Πού βρισκόταν ο Κήπος της Εδέμ; Και που είναι σήμερα;
Τι συνέβη με τον Κήπο της Εδέμ και πού βρίσκεται; έχει μείνει ανέγγιχτος στη γη;
Ο
Κήπος της Εδέμ είναι ένας βιβλικός τόπος που έχει μπει βαθιά στη
φαντασία των πιστών του Χριστιανισμού και του Ιουδαϊσμού, αλλά βασίστηκε
σε ένα πραγματικό μέρος; Και αν ναι, πού;
Καταρχάς,
προσεγγίζουμε αυτό το θέμα από μια λογική σκοπιά. Όπως είναι λογικό, ο
Κήπος της Εδέμ είναι βουτηγμένος σε συμβολισμούς και υπάρχουν πολλές
πτυχές της ιστορίας που δεν μπορούν να γίνουν ορθολογικά κατανοητές.
Ωστόσο, είναι αρκετά λογικό να υποθέσουμε ότι ο μυθολογικός κήπος βασίστηκε σε ένα πραγματικό μέρος.
Πού βρίσκεται ο Κήπος της Εδέμ;
Ο
Κήπος της Εδέμ πιστεύεται ότι είναι το μέρος όπου πρωτοδημιουργήθηκαν
οι άνθρωποι. Οι δύο πρώτοι άνθρωποι, ένα γυμνό ζευγάρι με το όνομα Αδάμ
και Εύα, περιπλανήθηκαν αθώα σε αυτόν τον παράδεισο μέχρι που ένα ύπουλο
φίδι και ένας απαγορευμένος καρπός τους έφεραν (και επομένως όλη την
ανθρωπότητα) σε μεγάλο μπελά. Πιστεύεται ότι αυτή η αφήγηση συμβολίζει
την πτώση των ανθρώπων από μια κατάσταση παιδικής αθωότητας και
ευδαιμονίας σε μια κατάσταση που ορίζεται από την ελεύθερη βούληση και
τη γνώση, καθώς και το κακό και τον θάνατο.
Όσο για τη θέση
του κήπου, το εδάφιο Γένεση 2:10-14 το περιγράφει ως εξής: «Και βγήκε
ποτάμι από την Εδέμ για να ποτίσει τον κήπο· και από αυτό χωρίστηκε και
έγινε τέσσερα riverheads».
Λέγεται περαιτέρω το εξής: «Το
όνομα του πρώτου ποταμού είναι Πισόν· γυρίζει όλη τη γη του
Havilah,Χαβίλα όπου υπάρχει χρυσός, και ο χρυσός αυτής της γης είναι
καλός· υπάρχει επίσης βδέλλιο (ή "σμύρνα") και όνυχας εκεί. Το όνομα
του Δεύτερου ποταμού είναι Gihon Γεχών· επίσης περιφέρεται σε ολόκληρη
τη γη Χους.Ethiopia? Το όνομα του τρίτου ποταμού Hiddekel«Τίγρης· ρέει
ανατολικά της Assyria (Ασούρ). Και ο τέταρτος ποταμός είναι ο Ευφράτης».
Το
βασικό σημείο εδώ είναι ότι ο τόπος βρισκόταν στη συμβολή τεσσάρων
ποταμών. Σήμερα γνωρίζουμε δύο από αυτούς τους ποταμούς: τον Τίγρη και
τον Ευφράτη, που πηγάζουν από την Τουρκία, διασχίζουν τη Συρία και το
Ιράκ και εκβάλλουν στον Περσικό Κόλπο.
φωτο: Στο νότιο Ιράκ, ο Ευφράτης ενώνεται με τον Τίγρη και γίνεται το Shatt al-Arab, το οποίο στη συνέχεια εκβάλλει στον Περσικό Κόλπο.
Ωστόσο,
δεν είναι σαφές σε τι αναφέρονται τα ονόματα Pishon και Gihon. Κατά τη
διάρκεια των αιώνων, ορισμένοι θεολόγοι έχουν προτείνει ότι μπορεί να
αναφέρονται στον Γάγγη στην Ινδία και στον Νείλο στην Αίγυπτο, αν και
άλλοι έχουν σημειώσει ότι αυτό θα συνεπαγόταν ένα τεράστιο τμήμα της
Γης.
Ο Ιωάννης Καλβίνος, ο θεολόγος του 16ου αιώνα, γνωστός
για το ρόλο του στην Προτεσταντική Μεταρρύθμιση, έγραψε: "Πολλοί
άνθρωποι σκέφτονται τον Πίσον και τον Γίχον ως τον Γάγγη και τον Νείλο,
ωστόσο, η λανθασμένη αντίληψη αυτών των ανθρώπων καταρρίπτεται κατάφωρα
από την απόσταση στην οποία βρίσκονται οι ποταμοί αυτοί. Δεν λείπουν οι
άνθρωποι που διασχίζουν ακόμη και τον Δούναβη, λες και η κατοικία ενός
ανθρώπου εκτεινόταν από το πιο απομακρυσμένο μέρος της Ασίας μέχρι το
άκρο της Ευρώπης".
Ωστόσο, με βάση την αναφορά
στον Τίγρη και τον Ευφράτη, μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο Κήπος της Εδέμ
εμπνεύστηκε από την περιοχή του Ιράκ και του Ιράν, όπου οι δύο αυτοί
ποταμοί συναντώνται κοντά στον Περσικό Κόλπο. Συγκεκριμένα, υπάρχει ο
ποταμός Shatt al-Arab στα σύνορα Ιράν-Ιράκ, ο οποίος σχηματίζεται από τη
συμβολή των ποταμών Ευφράτη και Τίγρη.
Το Shatt al-Arab, που απεικονίζεται εδώ, είναι τα σύνορα μεταξύ Ιράν και Ιράκ
Ο Κήπος της Εδέμ στην Αφρική;
Κατά
τη μία άποψη, κοιτίδα το ανθρωπίνου γένους υπήρξε η χερσόνησος του
Αίμου (Διόδωρος Σικελιώτης, Διογένης Λαέρτιος κλπ.) κατά την άλλη η
Ανατολή (Αραβία, Χαλδαία, Ευφράτης). Ολόκληρο το ανθρώπινο γένος κατά τη
δεύτερη αυτή άποψη έλκει την καταγωγή του από τον Αδάμ και την Εύα.
οι
«βιβλοκεντρικοί» επιστήμονες αποδέχονται την παλαιοδιαθηκική άποψη όσον
αφορά στην προέλευση του πολιτισμού (εξ ανατολών το φως), για την
καταγωγή όμως του ανθρώπου κάνουν μια μετατόπιση απ’ τον «κήπο των
πρωτοπλάστων» στην Αφρική.
Αν θέλουμε να πιστέψουμε ότι ο
Κήπος της Εδέμ συμβολίζει την καταγωγή του ανθρώπου, τότε θα πρέπει να
στρέψουμε το κεφάλι μας προς την Αφρική.
η λεγόμενη «Κοιτίδα
της Ανθρωπότητας» βρίσκεται στη Νότια Αφρική, περίπου 50 χιλιόμετρα
βορειοδυτικά του Γιοχάνεσμπουργκ. Αυτή η τοποθεσία φιλοξενεί τη
μεγαλύτερη συγκέντρωση ανθρώπινων προγονικών υπολειμμάτων στον κόσμο.
Μεταξύ των χιλιάδων απολιθωμάτων που βρέθηκαν εδώ, οι ερευνητές βρήκαν
τα υπολείμματα του Αυστραλοπίθηκου, ενός πρώιμου ανθρώπου που μοιάζει με
πίθηκο που χρονολογείται από περίπου 3,4-3,7 εκατομμύρια χρόνια.
Ο
πρώτος που υποστήριξε ότι το ανθρώπινο γένος εξελίχθηκε στην Αφρική
ήταν ο θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης Κάρολος Δαρβίνος (Darwin C.,
1871). Έκτοτε υπήρξε έντονη διαφωνία και διατυπώθηκαν ποικίλες θεωρίες
σχετικά με το πότε εμφανίστηκε ο άνθρωπος για πρώτη φορά και πώς
εξαπλώθηκε.
Σύμφωνα με τη θεωρία Outof Africa, ο
Homo Sapiens πρωτοεμφανίστηκε μόνο στην Αφρική πριν από τουλάχιστον
200.000 χρόνια, αντικαθιστώντας τον HomoErectus(Όρθιος Άνθρωπος) , που
κι αυτός πρωτοεμφανίστηκε στην Αφρική. Στη συνέχεια ο Homo Sapiens
μετανάστευσε και εξαπλώθηκε στον υπόλοιπο κόσμο χωρίς να αναμειχθεί
γενετικά με τις πρώιμες μορφές του ανθρώπινου γένους
Σύμφωνα
με αυτή τη θεωρία, η εμφάνιση του ανθρώπου είναι μονογονεϊκή και
μονοτοπική, που σημαίνει ότι εμφανίστηκε μόνο στην Αφρική.
Η
θεωρία των πολλαπλών τόπων δέχεται ότι ο Homo Erectus μετανάστευσε από
μια περιοχή (οι περισσότεροι δέχονται την Αφρική) την πρώιμη
παλαιολιθική εποχή, πριν περίπου 2 εκατομμύρια χρόνια, και εξαπλώθηκε
στις διάφορες ηπείρους
Τέσσερις τοπικές αρχαϊκές μορφές του,
σε διαφορετικές περιοχές της γης, δηλαδή της Αφρικής, της Ευρώπης, της
Ασίας και της Αυστραλίας, εξελίχθηκαν ανεξάρτητα στον σύγχρονο άνθρωπο.
Το
σύγχρονο είδος του Homo sapiens σχηματίστηκε μόλις πριν από 200-300
χιλιάδες χρόνια. Για άλλη μια φορά, η Αφρική ήταν ο τόπος αυτής της
ανάπτυξης, με τους σύγχρονους ανθρώπους πιθανότατα να εμφανίστηκαν για
πρώτη φορά κάπου στην περιοχή της σημερινής Αιθιοπίας.
Έτσι,
αν ψάχνουμε για έναν επιστημονικό Κήπο της Εδέμ, τότε η Νότια Αφρική
και η Αιθιοπία φαίνεται να είναι τα καλύτερα στοιχήματά μας. Ωστόσο, το
αν αυτά τα μέρη ήταν κάποτε ένας παράδεισος, όπου κάποτε συναντήθηκαν
τέσσερα ποτάμια, μένει να φανεί.
==========
Ο Κήπος της Εδέμ είναι ένα ουράνιο βασίλειο που δημιουργήθηκε από τον Θεό
Ποιος φυλάει την είσοδο στον Κήπο της Εδέμ;
Στην
Παλαιά Διαθήκη, στο Βιβλίο της Γένεσης (3:24), ένα χερουβείμ οπλισμένο
με ένα «φλεγόμενο σπαθί» φρουρεί την είσοδο στον κήπο της Εδέμ . Ο
βασιλιάς και προφήτης Δαβίδ περιγράφει τα χερουβίμ ως όχημα του Θεού:
«κάθισε πάνω στα χερουβείμ και πέταξε» (Ψαλμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου