Όταν λέμε αποτείχιση, εννοούμε αποτείχιση. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ [ΟΧΙ ΗΜΙ-ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ!!!]
ΜΕΤΑ την σύνοδο του Κολυμπαρίου, «διαμορφωθήκανε» -τρόπον τινά- οι εξής τρείς (ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ) κατηγορίες κληρικών, μοναχών και λαϊκών, οι οποίοι συγκοινωνούν με το δόγμα-αίρεση του Κολυμπαρίου: 1η κατηγορία. Οι κατ' εξοχήν ιερωμένοι(επίσκοποι) που υπέγραψαν στο Κολυμπάρι το ασεβές δόγμα. (Οι πρωταίτιοι, οι πρωτεργάτες της αίρεσης.) 2η κατηγορία. Οι ομόφρονες και συγκοινωνούντες εκκλησιαστικώς με τούς πρώτους(1). 3η κατηγορία.[!!!ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ!!!] Αυτοί που ισχυρίζονται ότι δεν συμφωνούν με το δόγμα-αίρεση του Κολυμπαρίου, ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΜΩΣ να συγκοινωνούν , εκκλησιαστικώς , με όλους τους παραπάνω(1,2).
Όταν λέμε αποτείχιση, εννοούμε αποτείχιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ [ΟΧΙ ΗΜΙ-ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ!!!]
ΜΕΤΑ την σύνοδο του Κολυμπαρίου, «διαμορφωθήκανε» -τρόπον τινά- οι εξής τρείς (ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ) κατηγορίες κληρικών, μοναχών και λαϊκών, οι οποίοι συγκοινωνούν με το δόγμα-αίρεση του Κολυμπαρίου:
1η κατηγορία. Οι κατ' εξοχήν ιερωμένοι(επίσκοποι) που υπέγραψαν στο Κολυμπάρι το ασεβές δόγμα. (Οι πρωταίτιοι, οι πρωτεργάτες της αίρεσης.)
2η κατηγορία. Οι ομόφρονες και συγκοινωνούντες εκκλησιαστικώς με τούς πρώτους(1).
3η κατηγορία.[!!!ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ!!!] Αυτοί που ισχυρίζονται ότι δεν συμφωνούν με το δόγμα-αίρεση του Κολυμπαρίου, ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΜΩΣ να συγκοινωνούν , εκκλησιαστικώς , με όλους τους παραπάνω(1,2).
Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης:
«Οἱ μέν τέλεον περί τήν πίστιν ἐναυάγησαν΄ οἱ δέ, εἰ καί τοῖς λογισμοῖς ού κατεποντίσθησαν, ὅμως τῆ κοινωνία τῆς αἱρέσεως συνόλλυνται» (P.G. 99, 1164 Α). Δηλαδή: «Ἄλλοι μέν(1,2) ἐναυάγησαν περί τήν πίστιν τελείως, ἄλλοι δέ(3) καίτοι ἐσωτερικῶς δέν ἀσπάσθηκαν τήν κηρυττομένην κακοδοξίαν[Κολυμπάρι], συναπωλέσθησαν ὅμως μέ τούς λοιπούς(1,2) λόγω τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μετ’ αὐτῶν» (P.G. 99, 1164A).
Μέγας Βασίλειος:
«Οἵτινες τήν ὑγιᾶ ὀρθόδοξον πίστιν προσποιούμενοι(3) ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δέ τοῖς ἑτερόφροσι(1,2), τούς τοιούτους, εἰ μετά παραγγελίαν μή ἀποστῶσιν, μή μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλά μηδέ ἀδελφούς ὀνομάζειν..» [ἁγ. Μάρκου Ἐφέσου, Ὁμολογία, CFDS, Ser. A. τόμ. Χ, fasc. II, σελ. 133 (24-28) ]