Γράφει ο “Παρακαταθικός”
Ο ρόλος των Μέσων Ενημέρωσης
Ο πιστός λαός τις τελευταίες δύο δεκαετίες ενημερώνεται για τα τεκταινόμενα στην ανά τον κόσμο Ορθόδοξη Εκκλησία από διαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης.
Στο σημερινό μας σχολιασμό δεν αναφερόμαστε σε ιστολόγια, τα οποία βασίζονται στην προσωπική μέριμνα του ιδιοκτήτη τους και δεν στελεχώνονται από δημοσιογράφους.
Αναφερόμαστε σε επίσημα διαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης, τα οποία απασχολούν επαγγελματίες δημοσιογράφους του εκκλησιαστικού χώρου.
Η καθημερινότητα ενός τέτοιου μέσου, με αποκλειστικό τομέα ενασχόλησης την Ορθόδοξη Εκκλησία, έχει μια δυσκολία στην καθημερινή παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου και αυτό είναι κατανοητό έως ένα βαθμό.
Πώς αντιμετωπίζεται λοιπόν από τα μέσα αυτά η πενία σημαντικών ειδήσεων; Επιλέγεται ένα πλούσιο φωτορεπορτάζ κάθε φορά που τελείται μία ακολουθία.
Αυτό από μόνο του μοιάζει σχετικά αθώο. Με την πάροδο όμως των χρόνων έχει μεταβληθεί σε μια άκομψη πασαρέλα κληρικών όλων των βαθμίδων.
Στην ουσία της αυτή η πρακτική πάσχει σοβαρά, γιατί το να τελεστεί Θεία Λειτουργία (από απλή καθημερινή μέχρι ένα πολυαρχιερατικό πανηγυρικό συλλείτουργο) μια Κυριακή δεν αποτελεί είδηση.
Η αντιμετώπιση της Θείας Μυσταγωγίας ως φολκλορικού χαρακτήρα δρώμενο αποτελεί την απαρχή για την αλλοίωση του εκκλησιαστικού φρονήματος κλήρου και λαού.
Όπως η αυτοφωτογράφιση στα social media ευθύνεται για μια πλειάδα ψυχικών διαταραχών και νοσημάτων των νέων, αντίστοιχα και η υπέρ το δέον αυτοφωτογράφιση και υπερέκθεση επισκόπων και φιλόδοξων αρχιμανδριτών οικοδομεί μια νέα Ορθοδοξία, που δίνει σημασία στη βιτρίνα και όχι στο περιεχόμενο.
Το παράδοξο που καταγράφεται επίσης σε εκκλησιαστικά μέσα είναι πως όταν όντως έχουμε μια σοβαρή είδηση για θέμα πίστεως, η είδηση παρατίθεται ως γεγονός συνήθως δίχως σχολιασμό.
Όταν λοιπόν για παράδειγμα στο πλαίσιο του διαχριστιανικού διαλόγου τελεσθεί μια αντικανονική και ανεπίτρεπτη συμπροσευχή μετά αιρετικών, η πράξη αυτή αποτελεί παράβαση των Ιερών Κανόνων. Αυτό αποσιωπάται!!!
Τελικά αναρωτιόμαστε ποιο σκοπό υπηρετεί η εκκλησιαστική δημοσιογραφία;
Κλείνοντας, δεν θα μπορούσαμε να μην αναρωτηθούμε με ακόμα μεγαλύτερη αγωνία ποιο σκοπό υπηρετεί ένας δημοσιογραφικός οργανισμός, αν όχι την αλήθεια της πίστεως;
Ενώ σε πολιτικό επίπεδο η δημοσιογραφία είναι φανερό πως έχει (ξε)χάσει τον θεσμικό της ρόλο, και από τέταρτη εξουσία έχει ξεπέσει σε επικοινωνιακό όχημα ποικίλων συμφερόντων, στην Ορθοδοξία, σε μια εποχή που η Εκκλησία δοκιμάζεται από την παναίρεση του Οικουμενισμού, με λύπη διαπιστώνουμε πως κατά το πλείστον τα μέσα ενημέρωσης δεν υπηρετούν την αλήθεια της πίστεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου