Έτσι όπως παρουσιάζεται με τρεις λέξεις, επόμενο είναι να φαίνεται σαν εντολή, γιατί το «ερευνάτε» εκλαμβάνεται ως προστακτική.
Όμως
η φράση αυτή έχει αποκοπεί από την όλη πρόταση στην οποία ανήκει. Αν
όμως διαβάσει κανείς ολόκληρο το χωρίο, θα διαπιστώσει ότι δεν είναι
εντολή, αλλά είναι μία φανέρωση που έκανε ο Χριστός στους Ιουδαίους,
όταν δηλαδή τους είπε το λόγο για τον οποίον αυτοί ερευνούσαν τις
Γραφές.
Αλλά ας παραθέσουμε ολόκληρο το σχετικό χωρίο:
«
ἐρευνᾶτε τὰς γραφάς, ὅτι ὑμεῖς δοκεῖτε ἐν αὐταῖς ζωὴν αἰώνιον ἔχειν·
καὶ ἐκεῖναί εἰσιν αἱ μαρτυροῦσαι περὶ ἐμοῦ·» (Ιω. ε΄, 39).
Όπως
είναι εύκολο να παρατηρήσει κανείς, το « ερευνάτε », δεν είναι
προστακτική πτώση αλλά οριστική οπότε δε δηλώνει εντολή αλλά
διαπίστωση.
Αυτό
όμως δε σημαίνει ότι είναι σωστό να δεχθεί κανείς το αντίθετο, δηλαδή
το « μη ερευνάτε τας γραφάς» ή με άλλα λόγια το γνωστό « πίστευε και μη
ερεύνα».
Από τα πολλά συμπεράσματα που βγαίνουν από το παραπάνω χωρίο, ας διατυπώσουμε μόνο ένα:
Πρέπει
οι άνθρωποι να ερευνούν την Αγία Γραφή, γιατί εκεί υπάρχει η μαρτυρία
ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού ο Σωτήρας τους.
Το είπε ο Ίδιος στο παραπάνω χωρίο, «καὶ ἐκεῖναί εἰσιν αἱ μαρτυροῦσαι περὶ ἐμοῦ·).
Ιωάννης Χ. Δήμος πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου