Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024

Εικόνα της Αγίας Κέρκυρας.


   Για πολλά χρόνια ονειρευόμουν να επισκεφτώ το νησί της Κέρκυρας, όπως το λένε οι Έλληνες, που στην πραγματικότητα αυτοαποκαλούνται Έλληνες.

Για πολλά χρόνια ονειρευόμουν να επισκεφτώ το νησί της Κέρκυρας, όπως το λένε οι

Έλληνες, που στην πραγματικότητα αυτοαποκαλούνται Έλληνες. Παρά την άποψη των Ελλήνων, για κάποιους γεωπολιτικούς λόγους ο υπόλοιπος κόσμος αποκαλεί την Κέρκυρα Κέρκυρα. Το νησί φημίζεται για το γεγονός ότι πάνω του αναπαύονται τα λείψανα του Αγίου Σπυρίδωνα του Τριμυθούς. Η μνήμη στην Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζεται στις 12 (25) Δεκεμβρίου. Και επειδή η ημερομηνία των γενεθλίων μου είναι επίσης η 12η Δεκεμβρίου, ένιωσα ότι αυτή η σύμπτωση δεν ήταν τυχαία, και, όπως λένε οι άνθρωποι, ο ίδιος ο Θεός με διέταξε να κάνω αυτό το προσκύνημα. Εκτός από τις 12 Δεκεμβρίου, τέσσερις ακόμη ημέρες το χρόνο τιμάται η μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνα: γίνονται θρησκευτικές ακολουθίες με τα λείψανα του αγίου (λιτανεία), που καθιερώνονται στη μνήμη της βοήθειας του Αγίου Σπυρίδωνα στους κατοίκους του νησιού. . Οι λιτανείες τελούνται κατά την είσοδο του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα, το Μεγάλο Σάββατο 11 Αυγούστου και την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Μια φορά το χρόνο τα λείψανα «ξαναποδούνται» και τα παπούτσια δίνονται ως δώρο. 

Τον Αύγουστο του 2015 το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα. Οι διακοπές έπεσαν τον μήνα Αύγουστο, οπότε έπεσα ακριβώς στις 11 Αυγούστου - ημέρα προσκύνησης του Αγίου Σπυρίδωνα. 

Την παραμονή της αναχώρησης είδα ένα όνειρο. Είμαι σε κάποιο δωμάτιο που μοιάζει με μικρό χολ. Στη μέση του δωματίου υπάρχουν δύο σκούροι ξύλινοι τάφοι. Και ξαφνικά βλέπω τον Άγιο Σπυρίδωνα, στεκόταν κοντά σε έναν από τους τάφους και μου είπε: «Δεν είμαι μόνος εδώ. Δεν θυμάσαι τη γυναίκα, την έχεις ξεχάσει τελείως. Πρέπει να υπάρχει μια γυναίκα εδώ δίπλα μου». Προσπάθησα να διακρίνω την εικόνα μιας γυναίκας που άρχισε να αναδύεται μέσα από την ξαφνικά εμφανιζόμενη ομίχλη. Αλλά δεν θυμόμουν το πρόσωπο της γυναίκας. 

Όταν ξύπνησα, απλώς θαύμασα το όνειρο. Και δεν του έδωσα μεγάλη σημασία. Δεν μου ήταν καθόλου ξεκάθαρο για ποια γυναίκα προσπαθούσε να μου πει ο Σπυρίδων. 

Το ταξίδι στο νησί της Κέρκυρας ήταν υπέροχο. Μπόρεσα να επισκεφτώ πολλούς ιερούς τόπους. Και πριν φύγετε - άλλη μια εκδρομή. Και ξαφνικά ο οδηγός αρχίζει να διηγείται την ιστορία του ονόματος του νησιού. Αποδείχθηκε ότι το νησί πήρε το όνομά του από την Αγία Κέρκυρα. 

«Η μάρτυς της Κέρκυρας ήταν κόρη του Κερκιλλίνου, ηγεμόνα του νησιού. Ως 15χρονο κορίτσι, είδε πώς υπέφεραν για τον Χριστό οι μάρτυρες που προσηλυτίστηκαν από τους αποστόλους Ιάσονα και Σωσιπάτρο. Η Κέρκυρα δήλωσε χριστιανή. Ο πατέρας της προσπάθησε να την πείσει να απαρνηθεί την πίστη της, αλλά μάταια. Η Κέρκυρα μοίρασε όλα της τα κοσμήματα στους φτωχούς και ετοιμάστηκε με χαρά για το μαρτύριο. Με εντολή του πατέρα της βασανίστηκε σκληρά, αλλά η αγία ευχαρίστησε τον Κύριο που άξιζε να βαπτιστεί με το ίδιο της το αίμα. Τότε η Κέρκυρα φυλακίστηκε σε ξεχωριστή φυλακή. Της έστειλαν έναν ληστή και πόρνο, έναν Αιθίοπα (Μουρίν), για να ατιμάσει τη νύφη του Χριστού. Όταν όμως ο Αιθίοπας πλησίασε την πόρτα της φυλακής, δέχθηκε επίθεση από μια αρκούδα. Ο άγιος έδιωξε το θηρίο στο όνομα του Χριστού και στη συνέχεια θεράπευσε τις πληγές του Αιθίοπα με προσευχή. Μετά από αυτό, η παρθένος τον φώτισε με την πίστη του Χριστού και μετά από λίγο δέχτηκε το μαρτύριο για τον Χριστό. Όταν πυρπολήθηκε η φυλακή, η αγία παρθένα, προστατευμένη από τη χάρη, έμεινε αλώβητη και προσευχήθηκε, στεκόμενη ανάμεσα στις φλόγες. Τρεις μέρες αργότερα, η φωτιά έσβησε, και η Κέρκυρα βρέθηκε καθισμένη στις στάχτες, σώα και αβλαβής, με έναν άγγελο να στέκεται δίπλα της. Τότε, με εντολή του πατέρα της, έβγαλαν την αγία έξω από την πόλη, την κρέμασαν ανάποδα σε ένα δέντρο και την τρύπησαν με βέλη. Μετά τον θάνατο της Αγίας Κέρκυρας, ο ηγεμόνας αποφάσισε να εξοντώσει όλους τους χριστιανούς του νησιού. Πολλοί μάρτυρες εκτελέστηκαν. Για να γλιτώσουν από τους διωγμούς, οι κάτοικοι της Κέρκυρας πέρασαν στο γειτονικό νησί. Ο Κερκύλιν και οι στρατιώτες του έπλευσαν πίσω τους, αλλά το πλοίο των διωκτών τους βυθίστηκε». 

Μετά από αυτή την ιστορία, με χτύπησε σαν κεραυνός. Για αυτό λοιπόν μου μίλησε ο Άγιος Σπυρίδων! Μιλάει για την Αγία Κέρκυρα. Τα λόγια μου επιβεβαιώθηκαν από το γεγονός ότι σε κανέναν ναό, ούτε ένα εκκλησιαστικό μαγαζί, που κατάφερα να επισκεφτώ για την υπόλοιπη μέρα των διακοπών μου, δεν υπήρχαν εικόνες που απεικονίζουν την Αγία Κέρκυρα. Ρώτησα τους ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου που μείναμε αν ήξεραν για την Αγία Κέρκυρα. Αλλά ανασήκωσαν τους ώμους τους και είπαν ότι δεν ήξεραν τίποτα για αυτήν. Στους Έλληνες αρέσει να ονομάζουν τα παιδιά τους προς τιμή των αγίων που αναπαύονται στα νησιά τους. Το νησί της Κέρκυρας δεν αποτελεί εξαίρεση. Σχεδόν όλοι λέγονται Σπυρίδων, και λίγοι θυμούνται την Αγία Κέρκυρα. 

Μη βρίσκοντας την εικόνα που απεικονίζει την Αγία Κέρκυρα, επέστρεψα στη Μόσχα. Και έτυχε να πάει κι ένας φίλος μου σε αυτό το νησί. Της ζήτησα να μου αγοράσει ένα εικονίδιο αν το έβλεπε. Αλλά μια φίλη, επιστρέφοντας από ένα ταξίδι, τηλεφώνησε και είπε ότι δεν είχε βρει το εικονίδιο. Μετά, λίγες μέρες αργότερα, μου τηλεφώνησε και μου ζήτησε συγγνώμη για πολλή ώρα. Δεν καταλάβαινα γιατί το έκανε αυτό, γιατί δεν ένιωθα καμία δυσαρέσκεια ή παράπονο. Τότε αποδείχτηκε τυχαία ότι η μητέρα αυτού του φίλου ήταν στην εντατική· είχε ένα ατύχημα τη μέρα που ο φίλος μου είπε ότι δεν είχε βρει το εικονίδιο. Αυτή η ιστορία με αναστάτωσε. Και κάπως εγκατέλειψα τις σκέψεις να ψάξω για την εικόνα της Αγίας Κέρκυρας. 

Πέρασαν οκτώ χρόνια. Εκκλησία της Μονής Donskoy. Κηδεία για τον Ρώσο συγγραφέα Alexander Vladimirov. Ήταν στενός φίλος του συζύγου μου και μαζί εξέδωσαν ένα υπέροχο βιβλίο, το «Ghost of the White Country. Το Riot of Shadows εκπληρώθηκε». Ξαφνικά νιώθω τα μάτια πάνω μου. Σηκώνω τα μάτια μου, απέναντί ​​μου η εικόνα του Σπυρίδωνα του Τριμυθούς. Και κοίτα με τόσο αυστηρά. Αμέσως ένιωσα ενοχές που είχα ξεχάσει την Αγία Κέρκυρα και δεν αγόρασα εικόνα με το πρόσωπό της. Η αναζήτηση της ήδη ζωγραφισμένης εικόνας στη Μόσχα ήταν ανεπιτυχής. Και αποφάσισα ότι το εικονίδιο έπρεπε να ζωγραφιστεί. 

Από εκείνη τη στιγμή άρχισαν τα θαύματα. Για να ζωγραφίσω σωστά την εικόνα, κάλεσα τον ιερέα π. Παραμόν, να συνεννοηθώ μαζί του για το πώς να το κάνω σωστά και να πάρω την ευλογία του. Είπα για την Αγία Κέρκυρα, και με όλες τις λεπτομέρειες την ιστορία που μου συνέβη. Και εκείνη τη στιγμή, όταν ο πατέρας Paramon είπε τη φράση ότι υπάρχουν άγιοι των οποίων οι προσευχές ενώπιον του Θεού είναι τώρα οι πιο δυνατές, άρχισε ο φωτισμός στο δωμάτιό μου: η λάμπα στο ταβάνι, που κάηκε πριν από μερικές εβδομάδες, άρχισε ξαφνικά να φουντώνει. και ξαναμπήκε. Την ίδια στιγμή, ο σύζυγος και η κόρη μπήκαν στο δωμάτιο και πάγωσαν από έκπληξη. Αυτό ήταν απίστευτο. Και τότε ο πατήρ Παραμόν λέει: «Θα σε βοηθήσω να πάρεις την εικόνα της Αγίας Κέρκυρας». 

Ένα μήνα αργότερα, δύο εικόνες - η μία με την εικόνα της Αγίας Κέρκυρας και η δεύτερη με την εικόνα του Σπυρίδωνα του Τριμιφούντσκι, μαζί με την Αγία Κέρκυρα, πέταξαν στη Μόσχα από το νησί της Κέρκυρας (Κέρκυρα). 

Ένας Ορθόδοξος Ρώσος ονόματι Ντμίτρι, ο οποίος, με τη θέληση της μοίρας, ζει στην Κύπρο εδώ και πολύ καιρό, εμπνεύστηκε την ιστορία μου. Πριν από έξι μήνες έχασε τη νεαρή γυναίκα του και η ιστορία της Αγίας Κέρκυρας άγγιξε την καρδιά του. Πήγε ειδικά στο νησί της Κέρκυρας και μου παρήγγειλε από το εργαστήριό του μια εικόνα με τον Άγιο Σπυρίδωνα και την Αγία Κέρκυρα, όπως ήταν στο όνειρό μου. Αγόρασε επίσης μια εικόνα της Αγίας Κέρκυρας για τον πατέρα Παραμόν. 

Στις 11 Αυγούστου τιμάται η μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνα του Τριμυθούς. Αν θέλει ο Θεός να έρθει η μέρα που μαζί με τον Σπυρίδωνα θα τιμηθεί και η Αγία Κέρκυρα. 

Άγιοι Σπυρίδων και Κέρκυρα, προσευχηθείτε στον Θεό για εμάς!

dzen.ru 

ΑΠΟΔΟΣΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου