«Σημεία και τέρατα» περιγράφονται στην απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου για τους τρεις μοναχούς της Μονής Οσίου Αββακούμ, σε σημείο που όποιος τη διαβάσει, αντιλαμβάνεται πως η Ιερά Σύνοδος, ακόμη και να ήθελε, δεν είχε άλλη επιλογή από την επικύρωση της καθαίρεσης που επέβαλε το Δικαστήριο της Εκκλησίας.
Η απόφαση είναι καταπέλτης για τα τρία μέλη της αδελφότητας εναντίον των οποίων εξετάστηκαν απίστευτες και ασήκωτες κατηγορίες. Ο «Φ» έχει στην κατοχή του την απόφαση αλλά για ευνόητους λόγους καταγράφει μόνο αποσπάσματα, αποφεύγοντας τις λεπτομέρειες κυρίως στην πτυχή των σεξουαλικών αδικημάτων. Καταγράφουμε, ωστόσο, τις κατηγορίες τις οποίες αντιμετώπισαν αφού σημειώσουμε ότι οι ίδιοι οι μοναχοί τις απέρριψαν.
Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν αναφορές για ασέλγεια, αρσενοκοιτία και ακαθαρσία, συνοίκιση, ανάρτηση, χρήση και διακίνηση ασέμνων φωτογραφιών, πράξεις αγυρτείας, απάτης, παραπλάνηση πιστών με ψευδή θαύματα, φατρίαν, συνωμοσίαν, παράβαση υποσχέσεως δι’ ακτημοσύνην κ.α.
Ανήκουστη είναι η ετυμηγορία του Εξαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου για τον ηγούμενο Νεκτάριο για τον οποίο αναφέρεται στην απόφαση, ότι εμιμείτο την φωνήν του Οσίου Πορφυρίου υποβάλλοντας σε πιστούς ότι ο Άγιος μετενσαρκωνόταν στο σώμα του ιδίου του Νεκταρίου. Κρίθηκε επίσης ότι προσποιείτο ότι λιποθυμούσε μετά από εξορκισμούς.
Κατά την κρίση του Δικαστηρίου, ο τέως ηγούμενος είπε ψέματα κατ’ επανάληψη τη στιγμή που ορκίστηκε στο ιερό ευαγγέλιο, κάτι το οποίο τιμωρείται από τους Ιερούς Κανόνες.
Πιο αναλυτικά, το κατηγορητήριο εναντίον του τέως ηγουμένου της Μονής Οσίου Αββακούμ Νεκταρίου, περιελάμβανε:
α) Ασέλγειαν, αρσενοκοιτίαν και ακαθαρσίαν.
β) Συνοίκισιν μετά συνεισάκτου.
γ) Του άδικηματος του συνεγνωκότος.
δ) Ανάρτησιν, χρήσιν και διακίνησιν ασέμνων φωτογραφιών.
ε) Πράξεις αγυρτείας, απάτης, παραπλάνησιν πιστών διά προβολής ψευδών θαυμάτων προς αισχροκέρδειαν.
στ) Παράβασιν καθήκοντος δια της παραμελήσεως των υποχρεώσεων αυτού ως Ηγουμένου.
ζ) Προσφυγήν εις πολιτικόν δικαστήριον.
η) Φατρίαν καί συνωμοσίαν.
θ) Παράβασιν υποσχέσεως δια ακτημοσύνην.
ι) Ψευδορκίαν.
Για τον Αρχιμανδρίτη Νεκτάριο πέραν των σεξουαλικών αδικημάτων, αναφέρεται ότι «διετήρει, εχρησιμοποίει και διεκίνει άσεμνους φωτογραφίας εις διαφόρους διαδικτυακάς εφαρμογάς. Προέβαλλεν ψευδείς θαυματουργίας (θεραπείας, προσκόλλησιν επί των ενδυμάτων πιστών και μυροβλυσίαν του φερομένου ως Σταυρού του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου) και εμιμείτο την φωνήν του Οσίου Πορφυρίου υποβάλλων ψευδώς ότι μετενσαρκούτο ο Όσιος εν τω σώματι αυτού), ψευδώς λιποθυμών μετά την ανάγνωσιν εξορκισμών.
Παρημέλει τα καθήκοντα του ηγουμένου έναντι των μοναχών της Μονής.
Προσέφυγεν εις το Ανώτατον Δικαστήριον της Κυπριακής Δημοκρατίας ζητών την έκδοσιν διατάγματος κατά του Εξαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου και της Ιεράς Συνόδου δι’ απαγόρευσιν της εκδικάσεως των κατ’ αυτού καταγγελιών. Εφατρίασεν και εσυνωμότησεν μετά της λοιπής αδελφότητος με σκοπόν την απόκρυψιν των αδικημάτων αυτών, ήτοι (…), την παράνομον διατήρησιν και απόκρυψιν χρηματικών ποσών, παραβιάζων την υπόσχεσιν της ακτημοσύνης. Εν τέλει, εψεύσατο επανειλημμένως ενώπιον των δικαιοδοτικών οργάνων της Εκκλησίας, και ορκίσθη έχων ανά χείρας το ιερόν Ευαγγέλιον, αδικήμασι σαφώς προβλεπομένοις και ρητώς τιμωρουμένοις υπό των Θείων και Ιερών Κανόνων (καταγράφονται ένας προς ένα).
Κατηγορητήριο αρχιμανδρίτου Πορφύριου
Για τον αρχιμανδρίτη Πορφύριον διατυπώθηκαν οι ακόλουθες κατηγορίες:
α) Ασέλγειαν, αρσενοκοιτίαν και ακαθαρσίαν.
β) Τύψιν (άσκησιν σωματικής βίας).
γ) Δημιουργίαν, χρήσιν καί διακίνησιν ασέμνων φωτογραφιών.
δ] Προσφυγήν εις πολιτικόν δικαστήριον.
ε) Φατρίαν και συνωμοσίαν.
στ) Ψευδορκίαν.
Στην απόφαση αναφέρεται ότι ο Αρχιμανδρίτης Πορφύριος Ττόουλος, διετήρει, εχρησιμοποίει καί διεκίνει άσεμνους φωτογραφίας εις διαφόρους διαδικτυακάς εφαρμογάς. Προσέφυγεν εις το Ανώτατον Δικαστήριον τής Κυπριακής Δημοκρατίας ζητών την έκδοσιν διατάγματος κατά του Εξαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου και της Ιεράς Συνόδου δια απαγόρευσιν της εκδικάσεως των κατ’ αυτού καταγγελιών. Εφατρίασεν και εσυνωμότησεν μετά της λοιπής αδελφότητος με σκοπόν την απόκρυψιν των αδικημάτων ήτοι την (…) και την παράνομον διατήρησιν και απόκρυψιν χρηματικών ποσών. Εν τέλει, εψεύσατο επανειλημμένως ενώπιον των δικαιοδοτικών οργάνων της Εκκλησίας, αδικήμασι σαφώς προβλεπομένοις και ρητώς τιμωρούμενοις υπό των Θείων και Ιερών Κανόνων.
Κατηγορητήριο ιερομόναχου Αββακούμ Χριστοφή
Οι κατηγορίες εναντίον του ιερομόναχου Αββακούμ Χριστοφή, και ηγουμενοσυμβούλου της Ιεράς Μονής Όσιου Άββακούμ, αφορούσαν:
α) Πράξεις αγυρτείας, απάτης, παραπλάνησιν τών πιστών διά προβολής ψευδών θαυμάτων προς αισχροκέρδειαν.
β) Προσφυγήν εις πολιτικόν δικαστήριον.
γ) Φατρίαν, συνωμοσίαν.
δ) Ψευδορκίαν.
Σύμφωνα με την απόφαση, ο Ιερομόναχος Αββακούμ Χριστοφή, ετοποθέτει υγράν αρωματικήν ουσίαν επί του φερομένου ως Σταυρού του Οσίου Πορφυρίου και εις διάφορα σημεία της Ιεράς Μονής, προβάλλων ούτω ψευδείς θαυματουργίας, σκοπών εις την εκμετάλλευσιν των πιστών. Επιπλέον, προσέφυγεν εις το Ανώτατον Δικαστήριον της Κυπριακής Δημοκρατίας, ζητών την έκδοσιν διατάγματος κατά του Εξαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου και της Ιεράς Συνόδου δι’ απαγόρευσιν της εκδικάσεως των κατ’ αυτού καταγγελιών.
Εξάλλου, εφατρίασεν και εσυνωμότησεν μετά της λοιπής αδελφότητος με σκοπόν την απόκρυψιν των αδικημάτων, ήτοι την (…)
Εν τέλει, εψεύσατο επανειλημμένως ενώπιον των δικαιοδοτικών οργάνων της Εκκλησίας, αδικήμασι σαφώς προβλεπομένοις και ρητώς τιμωρουμένοις υπό των Θείων και Ιερών Κανόνων.
Εν κατακλείδι, στην απόφαση του εξαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου, το οποίο αποτελούσαν ο Μητροπολίτης Κιτίου Νεκτάριος, οι Μητροπολίτες Λεμεσού Αθανάσιος, Κωνσταντίας Βασίλειος και οι Επίσκοποι Καρπασίας Χριστοφόρους, Αρσινόης κ. Παγκράτιος και Αμαθούντος Νικόλαος, καταγράφονται τα εξής:
«Το Εξαμελές Δικαστήριον προβάν εις εξέτασιν των προχθέντων μαρτύρων κατηγορίας και υπερασπίσεως, έλαβεν επιπλέον υπόψιν την κατατεθείσαν έκθεσιν Πραγματογνωμοσύνης των υπό του Εξαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου κληθέντων ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων, δι’ επανεξέτασιν του οπτικοακουστικού μαρτυρικού υλικού, το οποίον απεδείχθη γνήσιον, καταδεικνύον ως πραγματικώς αποδεδειγμένας τας εις τούς κατηγορουμένους αποδιδομένας κωλυτικάς της ιεροσύνης πράξεις.
Διήκουσεν μετά προσοχής, την αγόρευσιν του Εκκλησιαστικού Εισαγγελέως και την απολογίαν των κατηγορουμένων και έκρινε αυτήν ως αόριστον και αβάσιμον.
Το Εξαμελές Συνοδικόν Δικαστήριον συνωδά των Θείων και Ιερών Κανόνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των Διατάξεων του Καταστατικού Χάρτου της Αγιωτάτης Εκκλησίας Κύπρου, απεφάσισεν ομοφώνως την καθαίρεσιν εκ του υψηλού υπουργήματος της Ιεροσύνης και την επαναφοράν εις τας τάξεις των Μοναχών, του Νεκταρίου Γεωργίου, του Πορφυρίου Ττόουλου και του Αββακούμ Χριστοφή, τέως κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Ταμασού και Ορεινής».
Όπως έγραψε ο «Φ», ο οποίος είχε αποκαλύψει και την απολογία των μοναχών, και οι τρεις αρνούνται ότι υπέπεσαν στις πράξεις ή στα αδικήματα που τους αποδίδονται, θεωρώντας προϊόν σκευωρίας τα όσα τους καταλογίστηκαν. Για τις κατηγορίες περί σεξουαλικών αδικημάτων ισχυρίστηκαν πως, εν πολλοίς, όσα είδαν το φως της δημοσιότητας αποτελούσαν αστεία πειράγματα τα οποία περιορίστηκαν στα λόγια χωρίς να μετατραπούν σε πράξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου