Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΝΕΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ !

Φλωρίνης Θεόκλητος : " Δέν είμαι ο νέος Καντιώτης..."



Φλώρινα
«Φτάνει πια, δεν πάει άλλο, έως εδώ η ανισότητα, έως εδώ ο μαρασμός του τόπου μας» βροντοφώναξε πριν από λίγες ημέρες στη συγκέντρωση που έγινε στην κεντρική πλατεία της Φλώρινας ο μητροπολίτης κ. Θεόκλητος.
Ο δεσπότης της ακριτικής περιοχής που μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανεργία κατέβασε στη διαδήλωση όλους τους ιερείς που έδωσαν δυναμικό «παρών».
Λίγες ημέρες πριν είχε προκαλέσει το Πανελλήνιο ενδιαφέρον με την απόφασή του να απαγορεύσει το καρναβάλι της Εορδαίας.
Οι ηχηρές του παρεμβάσεις έκαναν πολλούς να τον χαρακτηρίσουν ως «νέο Καντιώτη».
Ο ίδιος, αν και γνώρισε τον μακαριστό μητροπολίτη από μικρό παιδί και τον υπηρέτησε για χρόνια ως πρωτοσύγκελος (ήταν μάλιστα η πρώτη χειροτονία του), μιλώντας στην «Κυριακάτικη Δημοκρατία» αρνείται ταπεινά τον παραλληλισμό και δηλώνει: «Ο Αυγουστίνος ήταν ''φωτιά'' κι εγώ δεν μπορώ να τον φτάσω».
Ο κ. Θεόκλητος είναι μητροπολίτης σε μια ευαίσθητη περιοχή της χώρας.
Εθνική συνείδηση
«Σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων βρίσκονται από τη μια πλευρά η μεγάλη πόλη του Μοναστηριού, που τώρα ανήκει στη FYROM αλλά ήταν Ελληνική και το ''φωνάζουν'' τα ευρήματα, οι εκκλησίες και τα ασκητήρια και από την άλλη η Κορυτσά, που επίσης ήταν Ελληνική» δηλώνει, συμπληρώνοντας ότι «κάποιοι μιλούν ένα τοπικό ιδίωμα που δεν είναι σλαβικό, αλλά είναι μια σύνθεση πολλών γλωσσών - ακόμα και των αρχαίων ελληνικών. Εχουν όμως εθνική συνείδηση. Είναι μόνο τέσσερις- πέντε αυτοί που μιλούν στη Φλώρινα για μειονότητες, δεν εκφράζουν κανέναν, απλά κάνουν πολύ θόρυβο στα μέσα ενημέρωσης. Οι κάτοικοί μας έχουν έντονα εθνική συνείδηση και συνοχή».
Η τοπική Μητρόπολη είναι από τις φτωχότερες της Ελλαδικής Εκκλησίας και αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων. Μεγαλύτερο όλων η έλλειψη ιερέων.
«Οταν ανέλαβε ο Αυγουστίνος» διηγείται ο κ. Θεόκλητος, «βρήκε μια ερειπωμένη Μητρόπολη, δεδομένου ότι ο προκάτοχός του ήταν άρρωστος για καιρό. Επί 140 θέσεων ιερέων οι 90 ήταν κενές. Επικεντρώθηκε σ' αυτό το θέμα και στελέχωσε τη Μητρόπολη με άξιους κληρικούς, ιδρύοντας στη συνέχεια εκκλησιαστικά σχολεία.
Τώρα όμως αυτοί οι ιερείς μεγάλωσαν... Ετσι έχουμε πάλι το ίδιο τεράστιο πρόβλημα με κενά εφημερίων. Δυστυχώς, ακόμα και οι λίγοι θεολόγοι που έχουμε φεύγουν, κυρίως για τη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον έχουν σταματήσει λόγω περικοπών οι χειροτονίες!
Σήμερα υπάρχουν πάνω από 30 κενές θέσεις και πολλά χωριά δεν έχουν παπά.
Κυρίως στα σύνορα το ζήτημα είναι πιο σοβαρό, αφού κάποια χωριά απέχουν 5 λεπτά με τα πόδια από τα Σκόπια και οι Σκοπιανοί προσπαθούν με δικούς τους παπάδες να μας υποκαταστήσουν! Καταλαβαίνετε, λοιπόν, τι κίνδυνοι δημιουργούνται».
Αντίξοες συνθήκες
Η Φλώρινα είναι μια φτωχή περιοχή, αλλά η κρίση δυσκόλεψε πολύ περισσότερο την κατάσταση. Φέτος ο πολύ βαρύς χειμώνας διήρκεσε μήνες, με πολλά χιόνια και δριμύ ψύχος που «νέκρωσαν» κάθε δραστηριότητα.
«Αυτή τη στιγμή η ορθοπεδική κλινική της πόλης είναι γεμάτη από ασθενείς με κατάγματα. Δεν φοβάμαι το κρύο, το έχω συνηθίσει. Πάω στα χωριά ακόμα και μ' αυτές τις ακραίες θερμοκρασίες (-30 φέτος) και μου αρκεί μια μικρή ξυλόσομπα και η ζακέτα μου. Μόνο τον πάγο φοβάμαι» εξομολογείται.
Η τοπική Εκκλησία προσπαθεί σχεδόν μόνη της να βοηθήσει με τα συσσίτια, το γηροκομείο, τη συγκέντρωση ρούχων και τις κατασκηνώσεις. Στη δικαιοδοσία της ανήκει το τμήμα της Εορδαίας που έχει μεγάλα χωριά κι εκεί οι άνθρωποι βοηθούν. Τα υπόλοιπα χωριά του νομού είναι μικρά και οι νέοι έχουν φύγει.
Για τους φτωχούς
«Πέρσι δώσαμε για φιλανθρωπίες πάνω από 500.000 ευρώ και 20 τόνους τρόφιμα! Οφείλω να ευχαριστήσω την Ενωση Εφοπλιστών που μας βοήθησε, αλλά και τη Μητρόπολη Ταμασού της Κύπρου, που έστειλε μεγάλη ποσότητα με κοτόπουλα για τους φτωχούς» λέει ο μητροπολίτης και προσθέτει:
«Μαζεύουμε στους ναούς ό,τι μπορεί ν' ανακουφίσει αυτούς που υποφέρουν. Μπορώ να σας πω, με μια δόση υπερβολής, ότι μετατρέψαμε τους ναούς σε σούπερ μάρκετ για να θρέψουμε όσους περισσότερους μπορούμε».
Η Φλώρινα έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας από όλες τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας.
Η φτώχεια αποτυπώνεται και στο παγκάρι. «Πλέον χάρτινα δεν βρίσκεις, μόνο κέρματα», λέει ο κ. Θεόκλητος αλλά έχει ένα σημαντικό λόγο να αισιοδοξεί.
«Οι άνθρωποι πλησίασαν περισσότερο στην Εκκλησία. Γέμισαν οι ναοί. Κι εδώ στις ακριτικές περιοχές οι άνθρωποι είναι πιο πιστοί από τις μεγάλες πόλεις» λέει με νόημα.
Στη συνέχεια η συζήτηση έρχεται στον προκάτοχό του Αυγουστίνο Καντιώτη.
«Εγώ δεν έχω το σθένος του» λέει ταπεινά ο μητροπολίτης και συμπληρώνει: «Δεν είμαι ο νέος Καντιώτης. Ο,τι καλό έκανε το συνεχίζω αλλά δεν τον φτάνω. Κάνω ό,τι μπορώ με τη δύναμη που έχω.
Σε πολλά σημεία νιώθω το βάρος της ευθύνης να συνεχίσω το έργο του. Ο Αυγουστίνος ήταν φωτιά. Με ζήλο, φλόγα, ακούραστος, επισκεπτόταν όλα τα χωριά, τα φυλάκια, κάθε σπιθαμή του νομού, τα κηρύγματά του ήταν πύρινα, έκανε πολλά ιδρύματα, μεγάλο φιλανθρωπικό έργο και πολλά άλλα. Τον γνώριζα από μικρό παιδί. Δεν ήταν ούτε σκληρός ούτε ακραίος.
Ηταν τόσο ταπεινός και καλοσυνάτος που δεν φαντάζεστε. Αλλος φαινόταν και άλλος ήταν. Εγώ δεν γνώρισα στη ζωή μου τόσο επιεική πνευματικό όσο τον Αυγουστίνο».
Το έθιμο της Αποκριάς
Οι επικρίσεις του κ. Θεόκλητου για το καρναβάλι δημιούργησαν αίσθηση. Ο ίδιος λέει ότι είναι κάτι που κάνει κάθε χρόνο. «Στα θέματα αυτά πρωτοστατούσε ο Αυγουστίνος και συνεχίζω κι εγώ στον ίδιο δρόμο.
Πηγαίνω κάθε χρόνο στα χωριά και λέω στους πιστούς ότι το έθιμο αυτό δεν είναι σωστό. Στη Γαλάτεια της Εορδαίας οι άνθρωποι το δέχτηκαν, με άκουσαν και δεν έκαναν το καρναβάλι. Οι κανόνες της Εκκλησίας το απαγορεύουν και πρέπει να τους σεβαστούμε» υποστηρίζει.
Οσο για το αν η Εκκλησία πρέπει να παρεμβαίνει δυναμικά, ο μητροπολίτης απαντάει: «Πρέπει να μιλάει αλλά με προσοχή και διάκριση για να μην κάνει κακό. Η δυσφήμηση της χώρας με στενοχωρεί πολύ, αλλά και τους πολιτικούς μην ξεχνάμε ότι ο λαός τους έχει εκλέξει». Δηλώνει πάντως αισιόδοξος (παρά τη σκληρή πραγματικότητα) για το μέλλον λέγοντας: « Πιστεύω ότι τελικά ο Θεός δεν θα μας αφήσει και θα μας βοηθήσει».
«Ούτε στην Κατοχή δεν είχαν κόψει τη σύνδεσή μας με τη Θεσσαλονίκη»
Το πρόβλημα του ψύχους και το ακριβό πετρέλαιο προκάλεσαν τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που έγινε πριν από λίγες ημέρες στην κεντρική πλατεία της Φλώρινας, με βασικό ομιλητή τον μητροπολίτη.
«Η κάθε οικογένεια θέλει πάνω από 5.000 ευρώ τον χρόνο για πετρέλαιο» λέει με πόνο και συμπληρώνει: «Πολλοί πηγαίνουν στα Σκόπια για να αγοράσουν πετρέλαιο ή τρόφιμα που είναι πιο φτηνά.
Η Μητρόπολη πρωτοστάτησε σ' αυτή τη διαμαρτυρία που είχε μεγάλη επιτυχία. Κατέβηκαν όλοι οι ιερείς με πομπή από τον μητροπολιτικό ναό. Εμείς μπαίνουμε μπροστά για τα προβλήματα του λαού χωρίς όμως να λειτουργούμε κομματικά.
Είπαμε τον πόνο και τον καημό μας, κυρίως για το πετρέλαιο αλλά και για άλλα δύο θέματα. Την προσπάθεια που γίνεται να μας πάρουν κάποιες πανεπιστημιακές σχολές που έχουν 2.000 φοιτητές και τη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Σταμάτησε το δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη, που δεν είχε διακοπεί ούτε στην Κατοχή!».        http://romfea.gr/ektakta-nea-2/11869-florinis-den-eimai-o-neos-kantiotis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.