Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

Η Ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ μας οδηγεί μετά από δίσεκτους αιώνες στην ΠΟΛΗ της/

H ΠΟΛΗ θα παρθεί και η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ θα λειτουργηθεί 
Η Ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ βλέπει ίσα από τον Άθωνα  την ΠΟΛΗ της Ρωμιοσύνης και μετράει μέρες …
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ  
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας.
« Το Βυζάντιο έκανε το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ και σήμερα το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ μπορεί να ξαναφέρει το Βυζάντιο της Ρωμιοσύνης.» ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ 

Ας μην αποκάμουμε τούτες τις στιγμές που τελειώνει ο πνευματικός κανόνας του Ελληνικού Ορθόδοξου Έθνους. 
Η διάγνωση έγινε, η αμαρτία έφερε την διάβρωση και την προδοσία των πάντων. 
Απομένει το θεραπευτικό σχέδιο της ΠΡΟΝΟΙΑΣ του ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ. 
Και εμείς τι κάνουμε ; 
Όταν το σκοτάδι είναι βαθύ όλα μπορούν να γίνουν. Για να έρθει το ΦΩΣ πρέπει όλοι μας να βοηθήσουμε. 
Η ματιά μας να ευθυγραμμιστεί με την Ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ. 
Μέσα σε αυτή την ΜΑΤΙΑ ατενίζουμε την θωριά του ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ του ΚΥΡΙΟΥ ημών Ιησού Χριστού. 
Οι πρόγονοι μας προσέγγιζαν τα Άρρητα Μυστήρια ακόμη και μέσα από την τέχνη. 
Και η εν ΘΕΩ αυτή τέχνη τους μετέφερε σε υψηλά θεολογικά επίπεδα αβίαστα και δίχως κόπο. 
Οι εικόνες και τα ψηφιδωτά  ήταν τα  θεολογικά γράμματα των αναλφάβητων και η τέρψη του πιστού λαού. 
Και το ερώτημα είναι 
Πως η Ρωμιοσύνη του Βυζαντίου κατόρθωσε σε διαφορετικές ιστορικές  περιόδους να αποτυπώνει την ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΑΤΙΑ πάντα ίδια και απαράλλακτη; 
Ότι και να περάσαμε και περνούμε σήμερα  είτε εικονομαχία λέγεται είτε φραγκοκρατία κατονομάζεται ή τουρκοκρατία λογίζεται  η ΜΑΤΙΑ αυτή  είναι  ίδια. 
ΔΥΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΛΕΜΜΑ 
ΔΥΟ ΕΠΟΧΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΛΕΜΜΑ 
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΛΕΜΜΑ ΜΑΣ ΑΤΕΝΙΖΕΙ 
ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ Ο ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ 
Οι πρόγονοι μας είχαν γνώση του ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ  
Και φυσικά διέθεταν και θεολογική ενατένιση ΤΟΥ ώστε να το αποτυπώνουν δεόντως και σεβαστικά 
Κάπου εκεί κοντά στα δίσεκτα χρόνια της ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ η Ματιά της Παναγιάς στην Εικόνα της ΑΓΙΟΣΟΡΙΤΙΣΣΑΣ 
« Σύμφωνα με παράδοση του 11ου αιώνα η Παναγία Αγιοσορίτισσα ήταν μια αχειροποίητος εικόνα. Όταν ο Ευαγγελιστής Λουκάς, κατά παραγγελία των Αποστόλων, ετοίμαζε τα χρώματα για…
να αρχίσει να ζωγραφίζει την Θεοτόκο, η εικόνα σχηματίστηκε θαυματουργικά από μόνη της στο τελάρο. Έτσι θεωρούνταν αχειροποίητος ή αποδιδόταν στον ευαγγελιστή Λουκά.

Ονομάστηκε Αγιοσορίτισσα επειδή το πρωτότυπο φυλασσόταν στον ναό της Θεοτόκου των Χαλκοπρατείων στην Κωνσταντινούπολη, όπου υπήρχε το θεομητορικό κειμήλιο της Αγίας Ζώνης (Αγία Σορός). Τα ίχνη του πρωτοτύπου όμως χάθηκαν κατά την περίοδο της εικονομαχίας.
Το μοναδικό βυζαντινό αντίγραφο διαστάσεων 42,5 Χ 71,5 εκατοστά και μάλιστα του 7ου αιώνα της πρωτότυπης Παναγίας της Αγιοσορίτισσας, από τις ελάχιστες βυζαντινές εικόνες που διασώθηκαν από την περίοδο της Εικονομαχίας, φυλάσσεται στη Ρώμη, στην εκκλησία των Δομινικανών καλογριών Chiesa di Santa Maria del Rosario a Monte Mario στην Ρώμη, όπου, κατά την ιστορική παράδοση, την έφεραν στην Ιταλία, ορθόδοξοι εικονόφιλοι μοναχοί και μοναχές που εγκατέλειψαν την Κωνσταντινούπολη για την Ιταλία, μετά το διάταγμα του Λέοντος Γ΄, το 728, με το οποίο απαγόρευε την ανάρτηση εικόνων.
Στον εικονογραφικό τύπο της Παναγίας Αγιοσορίτισσας, η Παναγία είναι χωρίς βρέφος, όρθια ή τις περισσότερες φορές ως την μέση. Αν και κοιτάει τον παρατηρητή, είναι ελαφρά γυρισμένη πλάγια και κρατάει τα χέρια σηκωμένα στο ύψος του στήθους σε στάση προσευχής, οπότε ανήκει στον τύπο της Δεομένης. Στη Ρώμη αυτός ο τύπος λέγεται Παναγία Συνήγορος (Madonna Avvocata).»  https://leipsanothiki.blogspot.gr/ 
Κάπου εκεί κοντά μετά τους χρόνους της  ΦΡΑΓΚΟΚΡΑΤΙΑΣ στην  ψηφιδωτή σύνθεση της Δέησης στο νότιο υπερώο της Αγίας Σοφίας στο ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΌΣΩΠΟ του ΧΡΙΣΤΟΥ ατενίζουμε την Ματιά της Παναγιάς.  
Δεν άλλαξε απολύτως τίποτε η ΠΙΣΤΗ  συνεχίζει να μεγαλουργεί  έξοχα τεχνοτροπήματα . 

« Η ψηφιδωτή σύνθεση της Δέησης στο νότιο υπερώο της Αγίας Σοφίας είναι το πρώτο έργο που τοποθετείται χρονικά μετά την επανάκτηση της Κωνσταντινούπολης από τους Βυζαντινούς στα 1261. Υπάρχει η άποψη ότι ίσως ήταν αφιέρωμα του Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγου ως έκφραση ευγνωμοσύνης για τη νίκη του και την ανάκτηση της πόλης. Η βαθιά αίσθηση της ανθρώπινης μορφής και μία συνειδητή ίσως αναβίωση κλασικών προτύπων, στοιχεία που χαρακτηρίζουν το έργο, συνδέονται πιθανώς με το γενικότερο κλίμα μετά την ανάκτηση της Πόλης»  http://www.diakonima.gr/ 
Στο σκοτάδι των ημερών μας η ελπίδα λογίζεται σαν  ακτιβισμός και ουτοπία. 
Όποιος μιλάει για ελπίδα είναι αποσυνάγωγος για την νέα εποχή. 
Η ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ και η ελπίδα καμία σχέση δεν μπορούν να έχουν με το σκότος της αντίχριστης τάξης πραγμάτων.  
Στο πιο πυκνό σκοτάδι η Ματιά της  ΠΑΝΑΓΙΑΣ δείχνει το πέρας των παθών μας. 
Η νέα τάξη μας λέει «Follow the money ενώ η βιωματική Ορθοδοξία μας καθοδηγεί να ακολουθήσουμε την ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΑΤΙΑ. 
ΗΡΘΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ 
Η Παναγιά θέλει από τους Έλληνες ΕΥΩΔΕΣ ΘΥΜΙΑΜΑ μέσα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ 
ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ ο ΚΥΡΙΟΣ 
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου