ΡΟΛΟ'Ι'

Δευτέρα, 18 Απριλίου 2016

Καμπάνες ασύδοτες,κάμερες στην Αγία Τράπεζα, μεγάφωνα στο διαπασών, κεριά με παραφίνες και λίπη…



agiaTRAPEZA


Μπαίνουν με τίς κάμερες ακόμη καί μέσα στα Αγια τών Αγίων, σκανάρουν λεπτομερώς μέσα, πάνω καί κάτω από τήν Αγία Τράπεζα, κάνουνε ζούμ στόν Άγιο Άρτο καί ουδείς μά ουδείς διαμαρτύρεται...Αντιθέτως θεωρούν τίς φωτογραφίες καλές, επικοινωνιακές ( με είδατε…με είδατε; Ήμουν κι΄ ΕΓΩ εκεί ! )
Και ανεβάζουν τίς επίμαχες φωτό, ακόμη καί σοβαρά ιστολόγια! Φοβούνται να στείλουν απαγορευτικό γιατί οι ιερείς είναι φίλοι καί προσκείμενοι και μάλιστα κάποιοι εξ΄ αυτών, όπως ακούγεται, πληρώνουν και αδρά σε συγκεκριμένα ιστολόγια για το ανέβασμα των φωτογραφιών αυτών, οπότε…

Όμως, βρέ παιδιά, βρέ αδελφοί, μήπως ( λέμε μήπως… ) έχουμε φθάσει στό έσχατο σημείο καί τά έχουμε ισοπεδώσει όλα;
Μέ το παραμικρό εμφανίζονται ιερείς κρατώντας προτεταμένα καθ΄ ύψος τά Άγια Δισκοπότηρα με τον ίδιο τον Χριστό μέσα τους σε Παγκόσμια θέα προς γνώση και συμμόρφωση ( προφανώς ) ακόμη και απίστων. Τέτοιες σκηνές μάλιστα από τα Άγια των Αγίων να μπαίνουνε μέσω Τηλεόρασης μέσα σε χώρους, σε στιγμές, και σε πρόσωπα εντελώς ακατάλληλους να τα δούνε…Τι είδους «διαφήμιση» είναι αυτή; Πού την βρήκατε γραμμένη και σε ποια Πατερικά βιβλία και μας την παρουσιάζετε τώρα ;

"Τάς θύρας..τάς θύρας..." προτρέπει ο λειτουργός τού Υψίστου Θεού ! "Κλείστε τίς πόρτες...κλείστε τίς πόρτες..." ώστε κανένας άπιστος να μη εισέλθει μέσα στην Θεία Λειτουργία. Καί από την άλλη πλευρά κάποιοι ανοίγουνε τα πάντα σε κάθε άσχετο πρόσωπο καί σε κάθε βέβηλο πράξη...
Επιτέλους, τά έχουμε ευτελίσει για να μη πούμε εξευτελίσει, όλα ;
Ήμαρτον Κύριε καί έλεος για τήν κατάντια μας καί την κοσμικότητά μας καί
ώς πού αλλού θα φθάσουμε είναι άγνωστον !

Κάποιοι κληρικοί, ακόμη και Μητροπολίτες, ζούνε φαίνεται γι΄ αυτές τις σκηνές προβολής από κάμερες καί τηλεοράσεις περιμένοντας από τον κόσμο του θεάματος να βαθμολογηθεί θετικά το όποιο έργο τους…





Αρχιμ. Δοσίθεος
 ...Για την μόλυνσι του περιβάλλοντος δεν είναι αμέτοχον και το ιερατείον μας. Ηχορυπαίνουν πόλεις και ύπαιθρο.

Τα καμπαναριά των ναών μετεβλήθησαν σε μιναρέδες. Η "έσωθεν" λατρεία έγινε λατρεία των τριόδων και των καφενέδων. Παίζουν τάβλι, βρίζουν, ασχημονούν, θύουν τη Αφροδίτη και από τα μεγάφωνα ακούεται "τα Σά εκ των Σών σοι προσφέρομεν...".
Και να πης ότι η Εκκλησία είναι γεμάτη και ασφυκτιούν οι πιστοί και δεν χωράει άλλους και πρέπει να ακούσουν κάτι και οι απ' έξω, έ πάει στο καλό, άντε υποχωρούμε. Ένα μικρό μεγάφωνο έξω από την κυρία είσοδο. Να ακούεται στην αυλή και τούτο σπανίως, Χριστού, Λαμπρή και πανήγυρι.
Αλλά να βουίζουν τα μεγάφωνα μέσα στον άδειο σχεδόν ναό, να στριγγλίζουν και απ' έξω, είναι μια ηχορύπανσις για την οποία τον λόγο έχει ο εισαγγελεύς...

Στο κάτω-κάτω ο γείτονας θέλει να κοιμηθή. Εμείς με τί δικαίωμα τον ξυπνούμε; Και με πόσα μαξιλάρια πρέπει να βουλώση τα αυτιά του για να μή μας ακούει;  Χώρια που το πλείστον των ψαλτών νομίζει ότι το μικρόφωνον καλύπτει τις παραφωνίες και γλυκαίνει τις φαλτσοκορώνες. Οπότε έχουμε τέλεια διαστροφή της Ορθοδόξου πνευματικής λατρείας.
Οι ειδωλολάτραι λάτρευαν τους ψευδοθεούς των "έξω" από τους ναούς. Εμείς λατρεύουμε τον αληθινό Θεό μας "ένδον", μέσα. Όσοι συναθροιζόμαστε στην εκκλησιαστική μας σύναξι. Οι άλλοι είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν. Εμείς όμως δεν έχουμε το δικαίωμα να τους ενοχλούμε.
 Είναι και το άλλο. Οι καμπάνες. Ψήλωσαν τα σπίτια και πολλών τα διαμερίσματα είναι δίπλα ακριβώς στα καμπαναριά. ( παλαιότερα τα σπίτια ήσαν και πιό μακριά από τις Εκκλησίες και η καμπάνα τούς ειδοποιούσε τόσο για Εκκλησιασμό όσο και γιά άλλα συμβάντα...)
 Τα παλαιότερα χρόνια υπήρχε τάξις. Η μικρή καμπάνα για τον εσπερινό και τον όρθρο. Διπλοκάμπανο στη Θεία Λειτουργία. Τριπλοκάμπανο σε Δεσποτικές εορτές και πανηγύρεις.
 Τώρα οι καμπάνες είναι ηλεκτρικές. Πατά το κουμπί ο νεωκόρος χτυπούν ανηλέητα όλες μαζί αδιαφόρως ημέρας, ξεχνά να τις σταματήση γιατί κόβει αντίδωρο ή κουβεντιάζει με τον παπά και άντε να έχεις νεύρα να τις ακούς. Και πολλοί εκ του ιερατείου είναι κομπλεξικοί. Επειδή αντιλαμβάνονται ότι ουδείς τους υπολήπτεται, αντεκδικούνται'  με όποιο μέσο διαθέτουν. Με τα μεγάφωνα, με τις καμπάνες. Να σας δείξω εγώ. Αν μπορείτε κοιμηθήτε τώρα.
Έχουμε όμως και μιαν άλλη ρύπανσι. Ξεκινώ από μακρυά.
Η Αγία μας Εκκλησία γέμει συμβολισμών. Και το κερί επομένως που ανάβω έχει τον συμβολισμό του. Καίομαι εκ θείου έρωτος και λειώνω ενώπιον του θρόνου του Θεού. Και άθελά μου φωτίζω τους γύρω "όπως ίδωσι τα καλά έργα και δοξάσωσι τον Πατέρα τον εν τοις ουρανοίς" καίτοι πιστεύω ακραδάντως ότι και του κηρού ευτελέστερος ειμί. Έχει όμως και άλλον μυστικό συμβολισμό.
Όπως η μέλισσα τρυγάει τα άνθη και εκ της γύρεως κατασκευάζει το κερί,έτσι και ο ορθόδοξος χριστιανός τρυγάει τα άνθη των ποικίλων αρετών και τις προσφέρει εις τον Θεόν. Και αυτό είναι το κερί που ανάβει.
 Όταν όμως το κερί είναι από παραφίνη και ξύγγι αυτός ο συμβολισμός χάνεται εντελώς και μένει μόνον η καπνιά που μολύνει και δείχνει πόσο καπνισμένο εσωτερικό κόσμο έχουμε.
Εκπέμπουμε ούτω πως καυσαέρια που ούτε παληό  φορτηγό δεν εκπέμπει αγκομαχώντας σε ανηφόρα πάνω από 10%.
 Αν πης δε και για τις λαμπάδες "ίσαμε το μπόι" μας, τότε και οι τζιμινιέρες του " Αβέρωφ" ωχριούν...
 Αυτά για να μη κατηγορούμε μόνον τους άλλους..
Αρχιμ. Δοσίθεος
  (Από το βιβλίο: " Ορθοδοξία και Φυσικόν Περιβάλλον", 
σελ.91-93. Έκδοσις Ιεράς Μονής Παναγίας Τατάρνης Ευρυτανίας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.