(σημ. Μέλιας): μου το έστειλε ένας φίλος του ιστολογίου και είναι από ηχογράφηση ενός λόγου του πνευματικού του πατέρα.
Τον ευχαριστώ θερμά.
Αφού
άκουσα τον λόγο του γέροντα, έντονος ήταν ο προβληματισμός. Τι εννοεί ο
γέροντας αναρωτήθηκα. Έψαξα και ξανά προβληματίστηκα. Θα βρω στοιχεία
είπα. Τον ευχαριστώ θερμά.
Τα στοιχεία δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος να τα βρω. Δεκάδες χιλιάδες οι νεκροί στην δυτική Ευρώπη. Με φορτηγά κουβαλούσαν τους νεκρούς και άνοιγαν ομαδικούς τάφους για να τους θάψουν.
Την ίδια στιγμή οι ορθόδοξες χώρες στα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη είχαν λιγότερους νεκρούς, λιγότερους σε σχέση ακόμη και με την Ελλάδα, με τις εκκλησίες ανοικτές στο κοινό και τη Θεία Κοινωνία διαθέσιμη στους πιστούς.
Την ίδια στιγμή θυμήθηκα ότι στην παπική και προτεσταντική Ευρώπη η Θεία Κοινωνία απαγορεύτηκε για το λαό μετά το σχίσμα και πολλά άλλα όπως το βάπτισμα στο νερό…..όμως προηγήθηκε η ύβρις προς τον Θεό και την Αγία Τριάδα με το filioque.
H πίστη είναι η βάση για την πνευματική αναγέννηση του ανθρώπου, η παράδοση των πατέρων, των πνευματικών φάρων της ενωμένης Ορθόδοξης δυτικής και ανατολικής Εκκλησίας πριν το σχίσμα. Πως να μην καταδείξω τα γερμανικά φύλλα για το χάλι της Ευρώπης, αφού μόλις κατέλαβαν την Ιταλία και τη έδρα της δυτικής εκκλησίας και έγινε πάπας Γερμανός επήλθε το σχίσμα το 1054 μ.Χ.
Όλη Η Ευρώπη έπεσε από τότε στην πλάνη. Αρκετά όμως με τα φτωχά τα λόγια τα δικά μου, διαβάστε τι διεμήνυσε ο άγιος, σας διαβεβαιώ, ο ενενήντα πέντε χρονών γέροντας, με λόγο αγάπης προς τους αλλόδοξους και αλλόθρησκους αλλά συνάμα με λόγο προειδοποιητικό.
Λόγια ενός Άγιου Γέροντα, που αν μάθει ότι τον αποκαλώ Άγιο θα θυμώσει. Πως να μην τον πω έτσι που αν περιγράψω τα θαυμαστά που έζησα κοντά του θα γεμίσω σελίδες ολόκληρες.
«Η ιστορία είναι από την Παλαιά Διαθήκη. Αφορά την πόλη των Νινευιτών και τον προφήτη Ιωνά. Ο Θεός ακούει καμμιά φορά τους καημούς των πιστών που υποφέρουν από τους αλλόπιστους. Ελεήμων και οικτίρμων ο Κύριος δεν ήθελε να καταστρέψει τους Νινευίτες, αλλά ήθελε να τους δώσει μία ευκαιρία και έδωσε εντολή στον θεόφιλο και πιστό του δούλο Ιωνά να επισκεφθεί τον βασιλιά των Νινευιτών και να του ζητήσει να μετανοήσουν αυτός και ο λαός του.
Όμως ο Ιωνάς φοβήθηκε γιατί όποιος τολμούσε να μιλήσει στον βασιλιά αντίθετα από αυτά που ήθελε να ακούσει αμέσως τον σκότωνε. Έτσι ο Ιωνάς έφυγε από τον Νόμο του Θεού και μπήκε λαθραία σε ένα καράβι για να αποφύγει αυτήν τη δοκιμασία. Κρύφτηκε στα αμπάρια ενός πλοίου και αποκοιμήθηκε.
Σύντομα όμως ξέσπασε τρικυμία και πελώρια κύματα χτυπούσαν αλύπητα το πλοίο. Ο καπετάνιος φοβήθηκε και έδωσε εντολή στους εκατοντάδες επιβάτες να προσευχηθούν σε όποιον θεό πιστεύουν. Ο Θεός ένας είναι, όμως σε αυτή τη δύσκολη στιγμή ο καπετάνιος έδωσε εντολή να ψάξουν παντού στο πλοίο για λαθρεπιβάτες για να τους προειδοποιήσουν.
Βρήκε ο καπετάνιος τον Ιωνά και τον σκουντάει φωνάζοντάς τον «ξύπνα άνθρωπε πνιγόμαστε, προσευχήσου στον Θεό Σου να σωθούμε. Αμέσως σηκώθηκε ο Ιωνάς και ομολόγησε «εγώ φταίω γιατί έφυγα από την εντολή και τον νόμο του Θεού. Ρίξτε με στη θάλασσα να πνιγώ και αυτή αμέσως θα κοπάσει».
Ο καπετάνιος του απάντησε «πως να το κάνω αυτό να πάρω μία αθώα ψυχή στο λαιμό μου»
«Εγώ φταίω του απάντησε ο Ιωνάς και του εξήγησε» Ο καπετάνιος όμως είπε θα ρωτήσω και άλλους αν είναι πρόθυμοι να κάνουν το ίδιο για να τον αποφύγει. Βρέθηκαν τελικά άλλοι δύο και ο καπετάνιος έριξε κλήρο. Τρείς φορές κλήρο έριξε με τρεις διαφορετικούς τρόπους και τις τρεις φορές ο κλήρος έπεσε στον Ιωνά.
Τότε ο Ιωνάς έπεσε στη θάλασσα και αυτή αμέσως κόπασε.
Όμως δεν πρόλαβε να πέσει στο νερό, διότι ήρθε ένα κήτος και τον κατάπιε ολόκληρο χωρίς να τον συνθλίψει. Έδωσε χάρη ο Θεός και ο Ιωνάς καθοδηγούσε το κήτος βλέποντας μέσα από τα μάτια του στην διακεκαυμένη ζώνη κοντά στη χώρα των Νινευιτών. Εκεί λοιπόν το κήτος ξέρασε τον Ιωνά, χωρίς τα ρούχα του και αμέσως άρχισε να υποφέρει από τον καύσωνα.
Ζήτησε από τον Θεό να τον προστατέψει. Αμέσως φύτρωσε μία άγρια κολοκύθα και κάλυψε τον Ιωνά μέχρι πάνω από το κεφάλι. Όμως ένα σκουλήκι έκοψε τις ρίζες του φυτού και αυτό αμέσως ξεράθηκε από τον καύσωνα και τον ήλιο που έκαιγε !
«Γιατί Θεέ μου» παραπονέθηκε ο Ιωνάς «ούτε μία κολοκύθα δεν αξίζω»
«Εσύ παραπονιέσαι για μία κολοκύθα » του αποκρίθηκε ο Θεός «Έχω και άλλα πρόβατα έξω από το μαντρί και θέλω να τα σώσω, αλλά εσύ έφυγες, το έσκασες»
Ο Ιωνάς κάλυψε τη γύμνια του με χόρτα και φύλλα και κατευθύνθηκε προς την Νινευή.
Μόλις έφτασε ζήτησε να δει τον βασιλιά και αυτός παραξενευμένος για την αμφίεση του τον άφησε να περάσει στο παλάτι. «Τι θέλεις άνθρωπε του είπε» .
Ο Ιωνάς αμέσως αποκρίθηκε « Ήρθα να σου πω την εντολή του Θεού αν και άκουσα ότι θανατώνεις όσους σαν μιλάνε για την πίστη σας.
Δεν με πειράζει αν θα με θανατώσεις, αλλά αν η εντολή του Θεού δεν εφαρμοστεί θα πεθάνει ο κόσμος και εσύ μαζί. Για αυτό άμα θέλεις κράτησέ με και δοκίμασε και αν θέλεις μετά σκότωσέ με και του εξήγησε τι του συνέβη μέχρι εκείνη τη στιγμή»
Ο βασιλιάς διαπίστωσε ότι όλη η ιστορία του Ιωνά, αφού την εξέτασε και την περιεργάστηκε, από την αρχή μέχρι το τέλος και ιδιαίτερα τη στιγμή που το κήτος κατάπιε ολόκληρο τον Ιωνά πριν αυτός προλάβει να πνιγεί από τα τεράστια κύματα.
«Κηρύχθηκε από τον βασιλιά. οι άνθρωποι και τα κτήνη και τα βόδια και τα πρόβατα να μη φάνε τίποτα, να μη βοσκήσουν και να μη πιουν νερό» (Ιω. 3, 7) Έδωσε εντολή τα αντρόγυνα να χωριστούν τρεις ημέρες και τα νήπια να μην θηλάζουν και το κλάμα τους να ακουστεί στον Θεό ως παράκληση και οι άνθρωποι και τα βόδια και τα κτήνη να μη φάνε τίποτα ούτε να βοσκήσουν……φόρεσαν σάκκους οι άνθρωποι και τα κτήνη και φώναζαν παρατεταμένα στο Θεό».
Η πολιτεία των Νινευιτών πριν τη μετάνοιά τους, συμβολίζει τη σημερινή κατάσταση με την αρρώστια του κορωνοϊού.
Θεομηνία ονομάζεται γιατί ο Θεός στέλνει ένα μήνυμα στους χριστιανούς και σε όλον τον κόσμο, ότι ο Θεός έχει και άλλα πρόβατα έξω από το μαντρί και περιμένει όλα τα πρόβατα να επιστρέψουν στο μαντρί. Διότι είπε ο Κύριος «καὶ ἄλλα πρόβατα ἔχω, ἃ οὐκ ἔστιν ἐκ τῆς αὐλῆς ταύτης· κἀκεῖνά με δεῖ ἀγαγεῖν, καὶ τῆς φωνῆς μου ἀκούσουσι, καὶ γενήσεται μία ποίμνη, εἷς ποιμήν.» Ιω. 10,16.
Θα γίνει μία ποίμνη και ένας θα είναι ο ποιμήν, ο Χριστός.
Αυτή την έννοια έχει το παράδειγμα των Νινευιτών για την αρρώστια, την επιδημία την σημερινή, είναι μία προειδοποίηση. Βλέπει ο Θεός κατά καιρούς τον καημό των χριστιανών (διευκρίνηση χριστιανοί είναι μόνο οι Ορθόδοξοι, διότι δεν μπορεί ο άνθρωπος να λατρεύει ή να νομίζει ότι λατρεύει τον Θεό, με όποιον τρόπο τον βολεύει), γιατί φωνή λαού, οργή Κυρίου!!!
Λαός του Θεού είναι οι Ορθόδοξοι και τα πρόβατα έξω από το μαντρί είναι οι αλλόπιστοι. Αυτό συμβαίνει σήμερα, όλος ο λαός οργίζεται σήμερα για την παρανομία των αλλοπίστων.» (προφανώς για τον βίο τους και την αδικία που προκαλούν – παλιά μου τέχνη κόσκινο θα συμπλήρωνα εγώ).
Ο Θεός προσπαθεί να διορθώσει τους αλλόπιστους, να τους προειδοποιήσει γιατί όπως είπε ο γέροντας θα γίνει μία ποίμνη και ένας ποιμένας και ο Θεός θέλει τα πρόβατα που είναι έξω από το μαντρί να επιστρέψουν. Ελεύθερη βούληση όμως χάρισε ο Θεός στον άνθρωπο.
Ο Θεός είναι μακρόθυμος, όμως αυτό δεν σημαίνει ξεχνάει ή ότι ανέχεται το κακό. Η βάση είναι η πίστις. Η πίστη η ορθή, όπως μας την παρέδωσαν οι Απόστολοι και την κήρυξε ο Χριστός. Η Ορθοδοξία είναι η βάση για την πνευματική αφύπνιση του ανθρώπου. Μπορεί να πέρασαν 1000 χρόνια από τότε που η Δύση αποστάτησε από την πίστη, όμως χίλια χρόνια είναι μία ημέρα για τον Θεό.
Προς όλους τους ανθρώπους είναι το μήνυμα, όχι μόνο για τους αιρετικούς δυτικούς και τους αλλόθρησκους, αλλά και για τα πρόβατα μέσα στην ποίμνη που πλανήθηκαν από το ρεύμα της εποχής. Φαίνεται ότι ο χρόνος τελειώνει και ο Θεός προειδοποιεί. !!!
Επειδή κάποιοι θα πουν για το κήτος που ξέρασε τον Ιωνά και ότι αυτά δεν γίνονται, θα τους απαντήσω γίνονται και παραγίνονται. Ειδικά αν θέλει ο Θεός!!!
Ας ανοίξουν λοιπόν τον παρακάτω σύνδεσμο
για το «σπιτάκι της Μέλιας»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου