Τετάρτη 13 Αυγούστου 2025

Συνωμοσία στο Σινά; Ο Θεόφιλος αφού ”έφαγε” τον πατριάρχη Ειρηναίο τον Έγκλειστο επιχείρησε εκπαραθύρωση και του Αρχιεπίσκοπου Σινά και Ηγούμενου Μονής Δαμιανού; Υποκινητής των στασιαστών όπως τον κατηγορεί ο Δαμιανός; To Σινά το επιβουλεύεται ο ίδιος δάκτυλος που εκθρόνισε τον Ειρηναίο; ΚΑΙ Η ΠΙΟ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ!!! ΘΡΙΛΕΡ ΣΤΟ ΣΙΝΑ!!

 

Η ΠΙΟ ΑΝΑΤΡΧΙΑΣΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

Συνωμοσία στο Σινά; Ο Θεόφιλος αφού ”έφαγε” τον πατριάρχη Ειρηναίο τον Έγκλειστο επιχείρησε εκπαραθύρωση και του Αρχιεπίσκοπου Σινά και Ηγούμενου Μονής Δαμιανού; Υποκινητής των στασιαστών όπως τον κατηγορεί ο Δαμιανός; To Σινά το επιβουλεύεται ο ίδιος δάκτυλος που εκθρόνισε τον Ειρηναίο; Ε λογικό να ενδιαφέρεται και για Σινά…πρωτίστως για Σινά.

Πόλεμος και .. Ειρηναίος! ΒΙΝΤΕΟ

Ο Δαμιανός κατηγορεί το νυν πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο για εισπήδηση και υποκίνηση των μοναχών του σε φατριασμό και στάση εναντίον του! Και ο Δαμιανός δεν είναι καθόλου τυχαίος είναι ο άνθρωπος που ανέδειξε έναν Παίσιο είναι αυτός που τον έφερε στην έρημο του Σινά για να εκτιναχθεί στο στερέωμα της Εκκλησίας ως Άγιος, ουσιαστικά αυτός ήταν ο πνευματικός του. Ο δε Θεόφιλος είναι ο συνήθης ύποπτος ο γνωστός άγνωστος που έχει το παρελθόν της επεισοδιακής του ανάδειξης στο θρόνο Ιεροσολύμων. Η ρήξη των 2 δεν είναι συμπωματική αλλά μάλλον αποκαλυπτική της συμπτωματολογίας μιας παθογένειας που υποβόσκει.

Η Ορθοδοξία αποδομείται,

το Σινά βαράει εσωτερική διάλυση και βιαίως υπάγεται δια νομικής οδού ιδιοκτησιακά σε Αιγυπτιακό κράτος ενώ η Μονή Αγίου Γερασίμου στην Ιεριχώ στη Δ Όχθη Παλαιστίνης βάλλεται από εξτρεμιστές Εβραίους η Ορθοδοξία της Αγίας Συρίας υποδουλώθηκε στο χαλιφάτο των νεοθωμανών όπου την πάσαραν οι γνωστές δυνάμεις οι Ορθόδοξοι Λιβάνου σήμερα είναι αύριο δεν είναι λόγω πολιτικής κρίσης και εμπόλεμης κατάστασης η Αγιά Σοφιά παραμένει ενεργό τζαμί που προχθές μάλιστα το παρακράτος αποπειράθηκε να την κάψει.. Η Εκκλησία Κύπρου ταλανίζεται από το ένα σκάνδαλο μετά το άλλο και η Εκκλησία Ελλάδας από την αμεριμνησία της απέναντι στην εσχατολογία των ημερών..Το σχίσμα Μόσχας Φαναρίου καλά κρατεί ενώ το εκκλησιαστικό Ουκρανίας δεν έχει θεραπευθεί ..αντίθετα το χάσμα βαθαίνει.. Η μια ‘Εκκλητος προσφυγή ακολουθεί την άλλη.. μετά τον Τυχικό ο Δαμιανός.. αν και είναι 2 εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις. Ενώ το Άγιον όρος στον κόσμο του… ψάλλει πολυχρόνιο σε πολυχρονεμένους …

To εκκλησιαστικό θρίλερ του Σινά εξελίσσεται σε Όνομα του Ρόδου με συνωμοσίες ίντριγκες διχοστασίες δικαστικές προεκτάσεις πολιτική ανάμειξη κρατικές αντιπαραθέσεις διασπάσεις και σχίσματα έχει απ΄όλα ο μπαξές..

Παραθέτουμε αυτούσια 3 άρθρα για την υπόθεση χωρίς να σημαίνει ότι συμφωνούμε με όλα τα γραφόμενα ή το ύφος ή τους χαρακτηρισμούς κατά περίπτωση των αρθρογράφων τους..

Η δική μας θέση είναι σαφής ο ίδιος δάκτυλος που εκθρόνισε τον Ειρηναίο με τους ίδιους πρωταγωνιστές επιχειρεί εκπαραθύρωση και Δαμιανού.. Μετά τα Ιεροσόλυμα σειρά έχει το Σινά η Μονή Αγίου Γερασίμου στην Ιεριχώ κλπ.. Η εξουθένωση της Ορθοδοξίας η αποδυνάμωση της στους Αγίους Θεοβάδιστους τόπους και η εξάλειψη της ιστορικής παρουσίας της.

update Πόλεμος και .. Ειρηναίος! ΒΙΝΤΕΟ (2)

Ο Aιγύπτιος ΥΠΕΞ προανήγγειλε πολιτική συμφωνία για τον ιερό χώρο, την ώρα που ο Αρχιεπίσκοπος Σινά Δαμιανός καλείται να αντιμετωπίσει την «ανταρσία» των μοναχών, η οποία αποκτά δυναμική διορθόδοξης κρίσης
Κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα την περασμένη Τετάρτη, ο υπουργός Εξωτερικών της Αιγύπτου Μπαντρ Αμπντελάτι προανήγγειλε ότι «σύντομα θα γιορτάσουμε μια συμφωνία μεταξύ Αιγύπτου και Μονής του Σινά».

Η προαναγγελία για πολιτική συμφωνία με συνεννόηση Αιγύπτου και Ελλάδας αποτελεί θετικό βήμα, καθώς η ελληνική πλευρά επιθυμεί πολιτική επίλυση υπερβαίνουσα την αρνητική δικαστική απόφαση. Διαφαίνεται, ωστόσο, ότι η καθυστέρηση οφείλεται στην έλλειψη συμφωνίας για το ιδιοκτησιακό ζήτημα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις δηλώσεις η έμφαση δόθηκε στη διατήρηση του «λατρευτικού» και «ελληνορθόδοξου» χαρακτήρα της Μονής, ενώ δεν έγινε εξίσου λόγος για την ιδιοκτησία.

Διπλωματικές πηγές εξηγούν στο «Βήμα» ότι υπάρχει έντονη διπλωματική δραστηριότητα για την επίλυση του ιδιοκτησιακού, με μια υβριδική συμφωνία αμοιβαίως επωφελή για τις δύο πλευρές, καθώς η αιγυπτιακή κυβέρνηση δυσκολεύεται να παρακάμψει την απόφαση εφετείου που δεν αποδίδει κυριότητα στη Μονή επί των ακινήτων της.


Το ιδιοκτησιακό ζήτημα περιλαμβάνει ακίνητα εκτός Μονής (κυρίως προσκυνήματα, κήπους), τους λατρευτικούς χώρους και τα κειμήλια. Ενας συμβιβασμός επιζητείται ακόμη, αλλά φαίνεται να έχει κατοχυρωθεί ο ελληνορθόδοξος και λατρευτικός χαρακτήρας της Μονής, καθώς και η διατήρηση των κειμηλίων.

Ως θετικό κρίνεται το ότι η ρύθμιση του νομικού καθεστώτος της Μονής ως προς το αιγυπτιακό κράτος θα εξασφαλίζει τον λατρευτικό και ελληνορθόδοξο χαρακτήρα, αποτρέποντας τα χειρότερα σενάρια μουσειοποίησης και περαιτέρω τουριστικοποίησης.

Γέφυρα κατανόησης
Η συνεννόηση εξηγεί το θετικό κλίμα στις κοινές δηλώσεις, καθώς ο αιγύπτιος υπουργός Εξωτερικών τόνισε ότι η Μονή του Σινά λειτουργεί ως γέφυρα κατανόησης μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου.

«Η Μονή Σινά είναι ιερή και κανείς δεν θα την αγγίξει» υπογράμμισε, διαψεύδοντας κατηγορηματικά φήμες για τη μοίρα που μπορεί να επιφυλασσόταν στη Μονή λόγω της θέσης της σε περιοχή τουριστικού αλλά και γεωπολιτικού ενδιαφέροντος, σε μια εποχή ανόδου του ισλαμισμού. Ιδιαιτέρως επέμεινε ο Αμπντελάτι στη συνεργασία που θα καταστήσει την Ελλάδα κόμβο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από την Αίγυπτο στην Ευρώπη.

Ο έλληνας υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης τόνισε ότι η συνάντηση υπήρξε παραγωγική ως προς το νομικό καθεστώς της Μονής, με κοινή επιθυμία να διατηρηθεί το επί 15 αιώνες status quo, ενώ εξήρε τον σεβασμό των θρησκευτικών ελευθεριών στην Αίγυπτο επί προέδρου Σίσι.

Στις 5 Αυγούστου είχε δημοσιευτεί ο νέος νόμος που προβλέπει σύσταση Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου Ορους Σινά στην Ελλάδα» με σκοπό την εκπροσώπηση της Μονής στην Ελλάδα, την υποστήριξη του έργου της και τη διαχείριση των περιουσιακών της στοιχείων.

Ο νόμος δεν παράγει αποτελέσματα στην Αίγυπτο, αλλά θεωρείται ως σημαντικό πρώτο βήμα για την κατοχύρωση εν γένει του νομικού καθεστώτος της Μονής.

Ο διχασμός στη Μονή
Το νομοσχέδιο συμπίπτει χρονικά με τον πρωτοφανή διχασμό εντός του ίδιου του μοναστηριού, καθώς 15 μοναχοί συνεκλήθησαν και ψήφισαν την παύση του Αρχιεπισκόπου Σινά Δαμιανού. Νομοκανονικώς, ανακύπτει το ζήτημα αν είναι κανονική μια σύναξη όπου δεν παρευρίσκεται ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος, ούτε ο «Δικαίος» της Μονής (αναπληρωτής ηγουμένου).

Ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός δήλωσε ότι οι μοναχοί «θα παραδοθούν στον συνετιστικό χαρακτήρα των ιερών κανόνων ώστε να έχουν την ευκαιρία να μετανοήσουν […] και να μη γίνουν πατραλοίες (σ.σ.: πατροκτόνοι)».

Οι 15 μοναχοί επικαλούνται άρθρα του εσωτερικού κανονισμού της Μονής (12 και 35), αν και θεωρείται ότι ο αριθμός τους (15 ή 14, εφόσον ένας θεωρείται ότι είχε μετακινηθεί στον Αθωνα) δεν επαρκεί ώστε να τηρούνται όσα προβλέπει ο κανονισμός, που απαιτεί παρουσία των 2/3 των μοναχών για να να είναι έγκυρες οι αποφάσεις.

Οι μοναχοί απευθύνθηκαν στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο, αναγγέλλοντας τα αποτελέσματα της συνόδου. Στον Ιεροσολύμων απευθύνθηκε και ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός, διαμαρτυρόμενος για τις αντικανονικές πράξεις των μοναχών.

Σημειωτέον ότι ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος Σινά ηγείται αυτόνομης και «αυτοδέσποτης» Αρχιεπισκοπής και απλώς χειροτονείται παραδοσιακώς από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων. Σημειωτέον, επίσης, ότι η ιδιότητα του ηγουμένου της Μονής, εναντίον της οποίας βάλλουν οι μοναχοί, διακρίνεται από αυτή του Αρχιεπισκόπου, η οποία έχει ευρύτερη συνοδική διάσταση.

Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος απάντησε μόνο στην επιστολή του Δαμιανού, ερμηνεύοντας την τελευταία ως έκκληση για ανάληψη ευθύνης από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και ως οιονεί αναγνώριση από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και ως οιονεί αναγνώριση ότι η Μονή Σινά είναι τρόπον τινά υπό τη δικαιοδοσία ή την ποιμαντική ευθύνη του.

Στην επιστολή του Ιεροσολύμων αναγγέλθηκε η αποστολή τριμελούς αντιπροσωπείας στην Αθήνα υπό τον Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντίνης Αρίσταρχο, ώστε να υπάρξει διαβούλευση με τη Μονή του Σινά.

Μόνο το Φανάρι

Ομως, σε νέα επιστολή ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός διευκρινίζει ότι σκοπός της πρώτης επιστολής του ήταν η απλή ενημέρωση, καθώς και μια προσδοκία διάψευσης από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων ότι έχει ανάμειξη στην υπόθεση.

Στην επιστολή ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός προειδοποιεί τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων να μην προβεί σε αντικανονική «εισπήδηση», αλλά να σεβαστεί το αυτοδιοίκητο της Μονής Σινά, ενώ γίνεται λόγος για άσκηση «εκκλήτου» (εφέσεως). Σημειωτέον ότι αρμοδιότητα τελεσίδικης επίλυσης των προβλημάτων πανορθοδόξως έχει μόνο το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Οι εκπρόσωποι του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων αναμένεται να επιχειρήσουν μια επίλυση, ερχόμενοι σε επαφή με την πλευρά του Αρχιεπισκόπου Δαμιανού (του μόνου αναγνωριζόμενου από την ελληνική κυβέρνηση) και ενδεχομένως με αντιπροσώπους των 15 μοναχών στην Αίγυπτο.

Η αντιπροσωπεία έχει λάβει μορφή άτυπης διερεύνησης ώστε να είναι δυνατή η συνεννόηση ή και υποχώρηση χωρίς να πληγεί το κύρος κανενός. Πέρα από το δριμύ ερώτημα που τίθεται αν το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων ήταν εν γνώσει της κίνησης των «15», η ευρύτερη διορθόδοξη συνάφεια είναι ότι το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων δεν έχει αναγνωρίσει τη συσταθείσα το 2018 «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» υπό τον Μητροπολίτη Επιφάνιο Κιέβου, σε αντίθεση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και τις Εκκλησίες Ελλάδος και Κύπρου που έχουν προβεί στην εν λόγω αναγνώριση.

Κρίση στη Δυτική Οχθη

Ταυτοχρόνως, προέκυψε πρόβλημα στην ελληνορθόδοξη Μονή του Αβά Γερασίμου στην Ιεριχώ στη Δυτική Οχθη, όπου ισραηλινοί έποικοι επέκτειναν καταπατήσεις σε βάρος του μοναστηριού. Το ζήτημα απασχολεί εντόνως το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, που καλείται πλέον να προστατεύσει ιστορικά ελληνορθόδοξα μοναστήρια σε περίοδο έντονων γεωπολιτικών κρίσεων. TO BHMA

Αυστηρή επιστολή Σιναίου προς Ιεροσολύμων με έμμεση καταγγελία για εισπήδηση

Διαστάσεις ευρύτερης εκκλησιαστικής κρίσης φαίνεται να λαμβάνει η υπόθεση της Μονής Σινά, ύστερα από την αποπομπή του Ηγουμένου Δαμιανού από μερίδα μοναχών που ζουν στο ιστορικό μοναστήρι, αφού όπως σήμερα αποκαλύπτει το orthodoxia.info, η απόφαση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων να εμπλακεί στην υπόθεση, δεν είναι καθόλου καλοδεχούμενη από τον Αρχιεπίσκοπο Σιναίου ο οποίος σε νέα επιστολή του κάνει λόγο για απαράδεκτη και εισπηδητική ενέργεια.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του orthodoxia.info, το οποίο αποκάλυψε από την πρώτη στιγμή το εύρος της κρίσης που ξεκίνησε στην Μονή Σινά μετά την έκδοση της δικαστικής απόφασης στην Αίγυπτο για την οποία το τελευταίο διάστημα Αθήνα και Καϊρο βρίσκονται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις, για την πλευρά του ηγουμένου της Μονής η παρέμβαση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων, δεν έχει σκοπό την εξεύρεση λύσης αλλά την δημιουργία τετελεσμένων εις βάρος του αυτοδιοίκητου της Μονής.

ΔΕΝ ΣΑΣ ΖΗΤΗΣΑ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΤΕ

Στην νέα επιστολή του προς τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ο Αρχιεπίσκοπος Σιναίου επιχειρεί να ξεκαθαρίσει πως ο λόγος για τον οποίο απέστειλε την πρώτη επιστολή ήταν για να τον ενημερώσει «επί διαδικασίας και επιστολής αποσταλείσης υπό φατριαστών, στασιαζόντων, ιερομονάχων και μοναχών εν τη καθ’ημάς Ι. Μονή, μη εχόντων μεμονομένως κανονικόν δικαίωμα εντός κανονικών συνθηκών, έτι δε εντός αντικανονικών συνθηκών, ως εν προκειμένω, εκκλήτου προσφυγής, τη Υμετέρα Θειοτάτη Μακαριότητι, διότι υπέπεσον εις πλήθος κανονικών εγκλημάτων, ως και αποτεινομένων Υμίν, ουχί ομοφώνως».

Συνεχίζει γράφοντας πως αυτό που περίμενε ουσιαστικά δεν ήταν παρέμβαση αλλά διάψευση πως έχει την οποιαδήποτε εμπλοκή στην φατρία εναντίον του, γράφοντας ότι «Προς τούτο αναμέναμεν, ότι θα απαντούσε η Υμετέρα Θειοτάτη Μακαριότης, διαψεύδουσα ούτω και την σπερμολογίαν, ην παρέθεσα μετά στοιχείων εις την προγενεστέραν ημετέραν επιστολήν, περί συμμετοχής Αυτής εις την προετοιμασίαν της φατρίας, παρασυναγωγής και στασιασμού κατά της ταπεινότητός μου των στρηνιασάντων μοναχών». 

Και συμπληρώνει πως ουσιαστικά η απάντηση είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που ζητήθηκε. «Δυστυχώς Μακαριώτατε, η εν θέματι Πατριαρχική επιστολή θέτει ζητήματα σοβαρά, τα οποία αφίστανται πόρρω και τυγχάνουσιν όλως διάφορα της ημετέρας επιστολής» γράφει προς τον Πατριάρχη Θεόφιλο ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός.

Συνεχίζοντας την ανάπτυξη των θέσεων του προς τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ο Αρχιεπίσκοπος Σιναίου επιμένει πως ουδέποτε τον προσκάλεσε ή προσέφυγε στην κρίση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων.

«Τουναντίον διά της ημετέρας επιστολής ετονίσθη η αβάσιμος, ανεπαίρειστος και έωλη προσφυγή εις την Υμετέραν κρίσιν εγκληματούντος κανονικώς τμήματος της ημετέρας Αδελφότητος, άνευ Γενικής Συνελεύσεως, δικάσαντός και καταδικάστανός με απόντος και άνευ απολογίας» γράφει ο κ. Δαμιανός.

ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ ΠΑΡΑΝΟΗΣΑΤΕ…

Όπως αποκαλύπτει σήμερα το orthodoxia.info, στην επιστολή του προς τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ο Αρχιεπίσκοπος Σιναίου υποστηρίζει πως η αναφορά του Πατριάρχη Θεόφιλου σε «σαφή ομολογία ότι, συμφώνως προς τους Ιερούς Κανόνας και την αδιασάλευτον Παράδοσιν της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων φέρει την πνευματικήν και κανονικήν αρμοδιότητα επί της Σταυροπηγιακής Ιεράς Μονής του Σινά…» είναι σαφής παρανόηση η οποία αντιβαίνει στο Σιγίλλιο του 1782 που εξέδωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Γαβριήλ σύμφωνα με το οποίο «η τε Ιερά και Βασιλική Μονή, και Αρχιεπισκοπή αύτη, και ο εν αυτή Ιερώτατος Αρχιεπίσκοπος άμα και Ηγούμενος…, και ελεύθεροι, ασύδοτοι, αδούλωτοι, και ακαταπάτητοι, και υπέρτεροι, και ανώτεροι, και καθ’ υπεροχήν υπερκείμενοι πάσης υποταγής και δουλαγωγίας, η σχέσεως και αναφοράς εις τινα των Πατριαρχικών Θρόνων, μη δυναμένων ούτε του Αλεξανδρείας ούτε του Αντιοχείας ούτε του Ιεροσολύμων των Αγιωτάτων Πατριαρχών ούτε άλλου τινός εκτείναι επί τη Μονή άμα και Αρχιεπισκοπή ταύτη η επί τοις εν αυτή Πατράσι χείρα εξουσίας…».

Η επιστολή του Αρχιεπισκόπου Δαμιανού γίνεται ακόμη πιο αυστηρή προς τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων αφού ο χαρακτηρισμός της Μονής από πλευράς του ως «Σταυροπήγιο» εγείρει νέο ζήτημα, με τον Αρχιεπίσκοπο Σιναίου να υπενθυμίζει στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων ότι ο μόνος πατριαρχικός θρόνος με δικαίωμα ίδρυσης Σταυροπηγίων είναι αυτός της Κωνσταντινουπόλεως.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΕΙΣΠΗΔΗΣΗ

Ο Αρχιεπίσκοπος Σιναίου που επιμένει πως η προσφυγή των «στασιαστών» προς τον Πατριαρχείο Ιεροσολύμων «μη πληρούσα τους κανονικούς όρους καθίσταται δικονομικώς απορριπτέα εξ αρχής» προειδοποιεί τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων πως μια λάθος ενέργεια από πλευράς του θα θεωρηθεί ως εχθρική αφού σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησίας μια «εισπηδητική ενέργεια» όπως την χαρακτηρίζει ο κ.Δαμιανός δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια εκκλησιαστική εισβολή.

«Εφ’ όσον παρά τα κανονικά εγκλήματα των στασιαστών η Υμετέρα Μακαριότης χωρήσει εις εξέτασιν της υποθέσεως, η διαδικασία θα καταστή δι’ημάς απαράδεκτος και εισπηδητική εν τη Αυτονόμω και Αυτοδεσπότω καθ’ ημάς Ι. Μονή…» γράφει χαρακτηριστικά.

Ξεκαθαρίζει δε πως δεν θα δεχθεί κανένα τετελεσμένο από πλευράς Πατριαρχείου Ιεροσολύμων το οποίο ουσιαστικά καλεί να κάνει πίσω, σημειώνοντας πως σε αντίθετη περίπτωση «θα αναγκάσει ημάς, ίνα χωρήσωμεν εις ανώτατον βαθμόν τελεσιδίκου κρίσεως» υπονοώντας τον Οικουμενικό Θρόνο. orthodoxia.info

Σε μεγάλη πρωτόγνωρη Εκκλησιολογική και Εκκλησιαστική ρήξη και με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων ο Αρχιεπίσκοπος Σινά Φαράν και Ρεϊθώ κ. κ. Δαμιανός εδώ και λίγα 24ωρα   

Αλέξανδρος Μ. Στεφανόπουλος

Ο 91χρονος  γέρων Αρχ. Δαμιανός μετά την έκπτωση και παύση του από την πλειοψηφία της νόμιμης -κατά τις θεμελιώδεις  καταστατικές διατάξεις – στις 30 Ιουλίου 2025, απομονωμένος και πλήρως αποκομμένος πλέον από την πλειοψηφία της Σιναϊτικής Αδελφότητας, αρχικά προσέφυγε στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλο με επιστολή του στις 30 Ιουλίου 2025 διαμαρτυρόμενος και καταγελώντας  αφενός τους μοναχούς που λίγο νωρίτερα τον έπαυσαν από τα καθήκοντα του, αφετέρου απειλώντας εμμέσως πλην σαφώς ότι θα αναγκαστεί να προσφύγει «εις την κρίσιν ευρυτέρων δικονομικών οργάνων».

ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΡΧ. ΔΑΜΙΑΝΟΥ.

Και αφού μάλλον δεν βρήκε την ανταπόκριση που θα ανέμενε τώρα απειλεί και προειδοποιεί με ένα προσφυγή προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο και εναντίον του Πατριάρχη Ιεροσολύμων . Ας δούμε τις τελευταίες εξελίξεις πως διαμορφώνονται.

Όπως προκύπτει από τα όσα περιγράφει στην επιστολή του προς τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων ο Αρχ. Σινά κ.  Δαμιανός  με όσα  καταμαρτυρεί εναντίον όσων των έπαυσαν ουσιαστικά καλεί τον πατριάρχη Ιεροσολύμων απλά να τιμωρήσει και να επικυρώσει τις ήδη διατυπωμένες απειλές που δημοσίως προανήγγειλε με δημόσια δήλωση του στις 31 Αυγούστου (2025( την επομένη ακριβώς της έκπτωσης του  από την Ηγουμενία της Αδελφότητας τονίζοντας εμφατικά και τα εξής:

«Ως πνευματικός τους πατέρας έχω το καθήκον να καταβάλω κάθε προσπάθεια ώστε να κατανοήσουν το λάθος τους και να μην γίνουν πατραλοίες. Κατόπιν προσευχής και με άφατο πόνο καρδιάς, με χέρι τρεμάμενο όχι από το βάρος 91 ετών επίγειας ζωής αλλά από την ευθύνη για το μέλλον της Ιεράς Μονής, οφείλω να πράξω ότι προβλέπουν οι Θείοι και Ιεροί Κανόνες στον συνετιστικό χαρακτήρα των οποίων θα παραδοθούν, ώστε να έχουν την ευκαιρία να μετανοήσουν». ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧ. ΔΑΜΙΑΝΟΥ ΤΗΣ 31ης ΙΟΥΛΙΟΥ 2025.

Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων ανταποκρινόμενος στο κοινό αίτημα της Πλειοψηφούσας Αρχής της Σιναϊτικης Αδελφότητας αλλά και του γηραιού Αρχ. Δαμιανός σπεύδει να ανταποκριθεί και λόγω του πατροπαράδοτου αρχαίου αλλά και νεότερου εσωτερικό κανονισμό , κατά των νεότερων κατασταστικών ήδη από το 1904  έως και του τελευταίου καταστατικού επί Ποιμαντορίας Αρχ. Δαμιανού του  1971 που ισχύει μέχρι  και σήμερα  ιδιαίτερου εκκλησιολογικού καθεστώτος της  Σιναϊτικης Αδελφότητας σπεύδει να απαντήσει διευκρινίζοντας όμως επί λέξη και τα εξής: «Η έκκληση αυτή αποτελεί σαφή αναγνώριση ότι, σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες και την ακλόνητη Παράδοση της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων φέρει την πνευματική και κανονική δικαιοδοσία επί της Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Σινά. Εξ αυτού προκύπτει ότι οποιαδήποτε επιθυμητή συμφιλίωση μπορεί να προχωρήσει μόνον διά της αναγνωρισμένης κανονικής οδού και υπό την ποιμαντική μέριμνα του Θρόνου της Εκκλησίας της Σιών».

Πράγματι το Πατριαρχείο απέστειλε στην Αθήνα προς συνάντηση με τον Αρχ. Δαμιανό αλλά και διαβουλεύσεις και με την Ελληνική Κυβέρνηση Πατριαρχική εξαρχεία αποτελούμενη από τους Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντίνης Αρίσταρχο, Αρχιγραμματέα του Πατριαρχείου, Αρχιμανδρίτη Ιερώνυμο, Έξαρχο του Παναγίου Τάφου στην Ελλάδα, Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλο, Γραμματέα της Ιεράς Συνόδου. Μαζί με την επιστημονική υποστήριξη του κ. Θεόδωρου Γιάγκου, καθηγητή κανονικού δικαίου στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Στην συνέχεια μετά τις αποκαλύψεις της Ζ στις 6 προς 7 Αυγούστου(2025) με τις τρέχουσες ραγδαίες εξελίξεις , εντός και εκτός των τειχών της Σιναϊτικης Αδελφότητας σε έξαλλη κατάσταση με νέα επιστολή του, προς τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλο ,  αργά το απόγευμα της 7ης Αυγούστου (2025) και σε γλώσσα μάλλον ανοίκεια απευθυνόμενος προς τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλο, σύμφωνα με αυστηρά επιλεγμένα  αποσπάσματα που επιλεκτικά διέρρευσαν στην δημοσιότητα  γηραιός Αρχ. Δαμιανός εγγράφως και ενυπογράφως, εκτοξεύει απειλές και προειδοποιεί τον Πατρ. Ιεροσολύμων  κ. Θεόφιλο  ακόμα και με προσφυγή προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο κάνοντας χρήση του κανονικού δικαιώματος του έκκλητου (δηλ. εφέσεως στην κοσμική διαδικασία) που έχει κάθε Ορθόδοξη Εκκλησία  στην περίπτωση  που «Εφ’ όσον παρά τα κανονικά εγκλήματα των στασιαστών η Υμετέρα Μακαριότης χωρήσει εις εξέτασιν της υποθέσεως, η διαδικασία θα καταστή δι’ημάς απαράδεκτος και εισπηδητική εν τη Αυτονόμω και Αυτοδεσπότω καθ’ ημάς Ι. Μονή…». (σσ με ανυπομονησία αναμένουμε την δημοσιοποίηση ολόκληρης της επιστολής ώστε να λάβουμε ιδίαν γνώση και να έχουμε ιδίαν αντίληψη. Αυτό θα ήταν πιο διαφωτιστικό παρά η παράθεση υβριστικών χαρακτηρισμών κατά Δαμιανού που μένουν κι ανυποστήρικτοι. Αν υπήρξε Ιεράρχης Έλληνας να υψώσει φωνή στο δεσμοφύλακα του ισοβίτη αντί ισόβιου Ειρηναίου αυτό για εμάς είναι όντως είδηση και καλό είναι να μην χαθεί αυτή η εξαιρετική στιγμή της εκκλησιαστικής επιστολογραφίας.. θα είναι μνημείο..προς δικαίωση μνήμης του τελευταίου)

Σε άλλο σημείο στην ίδια επιστολή μεταξύ άλλων επισημαίνονται ότι η αναφορά του Πατριάρχη Θεόφιλου σε «σαφή ομολογία ότι, συμφώνως προς τους Ιερούς Κανόνας και την αδιασάλευτον Παράδοσιν της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων φέρει την πνευματικήν και κανονικήν αρμοδιότητα επί της Σταυροπηγιακής Ιεράς Μονής του Σινά…»  είναι σαφής παρανόηση η οποία αντιβαίνει στο Σιγίλλιο του 1782 που εξέδωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Γαβριήλ σύμφωνα με το οποίο «η τε Ιερά και Βασιλική Μονή, και Αρχιεπισκοπή αύτη, και ο εν αυτή Ιερώτατος Αρχιεπίσκοπος άμα και Ηγούμενος…, και ελεύθεροι, ασύδοτοι, αδούλωτοι, και ακαταπάτητοι, και υπέρτεροι, και ανώτεροι, και καθ’ υπεροχήν υπερκείμενοι πάσης υποταγής και δουλαγωγίας, η σχέσεως και αναφοράς εις τινα των Πατριαρχικών Θρόνων, μη δυναμένων ούτε του Αλεξανδρείας ούτε του Αντιοχείας ούτε του Ιεροσολύμων των Αγιωτάτων Πατριαρχών ούτε άλλου τινός εκτείναι επί τη Μονή άμα και Αρχιεπισκοπή ταύτη η επί τοις εν αυτή Πατράσι χείρα εξουσίας…».

Για να καταλήξει σε άλλο σημείο της ίδιας επιστολής προς τον Πατρ. Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλον  ότι  «θα αναγκάσει ημάς, ίνα χωρήσωμεν εις ανώτατον βαθμόν τελεσιδίκου κρίσεως» με σαφή και ξεκάθαρο υπαινιγμό ότι θα προσφύγει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.  

Σύμφωνα τώρα με πληροφορίες και το ρεπορτάζ που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη την όλη υπόθεση γύρω από τα  όλα όσα  διαδραματίζονται εντός και εκτός των τειχών της Σιναϊτικης Αδελφότητας παρακολουθεί άφωνη και άναυδη όχι μόνον ολόκληρη η παγκόσμια ορθόδοξη κοινότητα και ηγεσία όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών συμπεριλαμβανομένου και αυτού ακόμα  του Οικουμενικού Πατριαρχείου  της Πρωτόθρονης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως , αλλά και όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο γράφων και υπογράφων το παρόν κείμενο, με έντονο ενδιαφέρον παρακολουθεί και το Βατικανό αλλά και οι αρμόδιες υπηρεσίες για τις θρησκευτικές ελευθερίες του State Department αφενός, αφετέρου ανάλογο ενδιαφέρον επιδεικνύουν και οι αντίστοιχες άγρυπνες υπηρεσίες για τις Αβραμιαίες μονοθεϊστικές θρησκείες του κράτους του Ισραήλ. zougla.gr

ΥΓ το ότι στασίασαν κάποια από τα καλογέρια του δεν λέει κάτι. Και τον Άγιο Συμεών το Νέο Θεολόγο τον θεόπτη και μύστη τον σαπίζαν στο ξύλο οι μοναχοί του ενώ ήταν ηγούμενος και τον εκδίωξαν από τη μονή κακήν κακώς..

Το όνομα Δαμιανός είναι μοιραίο. Ο συνονόματος του ο Άγιος Δαμιανός εξ Αγράφων ο Νεομάρτυρας είναι ο πιο πολυσοκοφαντημένος άγιος της νεότερης Εκκλησίας τον είχαν για λαοπλάνο ενώ ήταν άγιος όπου πήγαινε τον έδιωχναν για πλανεμένο. Και όμως αυτός ήταν ο άγιος..

dimpenews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου