ΡΟΛΟ'Ι'

Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

Η προφητεία.

Να που και οι Εβραίοι γράφουν ενδιαφέροντα άρθρα για τις προφητείες και τους Προφήτες.Το παρακάτω ρεπορτάζ είναι από την Ισραηλίτικη εφημερίδα Jerusalem Porst.          Ένα από τα πιο σημαντικά δόγματα του Ιουδαϊσμού είναι η πίστη στην προφητεία.

            Πιστεύοντας οι Εβραίοι πετάξαν γύρω από τη λέξη, αλλά πολύ λίγοι από αυτούς θα καταλάβουν τι ακριβώς εννοούμε όταν χρησιμοποιούμε τη λέξη προφητεία . Το πρόβλημα, βέβαια, είναι ότι η προφητεία ,εξηγώντας σε κάποιον που δεν είναι προφήτης, είναι σαν να εξηγεί τον ήχο σε κάποιον που είναι κουφός. Υπάρχουν ακριβής λέξεις για να μεταφέρω την εμπειρία.

               Ωστόσο, ενώ η πίστη στο Θεό, μπορεί πολύ καλά να είναι στην καρδιά του Ιουδαϊσμού, είναι η πίστη στην προφητεία που κάνει όλες τις πιθανές εκδοχές του Ιουδαϊσμού. Χωρίς την πίστη ότι ο Θεός μπορεί, δεν επικοινωνεί τη θέλησή του για τον άνθρωπο, δεν θα υπήρχε η έννοια της Τορά, ή οι εντολές.

               Μετά από όλα αυτά, να μη λέμε τίποτα για μια εντολή, αν οι εντολές μπορούν να δοθούν; Η απαίτηση να πιστεύουν στην προφητεία θέτει το ερώτημα: τι ακριβώς είναι προφητεία; Είναι μια ενεργή επικοινωνία από το Θεό στον άνθρωπο, ή πρέπει ο άνθρωπος να αυξήση την διάνοια ή τη συνείδησή του σε ένα επίπεδο στο οποίο να μπορεί να εντρυφήσει σε μία Θεία Θέληση, ότι υπάρχει παθητικά; Με άλλα λόγια, είναι η προφητεία μια μέθοδος για τον Θεό να ενεργεί και να "μιλήσει" σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, ή είναι η προφητεία να γίνει κατανοητή ως συνεχής μετάδοση του Θεού, της διάνοιας του, με την οποία μπορεί κανείς να συμβαδίσει η διάνοιά του, προκειμένου να "ακούσουν" το μήνυμα του; ο Louis Jacobs, στις αρχές του,για την εβραϊκή πίστη, υποστηρίζει ότι ο ορισμός Maimonides, της προφητείας ,φαίνεται να συνηγορεί για την παθητική έννοια. Παραθέτοντας το Maimonides, γράφει: "Θα πρέπει να είναι γνωστό ότι μεταξύ αυτού του ανθρώπινου είδους ,υπάρχουν πρόσωπα πολύ πνευματικής φύσης που διαθέτουν πολύ τελειότητα.

                Οι ψυχές τους έχουν προδιάθεση για τη λήψη της διάνοιας. Στη συνέχεια, αυτή η ανθρώπινη διάνοια ,η ίδια, ενώνει με την ενεργό διάνοια σε μια εκπόρευση που είναι υπερυψωμένη πάνω τους. Αυτοί είναι οι προφήτες. Αυτή είναι η προφητεία και αυτό είναι το νόημά της. "

                Μήπως αυτό σημαίνει ότι ο Θεός, Maimonides, απορρίπτει ενεργά την επικοινωνία με τον άνθρωπο; Η αποκάλυψη δεν ήταν τόσο πολύ δύσκολη,όσο πλησιάζει ο Θεός του Ισραήλ, αλλά το Ισραήλ πλησιάζει τον Θεό; Επίσης, φαίνεται ότι η προσέγγιση του Maimonides αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για τον άνθρωπο να προφητεύσει ακόμη και σήμερα, στην εποχή μας, και ότι η προφητεία δεν είναι θαύμα, αλλά μια φυσική συνέπεια του ανθρώπου,η επίτευξη στην πνευματική τελειότητα.

                   Ο Maimonides ήταν γοητευμένος με την προφητεία και ήδη στα νιάτα του ζήτησε να γράψει μια πραγματεία για το θέμα, το οποίο ξεκίνησε αλλά δεν ολοκληρώθηκε.

                Για τον Maimonides, όταν κάποιος βρίσκετε μέσα στο Θείο, μέσω της προφητείας, υπάρχει ένα καθορισμένο στοιχείο της φαντασίας των προφητών », που τα ρούχα φέρουν το προφητικό μήνυμα. Τα περίεργα και τρελά πράγματα που κάνουν οι προφήτες της Βίβλου αποτελούν μέρος του προφητικού όραμα τους και δεν είχε πραγματικά συμβεί. Αυτό είναι σημαντικό για τον Maimonides, καθώς βλέπει την προφητεία ως την υψηλότερη έκφραση της διάνοιας.

                 Η προσέγγιση αυτή αντιπροσωπεύει, επίσης, και τις πολλές παραλλαγές της γλώσσας,που βρίσκουμε μεταξύ των προφητών. Μερικοί προφήτες είναι σαφώς εξειδικευμένοι και λογοτεχνικές ιδιοφυΐες, άλλοι δεν είναι σαφώς. Κάθενας αντιλαμβάνεται το όραμά του και στη συνέχεια, χρησιμοποιεί τη δική του γλώσσα και τα λόγια του για να περιγράψει το όραμά του. Όπως γράφει ο Yehezkel Kaufmann στη θρησκεία του Ισραήλ, αυτό αντιπροσωπεύει "μια ενότητα του δόγματος ,που δεν είναι το λιγότερη για την ποικιλία των μορφών και τις χροιές" στην προσέγγισή τους με τον κόσμο, ο Θεός, και ο λαός του Ισραήλ.

kotel IDF prayers 521
Photo by: Deborah Danan

                     Ο Nahmanides, ένας Kαμπαλιστής για τον εαυτό του, απέρριψε τον Maimonides σχετικά με αυτό. Ο Nahmanides ήξερε ότι ο μυστικιστής δεν είναι κατ 'ανάγκην ένας πνευματικός, και ότι ίσως είναι η τρελή προσωπικότητα που επιτρέπει σε ένα άτομο να δει πέρα ​​από αυτόν τον κόσμο και να φτάσει στην προφητεία. Καθώς το παλαιό ρητό λέει, "οι άνδρες θα προσαρμοστούν στον κόσμο, είναι παράλογο οι άνδρες να προσπαθούν να κάνουν τον κόσμο να προσαρμοστεί σε αυτούς. Και γι 'αυτό όλη η πρόοδος γίνεται με παράλογους άνδρες. "Οι προφήτες ήταν παράλογοι άνδρες που έκαναν την ηθική της προόδου σε έναν κόσμο που ήταν εναντίον τους.

               Σύμφωνα με τον André Malraux, «Η δύναμη των προφητών του Ισραήλ, συνίστατο στο γεγονός ότι διακήρυξαν την αλήθεια, όταν όλα ήταν εναντίον τους."

              Ο Ραβίνος Α.Ι. Heschel συμφωνεί με αυτή την ιδέα και ρίχνει τον προφήτη όχι ως διανοούμενο, αλλά ως μια ευαίσθητη ψυχή, μια ψυχή τόσο ευαίσθητη που ακούει το «σιωπηλό αναστεναγμό από ψηλά." ο Heschel ρωτά, "Τι είδους άνθρωπος είναι ο προφήτης;" Ο Heschel βλέπει τον προφήτη ως κάποιον, τελείως διαφορετικό από τους υπόλοιπους από εμάς. Για τον ίδιο, "ο προφήτης είναι ένας μοναχικός άνθρωπος. Ο προφήτης αποξενώνει τους ασεβείς, καθώς και ο ευσεβής ... Δύο συγκλονιστικά γεγονότα στη ζωή του προφήτη είναι: ο Θεός κάνει στροφή σ 'αυτόν, και ο άνθρωπος είναι στροφή μακριά από αυτόν. Αυτό είναι συχνά πολύ : πρέπει να επιλεγεί από τον Θεό και να απορριφθεί από το λαό. Ο λόγος του Θεού, τόσο σαφής σ 'αυτόν, είναι ακατανόητος γι' αυτούς. Τι μπερδεύει ο προφήτης, είναι η διαφορά μεταξύ της ενέργειας και τις επιπτώσεις του Θεού με την τεράστια αδιαφορία,τη νωθρότητα και την αδράνεια της καρδιάς.

             Η Βροντερή φωνή του Θεού ,κουνάει τον ουρανό και τη γη, ο άνθρωπος δεν ακούει τον παραμικρή ήχο. «Ο Κύριος βρυχάται σαν λιοντάρι» (Αμώς 1:8). «Ο λόγος του είναι σαν τη φωτιά, σαν ένα σφυρί που σπάει το βράχο σε κομμάτια» (Ιερεμίας 23:29) - και οι άνθρωποι πηγαίνουν ασυγκίνητοι, ανενόχλητοι,τον αγνοούν. Για τον προφήτη είναι σαν τον ήλιο στο παχύ σύννεφο,που παραμένει απαρατήρητο από τους ανθρώπους. Ο προφήτης έχει καεί από το λόγο του Θεού - «Δεν υπάρχει στην καρδιά μου, καθώς ήταν μια πυρκαγιά στα οστά μου» (Ιερεμίας 20:09) - αλλά οι καρδιές των ανθρώπων είναι ο αμίαντος, πυρίμαχο ".

           Ο συγγραφέας είναι υποψήφιος διδάκτορας στην εβραϊκή φιλοσοφία και σήμερα διδάσκει σε πολλά μετά το Λύκειο yeshivot και midrashot. http://www.jpost.com/Magazine/Judaism/Article.aspx?id=299946     ΑΠΟΔΟΣΗ:Corfiatiko.blogspot.com.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.