Από το Ευαγγέλιο γνωρίζουμε λίγα για τη Μαρία, τη Μητέρα του Θεού: εκτός από την ιστορία του Ευαγγελισμού, τη γέννηση του Ιησού Χριστού και την παιδική του ηλικία, εμφανίζεται στις σελίδες της Γραφής μόνο σε λίγα επεισόδια. Όμως η εκκλησιαστική παράδοση μας έφερε μαρτυρίες για τη Θεοτόκο των πρώτων Χριστιανών, οι οποίες μεταδόθηκαν από στόμα σε στόμα. Εδώ είναι μερικά από αυτά.
Ευαγγελισμός - Γέννηση - Εισόδιο του Χριστού - XII αιώνας - μονή - Αγία Αικατερίνη - Σινά
Ξέρεις πόσο χρονών ήταν ο Ιωσήφ, ο σύζυγος της Μαρίας;Ο σύγχρονος κινηματογράφος γουέστερν αρέσκεται να παρουσιάζει τον Ιωσήφ τον αρραβωνιασμένο ως έναν άνδρα 30-40 ετών. Η ορθόδοξη παράδοση λέει και κάτι άλλο: «Από τους απογόνους του Δαβίδ, που έχαιρε μεγάλης εκτίμησης μεταξύ των Ιουδαίων, επιλέχθηκαν δώδεκα πρεσβύτεροι χωρίς γυναίκα. και οι ράβδοι τους τοποθετήθηκαν στο ιερό. Ανάμεσά τους ήταν και ο Ιωσήφ. Και το καλάμι του πάγωσε μέσα στη νύχτα. και μάλιστα πάνω του, σύμφωνα με τη μαρτυρία του μακαριστού Ιερωνύμου (340-419), φαινόταν από ψηλά ένα περιστέρι να πετάει. Εξ ου και η γνώση ότι η Αγνότερη Παρθένος δόθηκε στον Ιωσήφ για φύλαξη. Ο Γέροντας Ιωσήφ ήταν τότε, άλλοι νομίζουν, περίπου ογδόντα ετών» (Μητροπολίτης Βενιαμίν (Φενττσένκοφ)).
Ξέρετε τι έκανε η Υπεραγία την ώρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου;
«Ο άγγελος βρήκε την Αγνή Παρθένο όχι έξω από το σπίτι της και το πάνω δωμάτιο της, ούτε στους δρόμους της πόλης ανάμεσα στους ανθρώπους και τις εγκόσμιες συζητήσεις, να μην ταράζεται στο σπίτι για τις φροντίδες της ζωής, αλλά να ασκείται στη σιωπή, στην προσευχή και στην ανάγνωση βιβλίων. όπως φαίνεται ξεκάθαρα η εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, που αναπαριστά την Παναγία με ένα βιβλίο τοποθετημένο μπροστά της και ανοιχτό, ως απόδειξη της συνεχούς άσκησής Της στην ανάγνωση θείων βιβλίων και τη σκέψη για τον Θεό. Την ώρα ακριβώς που εμφανίστηκε ο ουράνιος αγγελιοφόρος στην Παναγία, Εκείνη, όπως πιστεύουν οι ευσεβείς πατέρες της Εκκλησίας, είχε στο νου της τα λόγια του προφήτη Ησαΐα: «Ιδού, η Παρθένος θα κυοφορήσει» (Ησ. 7: 14), και αναλογίστηκε πώς και πότε θα υπάρξει αυτή η παράξενη και ασυνήθιστη σύλληψη και γέννηση για τη φύση ενός κοριτσιού» (Άγιος Δημήτριος του Ροστόφ).
Ένας άγγελος ήρθε να κηρύξει το ευαγγέλιο στη Μαρία. Ξέρεις τι και ποιος είναι ο άγγελος;
«Ένας άγγελος είναι μια οντότητα προικισμένη με νοημοσύνη, διαρκώς κινούμενη, ελεύθερη, ασώματη, υπηρετεί τον Θεό και λαμβάνει κατά χάρη την αθανασία για τη φύση της: μόνο ο Δημιουργός γνωρίζει τη μορφή και τον ορισμό αυτής της οντότητας. Σε σύγκριση με εμάς λέγεται ασώματη και άυλη. Διότι καθετί σε σύγκριση με τον Θεό, το μόνο ασύγκριτο, αποδεικνύεται και χονδροειδές και υλικό, γιατί μόνο η Θεότητα με τη στενή έννοια είναι άυλη και ασώματη» (Αποκ. Ιωάννης ο Δαμασκηνός).
Ξέρετε γιατί η Παναγία αποκαλείται «Το εντιμότατο Χερουβείμ και ο ενδοξότατος χωρίς σύγκριση Σεραφείμ»;
«Επειδή έλαβε στην κοιλιά Της τον Θεάνθρωπο, τον Υιό και Λόγο του Θεού, που πήρε από την ανθρώπινη φύση Της και την ένωσε με τη Θεϊκή Του φύση στην υπόστασή Του» (Γέρων Εφραίμ Φιλοθέου).
Ξέρετε γιατί η Μητέρα του Θεού απεικονίζεται στην εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου με λουλούδι κρίνου;
Το λουλούδι του κρίνου συμβολίζει την αγνότητα. Για την απαράμιλλη αγνότητα και αγνότητά της, επιλέχθηκε από τον Θεό και της απονεμήθηκε ένα μεγάλο θαύμα - παρέμεινε παρθένα κατά τη σύλληψη του Σωτήρα και μετά τη γέννησή Του.
Ξέρετε πώς ήταν η Υπεραγία Θεοτόκος;
Μια περιγραφή της εξωτερικής εμφάνισης της Υπεραγίας Θεοτόκου δόθηκε από τον ιστορικό της εκκλησίας Νικηφόρο Κάλλιστο:
«Η Παναγία είχε μέτριο ή ελαφρώς πάνω από το μέσο ύψος, χρυσά μαλλιά, γρήγορα μάτια, το χρώμα της ελιάς, τοξωτά και μαυριδερά φρύδια, μακρόστενη μύτη, ανθισμένα χείλη, πρόσωπο όχι στρογγυλό και όχι κοφτερό, αλλά κάπως μακρόστενο, χέρια και δάχτυλα μακριά. Δεν είχε τίποτα αυστηρό στο βλέμμα της, τίποτα απρόσεκτο στα λόγια της, μαρτυρεί ο Άγιος Αμβρόσιος. Σε συνομιλίες με άλλους, παρέμενε ήρεμη, δεν γέλασε, δεν ήταν αγανακτισμένη ή θυμωμένη. Οι κινήσεις της είναι σεμνές, το βήμα της ήσυχο, η φωνή της ομοιόμορφη, έτσι ώστε η εμφάνισή της να προσωποποιεί την αγνότητα της ψυχής Της».
Υπάρχει κάπου μια εικόνα της Θεοτόκου ζωγραφισμένη από Αυτή κατά τη διάρκεια της επίγειας ζωής της;
Η Υπεραγία Θεοτόκος, όπως και η Σωτήρας, αποκάλυψε τη θαυματουργή εικόνα της στην πόλη της Λύδδας κατά τη διάρκεια της ζωής της.
Οι απόστολοι Πέτρος και Ιωάννης κήρυξαν στη Σαμάρεια, όπου οι προσήλυτοι έκτισαν ναό στην πόλη της Λύδδας προς δόξαν της Υπεραγίας Θεοτόκου. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ, οι απόστολοι την παρακάλεσαν να καθαγιάσει αυτόν τον ναό με την επίσκεψη και την ευλογία της. Εκείνη συμφώνησε σε αυτό και, στέλνοντάς τους πίσω, είπε: «Πηγαίνετε και χαρείτε: θα είμαι εκεί μαζί σας!» Όταν οι απόστολοι έφτασαν στη Λύδδα και μπήκαν στο ναό, είδαν μια εικόνα της Μητέρας του Θεού ζωγραφισμένη από έναν άγνωστο σε έναν από τους εσωτερικούς στύλους. Επιπλέον, το πρόσωπό της και οι λεπτομέρειες των ρούχων της ήταν φτιαγμένες με εκπληκτική τέχνη και ακρίβεια. Αργότερα έφτασε εκεί και η Υπεραγία Θεοτόκος. Βλέποντας την εικόνα Της και το πλήθος εκείνων που προσεύχονταν μπροστά της, χάρηκε και χάρισε θαυματουργική δύναμη στην εικόνα.
Γνωρίζετε ότι η Μητέρα του Θεού ήρθε στον τάφο του Υιού Της;
Οι Εβραίοι, που μισούσαν τους Χριστιανούς, δεν ήθελαν να έρθει η Μητέρα του Θεού στον τάφο του Σωτήρος, ο οποίος γονάτισε εκεί, έκλαψε και θυμίασε. Οι αρχιερείς τοποθέτησαν φρουρούς και τους διέταξαν να παρακολουθούν αυστηρά ότι κανένας από τους χριστιανούς δεν τολμούσε να έρθει σε αυτό το μέρος. Εάν η Μητέρα του Ιησού παραβίαζε την απαγόρευση, διατάχθηκε να σκοτωθεί αμέσως. Οι φρουροί περίμεναν άγρυπνα την Υπεραγία Θεοτόκο, αλλά η δύναμη του Θεού την έκρυψε από τους στρατιώτες που βάρυναν τον Γολγοθά. Δεν είδαν ποτέ τη Μητέρα του Θεού, αν και συνέχισε να έρχεται εκεί. Στο τέλος, οι φρουροί, ενόρκως, ανέφεραν ότι δεν ερχόταν κανείς στο φέρετρο και οι φρουροί απομακρύνθηκαν.
Ξέρετε πόσα χρόνια έζησε η Υπεραγία Θεοτόκος στη γη;
Οι εκκλησιαστικές αρχές - ο Άγιος Ανδρέας της Κρήτης, ο Άγιος Συμεών Μεταφράστος, ο Άγιος Δημήτριος ο Ροστόφ, ο Αιδ. Πορφύριος Ουσπένσκι, καθώς και οι εξέχοντες ιστορικοί της εκκλησίας Επιφάνιος και Γεώργιος Κέδριν - ισχυρίζονται ότι η Αγνότερη Παρθένος έζησε «έως τα βαθιά γεράματα». Σύμφωνα με υπολογισμούς που βασίστηκαν στη συμμετοχή στην ταφή της Θεοτόκου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη (57), την εποχή της Κοιμήσεως η Μητέρα του Θεού ήταν 72 ετών.
Ξέρετε γιατί οι γονείς της Υπεραγίας Θεοτόκου υπέμειναν την μομφή για πολλά χρόνια;
Οι γονείς της Παναγίας βρισκόντουσαν για πολύ καιρό λόγω της υπογονιμότητάς τους. Πιστεύεται ότι αυτό μαρτυρούσε την τιμωρία του Θεού για τις αμαρτίες. Αυτή η περίσταση προκάλεσε όχι μόνο θλίψη στους γονείς που δεν μπορούσαν να κάνουν παιδιά, αλλά και πολλή ταλαιπωρία από την πλευρά του λαού: ο Ιωακείμ δεν μπόρεσε να κάνει θυσίες στο ναό, πιστεύοντας ότι ήταν δυσάρεστο στον Θεό επειδή δεν δημιούργησε απογόνους. για τον ισραηλινό λαό. Η Άννα εξευτελίστηκε και από τους γύρω της για τη στειρότητά της. Εφόσον ήταν γνωστό ότι ο Σωτήρας θα γεννιόταν από το σπέρμα του Δαβίδ, κάθε οικογένεια ήλπιζε ότι αυτό θα συνέβαινε ακριβώς μέσω των απογόνων της. Ως εκ τούτου, το να μην έχεις την ικανότητα να τεκνοποιήσεις σήμαινε να χάσεις αυτή την ευκαιρία.
Ξέρεις τι τέχνη είχε η Μητέρα του Θεού;
Σύμφωνα με την παράδοση, κατά τη διάρκεια της ζωής της στο ναό, η Παναγία δούλευε με νήματα και έραψε ιερατικά άμφια. Όταν δόθηκε στον Ιωσήφ τον Αρραβωνιασμένο για φύλαξη, προέκυψε η ανάγκη να φτιάξουμε μια νέα κουρτίνα για τον Ναό της Ιερουσαλήμ. Μέρος των εργασιών αυτής της εντολής από τον αρχιερέα έγινε από την Παναγία. Μετά τον Ευαγγελισμό του Αρχαγγέλου Γαβριήλ, η Υπεραγία Θεοτόκος πήγε στη συγγενή της Ελισάβετ (Λουκάς 1: 39-56). Σύμφωνα με το μύθο, στο δρόμο πήγε στην Ιερουσαλήμ για να χαρίσει μέρος της κουρτίνας, που μέχρι τότε είχε ήδη φτιάξει.
Γνωρίζατε ότι ο Ιωσήφ, βάσει νόμου, έπρεπε να κρίνει τη Μαρία επειδή δεν έμεινε έγκυος από αυτόν;
Ο άγγελος, μάλιστα, ανακοίνωσε στη Μαίρη μια εγκυμοσύνη για την οποία δεν υπήρχε νομική βάση. Και σύμφωνα με το νόμο, έπρεπε να λιθοβοληθούν για αυτό, επειδή δεν υπήρχαν τέτοια προηγούμενα για να συλλάβει μια παρθένα χωρίς σύζυγο, και, κατά συνέπεια, σύμφωνα με τη λογική, μια τέτοια εγκυμοσύνη θα μπορούσε να προκύψει μόνο από μοιχεία. Σε κάθε περίπτωση, η Μαρία αντιμετώπιζε την ντροπή για το υπόλοιπο της ζωής της. Αλλά απλώς εμπιστεύτηκε τον Θεό: «Ιδού, ο δούλος του Κυρίου. ας γίνει σε μένα σύμφωνα με τον λόγο σου» (Λουκάς 1:38) . Αλλά η Μαρία δεν ήξερε ακόμη πώς θα αντιδρούσε ο Ιωσήφ σε ένα τέτοιο γεγονός: αρραβωνιάστηκε με ένα κορίτσι και ξαφνικά - εγκυμοσύνη! Στην αρχή, ο γέροντας ήθελε απλώς να διακόψει αθόρυβα τον αρραβώνα, χωρίς να ρωτήσει τίποτα από τη νύφη του και χωρίς να προσπαθήσει να τιμωρήσει τη Μαρία με οποιονδήποτε τρόπο: «Ο Ιωσήφ, ο σύζυγός της, που ήταν δίκαιος και δεν ήθελε να τη δημοσιοποιήσει, ήθελε να την αφήσει κρυφά. πήγαινε» (Ματθαίος 1:19). Ωστόσο, η γέννηση ενός παιδιού εκτός γάμου θα την είχε θέσει εκτός κοινωνίας και η περαιτέρω μοίρα Της θα ήταν τρομερή. Και πάλι χρειάστηκε η εμφάνιση ενός αγγέλου, αλλά αυτή τη φορά για τον Ιωσήφ, ώστε να τη δεχτεί με το μωρό στη μήτρα και να αποκαλέσει τη Μαρία τη γυναίκα του: « Όταν όμως σκέφτηκε αυτό, ιδού , ο Άγγελος του Κυρίου εμφανίστηκε στον τον σε ένα όνειρο και είπε: Ιωσήφ, γιε Davidov! Μη φοβάσαι να δεχτείς τη Μαρία τη γυναίκα σου, γιατί αυτό που γεννιέται μέσα της είναι από το Άγιο Πνεύμα» (Ματθαίος 1:20). Δεν είναι συχνά που πρέπει να μιλήσουμε για το θάρρος και την αντοχή του Τζόζεφ. Ωστόσο, αξίζει να δοθεί προσοχή στο γεγονός ότι στα μάτια ολόκληρης της ισραηλινής κοινωνίας, ο Ιωσήφ ήταν ο σύζυγος της Μαρίας και θεωρούνταν πατέρας του Ιησού, και μόνο ο Ιωσήφ και η Μαρία ήξεραν τι θυσία έπρεπε να κάνει ο επώνυμος πατέρας του Χριστού. φτιαχνω, κανω.
ΑΠΟΔΟΣΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου