Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα θέματα για τα οποία πάντοτε ο άνθρωπος έδωσε πολύ μεγάλη σημασία,είναι το ζήτημα των "εσχάτων"όπως λέγονται.
Μεταξύ αυτών την πρώτη θέση κατέχει το θέμα περί της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας.
Όταν λέμε έσχατα ενοούμε την τελευταία χρονική περίοδο πριν από το τέλος του κόσμου αυτού.Είναι γνωστό ότι ο κόσμος έχει αρχή και επομένως θα έχει και τέλος.Όμως αυτό το τέλος συνοδεύεται από μία σειρά γεγγονότων που έχουν πολύ μεγάλη σχέση με το μέλλον ενός εκάστου από εμάς.
Γι αυτό και ο λόγος έχει πολύ ενδιαφέρον διότι αναφέρεται σε όλα τα γεγγονότα που πρόκειται να συμβούν στο τέλος αλλά και μετά το τέλος του παρόντος κόσμου,ο οποίος πρόκειται να καταστραφεί,για να παραδώσει τη θέση του εις γη "καινήν".
Αναμένουμε λοιπόν το τέλος του κόσμου και βεβαίως μαζί με το τέλος του κόσμου έρχεται η ημέρα της παγκοσμίου κρίσεως.Η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου εντάσσεται μέσα στα "έσχατα".
Περί των εσχάτων αυτών ομιλεί η Καινή Διαθήκη.
Επομένως έχουμε έναν ασφαλή οδηγό,προκειμένου να καθοδηγούμε και να παρουσιάσουμε για το πως θα γίνουν τα έσχατα,για τα ποιά θα είναι τα προειδοποιητικά σημεία από τα οποία πρόκειται να αντιληφθούν οι άνθρωποι ότι εγγίζει το τέλος,πως θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία και τι μέλλει να ακολουθήσει μετά από αυτήν.
Γνωρίζουμε ότι περί των ζητημάτων αυτών συνήθως λέγονται και γράφονται πολλά και διάφορα,τα οποία τις περισσότερες φορές αντί να διαφωτίζουν το σκηνικό,αντιθέτως προκαλούν σύγχυση,φόβο και ταραχή στους ανθρώπους.Κι αυτό συμβαίνει διότι ,όπως ήδη σημειώσαμε ,είναι δεδομένο το ενδιαφέρον των ανθρώπων για τα έσχατα.
Όμως αυτό το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε δύο βασικά ερωτήματα.Στο πότε πρόκειται να συμβούν όλα αυτά και στο πως πρόκειται να συμβούν.
Η εκκλησία του Χριστού είναι η μόνη αρμόδια και κατάλληλος για να δώσει απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα επί τη βάση αυθεντικής ερμηνείας της Αγίας Γραφής.Η Αγία μας εκκλησία δεν αλλάζει από καιρού εις καιρόν αντιλήψεις επί του θέματος αυτού,όπως πράττουν συνήθως οι αιρετικοί και μάλιστα γνωστοί στις μέρες μας χιλιαστές.Η εκκλησία έχει τον λόγο της Αγίας Γραφής και μάλιστα της Καινής Διαθήκης καθώς επίσης και τον λόγο των Α:γίων Πατέρων,οι οποίοι είναι οι απλανείς οδηγοί μας,στην ερμηνεία της Αγίας Γραφής.
Δεν είναι μόνο δε τα Ιερά Ευαγγέλια και οι Επιστολές των Αποστόλων από την Καινή Διαθήκη που μαρτυρούν περί των εσχάτων,είναι επίσης και το αποκαλυπτικό βιβλίο της Αποκαλύψεως,το οποίο περιέχει λόγους,σχέσιν έχοντας με το θέμα των εσχάτων.Και με την ένδοξο Δευτέρα παρουσία του Κυρίου μας.
Το βιβλίο της Αποκαλύψεως είναι προφητικό και αποκαλυπτικό βιβλίο και η ερμηνεία του είναι εκ των δυσκολοτέρων επιδόσεων,στις οποίες θα μπορούσε ο άνθρωπος να αφιερωθεί.Γι' αυτό και επειδή υπάρχει μεγάλος κίνδυνος και φόβος παρερμηνείας εκείνων τα οποία το βιβλίο της Αποκαλύψεως γράφει,ή περιγράφει,χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή ώστε εκείνα τα οποία θα πει κανείς να είναι αυθεντικά ερμηνευμένα από τους Αγίους Πατέρες που δεν ήσαν άνθρωποι απλοί,αλλά φωτισμένοι από το Θεό,ενάρετοι και Άγιοι όπου μας έδωσαν την δυνατότητα να προσεγγίζουμε στα ιερά κείμενα της Αγίας Γραφής αφόβως,έχοντας αυτούς οδηγούς και ερμηνευτές.
Η πίστης μας είναι ότι ο Κύριος της δόξης,ο αρχηγός της τελειωτής της πίστεώς μας,ο Ιησούς Χριστός πρόκειται να έλθει με το τέλος και την καταστροφή αυτού του κόσμου,εν δόξη και τιμή,για να κρίνει τους ανθρώπους,ζώντας και νεκρούς.Το ομολογούμε στο Σύμβολο της πίστεως.
Λέγουμε ότι πιστεύουμε στον Ιησού Χριστό"τον πάλι ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς".
Επομένως είναι δόγμα της πίστεώς μας ότι έρχεται η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας.
Πρέπει δε να συμπληρώσουμε ότι ο αρνούμενος την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού,αρνείται και την πρώτη παρουσία Του ως ανθρώπου επί της γης.Αρνείται δηλαδή το μυστήριο της Θείας ενανθρωπήσεως,ή όπως λέγεται,το μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας.Επομένως η Αγία Γραφή μας πληροφορεί ότι το γεγγονός της Δευτέρας Παρουσίας είναι γεγγονός μέλλον και βέβαιο.Είναι όμως αβεβαία και άγνωστη η ώρα,το χρονικό δηλαδή σημείο κατά το οποίο πρόκειται η Δευτέρα Παρουσία να συμβεί.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ.
Μεταξύ αυτών την πρώτη θέση κατέχει το θέμα περί της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας.
Όταν λέμε έσχατα ενοούμε την τελευταία χρονική περίοδο πριν από το τέλος του κόσμου αυτού.Είναι γνωστό ότι ο κόσμος έχει αρχή και επομένως θα έχει και τέλος.Όμως αυτό το τέλος συνοδεύεται από μία σειρά γεγγονότων που έχουν πολύ μεγάλη σχέση με το μέλλον ενός εκάστου από εμάς.
Γι αυτό και ο λόγος έχει πολύ ενδιαφέρον διότι αναφέρεται σε όλα τα γεγγονότα που πρόκειται να συμβούν στο τέλος αλλά και μετά το τέλος του παρόντος κόσμου,ο οποίος πρόκειται να καταστραφεί,για να παραδώσει τη θέση του εις γη "καινήν".
Αναμένουμε λοιπόν το τέλος του κόσμου και βεβαίως μαζί με το τέλος του κόσμου έρχεται η ημέρα της παγκοσμίου κρίσεως.Η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου εντάσσεται μέσα στα "έσχατα".
Περί των εσχάτων αυτών ομιλεί η Καινή Διαθήκη.
Επομένως έχουμε έναν ασφαλή οδηγό,προκειμένου να καθοδηγούμε και να παρουσιάσουμε για το πως θα γίνουν τα έσχατα,για τα ποιά θα είναι τα προειδοποιητικά σημεία από τα οποία πρόκειται να αντιληφθούν οι άνθρωποι ότι εγγίζει το τέλος,πως θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία και τι μέλλει να ακολουθήσει μετά από αυτήν.
Γνωρίζουμε ότι περί των ζητημάτων αυτών συνήθως λέγονται και γράφονται πολλά και διάφορα,τα οποία τις περισσότερες φορές αντί να διαφωτίζουν το σκηνικό,αντιθέτως προκαλούν σύγχυση,φόβο και ταραχή στους ανθρώπους.Κι αυτό συμβαίνει διότι ,όπως ήδη σημειώσαμε ,είναι δεδομένο το ενδιαφέρον των ανθρώπων για τα έσχατα.
Όμως αυτό το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε δύο βασικά ερωτήματα.Στο πότε πρόκειται να συμβούν όλα αυτά και στο πως πρόκειται να συμβούν.
Η εκκλησία του Χριστού είναι η μόνη αρμόδια και κατάλληλος για να δώσει απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα επί τη βάση αυθεντικής ερμηνείας της Αγίας Γραφής.Η Αγία μας εκκλησία δεν αλλάζει από καιρού εις καιρόν αντιλήψεις επί του θέματος αυτού,όπως πράττουν συνήθως οι αιρετικοί και μάλιστα γνωστοί στις μέρες μας χιλιαστές.Η εκκλησία έχει τον λόγο της Αγίας Γραφής και μάλιστα της Καινής Διαθήκης καθώς επίσης και τον λόγο των Α:γίων Πατέρων,οι οποίοι είναι οι απλανείς οδηγοί μας,στην ερμηνεία της Αγίας Γραφής.
Δεν είναι μόνο δε τα Ιερά Ευαγγέλια και οι Επιστολές των Αποστόλων από την Καινή Διαθήκη που μαρτυρούν περί των εσχάτων,είναι επίσης και το αποκαλυπτικό βιβλίο της Αποκαλύψεως,το οποίο περιέχει λόγους,σχέσιν έχοντας με το θέμα των εσχάτων.Και με την ένδοξο Δευτέρα παρουσία του Κυρίου μας.
Το βιβλίο της Αποκαλύψεως είναι προφητικό και αποκαλυπτικό βιβλίο και η ερμηνεία του είναι εκ των δυσκολοτέρων επιδόσεων,στις οποίες θα μπορούσε ο άνθρωπος να αφιερωθεί.Γι' αυτό και επειδή υπάρχει μεγάλος κίνδυνος και φόβος παρερμηνείας εκείνων τα οποία το βιβλίο της Αποκαλύψεως γράφει,ή περιγράφει,χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή ώστε εκείνα τα οποία θα πει κανείς να είναι αυθεντικά ερμηνευμένα από τους Αγίους Πατέρες που δεν ήσαν άνθρωποι απλοί,αλλά φωτισμένοι από το Θεό,ενάρετοι και Άγιοι όπου μας έδωσαν την δυνατότητα να προσεγγίζουμε στα ιερά κείμενα της Αγίας Γραφής αφόβως,έχοντας αυτούς οδηγούς και ερμηνευτές.
Η πίστης μας είναι ότι ο Κύριος της δόξης,ο αρχηγός της τελειωτής της πίστεώς μας,ο Ιησούς Χριστός πρόκειται να έλθει με το τέλος και την καταστροφή αυτού του κόσμου,εν δόξη και τιμή,για να κρίνει τους ανθρώπους,ζώντας και νεκρούς.Το ομολογούμε στο Σύμβολο της πίστεως.
Λέγουμε ότι πιστεύουμε στον Ιησού Χριστό"τον πάλι ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς".
Επομένως είναι δόγμα της πίστεώς μας ότι έρχεται η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας.
Πρέπει δε να συμπληρώσουμε ότι ο αρνούμενος την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού,αρνείται και την πρώτη παρουσία Του ως ανθρώπου επί της γης.Αρνείται δηλαδή το μυστήριο της Θείας ενανθρωπήσεως,ή όπως λέγεται,το μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας.Επομένως η Αγία Γραφή μας πληροφορεί ότι το γεγγονός της Δευτέρας Παρουσίας είναι γεγγονός μέλλον και βέβαιο.Είναι όμως αβεβαία και άγνωστη η ώρα,το χρονικό δηλαδή σημείο κατά το οποίο πρόκειται η Δευτέρα Παρουσία να συμβεί.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου