Ένας εξέχων ισραηλινός αρχαιολόγος ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα την ανακάλυψη μιας σφραγίδας πηλού που φέρει το εβραϊκό όνομα του Ησαΐα, το οποίο μπορεί να ανήκε στον βιβλικό προφήτη."Φαίνεται ότι έχουμε ανακαλύψει μια σφραγίδα εντυπωσιακή, η οποία μπορεί να ανήκε στον προφήτη Ησαΐα, σε μια επιστημονική, αρχαιολογική ανασκαφή», δήλωσε ο Δρ Eilat Mazar , αρχαιολόγος από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο, ο οποίος έκανε την ανακάλυψη.
"Η σφραγίδα από πηλό δείχνει το κατώτερο μέρος ενός βοσκότοπου, ένα μοτίβο ευλογίας και προστασίας που βρίσκεται στον Ιούδα, ιδιαίτερα στην Ιερουσαλήμ", γράφει η Δρ. Mazar στην βιβλική αρχαιολογία την Τετάρτη.
Δεν είναι όμως σαφές εάν η σφραγίδα ανήκε στον προφήτη Ησαΐα, επειδή παραμένει αβέβαιο ότι ένα γράμμα μπορεί ή όχι να λείπει.
Ο πηλός γράφει «leyesha'yah» σε αρχαία εβραϊκά γράμματα, που σημαίνει «ανήκουν στον Ησαΐα».
Εμφανίζονται επίσης τα τρία εβραϊκά γράμματα της μοναχής , του vav και του yud . Μετά το γράμμα yud , η γωνιά της σφραγίδας σπάει, θέτοντας το ερώτημα αν και τα τρία γράμματα ακολουθούνται και από ένα τέταρτο γράμμα, aleph συμπληρώνοντας τη λέξη navi (προφήτης). Εναλλακτικά, ο χώρος που έχει υποστεί ζημιά μπορεί να είναι κενός.
Χωρίς αυτή τη χαμένη γωνία που επιβεβαιώνει την ύπαρξη ή την απουσία του αλέφου , ο πηλός δεν μπορεί να είναι πλήρως αποφασισμένος να ανήκει στον βιβλικό προφήτη. Εάν όμως μπορεί να πιστοποιηθεί, αυτή θα είναι η πρώτη φορά που έχει βρεθεί ένα τεχνούργημα απευθείας συνδεδεμένο με έναν βιβλικό προφήτη.
Η σφραγίδα ανακαλύφθηκε δέκα μέτρα από εκεί που, το 2015, ο Δρ Μάζαρ βρήκε ένα άλλο παρόμοιο τεχνούργημα που ανήκε στον βασιλιά Εζεζία ο οποίος κυβέρνησε το κράτος του Ιούδα από το 727 π.Χ.-698 π.Χ.
"Η στενή σχέση μεταξύ του βασιλιά και του προφήτη είναι γνωστή", δήλωσε ο Δρ Mazar στο Breaking Israel News. "Η εύρεση σφραγίδας από τον προφήτη Ησαΐα δίπλα από εκείνη του βασιλιά Εζεκία δεν πρέπει να είναι απροσδόκητη. Δεν θα ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκαν εντυπωσιακά δύο βιβλικοί ανθρώποι σε στενή εγγύτητα. "
Ο Δρ Μάζαρ αναφέρθηκε σε δύο εντυπωσιακές σφραγίδες που ανήκαν στον Yehukhal ben Sheleḿiyahu ben Shovi και στον Gedaliyahu ben Pashḥur, και οι δύο ήταν ανώτεροι υπάλληλοι στο δικαστήριο του βασιλιά Γεωργίου. Και οι δύο σφραγίδες βρέθηκαν με λίγα μέτρα απόσταση μεταξύ τους, στην πόλη του Δαβίδ το 2005. Σημείωσε ότι και οι δύο αναφέρονται στον ίδιο βιβλικό στίχο.
Η ίδια η σφραγίδα δεν χρησιμοποιήθηκε από το κοινό και συνεπώς συμβολίζει το υψηλό ανάστημα ενός ατόμου στην κοινωνία.
"Μια σφραγίδα δεν είναι συνηθισμένο πράγμα που ανήκει στους φυσιολογικούς ανθρώπους", εξήγησε ο Δρ Mazar. "Σημαντικοί άνθρωποι που χρειάζονται μια σφραγίδα έπρεπε να σφραγίσουν τα έγγραφα ή να σφραγίσουν πακέτα. Κανένας άλλος δεν ήταν πιο κοντά στον βασιλιά Εζεχία, από τον προφήτη Ησαΐα , επομένως είναι προφανές ότι θα είχε μια τέτοια σφραγίδα. Εάν αυτή η σφραγίδα ανήκε σε αυτόν, θα έδειχνε την υψηλή κατάστασή του. "
Η οπίσθια πλευρά της σφραγίδας δείχνει την εντύπωση του υφασμένου υφάσματος. Ο Δρ Mazar πρότεινε ότι το ύφασμα μπορεί να προέρχεται από ένα πακέτο που έστειλε ο προφήτης, χαρακτηρίζοντάς το ως δικό του. Πρότεινε μια ενδιαφέρουσα και σημαντική δυνατότητα αυτού του πακέτου.
"Αυτό θυμίζει την ιστορία του Προφήτη Ησαΐα που θεραπεύει τον βασιλιά Εζεκία με σύκα", ανέπτυξε, αναφερόμενος σε ένα τέτοιο Βιβλικό γεγγονός.
.
"Ίσως έφερε ειδικά σύκα που προορίζονταν για τον βασιλιά και έβαλε τη σφραγίδα έτσι ώστε κανείς να μην την αγγίξει", πρότεινε ο Δρ Mazar. "Δεν ξέρουμε αλλά υπάρχουν πολλές δυνατότητες."
Είναι αξιοσημείωτο ότι ένα δακτυλικό αποτύπωμα είναι ορατό στον πηλό, ίσως του ίδιου του Ησαϊα.
"Αν ο ιδιοκτήτης της σφραγίδας ήταν ο προφήτης Ησαΐας, έχουμε εδώ το δακτυλικό αποτύπωμα του προφήτη", δήλωσε ο Δρ Mazar. "Αλλά δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι γι 'αυτό εξαιτίας του αγνοούμενου Aleph ."
Ακόμα και οι λίγες ενδείξεις που βρέθηκαν στο μικροσκοπικό κομμάτι πηλού δίνουν υποδείξεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Ο Δρ Mazar παρατήρησε ότι οι περισσότερες σφραγίδες αναγνωρίζονται από το όνομα του ιδιοκτήτη και του πατέρα του ιδιοκτήτη, το οποίο στην περίπτωση του Προφήτη Ησαΐα θα ήταν «ο Ησαΐας ο γιος του Amotz».
"Αυτό είναι το κανονικό ύφος. υπάρχουν όμως περιπτώσεις σφραγίδων που περιέχουν το όνομα και τον τίτλο ", είπε, τονίζοντας ότι και αυτό δεν ήταν μια οριστική ένδειξη. "Το Navi χωρίς« aleph » θα μπορούσε επίσης να σημαίνει« από την πόλη Nov », μια Κοχανική (ιερατική) πόλη κοντά στην Ιερουσαλήμ που αναφέρεται συχνά στη Βίβλο».
Μια άλλη αντίρρηση για το ενδεχόμενο ότι αυτή η σφραγίδα ανήκε στον Ησαΐα τον προφήτη είναι η έλλειψη του σφενδάμου ως οριστικό πρόθεμα. Στην Αγία Γραφή, η λέξη navi (προφήτης) συνήθως ακολουθείται από το οριστικό του σανό , που μεταφράζεται ως "ο προφήτης". Το γράμμα Hay, ωστόσο, δεν εμφανίζεται στον πηλό, εντύπωση ως πρόθεμα στα γράμματα της μοναχής, το ποντάρισμα και το yud , υποδεικνύοντας κάνει ότι η σφραγίδα δεν έλεγε "ο προφήτης". Ο Δρ Mazar αναγνώρισε αυτό ως πιθανό σημάδι ότι η εντύπωση σφραγίδας μπορεί να μην είναι από τον Isaiah αλλά επίσης σημείωσε ότι πολλές επιγραφές στην αρχαία εβραϊκή έχουν βρεθεί χωρίς το πρόθεμα .
Αν και δεν είναι θρήσκος, ο Δρ Μάζαρ χρησιμοποιεί τη Βίβλο ως πόρο για την έρευνά του.
«Ψάχνω για την πραγματικότητα πίσω από τις ιστορίες, αφού η πραγματικότητα είναι σαφώς γραμμένη εκεί, αλλά η Βίβλος πρέπει να εξεταστεί σύμφωνα με την αρχαιολογική απόδειξη», τόνισε. "Ήμουν μορφωμένος στην αρχαιολογία για να αναφερθώ στη Βίβλο ως μια πιο σημαντική ιστορική πηγή, να την εξετάσω και να την επανεξετάσω".
ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟ BREAKING ISRAEL NEWS :corfiatiko.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου