Τί σημαίνει «η αποστασία»; Αυτόν τον αντίχριστο ονομάζει αποστασία, διότι πολλούς πρόκειται να οδηγήση στην απώλεια και στην αποστασία. «Ώστε», λέει, «να σκανδαλισθούν, εί δυνατόν, καί οι έκλεκτοί» (Α' Θεσσαλ. 3,4). Και ονομάζει αυτόν άνθρωπο της αμαρτίας, διότι θα προξενήση και θα προετοιμάση και άλλους να προξενήσουν μύρια κακά. Τον ονομάζει επίσης «υίό της απώλειας»,
διότι και αυτός ο ίδιος θα χαθή. Και ποιός είναι αυτός; Μήπως ο σατανάς; Καθόλου, αλλά κάποιος άνθρωπος που θα δεχθή όλη την ενέργεια του σατανά. «Και θα αποκαλυφθή ο άνθρωπος», λέει, «πού υψώνει τον εαυτό του επάνω από οποιονδήποτε, που ονομάζεται θεός ή σέβεται σαν θεός». Δεν θα οδηγήση εκείνος στην ειδωλολατρία, αλλά θα είναι κάποιος αντίθεος, και θα καταλύση όλους τούς θεούς, και θα προστάξη να προσκυνούν αυτόν αντί του Θεού και θα καθήση στον ναό του Θεού, όχι μόνο στόν ναό των Ιεροσολύμων, αλλά καί στίς ’Εκκλησίες πού βρίσκονται παντού. «Αποδεικνύοντας», λέγει, «τον εαυτό του θεό». Δεν είπε ‘θά λέη’, αλλά θά προσπαθή να αποδείξη* διότι θα κάνη μεγάλα έργα, και θα δείξη θαυμαστά σημεία.
Όπως ακριβώς, δηλαδή, όταν προξενηθή φωτιά και πριν από την παρουσία της τα μικρά ζφύφια, ενώ είναι μακριά, τα ναρκώνει καί τα καταστρέφει, έτσι και ο Χριστός, με το πρόσταγμά Του μόνο και με την παρουσία Του θα καταστρέψη τον αντίχριστο. Αρκεί να παρουσιασθή αυτός και όλα αυτά καταστράφηκαν' θα φανερώση την απάτη μόνο με την εμφάνισή Του. Έπειτα γιά να δηλώση ποιος είναι αυτός «του οποίου η παρουσία θα είναι κατ’ ενέργεια του σατανά», «με κάθε δύναμι», λέει, «και με ψευδή σημεία και τέρατα». Δηλαδή θά κάνη έπίδειξι κάθε δυνάμεως, όμως τίποτε δέ θά είναι άληθινό, αλλά τά πάντα θά είναι άπάτη. Αύτά τά προείπε, γιά νά μήν άπατηθοΰν οί τότε άνθρωποι. «Καί μέ τέρατα», λέει, «ψεύδους»· δηλαδή μέ ψεύδη ή πού οδηγούν στήν άπάτη. «Καί μέ κάθε είδος άπάτης τού κακού, άνάμεσα στούς άνθρώπους, πού χάνονται».
διότι και αυτός ο ίδιος θα χαθή. Και ποιός είναι αυτός; Μήπως ο σατανάς; Καθόλου, αλλά κάποιος άνθρωπος που θα δεχθή όλη την ενέργεια του σατανά. «Και θα αποκαλυφθή ο άνθρωπος», λέει, «πού υψώνει τον εαυτό του επάνω από οποιονδήποτε, που ονομάζεται θεός ή σέβεται σαν θεός». Δεν θα οδηγήση εκείνος στην ειδωλολατρία, αλλά θα είναι κάποιος αντίθεος, και θα καταλύση όλους τούς θεούς, και θα προστάξη να προσκυνούν αυτόν αντί του Θεού και θα καθήση στον ναό του Θεού, όχι μόνο στόν ναό των Ιεροσολύμων, αλλά καί στίς ’Εκκλησίες πού βρίσκονται παντού. «Αποδεικνύοντας», λέγει, «τον εαυτό του θεό». Δεν είπε ‘θά λέη’, αλλά θά προσπαθή να αποδείξη* διότι θα κάνη μεγάλα έργα, και θα δείξη θαυμαστά σημεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου