Τα πράγματα έχουν πλησιάσει πολύ και δέν γνωρίζουμε, μήπως και στήν δική μας γενιά πάρη τέλος η ζωή αυτή και φθάση η φοβερή εκείνη ημέρα, που θα μας παρουσιάση το φρικτό και αδέκαστο δικαστήριο. Τα περισσότερα σημεία έχουν πραγματοποιηθή* καί τό Εύαγγέλιο έχει κηρυχθή σε όλα τα μέρη του κόσμου και οι πόλεμοι και οι σεισμοί και οι λιμοί έχουν γίνει και η απόστασις πια δεν είναι μεγάλη. Δεν βλέπεις τα σημεία; Αυτό ακριβώς είναι το μεγαλύτερο σημείο. Ούτε οι άνθρωποι, που ζούσαν στην εποχή του Νώε, δεν είχαν διακρίνει τα προμηνύματα της καταστροφής εκείνης, άλλά ενώ έπαιζαν και έτρωγαν και νυμφεύονταν και έπρατταν όλα τα συνηθισμένα της ζωής, τους βρήκε η φοβερή εκείνη τιμωρία. Τα ίδια και στα Σόδομα.Ενώ διασκέδαζαν και δεν υποψιάζονταν τίποτε, κεραυνοβολήθηκαν από τους κεραυνούς, που έπεσαν.
Θα έλθη έξ ονόματος του εαυτού του.
Ποιόν εννοεί ότι θα έλθη έξ ονόματος του εαυτού του; ’Εδώ υπαινίσσεται τον αντίχριστο και παρουσιάζει αναμφισβήτητη απόδειξι της ασεβείας τους. Διότι, εάν με καταδιώκετε, επειδή δήθεν αγαπάτε τον Θεό, αυτό έπρεπε να γίνη πολύ περισσότερο γιά τον αντίχριστο. Διότι εκείνος ούτε τούτο θα σας πει, ούτε ότι έχει αποσταλή από τον Πατέρα, ούτε ότι έχει έλθει σύμφωνα με την θέλησι εκείνου, άλλά εντελώς άντίθετα, άρπάζοντας τυραννικά όσα δέν τού άρμόζουν καί ίσχυριζόμένος, ότι είναι θεός όλων, όπως λέει και ο Παύλος· «’Εναντίον παντός που λέγεται θεός ή λατρεύεται προβάλλοντας την άξίωσι ότι αυτός είναι ο θεός». Διότι αυτό σημαίνει, ότι θα έλθη έξ ονόματος του εαυτού του.
(Εις Ίωάννην ΜΑ', ΕΠΕ 13,476. PG 59,235-236)
Ή φωτιά όχι μόνο όταν φωτίζη, ούτε όταν καθαρίζει το χρυσάφι, άλλά και όταν κατατρώει τά αγκάθια, τότε πρό πάντων δείχνει την δύναμί της και με αυτό φαίνεται ότι είναι φωτιά. Και ο Χριστός με αυτόν τον τρόπο δείχνει την μεγαλωσύνη Του, όταν καταφάη τον Αντίχριστο με το πνεύμα του στόματός Του και καταργήσει με τον ερχομό Του την παρουσία του.
(Εις Β' Κορινθίους ΕΕΠΕ 19,174. PG 61,436)
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ.
Θα έλθη έξ ονόματος του εαυτού του.
Ποιόν εννοεί ότι θα έλθη έξ ονόματος του εαυτού του; ’Εδώ υπαινίσσεται τον αντίχριστο και παρουσιάζει αναμφισβήτητη απόδειξι της ασεβείας τους. Διότι, εάν με καταδιώκετε, επειδή δήθεν αγαπάτε τον Θεό, αυτό έπρεπε να γίνη πολύ περισσότερο γιά τον αντίχριστο. Διότι εκείνος ούτε τούτο θα σας πει, ούτε ότι έχει αποσταλή από τον Πατέρα, ούτε ότι έχει έλθει σύμφωνα με την θέλησι εκείνου, άλλά εντελώς άντίθετα, άρπάζοντας τυραννικά όσα δέν τού άρμόζουν καί ίσχυριζόμένος, ότι είναι θεός όλων, όπως λέει και ο Παύλος· «’Εναντίον παντός που λέγεται θεός ή λατρεύεται προβάλλοντας την άξίωσι ότι αυτός είναι ο θεός». Διότι αυτό σημαίνει, ότι θα έλθη έξ ονόματος του εαυτού του.
(Εις Ίωάννην ΜΑ', ΕΠΕ 13,476. PG 59,235-236)
Ή φωτιά όχι μόνο όταν φωτίζη, ούτε όταν καθαρίζει το χρυσάφι, άλλά και όταν κατατρώει τά αγκάθια, τότε πρό πάντων δείχνει την δύναμί της και με αυτό φαίνεται ότι είναι φωτιά. Και ο Χριστός με αυτόν τον τρόπο δείχνει την μεγαλωσύνη Του, όταν καταφάη τον Αντίχριστο με το πνεύμα του στόματός Του και καταργήσει με τον ερχομό Του την παρουσία του.
(Εις Β' Κορινθίους ΕΕΠΕ 19,174. PG 61,436)
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου