Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

Στη δύσκολη εποχή της αποστασίας του Κολυμπαρίου.

Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής
Ιερά Σκήτη Αγίου Παντελεήμονος Κουτλουμουσίου
Σάββατο 30/07/2016, Σίλα, Σιλουανού, Επαινετού, Ανδρονίκου 'Ο.



ΣΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΟΥ




Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας Αγίου Όρους και Π. Σάββας Μοναχός Λαυριώτης.


Το κείμενο του Γέροντος Νεκταρίου που ακολουθεί είναι ένα ουράνιο γλύκισμα που στόχο έχει να γλυκάνει τις πικραμένες καρδιές όλων των Ορθοδόξων Χριστιανών. 


Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν



Αγαπητοί αδελφοί και πατέρες χαίρετε εν Κυρίω Πάντοτε και λυπήσθε με του τρεπτούς ανθρώπους εκάστοτε. Η συχνή; Ίσως εύκολη αλλαγή απόψεως, στα θέματα της Ορθοδόξου ημών Πίστεως, σηματοδοτεί και την ελαφρότητα στην πίστη και την τάση προς τον συγκρητισμό και τη σύγχρονη αίρεση του Οικουμενισμού.



Στην αντίθετη ακριβώς ποιότητα και πορεία ευρίσκεται η παραμονή με "Θείο Πείσμα" στην Ορθόδοξο ημών πίστη, στην μπέσα.


Ο τελευταίος Όρος "Μπέσα", είναι όρος που χρησιμοποιούν κυρίως οι Αρβανίτες μας και εμπεριέχει εκτός από την πίστη στον Χριστό μας και την καλή και Αγία Χριστιανική - Κοινωνική συναναστροφή.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ

Όμως επειδή εισάγω έναν νέο όρο στο κείμενό μου "το  Θείο πείσμα", επιτρέψατέ μου να σας περιγράψω από που την αντλώ καθώς και την παράθεση τριών εδαφίων από την Ελληνική Πατρολογία και ειδικά από τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, όπου ο Άγιος αποδεικνύει ότι και ο Θεός έχει "Θείο Πείσμα" και μας αγαπάει με αυτό. Διότι "σφοδρά επιθυμεί της σωτηρίας της ημετέρας"


( Ο κωδικός : εργασία , τόμος, σελίδα, ουρά).





159.62.13.24 

Νεοτέρας γαμείν, τεκνογονείν " Ευδοκίαν  ουν το πρώτον θέλημά φησι, το σφοδρών θέλημα, το μετά επιθυμίας θέλημα, το πείσμα ου γρ παραιτήσομαι και κοινοτέρα λέξει χρήσασθαι σαφήνεια ένεκεν των αφελεστέρων : ούτω γαρ και ημεί της επίτασιν του.



159.62.13.27  
Και κεινοτέρα λέξει χρήσασθαι σαφηνείας ένεκεν των αφελεστέρων : ούτω γαρ και ημείς την επίτασιν του θελήματος δηλούντες, Κατά το πείσμα ημών, λέγομεν. Ο ουν λέγει τούτο εστίν : Σφοδρά εφίετα, σφό - δρα επιθυμεί της σωτηρίας της ημετέρας.



163.62.48.13
έλεγεν : Ούπω μέχρις αίματος αντικατέστησε, προς την αμαρτίαν ανταγωνιζόμενοι. Εις πάσαν, φησίν, ευδοκία : τουτέστιν αρέσκεια, πείσμα, πληροφορία : ωσεί έλεγε, είναι το πείσμα του Θεού γενείτε, ίνα μηδέν. υμήν λυπεί, ίνα ως βούλεται ούτως είτε


Θα προσπαθήσω μια μικρή διασαφήνιση (όχι κατά του λέγει) τον εδαφίων που προηγούνται και μετά συνεχίζομαι.



1° Εδάφιο : Το καλό το πρώτο θέλημα μας είναι το Άγιο, αυτό που δηλώνουμε με ΠΕΙΣΜΑ, Δεν αλλάζει όρο δηλώνει ο Άγιος, αν δεν κατανοούν μερικοί αφελείς τι σημαίνει "Θείο Πείσμα".


2° Εδάφιο : Έτσι εμείς την αναγκαιότητα του θελήματος μας στα θέματα πίστεως δηλώνοντας, το κάνουμε κατά το ΠΕΙΣΜΑ ΗΜΩΝ. Ότι λέγομεν, τούτο και πρέπει να είναι.



3° Εδάφιο :  Έτσι και εμείς, μέχρις αίματος πρέπει να αντισταθούμε στην αμαρτία, για να γίνει το ΠΕΙΣΜΑ του Θεού, για να μη μας λείπει κάτι και να γίνουν όλα όπως θέλει ο Θεός.





Η ΕΜΠΟΝΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΚΑΡΠΟΥΣ



Είναι γνωστό στους Ορθοδόξους Χριστιανούς, ότι η έμπονος Προσευχή προκαλεί τον Θεό να χαϊδέψει τις ροές των δακρύων. Από τον καρπό αυτόν της καρδιάς μας κατανοούμε ότι ο Πανάγαθος Ιησούς Χριστός μας, έκανε αποδεκτή την προσευχή μας και ευλόγησε της αίτηση.


Οι ροές τον δακρύων, καθαρίζουν την καρδιά, λεπτύνουν τον νου και τον κάνουν ηγεμονικό και διακριτικό.


Αυτός ο ηγεμονικός νους, εδρασμένος σε μια και καθαρμένη καρδιά απαλλαγμένη από εμπαθείς λογισμούς, οδηγείται από το λογιστικό, από νίκη σε νίκη και είναι έτοιμος να δεχθεί από τον τριαδικό Θρόνο τα μηνύματα του Θεού μας, ως ψίθυρο ή με λεκτικό περιεχόμενο. Κάνοντας ο Χριστιανός, τις αποκαλύψεις αυτές του Τριαδικού Θεού πράξη στην ζωή και βαδίζοντας προς την αιώνια μακαριότητα, χαίρεται την παρούσα ζωή. Νάτη η ποιότητα των μυστηρίων της Ορθοδοξίας μας, την οποία δεν μπορούν να βιώσουν οι διάφορες Χριστιανικές ομάδες που στο Κολυμπάρι τις ονόμασαν εκκλησίες οι "σοφοί". Νάτη η χαρά των Ορθοδόξων Χριστιανών που Αγαπούν τον Χριστό μας και τους ανθρώπους.


Όσοι βιώνουν το παραπάνω μυστήριο των δακρύων γνωρίζουν ότι θέλουν να αγαπούν και αγαπούν αδιακρίτως με την καρδιά των να είναι πλημμυρισμένη από ειρήνη και αγάπη Χριστού.


Να με συγχωρείτε αδελφοί μου που σας αποκαλύπτομαι, αλλά τυγχάνω Χάριτι Θεού της χάριτος.


"Έπρεπε να σας τα πω αυτά, γιατί έπρεπε να γνωρίζεται τι γράφω και να σας πείσω.



ΕΠΙΘΥΜΩ ΜΕ ΠΕΙΣΜΑ

Αγαπητοί Λαυριώτες Πατέρες,


Την αποκατάσταση του Πατρός Σάββα στην πρότερη τιμητική θέση που του δώσατε με ειρηνική καρδιά πριν από λίγα χρόνια, την χαροποιό πνευματική προκοπή του, την ανάδειξη του ως Λαυριώτη μοναχού και την σωτηρία του.


Επιθυμώ με ΠΕΙΣΜΑ, την χαροποιό αποκατάσταση των σχέσεων με τον πατέρα Σάββα όλων των Λαυριωτών Πατέρων, την μόνιμη εγκατάσταση της ειρήνης και αγάπης του Χριστού μας στις καρδιές όλων σας, την Ορθόδοξο πνευματική λάμψη της Λαύρας, του Αγίου Όρους και του Χριστεπώνυμου πληρώματος και την σωτηρίας όλων σας.


Επειδή θέλω να μιμηθώ αμέσως τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, επίσης επιθυμώ με ΠΕΙΣΜΑ τη διακοπή των σχέσεων του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον αντίχριστο πάπα και την αίρεση του οικουμενισμού και την πανθρησκεία που ετοιμάζεται.


Σας αγαπάει ο Θεός μας και θέλει να σας σώσει Λαυριώτες αδελφοί. Κάντε κάτι για τον εαυτό σας, θα χαρούμε να το μάθουμε.


Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΝΣΟΦΟΣ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ



Την ίδια σοφία που χρησιμοποίησε ο Ιησούς μας για να μετοικήσει αρχαίους και νεότερους μαθητές του, από την μέριμνα του κόσμου, στην αμεριμνησία. την ησυχία και την προσευχή του Αγίου Όρους, για να γίνουν Άγιοι και να σωθούν χρησιμοποίησε και τους νεότερους Λαυριώτες πατέρες και τον πατέρα Σάββα.


Είμαι βέβαιος  και το γράφω, ότι όλοι οι πατέρες στη Λαύρα αποτελούν σπανιότατες ιδιοπροσωπίες και προσωπικότητες αρεστές στον Θεό. Από την διαρκή αγία χρήση του αυτεξουσίου των, που κάνουν οι πατέρες εξαρτάται και η ανάπτυξη Θείας αγάπης με τον Χριστό μας και η διατήρηση επί μακρών και έως τέλους του πρώτου πείσματος, που είναι καθ' όλα άγιο και αρεστό στον Θεό μας, αφού και εκείνος με αυτό μας αγαπάει τρελά και θέλει να σωθούμε.


Προ γνώριζε, Γι'αυτο και προόρισε


Να γίνει ο Πατήρ Σάββας, Λαυριώτης μοναχός, ο Σοφός Ιησούς Χριστός μας και ως παντογνώστης προ γνώριζε τον χαρακτήρα, την κραυγή, την συμμετοχή του γένους των Κρητών στην Ρωμιοσύνη, την προοδότου στην Λαύρα. Τον τοποθέτησε εκεί για να να καλύψει κενά ή να δυναμώσει πτέρυγες πνευματικές στις δύσκολες ημέρες που έρχονται.


Είμαι βέβαιος ότι και για τους άλλους Λαυριώτες είχε σχεδιάσει κάτι παρόμοιο σοφό. Όμως οι Λαυριώτες ακολούθησαν τον σοφό σχεδιασμό; Αν η πρώτη αγάπη και το πρώτο Θείο Πείσμα εφύγη κατά την διάρκεια του χρόνου σε μερικές καρδιές, και αντίθετα στην καρδιά του π. Σάββα, είκοσι χρόνια μετά διατηρήθηκε και ίσως αυξήθηκε, ποιος μπορεί να τον μέμφεται γι΄αυτό;


Αν αυτή είναι η αιτία της αντιπαλότητας, δεν είναι ο πατήρ Σάββας άξιος επαίνου που στηρίζει με πείσμα τα ορθόδοξα δόγματα, την ορθόδοξο παράδοση και ορθόδοξο Χριστιανική ηθική; Δεν είναι αυτός ο θεματοφύλακας; Όντως αυτός είναι.


Παύσετε ευλογημένοι να καταδικάζεται τον π. Σάββα γιατί καταδιώκεται το σχέδιο του Ιησού μας για τη Σωτηρία του Πατρός, το καλό της Λαύρας, το καλό για εσάς, το Άγιον Όρος και επέκεινα.


Κλείνοντας αυτή την όλο αγάπη Χριστού και πόνο επιστολή μου για καταλλαγή, θέλω να προσθέσω και το εξής: 


Ας έχουμε το νου μας

Το έχω γράψει και σε παλαιότερη ανάρτηση. Από τις αποκαλύψεις που γίνονται για θέματα ορθοδόξου πίστεως και προδοσίας της ορθοδοξίας, μπορεί από αγανάκτηση να κατέβει μίσος στην καρδιά μας κατά προσώπων. Κλειδί σωτηρίας στην προκείμενη περίπτωση είναι να μη κλείσουμε την καρδιά μας με το μίσος μέσα της, γιατί σ' αυτή την καρδιά δεν θα μπει ποτέ ο Χριστός και έτσι χάνουμε όλη την προοπτική σωτηρίας μας. Προσευχή λοιπόν υπέρ πάντων και του Πατριάρχου Βαρθολομαίου, διότι ο Ιησούς Χριστός θέλει "πάντας σωθήναι και εις επίγνωση αληθείας έλθει".




 Σας ευχαριστώ για την ανάγνωση. 


Ο Κύριος Ιησούς Χριστός
και η Υπεραγία Μητέρα Του
η επονομαζομένη 
Παναγία Αρβανίτισσα 
να σας ευλογούν.
Γέρων Νεκτάριος Μοναχός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου