Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

ΤΙ ΕΊΝΑΙ Ο ΠΕΙΡΑΣΜΌΣ;

Τί εἶναι ὁ πειρασμός;Ἓνα δίλημμα πού τίθεται στή θέλησή μου.Ὁ πειρασμός ἒχει τή ρίζα του μέσα μου. Ἀπό τό ἐσωτερικό μου ἀντλεῖ τή δύναμή του καί τή γοητεία του. "Ἓκαστος πειράζεται ὑπό τῆς ἰδίας ἐπιθυμίας ἐξελκόμενος καί δελεαζόμενος "Ἰακ.α΄14).Ὁ πειρασμός δέν εἶναι μία ἐκλογή πού καλοῦμαι νά κάνω μέ πλήρη ἀντικειμενικότητα.Χαρακτηριστικό μου γνώρισμα εἶναι ἡ ἐσωτερική μου διαφθορά."Ἒγκειται ἡ διάνοιά μου ἐπιμελῶς ἐπί τά πονηρά ἐκ νεότητός μου" (Γεν.η 21). Αὐτό μαρτυρεῖ ἡ συνείδησή τοῦ τί εἶμαι κατά βάθος. Τό κακό ἀσκεῖ μιά φοβερή γοητεία μέσα μου. 


Τό κακό τό ξέρω, τό ἀγαπῶ, ὃσο κι'ἂν μέ πίκρανε καί μέ ἀπογοήτευσε. Ἡ συνείδή μου μοῦ δίνει ἐγκαίρως σήματα γιά τήν προσέγγιση καί τήν παρουσία τοῦ κακοῦ. Διαμαρτύρεται για τήν ἀδράνειά μου κι ἐγώ δέν κινοῦμαι.Δέν κάνω ὃ,τι ἐπιβάλλεται γιά τήν ἀντιμετώπισή του. Κατά βάθος τό περιμένω μέ λαχτάρα. Τό ξέρω πώς ἡ δηλητηριασμένη πνοή του θά μέ μαράνη καί θά μέ θανατώση. Κι ὃμως δέν κινοῦμαι, δέν φεύγω γιά νά σωθῶ.Ἒτσι ὁ πειρασμός εἶναι μιά ἀναπόφευκτη πάλη, πού καλοῦμαι νά κάνω μέ μιά σπασμένη θέληση, προδότρα σέ μέγιστο βαθμό. Ἀπό τἠν ἂλλη μεριά δέν μπορῶ νά πῶ πώς δέν μέ θέλγει τό καλό. 

Τί φοβερή άντινομικότητα! Αὐτή ἀκριβῶς ἡ γνώση τῆς ἀδυναμίας μου μέ ὑποχρεώνει νά καταφύγω στό Θεό, γιά νά προστατέψη τήν ὣρα τοῦ πειρασμοῦ.Καταφεύγω σ'αὐτόν τήν ὣρα τῆς νηφαλιότητας, γιατί τίς στιγμές τοῦ πειρασμοῦ ἲσως νά μή μπορῶ νά τοῦ μιλήσω μέ θέρμη καί ἰσχύν. 
Ἱερομ. Εὐσεβίου, "Ἀναβάσεις".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου