Πολλές είναι οι φορές που μονές
της Αγίας Αικατερίνης έχουν υποστεί βεβηλώσεις. Με πρόσφατο το γεγονός
της απαγωγής των μοναχών από την Ι. Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Βόρειο
Ιράκ να θυμήσουμε ότι και η ιστορική ιερά μονή στο όρος Σινά υπήρξε
στόχος των ισλαμιστών.
Ο ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά, Δαμιανός, αφηγείται σε παλαιότερη συνέντευξή του, άγνωστες πτυχές της «Αραβικής Ανοιξης», και το πώς νομαδικές φυλές μουσουλμάνων της ερήμου έθεσαν υπό την προστασία τους, το παλαιότερο μοναστήρι της Χριστιανοσύνης, στις παρυφές της Αγίας Κορυφής, όπου σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, ο Μωυσής παρέλαβε τις πλάκες με τις Δέκα Εντολές.
Μιλάει ακόμα για τα προβλήματα της μονής με ακραίους ισλαμιστικούς κύκλους, τα δεινά των χριστιανών της Μέσης Ανατολής, αλλά και τη μακραίωνη αρμονική συμβίωση του ορθόδοξου χριστιανικού μοναχισμού με το μουσουλμανικό στοιχείο στην ταραγμένη περιοχή του Σινά.
«Τις μέρες εκείνες της επανάστασης κατά του Μουμπάρακ είχαμε έναν ξεσηκωμό και μια γενικευμένη αναρχία. Υπήρχαν φόβοι ότι κάποιες φυλές από το βόρειο Σινά θα κατέβουν για λεηλασίες. Τότε οι Βεδουίνοι πήραν τα όπλα και δημιούργησαν ένα κλοιό, μια ασπίδα προστασίας γύρω από το μοναστήρι...». Δεινοί πολεμιστές οι Βεδουίνοι, συνυπάρχουν με τους μοναχούς της Αγίας Αικατερίνης, «εν ειρήνη και ομονοία», από την εποχή του αυτοκράτορα Ιουστινιανού, οπότε και χτίστηκε η μονή και όταν χρειάστηκε, όπως τις ημέρες της εξέγερσης στην Αίγυπτο, πήραν τα όπλα για να την υπερασπιστούν.
Φάρος της χριστιανοσύνης η Μονή, σε έναν ωκεανό μουσουλμάνων, δεν θα μπορούσε, παρά ταύτα, να μην αποτελεί και «αγκάθι στα μάτια», κάποιων ακραίων ισλαμιστών.
Θεωρίες συνωμοσίας αναπτύσσονται από σαλαφιστικούς (φανατικούς ισλαμιστές που αριθμούν γύρω στα 7 εκατ. στην Αίγυπτο) κύκλους, τροφοδοτώντας ατμόσφαιρα καχυποψίας γύρω από την προαιώνια παρουσία του ιστορικού μοναστηριού σε μια άκρως ευαίσθητη γεωπολιτικά περιοχή όπως η χερσόνησος του Σινά, με αφορμή κάποιες μάλλον ασήμαντες οικιστικές επεκτάσεις στην αχανή και άνυδρη έρημο.
«Η Μοσάντ με κρυφά παιχνίδια προσπαθεί να επανακτήσει το Σινά διά μέσου Ελλήνων μοναχών», «Η Ε.Ε. έδωσε 18 εκατ. ευρώ για να υδροδοτήσει το κράτος των μοναχών με νερά του Νείλου», είναι μερικοί από τους τίτλους σαλαφιστικών εφημερίδων. «Πρόκειται για προπαγάνδα μεμονωμένων ανεύθυνων ατόμων την οποία εκμεταλλεύονται κάποιοι ακραίοι κύκλοι. Η επίσημη πολιτεία είναι υπέρ της μονής», σημειώνει μεταξύ άλλων στη συνέντευξή του ο πατήρ Δαμιανός.
Στο βόρειο Σινά, φανατικοί ισλαμιστές προσπαθούσαν ανέκαθεν να φτιάξουν το δικό τους «κράτος εν κράτει» και να το προσαρτήσουν στη συνέχεια στη Λωρίδα της Γάζας και τα παλαιστινιακά εδάφη. Μολονότι δεν το έχουν πετύχει, η ένταση, με κατά καιρούς αιματηρές συγκρούσεις, αιγυπτιακού στρατού και ένοπλων φανατικών που συρρέουν από πολλές αραβικές χώρες, παραμένει. http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=7714&catid=7
Ο ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά, Δαμιανός, αφηγείται σε παλαιότερη συνέντευξή του, άγνωστες πτυχές της «Αραβικής Ανοιξης», και το πώς νομαδικές φυλές μουσουλμάνων της ερήμου έθεσαν υπό την προστασία τους, το παλαιότερο μοναστήρι της Χριστιανοσύνης, στις παρυφές της Αγίας Κορυφής, όπου σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, ο Μωυσής παρέλαβε τις πλάκες με τις Δέκα Εντολές.
Μιλάει ακόμα για τα προβλήματα της μονής με ακραίους ισλαμιστικούς κύκλους, τα δεινά των χριστιανών της Μέσης Ανατολής, αλλά και τη μακραίωνη αρμονική συμβίωση του ορθόδοξου χριστιανικού μοναχισμού με το μουσουλμανικό στοιχείο στην ταραγμένη περιοχή του Σινά.
«Τις μέρες εκείνες της επανάστασης κατά του Μουμπάρακ είχαμε έναν ξεσηκωμό και μια γενικευμένη αναρχία. Υπήρχαν φόβοι ότι κάποιες φυλές από το βόρειο Σινά θα κατέβουν για λεηλασίες. Τότε οι Βεδουίνοι πήραν τα όπλα και δημιούργησαν ένα κλοιό, μια ασπίδα προστασίας γύρω από το μοναστήρι...». Δεινοί πολεμιστές οι Βεδουίνοι, συνυπάρχουν με τους μοναχούς της Αγίας Αικατερίνης, «εν ειρήνη και ομονοία», από την εποχή του αυτοκράτορα Ιουστινιανού, οπότε και χτίστηκε η μονή και όταν χρειάστηκε, όπως τις ημέρες της εξέγερσης στην Αίγυπτο, πήραν τα όπλα για να την υπερασπιστούν.
Φάρος της χριστιανοσύνης η Μονή, σε έναν ωκεανό μουσουλμάνων, δεν θα μπορούσε, παρά ταύτα, να μην αποτελεί και «αγκάθι στα μάτια», κάποιων ακραίων ισλαμιστών.
Θεωρίες συνωμοσίας αναπτύσσονται από σαλαφιστικούς (φανατικούς ισλαμιστές που αριθμούν γύρω στα 7 εκατ. στην Αίγυπτο) κύκλους, τροφοδοτώντας ατμόσφαιρα καχυποψίας γύρω από την προαιώνια παρουσία του ιστορικού μοναστηριού σε μια άκρως ευαίσθητη γεωπολιτικά περιοχή όπως η χερσόνησος του Σινά, με αφορμή κάποιες μάλλον ασήμαντες οικιστικές επεκτάσεις στην αχανή και άνυδρη έρημο.
«Η Μοσάντ με κρυφά παιχνίδια προσπαθεί να επανακτήσει το Σινά διά μέσου Ελλήνων μοναχών», «Η Ε.Ε. έδωσε 18 εκατ. ευρώ για να υδροδοτήσει το κράτος των μοναχών με νερά του Νείλου», είναι μερικοί από τους τίτλους σαλαφιστικών εφημερίδων. «Πρόκειται για προπαγάνδα μεμονωμένων ανεύθυνων ατόμων την οποία εκμεταλλεύονται κάποιοι ακραίοι κύκλοι. Η επίσημη πολιτεία είναι υπέρ της μονής», σημειώνει μεταξύ άλλων στη συνέντευξή του ο πατήρ Δαμιανός.
Στο βόρειο Σινά, φανατικοί ισλαμιστές προσπαθούσαν ανέκαθεν να φτιάξουν το δικό τους «κράτος εν κράτει» και να το προσαρτήσουν στη συνέχεια στη Λωρίδα της Γάζας και τα παλαιστινιακά εδάφη. Μολονότι δεν το έχουν πετύχει, η ένταση, με κατά καιρούς αιματηρές συγκρούσεις, αιγυπτιακού στρατού και ένοπλων φανατικών που συρρέουν από πολλές αραβικές χώρες, παραμένει. http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=7714&catid=7
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου