Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

ΛΟΓΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ - 3η Επιστολή : Περί Αθανασίας και εκπαιδεύσεως.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJTK06YNRA0-eyEASkno74Z_AZTcvO7gJR4vBexWyuLyfTqx3D10R2cv01O_BCUjAfrHcPDoH2DXaUSRlpAp22CId-ygROOgfbFi3QFocOtkHUXiqsv9yA_9-qR0XOXhAp7wV0iu3NO7bw/s1600/%25CE%25A930.jpg
Περί Αθανασίας και εκπαιδεύσεως

Όλοι μας γνωρίζουμε από την Παλαιά Διαθήκη την ιστορία του Ιώβ. Ήταν πλούσιος άνθρωπος αλλά και με φόβο θεού. Ξέρουμε την ταλαιπωρία που πέρασε καθώς και πως ο Θεός στο τέλος τον αντάμειψε και τον, ανύψωσε πάλι. Στην περιπέτειά του αυτή, θα σταθώ στο σημείο της ανταμοιβής. Είναι μια λεπτομέρεια που ο περισσότερος κόσμος την αγνοεί. Σκόπιμα ο συγγραφέας αναφέρει με λεπτομέρεια, τα αγαθά που είχε στην αρχή, καθώς και τα αγαθά που απέκτησε μετά την πληγή που πέρασε. Είχε λέει 7 γιούς και 3 θυγατέρες, είχε 7 χιλιάδες πρόβατα, 3 χιλιάδες καμήλες, 500 ζευγάρια από βόδια, και άλλα...  Όλα τα παιδιά του σκοτώθηκαν καθώς και όλα τα ζώα που είχε και έμεινε πάμφτωχος. Και μετά την πληγή αναφέρει, ότι ο Θεός του έδωσε 14 χιλιάδες πρόβατα, 6 χιλιάδες καμήλες, 1000 ζευγάρια βόδια, και άλλα... του έδωσε λέει ακόμη 7 γιούς και 3 θυγατέρες. Παρατηρούμε ότι μετά την πληγή του διπλασίασε ο Θεός όλα τα αγαθά που είχε. Γιατί δεν του διπλασίασε ο θεός και τα παιδιά όπως και όλα του τα ζωντανά ; Γιατί, τα παιδιά του, φαινομενικά μπορεί να πέθαναν αλλά στην ουσία ζουν. Γνωρίζει ο Ιώβ ότι την ημέρα της παρουσίας του Κυρίου θα ξανασυναντήσει τα παιδιά του και τότε θα έχει συνολικά 20 παιδιά. Αντίθετα πόσα ζώα θα έχει ; Κανένα. Γιατί κανένα ; Μα πλέον τα ζώα, δεν θα του χρειάζονται. Αυτό που θέλει ο Θεός να διατηρήσει αιώνιο είναι τα λογικά όντα του.
Ο άνθρωπος έχει πολύ μεγάλη αξία για τον Θεό. Όλη η σκέψη Του, όλες Του οι ενέργειες, είναι πως θα καταφέρει να γίνει ο άνθρωπος ικανός να θέλει να συναντηθούν.
Αλλά εμείς βρισκόμαστε σε δικούς μας κόσμους. Πλάθουμε θεωρίες περί εξελίξεως, περί εξωγήινων, περί μετενσαρκώσεως, και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς και δεν θέλουμε να κοιτάξουμε την πραγματικότητα που μας έχει δοθεί από Τον ίδιο τον Θεό.
Το τραγικότερο ων στην ιστορία της γης είναι ο άνθρωπος αυτός που, ενώ μπορεί να σχηματίσει στη διάνοιά του την έννοια της αθανασίας, επιμένει να πιστεύει ότι κάποια στιγμή η ζωή του θα λάβει τέλος και αυτό ήταν όλο.
Ακόμη και οι αρχαίοι, ειδωλολάτρες γαρ, είχαν σωστή τοποθέτηση περί της αθανασίας. Δεν υπήρχε κάποιος να τους μιλήσει οδηγώντας τους στην αλήθεια, αλλά παρ όλα αυτά πότε δεν αγνόησαν το πόσο σημαντική ήταν η έννοια της αθανασίας που το μυαλό τους μπορούσε να παράγει.
Όταν ο άνθρωπος καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το να είναι αθάνατος αλλάζει για πάντα η ζωή του ριζικά.
Όλες οι κινήσεις του, οι σκέψεις του, η συμπεριφορά του όλα περιστρέφονται γύρω απ' αυτό το θέμα.
Γιατί πόσο μεγάλος είναι ο κόπος αυτής της πρόσκαιρης ζωής μπροστά στην αιωνιότητα της αθανασίας ; 70 - 80 - 100 χρόνια να ζήσουμε εδώ στη γη συγκρίνονται με τα 10000 ; Με τα 100000 ; Με τα άπειρα ;
Χωρίς αντίρρηση ανταλλάσσουμε 15 ή και 20 χρόνια της ζωής μας εκπαιδευόμενοι στα σχολεία για να μπορέσουμε να ζήσουμε ας πούμε ικανοποιητικά τα υπόλοιπα 50 ; 60 ; άντε 80.
Νομίζουμε ότι τον ενδιαφέρει Τον Θεό αν θα περάσουμε καλά και ευτυχισμένα σε τούτον τον γήινο τόπο; Ίσα ίσα, ο Θεός θεωρεί την πορεία μας εδώ στη γη σαν πορεία εκπαίδευσης. Και εκπαίδευση σημαίνει παίδευση. Έχει κόπο, ιδρώτα, αγωνία, αίμα. Το δε καταπληκτικό είναι ότι αυτή η εκπαίδευση γίνεται για τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά και στα μέτρα που αντέχει. Στον τάδε δίνει πλούτο άφθονο και το μόνο που πρέπει να κάνει σαν πρώτο σκαλοπάτι είναι να δώσει ελεημοσύνη από τα πολλά που έχει. Στον δείνα που αντέχει περισσότερο επιτρέπει την επίσκεψη της ασθένειας και περιμένει να δει υπομονή και καρτερία. Εάν η ζωή μας περνάει χωρίς πειρασμούς πρέπει να αναρωτιόμαστε γιατί συμβαίνει αυτό. Δύο λόγοι υπάρχουν, ή βρισκόμαστε πολύ χαμηλά στην κλίμακα της αρετής και δεν έχουμε αποφασίσει να ανεβούμε ούτε το πρώτο σκαλοπάτι, ή έχει δώσει σε μας ο Κύριος μία περίοδο ανάπαυσης  (αυτό γίνεται συνήθως πριν από μεγάλη μπόρα).
Δες τι γίνεται τώρα με τον ηγούμενο της μόνης Βατοπαιδίου. Τόσα χρόνια όλη αυτή η ταραχή, όλος αυτός ο πόλεμος και τώρα ακόμη μεγαλύτερη δοκιμασία. Τον σέρνουν στην φυλακή. Οι ταλαίπωροι άνθρωποι...  Νομίζουν ότι μπορούν να του προξενήσουν κακό. Ο χριστιανός δεν βρίσκεται στην σφαίρα του κοσμικού νόμου. Ο χριστιανός είναι υπέρ νόμου. Βρίσκεται σε ανώτερη στάθμη από την ανόητη νομοθεσία των κρατών. Τίποτε δεν μπορούν να του κάνουν.
Περιουσία να του δεσμεύσουν δεν έχει. Βασανιστήρια, το φιλάσθενο σώμα του δε θα αντέξει πολλά. Ο θάνατος γι αυτόν θα είναι ευλογία γιατί θα βρεθεί μια ώρα πιο γρήγορα στον θεό. Η παραμονή του στην φυλακή θα αποφέρει ένα καινούργιο σχολείο κατηχητικού στους συγκρατούμενούς του.
Ο θεός περιμένει απ' αυτόν υπομονή, καρτερία και εμπιστοσύνη στη δύναμή ΤΟΥ.
Συνοψίζοντας,  ο Εφραίμ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αθάνατος και ότι όλο αυτό που περνάει είναι η εκπαίδευσή του. Εμείς οφείλουμε να δώσουμε την προσευχή μας ώστε να ενδυναμωθεί και να αντέξει στη δοκιμασία του.
Συκοφαντία για την εκκλησία είναι ευλογία. Γιατί στο τέλος θα την δοξάσει ο Κύριος. Ανέκαθεν, σε όλους τους αιώνες διαβάλλεται. Αλλά εκκλησία που δέχεται πόλεμο είναι η αληθινή. Από τους διωγμούς τα θεμέλια της γίνονται πιο δυνατά.
Πρέπει να ξέρει ο άνθρωπος ότι όταν αποφασίσει να μπει στον στίβο που λέγεται Χριστός θα δεχτεί πόλεμο από τον διάβολο. Ο χριστιανός δεν είναι αυτός που ζει σε μια μακαριότητα, αλλά αυτός που πολεμάει και πολεμιέται.
Δεν ήρθε ο Κύριος για να σκορπίσει ειρήνη στον κόσμο. Δεν ήρθε για να διορθώσει κανένα πολιτικό σύστημα σκορπίζοντας αυτό που οι περισσότεροι φαντάζονται, χρήματα, ισότητα, άνεση. Μάχαιρα ήρθε να βάλει.
«Μη νομίσετε ότι ήρθα να βάλω ειρήνη πάνω στη γη. Δεν ήρθα να βάλω ειρήνη αλλά μάχαιρα. Γιατί ήρθα να διχάσω άνθρωπο κατά του πατέρα του και θυγατέρα κατά της μητέρας της και νύφη κατά της πεθεράς της. Και εχθροί του ανθρώπου θα είναι οι οικιακοί του. Όποιος αγαπάει πατέρα ή μητέρα περισσότερο από εμένα δεν μου είναι άξιος, και όποιος αγαπάει γιο ή θυγατέρα περισσότερο από εμένα δεν μου είναι άξιος. Και όποιος δε λαβαίνει το σταυρό του και δεν ακολουθεί πίσω μου δεν μου είναι άξιος. Όποιος βρει τη ζωή του θα τη χάσει, και όποιος χάσει τη ζωή του για χάρη μου θα τη βρει».                                                                                                                                                             ΠΗΓΗ:        http://hggiken.pblogs.gr/2011/12/logia-gerontos-3h-epistolh-peri-athanasias-kai-ekpaideysews.html                                                                     Nα είσαι πάντα καλά Φίλτορ και να μας βάζεις πάντα τέτοια κείμενα.Καλή χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου