διὸ μετὰ προθυμίας τούτοις προσέλθωμεν.
Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Πρόκλου Κωνσταντινουπόλεως.
Ἦχος δ´. Ταχὺ προκατάλαβε.
Κοσμήσας τὸν βίον σου ἐν ἱεραῖς ἀρεταῖς, Ποιμὴν ἀναδέδειξαι, τῆς Κωνσταντίνου σεπτὸς, ἱερώτατε Πρόκλε. Ὅθεν ἐν εὐσεβείᾳ, ἀκριβεῖ διαπρέψας, ἔνδον τῆς ἀνέκφραστου, ὄντως γέγονας δόξης, πρεσβεύων τῷ Κυρίῳ, ὑπὲρ τῶν ὑμνούντων σε.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Πρόκλου Κωνσταντινουπόλεως
Ἦχος α’. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Τὸν λαμπρὸν τοῦ Κυρίου Πατριάρχην τιμήσωμεν, Πρόκλον ἐν τερπναῖς μελῳδίαις, Νεστορίου συντρίψαντα, τὰς πλάνας καὶ θερμῇ αὐτοῦ εὐχῇ, ἡρπάγη παῖς εἰς ὕψους θαυμαστῶς, βεβαιώσας Τρισαγίου ὕμνου ὀρθόν, Παῦλον δ’ ἰδόντα λέγοντα, οὕτω δεῖ ἑρμηνεῦσαι τὰς Γραφάς, ἃς πρὸς λαοὺς ἐξαπέστειλα, ἵνα δῷς τὴν ὠφέλειαν ψυχαῖς, θεῖε Χρυσόστομε.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Πρόκλου Κωνσταντινουπόλεως.
Τὸν πανεύφημον Πρόκλον Βασιλίδος τῶν πόλεων, θεῖον καὶ σεπτὸν Πατριάρχην, μαθητὴν Χρυσοῤῥήμονος, ὑμνήσωμεν ᾠδαῖς πνευματικαῖς, τελοῦντες μνήμην πάμφωτον αὐτοῦ, οἱ θεόφρονες βοῶντες· σπεῦσον ἡμᾶς, καὶ ἐξελοῦ αἱρέσεων. Δόξα τῷ σὲ ἰσχύσαντι Χριστῷ, δόξα τῷ σὲ ἁγιάσαντι, δόξα τῷ χορηγοῦντι διὰ σοῦ πᾶσι τὰ πρόσφορα.
Ἀπολυτίκιον τοῦ Ὁσίου Σωζομένου Καρπασίας τῆς Κύπρου.
Ἦχος δ´. Ταχὺ προκατάλαβε.
Τοῖς πίστει προστρέχουσι, Σωζόμενε τρισόλβιε, τῇ σορῷ τῶν λειψάνων σου, καὶ προσκυνοῦσι πιστῶς, τοῦ εἴδους ἐμφέρειαν, ἄφεσιν τῶν πταισμάτων, καὶ σωμάτων τὴν ῥώσιν, δώρησαι, θεοφόρε, καὶ παντοίων κινδύνων, καὶ παθῶν ἀρρώστιας πάντας ἐκλύτρωσαι.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ Ὁσίου Σωζομένου Καρπασίας τῆς Κύπρου.
Ἦχος δ´. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡς στῦλος ὑπέρλαμπρος τῆς Ἐκκλησίας Χριστοῦ, ὡς λύχνος ὁ ἄσβεστος τῆς οἰκουμένης, σοφέ, ἐδείχθης, Σωζόμενε· ἔλαμψας ἐν τῷ κόσμῳ, διὰ τῆς μετανοίας, δαίμονας ἐκδιώκων, καὶ λεπροὺς καθαρίζων· διὸ τοῖς σὲ ποθοῦσι βρύεις ἰάματα.
Ἀπολυτίκιον θαύματος Ἁγ.Παρασκευῆς. (π.Ἀθανασίου Σιμωνοπετρίτου)
Ἦχος α´. Τῆς ἐρήμου πολίτης
Παρθενίαν ἁγίαν τῷ Κυρίῳ ἐνέγκασα, εἶτα καὶ τὸ αἷμα γενναίως, δι᾿ ἀθλήσεως δέδωκας, διὸ καταστεφθεῖσα ἐξ Αὐτοῦ, ἰάματα πηγάζεις δαψιλῶς, τοῖς τιμῶσι σὴν εἰκόνα θαυματουργόν, ἐν Θέρμῳ (ἢ ἐν Μάνδρᾳ) Χριστοκάρδιε· γρίππης ἐδίωξας φθοράν, σμήνη ἀκρίδος ἤλασας, καθικετεύουσα Θεόν, Παρασκευὴ πανθαύμαστε.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον θαύματος Ἁγ.Παρασκευῆς. (π.Ἀθανασίου Σιμωνοπετρίτου)
Ἦχος δ´. Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Θερμήν σε πρέσβυν πρὸς Φιλάνθρωπον ἔχει, Παρασκευὴ ὁσιομάρτυς τὸ Θέρμον, εἰκόνα τὴν ἁγίαν σου τιμῶν πανευλαβῶς· ὅθεν πάντας φύλαττε, τοὺς προσπίπτοντας πόθῳ, ἐκ κακῶν καὶ θλίψεων, καὶ κινδύνων τοῦ βίου, καὶ βασιλείαν χάρισαι Θεοῦ, ἐν ᾗ εὐφραίνῃ, ἁγία πανθαύμαστε.
Καὶ νῦν. Προεόρτιον.
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Χαρὰν προμνηστεύεται, σήμερον Ἄννα ἡμῖν, τῆς λύπης ἀντίθετον, καρπὸν βλαστήσασα, τὴν μόνην Ἀειπάρθενον· ἣν περ δὴ καὶ προσάγει, τὰς εὐχὰς ἐκπληροῦσα, σήμερον γηθομένη, τῷ Ναῷ τοῦ Κυρίου, ὡς ὄντως ναὸν τοῦ Θεοῦ Λόγου, καὶ Μητέρα ἁγνήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου