Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ.

 


Η Αποκάλυψη του Ιωάννη του Θεολόγου κατέχει ιδιαίτερη θέση ανάμεσα στα βιβλία της Αγίας Γραφής και περιγράφει αποκαλυπτικά οράματα που συνδέονται με το τέλος του κόσμου. Οι εικόνες που περιγράφει η Αποκάλυψη του Ιωάννη του Θεολόγου αφορούν το τέλος του κόσμου, τη Δευτέρα Παρουσία και την Εσχάτη Κρίση.

Κατά τη διάρκεια των 2000 ετών, έχουν εμφανιστεί πολλές ερμηνείες της Αποκάλυψης της πιο ποικίλης φύσης, τις οποίες δεν θα εξετάσουμε στο πλαίσιο αυτού του άρθρου.

Η επίσημη εκκλησία τονίζει ότι οι εικόνες της Αποκάλυψης είναι μόνο σημάδια που δείχνουν το επικείμενο τέλος του κόσμου, το οποίο δεν μπορεί να ληφθεί κυριολεκτικά. Η γλώσσα της Αποκάλυψης είναι μια γλώσσα συμβόλων για την περιγραφή του απερίγραπτου. Οι εικόνες και το μυστήριο αυτού του βιβλίου το καθιστούν πολύ δύσκολο να γίνει κατανοητό, και επομένως για τους απρόσεκτους ερμηνευτές υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να υπερβούν τα όρια της αλήθειας σε μη ρεαλιστικές ελπίδες και πεποιθήσεις.

Η Αποκάλυψη γράφτηκε υπό την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος και η σωστή κατανόησή της παρεμποδίζεται περισσότερο από την απομάκρυνση των ανθρώπων από την πίστη και την αληθινά χριστιανική ζωή, η οποία οδηγεί πάντα σε θαμπό, ή ακόμα και στην πλήρη απώλεια της πνευματικής όρασης.

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη του Θεολόγου δεν περιέχει περιγραφή συγκεκριμένων γεγονότων, αλλά μάλλον κάποια σημάδια που μπορούν να βοηθήσουν να μάθουμε για το επικείμενο τέλος του κόσμου. Ένα τέτοιο βιβλίο μπορεί να είναι χρήσιμο μόνο εάν κατανοηθεί πνευματικά, υποστηρίζεται από την πίστη. Η Αποκάλυψη μπορεί να γίνει σωστά κατανοητή μόνο στο πλαίσιο ολόκληρης της Αγίας Γραφής.

Ο Ιωάννης ο Θεολόγος στην Αποκάλυψή του αποκαλύπτει ταυτόχρονα πολλές σφαίρες ύπαρξης:

  • Στην υψηλότερη σφαίρα ανήκει ο Αγγελικός κόσμος, η Εκκλησία που θριαμβεύει στον Ουρανό και η Εκκλησία που διώκεται στη Γη. Αυτή η σφαίρα του καλού διευθύνεται και καθοδηγείται από τον Κύριο Ιησού Χριστό, τον Υιό του Θεού και τον Σωτήρα των ανθρώπων.
  • Παρακάτω είναι η σφαίρα του κακού : ο άπιστος κόσμος, οι αμαρτωλοί, οι ψευδοδιδάσκαλοι, οι συνειδητοί μαχητές κατά του Θεού και των δαιμόνων. Τους οδηγεί ένας δράκος - ένας πεσμένος άγγελος.

Σε όλη την ύπαρξη της ανθρωπότητας, αυτές οι σφαίρες ήταν σε πόλεμο μεταξύ τους. Ο Απόστολος Ιωάννης στα οράματά του αποκαλύπτει σταδιακά στον αναγνώστη διαφορετικές πλευρές του πολέμου μεταξύ του καλού και του κακού και αποκαλύπτει τη διαδικασία της πνευματικής αυτοδιάθεσης στους ανθρώπους, με αποτέλεσμα άλλοι να γίνονται με το μέρος του καλού, άλλοι με το πλευρά του κακού. Κατά την εξέλιξη της παγκόσμιας σύγκρουσης, η Κρίση του Θεού εκτελείται συνεχώς σε άτομα και έθνη.

Έτσι, από την Αποκάλυψη του Ιωάννη του Θεολόγου, μαθαίνουμε ότι πριν από το τέλος του κόσμου, το κακό θα αυξηθεί υπερβολικά, και η επίγεια Εκκλησία θα εξασθενήσει εξαιρετικά.

Εικόνες της Αποκάλυψης

Ας εξετάσουμε τις εικόνες της Αποκάλυψης , οι οποίες έχουν γίνει το θέμα για πολλές θεολογικές ερμηνείες: 7 εκκλησίες, 4 ιππείς της Αποκάλυψης, η Βαβυλωνιακή πόρνη, «Η γυναίκα ντυμένη με τον ήλιο», δύο θηρία της Αποκάλυψης, ο ερχομός της Αντίχριστος, ο αριθμός του θηρίου - 666 , που θα πάρουν οι άνθρωποι πάνω τους, ο Αρμαγεδδών κ.λπ.

Μήνυμα στις Επτά Εκκλησίες

Η Αποκάλυψη ξεκινά με τις Επιστολές προς τις Επτά Εκκλησίες :

Τα μηνύματα προς τις 7 εκκλησίες σημαίνουν 7 περιόδους ή εποχές στην ιστορία της Εκκλησίας από την ίδρυσή της έως το «τέλος του αιώνα» και αυτή τη στιγμή η Εκκλησία βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο «Λαοδίκειας», το οποίο θα τελειώσει με την έλευση του Αντίχριστου. και η βραχύβια βασιλεία του (τότε θα έρθει το τέλος του κόσμου).

Η λέξη «Λαοδίκεια» μεταφρασμένη από τα ελληνικά σημαίνει « δημοκρατία , δημοκρατία ». Έτσι, δεν είναι τυχαίο ότι η Λαοδίκεια περίοδος στην ιστορία της Χριστιανικής Εκκλησίας συμπίπτει χρονικά με τη δημοκρατία.

Ο Επίσκοπος Θεοφάνης ο Απομονωμένος έγραψε: «Η βασιλική εξουσία, έχοντας στα χέρια της τον τρόπο να περιορίσει τα λαϊκά κινήματα και να κρατηθεί στις χριστιανικές αρχές, δεν θα επιτρέψει στον λαό να τις αποφύγει, θα τους συγκρατήσει. Και επειδή ο κύριος στόχος του Αντίχριστου θα είναι να αποσπάσει την προσοχή όλων από τον Χριστό, δεν θα εμφανιστεί όσο είναι σε ισχύ η βασιλική εξουσία. Δεν θα τον αφήσει να γυρίσει και να τον εμποδίσει να ενεργήσει σύμφωνα με το πνεύμα του. Αυτό ισχύει. Όταν η αυθαιρεσία, οι δημοκρατίες, η δημοκρατία, ο κομμουνισμός εισαχθούν παντού, τότε ο Αντίχριστος θα έχει χώρο δράσης. Δεν θα είναι δύσκολο για τον Σατανά να προετοιμάσει ψήφους υπέρ της αποκήρυξης του Χριστού, όπως έδειξε η εμπειρία κατά τη Γαλλική Επανάσταση των περασμένων και σημερινών αιώνων. Δεν θα υπάρχει κανείς να πει το έγκυρο «βέτο» (δεν το επιτρέπω) και δεν θα ακούσει την ταπεινή δήλωση πίστης. Όταν παντού εγκατασταθούν τέτοιες τάξεις που ευνοούν την αποκάλυψη των φιλοδοξιών του Αντίχριστου, τότε θα εμφανιστεί ο Αντίχριστος».

24 πρεσβύτεροι στον Θρόνο του Θεού

Τα κεφάλαια 4-10 της Αποκάλυψης του Ιωάννη του Θεολόγου αποτελούν ένα προφητικό όραμα, το οποίο ξεκινά από τον ουρανό - στον πνευματικό, αόρατο κόσμο, και με την περιγραφή του "Αυτός που κάθεται στο θρόνο" - του Κυρίου Θεού, που δημιούργησε τον ουρανό και γη. Ο Κύριος Παντοκράτωρ, τον οποίο είδε ο Αγ. Ιωάννης: κάθεται στο θρόνο, κρατώντας στο δεξί Του ένα Βιβλίο, γραμμένο μέσα και έξω και σφραγισμένο με επτά σφραγίδες.

«Αυτός που κάθεται στο θρόνο» περιβάλλεται από 24 πρεσβυτέρους , οι οποίοι αντιπροσωπεύουν την Εκκλησία θριαμβεύουσα στον ουρανό . Υπάρχουν πολλές εκδοχές για το ποιοι είναι αυτοί οι πρεσβύτεροι.

Ο Ανδρέας Καισαρείας πιστεύει ότι οι 24 πρεσβύτεροι εννοούν τους 12 Πατριάρχες, δηλαδή τους γιους του Αγίου Ιακώβου, που γέννησε τον Ιούδα και τους αδελφούς του (Ματθαίος 1:2), και τους προφήτες και τους 12 Αποστόλους του Χριστού, σύμφωνα με τον λόγο του Ο Κύριος έδωσε στους αγίους Αποστόλους: «Και εσείς θα καθίσετε σε δώδεκα θρόνους για να κρίνετε τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ» (Ματθαίος 19:28).Ματθ.1:2 ), και οι προφήτες και οι 12 Απόστολοι του Χριστού, σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου που δόθηκε στους αγίους Αποστόλους: Ματθ. 19:28 ).

«Τα επτά λυχνάρια της φωτιάς που καίνε μπροστά στον θρόνο, τα οποία είναι τα επτά πνεύματα του Θεού» (Αποκ. 4:5) είναι οι Σεραφείμ. Ο θρόνος του Θεού περιβάλλεται από «τέσσερα ζωντανά πλάσματα, γεμάτα μάτια μπροστά και πίσω» (Αποκ. 4:6). «Το πρώτο ζωντανό πλάσμα ήταν σαν λιοντάρι, το δεύτερο ζωντανό πλάσμα ήταν σαν μοσχάρι, το τρίτο ζωντανό πλάσμα είχε πρόσωπο σαν άνθρωπο και το τέταρτο ζωντανό πλάσμα ήταν σαν ιπτάμενος αετός» (Αποκ. 4:7). Η περιγραφή αυτών των ζώων επαναλαμβάνει το όραμα του προφήτη Ιεζεκιήλ (Ιεζεκιήλ 1:5-10), όπου επίσης λέγεται ότι «αυτά τα ζώα είναι Χερουβίμ» (Αποκ. 10:20).Ανοιξε 4:5 ) είναι οι Σεραφείμ. Ο θρόνος του Θεού περιβάλλεται από «τέσσερα ζωντανά πλάσματα, γεμάτα μάτια μπροστά και πίσω» ( Αποκ. 4:6 ). Ανοιξε 4:7 ).- Η περιγραφή αυτών των ζώων επαναλαμβάνει το όραμα του προφήτη Ιεζεκιήλ ( Ιεζεκιήλ 1:5-10 ), το οποίο επίσης λέει ότι «αυτά τα ζώα είναι Χερουβίμ» ( Αποκ. 10:20 ).

Επτά φώκιες και τέσσερις ιππείς

Από το 6ο κεφάλαιο ξεκινά η αποκάλυψη των πεπρωμένων της ανθρωπότητας. Της εμφάνισης καθενός από τους ιππείς προηγείται το Αρνί που αφαιρεί τις σφραγίδες από το Βιβλίο της Ζωής. Το άνοιγμα των επτά σφραγίδων του μυστηριώδους βιβλίου από τον Αρνίο-Χριστό χρησιμεύει ως η αρχή μιας περιγραφής των διαφορετικών φάσεων του πολέμου μεταξύ καλού και κακού, μεταξύ Εκκλησίας και διαβόλου. Το άνοιγμα της πρώτης σφραγίδας αντιστοιχεί στην αρχή των τελευταίων καιρών: «Και είδα ότι το Αρνί άνοιξε την πρώτη από τις επτά σφραγίδες...» Μετά το άνοιγμα καθεμιάς από τις τέσσερις πρώτες σφραγίδες, οι τετράμορφοι αναφωνούν στον Ιωάννη - «έλα να δεις» - και αποκαλυπτικοί καβαλάρηδες εμφανίζονται μπροστά του ένας ένας.

  • Η πρώτη σφραγίδα είναι ένα λευκό άλογο με έναν νικητή αναβάτη που κρατά ένα τόξο στα χέρια του (Αποκ. 6:2). Κατά κανόνα, στη χριστιανική παράδοση ερμηνεύεται ως ο Αντίχριστος. Το κοινό όνομα του αναβάτη είναι "Plague" ("Pestilence").Αποκ. 6:2 ). Κατά κανόνα, στη χριστιανική παράδοση ερμηνεύεται ως ο Αντίχριστος. Το κοινό όνομα του αναβάτη είναι
  • Η δεύτερη σφραγίδα είναι ένα κόκκινο άλογο με τον καβαλάρη του, που πήρε την ειρήνη από τη γη (Αποκ. 6:4). Ο δεύτερος καβαλάρης συνδέεται με τον πόλεμο, λόγω του χρώματος του αλόγου και του ξίφους του. Το κοινό όνομα του καβαλάρη είναι «Πόλεμος» («Σύλληψη»).Αποκ. 6:4 ). Ο δεύτερος καβαλάρης συνδέεται με τον πόλεμο, λόγω του χρώματος του αλόγου και του ξίφους του. Το κοινό όνομα του αναβάτη είναι
  • Η τρίτη σφραγίδα είναι ένα μαύρο άλογο με έναν καβαλάρη, που φέρνει πείνα στη γη (Αποκ. 6:5). Το κοινό όνομα του ιππέα είναι "Hunger" ("Hunger").Αποκ. 6:5 ). Το κοινό όνομα του αναβάτη είναι
  • Η τέταρτη σφραγίδα είναι ένα χλωμό άλογο με έναν αναβάτη που ονομάζεται «θάνατος» (Αποκ. 6:8). Ο μόνος ιππέας που το όνομα του αναφέρεται απευθείας στη Βίβλο. Το κοινό όνομα του αναβάτη είναι "Θάνατος" Αποκ. 6:8 ). Ο μόνος ιππέας που το όνομα του αναφέρεται απευθείας στη Βίβλο. Το κοινό όνομα του αναβάτη είναι

Οι Τέσσερις Ιππείς της Αποκάλυψης είναι βιβλικοί χαρακτήρες που προσωποποιούν τις καταστροφές και τους κατακλυσμούς που προηγούνται των γεγονότων της Δευτέρας Παρουσίας και της Εσχάτης Κρίσης. Περιγράφονται στο έκτο κεφάλαιο της Αποκάλυψης του Ιωάννη του Θεολόγου.

Έτσι, ο πρώτος από τους ιππείς που εμφανίστηκε είναι ο Μορ, καβάλα σε ένα λευκό άλογο. Το Pestilence ακολουθεί ο Πόλεμος σε ένα ματωμένο άλογο και με ένα τεράστιο σπαθί. Με τον Πόλεμο, λόγω της μαζικής καταστροφής και της επιδημίας, έρχεται η πείνα. Η πείνα είναι λίπος, αλλά καβαλάει πάνω σε ένα εξασθενημένο μαύρο άλογο, προσωποποιώντας τη λαιμαργία και την πείνα, αντίστοιχα. Και με την πείνα έρχεται ο Θάνατος. Το άλογό της είναι χλωμό. Ακολουθεί η κόλαση που κατατρώει όλες τις ψυχές που έχουν απομείνει.

  • Πέμπτη Σφραγίδα - Όσοι σκοτώθηκαν για τον Λόγο του Θεού είναι ντυμένοι με λευκές ρόμπες.
  • Έκτη σφραγίδα - ημέρα οργής: μεγάλος σεισμός, αστέρια πέφτουν από τον ουρανό, ο ουρανός γίνεται σαν ειλητάριο, το φεγγάρι σαν αίμα, ο ήλιος σαν σάκος
  • Η έβδομη σφραγίδα - επικράτησε σιωπή στον ουρανό, σαν για μισή ώρα. Η έβδομη σφραγίδα σηματοδοτεί την εμφάνιση επτά αγγέλων με επτά σάλπιγγες.

Αυτός ο πόλεμος, που ξεκινά από την ανθρώπινη ψυχή, απλώνεται σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής, εντείνεται και γίνεται όλο και πιο τρομερός (μέχρι το 20ο κεφάλαιο).

Επτά αγγελικές τρομπέτες

Στο κεφάλαιο 7, οι φωνές επτά αγγελικών σαλπίγγων αναγγέλλουν τις αρχικές καταστροφές που πρέπει να βρεθούν στους ανθρώπους για την απιστία και τις αμαρτίες τους. Οι τέσσερις πρώτες σάλπιγγες, όπως και οι τέσσερις πρώτες φώκιες, αποτελούν μια ενιαία ομάδα, με αποτέλεσμα η γη, οι θάλασσες και τα ποτάμια να γίνουν ακατάλληλα για ανθρώπινη ζωή. Περιγράφεται η ζημιά στη φύση και η εμφάνιση των κακών δυνάμεων στον κόσμο. Πριν από την έναρξη των καταστροφών, οι πιστοί λαμβάνουν μια σφραγίδα χάριτος στο μέτωπό τους (μέτωπο), η οποία τους προστατεύει από το ηθικό κακό και από τη μοίρα των κακών.

  • Ο πρώτος Άγγελος είναι χαλάζι και φωτιά ανακατεμένα με αίμα. και το ένα τρίτο των δέντρων κάηκε, και όλο το πράσινο γρασίδι κάηκε
  • Ο Δεύτερος Άγγελος , ένα μεγάλο βουνό φλεγόμενο από φωτιά, ρίχτηκε στη θάλασσα. και το τρίτο μέρος της θάλασσας έγινε αίμα, και το τρίτο μέρος των ζωντανών όντων που ζούσαν στη θάλασσα πέθανε, και το τρίτο μέρος των πλοίων χάθηκε.
  • Τρίτος άγγελος - ένα μεγάλο αστέρι έπεσε από τον ουρανό ("Αψιθιά"). και το ένα τρίτο των νερών έγινε αψιθιά, και πολλοί από τους ανθρώπους πέθαναν από τα νερά, επειδή πικράθηκαν
  • Τέταρτος άγγελος - το τρίτο μέρος του ήλιου, της σελήνης, των αστεριών επισκιάστηκε και το τρίτο μέρος της ημέρας δεν ήταν φως - όπως και οι νύχτες
  • Ο πέμπτος άγγελος - ένα αστέρι που έπεσε από τον ουρανό στη γη, άνοιξε το πηγάδι της αβύσσου. και βγήκαν οι ακρίδες· και της δόθηκε να βασανίσει για πέντε μήνες μόνο σε εκείνους τους ανθρώπους που δεν έχουν τη σφραγίδα του Θεού στο μέτωπό τους
  • Ο έκτος Άγγελος - και τέσσερις Άγγελοι απελευθερώθηκαν, δεμένοι στον μεγάλο ποταμό Ευφράτη, προετοιμασμένοι για μια ώρα και μια μέρα, και έναν μήνα και ένα χρόνο, για να σκοτώσουν το τρίτο μέρος των ανθρώπων. Η εμφάνιση αναβατών σε άλογα με κεφάλια λιονταριού. Στον συγγραφέα δίνεται ένα βιβλίο γλυκό στο στόμα, αλλά πικρό στην κοιλιά. 
  • Έβδομος Άγγελος - φωνές αναφέρουν ότι το βασίλειο του κόσμου έχει γίνει το βασίλειο του Κυρίου και του Χριστού Του. Άνοιγμα του Ναού του Θεού με την Κιβωτό στον Ουρανό.

Επτά κύπελλα της οργής του Θεού

Το Visions of the Seven Bowls (κεφάλαια 15-17) απεικονίζει μια ζοφερή εικόνα της παγκόσμιας ηθικής παρακμής. Αυτό το κεφάλαιο απεικονίζει την κρίση του Θεού για τους εχθρούς της Εκκλησίας.

Υπάρχουν πολλά κοινά στις περιγραφές των σαλπίγγων και των κύπελλων των αντίστοιχων Αγγέλων. Έτσι, για παράδειγμα, η σάλπιγγα και το ποτήρι του πρώτου Αγγέλου χτυπούν τη γη: «Και ο πρώτος άγγελος πήγε και έχυσε το ποτήρι του στη γη» (Αποκ. 16:2), «Και ο πρώτος άγγελος ήχησε, και έγινε χαλάζι και φωτιά ανακατεμένα με αίμα, και έπεσαν στο έδαφος. και το τρίτο μέρος των δέντρων κάηκε» (Αποκ. 8:7).Ανοιξε 16:2 ), Αποκ. 8:7 ).

Η σάλπιγγα και το κύπελλο του δεύτερου αγγέλου χτυπούν τη θάλασσα, ο τρίτος - ποτάμια και πηγές νερού, ο τέταρτος - ο ήλιος, ο πέμπτος - οι άνθρωποι, ο έκτος - ο ποταμός Ευφράτης.

Η σάλπιγγα και το κύπελλο του έβδομου αγγέλου προκαλούν σεισμό και συμβαίνουν γεγονότα στον ουρανό.

Από εδώ είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι κάθε τρομπέτα και κύπελλο πρέπει να αντιστοιχούν σε ίση σφραγίδα, και τα ίδια τα γεγονότα διαδέχονται το ένα το άλλο όπως οι Άγγελοι της Αποκάλυψης.

Όταν ο πρώτος Άγγελος έχυσε το κύπελλο, «εμφανίστηκαν σκληρές και αηδιαστικές τρυφερές πληγές στους ανθρώπους που είχαν το σημάδι του θηρίου και λάτρευαν την εικόνα του».

Όταν ο δεύτερος άγγελος έχυσε το ποτήρι του στη θάλασσα, το νερό στη θάλασσα έγινε σαν το αίμα ενός νεκρού και ό,τι ήταν ζωντανό πέθανε στη θάλασσα.

Όταν ο τρίτος άγγελος έχυσε το ποτήρι του στα ποτάμια και τις πηγές νερού, το νερό σε αυτά έγινε αίμα.

Όταν ο τέταρτος άγγελος έχυσε το ποτήρι του στον ήλιο, δόθηκε στον ήλιο η δύναμη να καίει τους ανθρώπους με έντονη ζέστη, έτσι ώστε αυτοί, μη κατανοώντας αυτή την εκτέλεση, βλασφήμησαν τον Θεό σε απόγνωση.

Ο πέμπτος άγγελος έχυσε το ποτήρι του στον θρόνο του θηρίου· και το βασίλειό του σκοτείνιασε, και δάγκωσαν τη γλώσσα τους από τα βάσανα και βλασφήμησαν τον Θεό του ουρανού από τα βάσανα και τις πληγές τους, και δεν μετανοούσαν για τις πράξεις τους.

Ο έκτος άγγελος έχυσε το ποτήρι του στον μεγάλο ποταμό Ευφράτη· και το νερό που βρισκόταν σ' αυτόν στέγνωσε, έτσι ώστε ο δρόμος για τους βασιλιάδες να είναι έτοιμος από την ανατολή του ηλίου. Τότε από το στόμα του δράκου και από το στόμα του θηρίου και από το στόμα του ψευδοπροφήτη βγήκαν τρία ακάθαρτα πνεύματα σαν βατράχια. Αυτά είναι δαιμονικά πνεύματα που εκτελούν σημεία. βγαίνουν στους βασιλιάδες της γης σε όλο το σύμπαν για να τους συγκεντρώσουν για μάχη εκείνη τη μεγάλη ημέρα του Παντοδύναμου Θεού. Με αυτά τα «δαιμονικά πνεύματα» εννοούμε ψεύτικους δασκάλους, φλύαρους, εμμονικούς, λαίμαργους, ξεδιάντροπους και φουσκωτούς, που θα προσελκύσουν τους ανθρώπους στον εαυτό τους με ψεύτικα θαύματα. Η Μεγάλη Ημέρα του Παντοδύναμου Θεού είναι η ώρα που ο Θεός θα εκδηλώσει τη δόξα Του τιμωρώντας τους εχθρούς της Εκκλησίας. Εδώ μιλάμε για το ξαφνικό της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού ( πρβλ. Ματθ. 24:43-44).Matt. 24:43-44 ).

Η έκχυση του έβδομου μπολ θα νικήσει τελικά το βασίλειο του θηρίου. Ως αποτέλεσμα ενός τρομερού σεισμού, «η μεγάλη πόλη έπεσε σε τρία μέρη και οι ειδωλολατρικές πόλεις έπεσαν». Με αυτή τη «μεγάλη πόλη» οι θεολόγοι κατανοούν την πρωτεύουσα του βασιλείου του Αντίχριστου, που θα είναι η Ιερουσαλήμ.

Δύο προφήτες της Αποκάλυψης

Η Αποκάλυψη κάνει λόγο για δύο προφήτες της Αποκάλυψης (Αποκ. Κεφ. 11). Ο ρόλος τους είναι να προειδοποιήσουν την ανθρωπότητα για τον ερχομό της βασιλείας του Αντίχριστου και για την επικείμενη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου Ιησού Χριστού. Θα προφητεύσουν 1260 ημέρες ΠΡΙΝ τον ερχομό του Αντίχριστου και θα προφητεύσουν για τον ερχόμενο Αντίχριστο, θλίψη, προβλήματα, μετάνοια και τον ερχομό του Κυρίου Θεού. 

Στην αρχή κιόλας της τελευταίας εβδομάδας, θα σκοτωθούν από το Τέρας που βγαίνει από την άβυσσο και σίγουρα δεν θα εμφανιστούν με την άφιξη του ίδιου του Αντίχριστου. Για 3,5 ημέρες, τα πτώματα των δολοφονημένων προφητών θα βρίσκονται ακριβώς στο δρόμο και κανείς δεν θα επιτρέψει να ταφούν. Πολλοί άνθρωποι θα κοιτάξουν αυτά τα πτώματα και πολλοί άνθρωποι θα έχουν εξαιρετική χαρά και χαρά μετά το θάνατό τους, οπότε θα συγχαρούν ο ένας τον άλλον. Μετά από 3,5 ημέρες, ο Θεός θα αναβιώσει τους υπηρέτες του, θα ανέβουν στον ουρανό σε ένα σύννεφο.

Και τότε θα γίνει ένας ισχυρός σεισμός, από τον οποίο θα πεθάνουν 7 χιλιάδες άνθρωποι.

Οι θεολόγοι συνδέουν τον ερχομό αυτών των προφητών με την περίοδο της αναστήλωσης (κατασκευής) του Ναού του Θεού στην Ιερουσαλήμ. Επομένως, μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτοί οι προφήτες θα εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της ενεργού ανέγερσης και αποκατάστασης του Ναού του Θεού, τον οποίο έχτισε πρώτα ο Σολομών και μετά ο Ζοροβάβελ.

Δεν έχει καμία απολύτως διαφορά ή σημασία ποιοι θα είναι αυτοί οι δύο προφήτες: ο Ενώχ ή ο Ηλίας, ή ο Μωυσής ή ο Ιωάννης (υπάρχουν πολλές εκδοχές). Το σημαντικό είναι ότι αυτοί θα είναι οι Αληθινοί Δύο Προφήτες από τον Θεό, αλλά θα υπάρχουν επίσης πολλοί ψεύτικοι Χριστοί, ψευδοπροφήτες και ψευδοδιδάσκαλοι από τον Αντίχριστο.

Γυναίκα ντυμένη με τον ήλιο

Όραμα της συζύγου από τον Ιωάννη τον Ευαγγελιστή (Tobias Verhaechst, 1598)

Ο τελικός και αποφασιστικός διωγμός της Εκκλησίας στο τέλος της παγκόσμιας ιστορίας προβλέπεται στο 12ο κεφάλαιο της Αποκάλυψης, όπου η Εκκλησία απεικονίζεται ως «η Γυναίκα ντυμένη με τον ήλιο » .

«Και ένα μεγάλο σημάδι εμφανίστηκε στον ουρανό - μια γυναίκα ντυμένη με τον ήλιο. το φεγγάρι είναι κάτω από τα πόδια της, και στο κεφάλι της ένα στεφάνι από δώδεκα αστέρια. Ήταν έγκυος και φώναζε από πόνους και πόνους γέννας» (Αποκ. 12:1-2).Αποκ. 12:1-2 ).

Σε διάφορες ερμηνείες, η εικόνα της αποκαλυπτικής συζύγου έχει δύο κύριες ερμηνείες: τη Χριστιανική Εκκλησία και τη Μητέρα του Θεού (αυτή η ερμηνεία είναι κοινή στη σύγχρονη Καθολική Εκκλησία) . Ωστόσο, οι περισσότεροι θεολόγοι πιστεύουν ότι «η γυναίκα ντυμένη με τον ήλιο» σημαίνει τη Χριστιανική Εκκλησία. Στο κεφάλι της υπάρχει ένα στεφάνι από δώδεκα αστέρια, που δηλώνουν τη διδασκαλία της Αποστολικής Εκκλησίας:

«Από γυναίκα ντυμένη με τον ήλιο, κάποιοι κατάλαβαν πλήρως την Υπεραγία Θεοτόκο, η οποία υπέφερε πριν ακόμη γίνει γνωστός ο Θείος Υιός της. Επειδή όμως ο Κύριός μας γεννήθηκε πολύ πριν από αυτό, ο μέγας Μεθόδιος, θεωρώντας ότι δεν συνάδει με τη γέννηση του Κυρίου, παίρνει τη γυναίκα του για την Αγία Εκκλησία. Δεν πρέπει να θεωρεί κανείς τον Ίδιο τον Χριστό αναγεννημένο, πολύ πριν από την Αποκάλυψη του Ιωάννη εκπληρωθεί το μυστήριο της ενσάρκωσης του Θείου Λόγου. Ο Ιωάννης προφητεύει για το μέλλον. Άρα, η ίδια η ανάγκη μας αναγκάζει να παραδεχτούμε ότι η Εκκλησία που πονάει και γεννά τους λυτρωμένους είναι η Εκκλησία... που είναι ντυμένη με τον εν Χριστώ ήλιο δικαιοσύνης... το κεφάλι της στεφανώνεται με το στεφάνι των αποστολικών δογμάτων και αρετών. » (Ανδρέας Καισαρείας, Ομιλία 11, Κεφάλαιο 33).

Ταυτόχρονα, ο ήλιος πάνω από το κεφάλι της συζύγου συμβολίζει τη δύναμη της ιεροσύνης και το φεγγάρι κάτω από τα πόδια της σημαίνει τη λάμψη της βασιλικής δύναμης. Ο Ανδρέας της Καισαρείας κατανοεί τους πόνους της γέννησης της συζύγου του ως τον πόνο της εκκλησίας για κάθε μέλος της, και κάτω από το μωρό - τη γέννηση του Χριστού στις καρδιές των πιστών.

Τέρας με επτά κεφάλια

Μετά την εμφάνιση της Γυναίκας, ο Ιωάννης είδε ένα άλλο σημάδι - έναν κόκκινο δράκο με επτά κεφάλια στεφανωμένο με διαδήματα και δέκα κέρατα. Ο δράκος με την ουρά του «τράβηξε το ένα τρίτο των αστεριών από τον ουρανό και τα πέταξε στο έδαφος», και μετά στάθηκε μπροστά στη Σύζυγο, περιμένοντας να γεννήσει ένα μωρό για να το καταβροχθίσει.

Ουίλιαμ Μπλέικ. Ο μεγάλος κόκκινος δράκος και η σύζυγος του ήλιου. 1810

Ο «μεγάλος κόκκινος δράκος» ονομάζεται εδώ «ο διάβολος και ο Σατανάς» (Αποκ. 12:9), και το «διάδημα» είναι το στεφάνι της βασιλικής εξουσίας. Τα επτά κεφάλια και τα δέκα κέρατα του δράκου βρίσκονται επίσης «επάνω στο κόκκινο θηρίο, γεμάτο ονόματα βλασφημίας, που έχει επτά κεφάλια και δέκα κέρατα» (Αποκ. 17:3). Επομένως, είναι προφανές ότι ο μεγάλος κόκκινος δράκος είναι το βασίλειο του κόκκινου θηρίου στο 17ο κεφάλαιο της Αποκάλυψης, δηλαδή το βασίλειο του Αντίχριστου.Ανοιξε 12:9 ), και το «διάδημα» είναι το στεφάνι της βασιλικής εξουσίας. Τα επτά κεφάλια και τα δέκα κέρατα του δράκου βρίσκονται επίσης «επάνω στο κόκκινο θηρίο, γεμάτο ονόματα βλασφημίας, που έχει επτά κεφάλια και δέκα κέρατα» ( Αποκ. 17:3 ). Επομένως, είναι προφανές ότι ο μεγάλος κόκκινος δράκος είναι το βασίλειο του κόκκινου θηρίου στο 17ο κεφάλαιο της Αποκάλυψης, δηλαδή το βασίλειο του Αντίχριστου.

Η σύζυγος γέννησε «ένα αρσενικό παιδί, που θα κυβερνήσει όλα τα έθνη με μια σιδερένια ράβδο. και το παιδί της αρπάστηκε στον Θεό και στον θρόνο Του» (Αποκ. 12:5), και η ίδια, φυγαδεύοντας από τον δράκο, κατέφυγε στην έρημο, όπου ήταν ο τόπος της που ετοίμασε ο Θεός, και « την τάισαν εκεί. χίλιες διακόσιες εξήντα ημέρες . »Αποκ. 12:5 ), και η ίδια, φεύγοντας από τον δράκο, κατέφυγε στην έρημο, όπου ήταν ο τόπος της, προετοιμασμένος από τον Θεό, και «

Εκείνη την ώρα , μια μάχη μεταξύ του δράκου και του αρχαγγέλου Μιχαήλ έλαβε χώρα στον ουρανό (Αποκ. 12:7-11).Ανοιξε 12:7-11 ).

Η μάχη του δράκου και του Αρχαγγέλου Μιχαήλ. Χαρακτική του Άλμπρεχτ Ντύρερ

Ο Δράκος έπεσε και άρχισε να καταδιώκει ξανά τη Γυναίκα, στην οποία της έδωσαν «δύο φτερά μεγάλου αετού, για να πετάξει στην έρημο στη θέση της από το πρόσωπο του φιδιού και εκεί να τρέφεται για ώρα, φορές και μισό μια στιγμή." Κυνηγώντας την, ο δράκος έστειλε ένα ρεύμα νερού πίσω της, αλλά η γη το κατάπιε.

Η έλευση του Αντίχριστου

Ο Αντίχριστος και ο Διάβολος (τοιχογραφία του Luca Signorelli)

Η έλευση του Αντίχριστου στην εξουσία και η δημιουργία παγκόσμιας κυβέρνησης. Αυτό το γεγονός αντιστοιχεί στη σάλπιγγα του πέμπτου αγγέλου και στο άνοιγμα της πέμπτης σφραγίδας. Η έλευση του Αντίχριστου στην εξουσία θα συνοδεύεται από διωγμό της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η δύναμη του Αντίχριστου θα διαρκέσει 1260 ημέρες (42 μήνες ή 3,5 χρόνια). Μια πιθανή εξήγηση για αυτήν την περίοδο είναι ότι η επίγεια διακονία του Χριστού διήρκεσε 3,5 χρόνια.

Πολλοί ερμηνευτές της Αποκάλυψης πίστευαν ότι ο Αντίχριστος θα ερχόταν κάτω από το πρόσχημα του καλού , θα προσπαθούσε να πάρει τη θέση του Χριστού, θα προβάλει τον Παράδεισο στη Γη και θα πείσει τους πάντες ότι η διακυβέρνησή του είναι η πραγματική «Βασιλεία του Θεού». Και ο Απόστολος Παύλος λέει ευθέως ότι ο Αντίχριστος θα καθίσει στο ναό του Θεού και θα προσποιηθεί ότι είναι Θεός. Όλα θα γίνουν με τις καλύτερες προθέσεις: στο όνομα της παγκόσμιας ειρήνης, της υλικής ευημερίας και της ισότητας, της καταστροφής της θρησκευτικής και εθνικής μισαλλοδοξίας. Δηλαδή, εξωτερικά το πρόγραμμά του θα είναι τόσο ελκυστικό που, σύμφωνα με τη Βίβλο, ακόμη και πολλοί Χριστιανοί θα εξαπατηθούν από αυτό.

Μια τοιχογραφία σε έναν ιταλικό καθεδρικό ναό της Αναγέννησης απεικονίζει τον Αντίχριστο να στέκεται στη μέση ενός πλήθους. Μοιάζει πολύ με τον Χριστό: έχει τα ρούχα του Χριστού, τα μαλλιά του Χριστού, το χτένισμα και το πρόσωπο του Χριστού. Μόνο μια λεπτομέρεια είναι διαφορετική: έχει κακά, κακά μάτια*. (*ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ: Kuraev Andrey, διάκονος. «Και όμως ο ουρανός πλησιάζει» // «Thomas» N 1(4) 1997) Είναι ενδιαφέρον ότι στα ελληνικά το πρόθεμα «anti» σημαίνει όχι μόνο «κατά», αλλά και "αντί".

Τέρας της Αποκάλυψης

Υπάρχουν μόνο δύο θηρία που αναφέρονται στο βιβλίο της Αποκάλυψης.

Ένας από αυτούς βγαίνει από τη θάλασσα, με επτά κεφάλια και δέκα κέρατα, στον οποίο δίνεται εξουσία για 42 μήνες. «Και στάθηκα πάνω στην άμμο της θάλασσας, και είδα ένα θηρίο να βγαίνει από τη θάλασσα, που είχε επτά κεφάλια και δέκα κέρατα· στα κέρατά του ήταν δέκα στέμματα, και στα κεφάλια του ήταν ονόματα βλασφημίας» ( Αποκ. 13). :1). Αυτό είναι ένα κόκκινο (έντονο κόκκινο) θηρίο στο οποίο θα καθίσει η Βαβυλωνιακή πόρνη.Αποκ. 13:1 ). Αυτό είναι ένα κόκκινο (έντονο κόκκινο) θηρίο στο οποίο θα καθίσει η Βαβυλωνιακή πόρνη.

Θεολόγοι και σχολιαστές της προφητείας εξακολουθούν να διαφωνούν για το τι αντιπροσωπεύει το «θηρίο που βγήκε από τη θάλασσα» και τι σημαίνουν τα κεφάλια και τα κέρατα του θηρίου. Σε κάθε αιώνα, οι θεολόγοι έβρισκαν νέες ερμηνείες βασισμένες στην πραγματικότητα στην οποία ζούσαν.

Ουίλιαμ Μπλέικ. Ο Μεγάλος Κόκκινος Δράκος και το Τέρας από τη Θάλασσα

«Και ο άγγελος μου είπε: <>Θα σου πω το μυστικό αυτής της γυναίκας και του θηρίου που τη φέρει, που έχει επτά κεφάλια και δέκα κέρατα. Το θηρίο που είδες ήταν και δεν είναι, και θα βγει από την άβυσσο και θα πάει στην καταστροφή. και όσοι κατοικούν στη γη, των οποίων τα ονόματα δεν γράφτηκαν στο βιβλίο της ζωής από την αρχή του κόσμου, θα εκπλαγούν, βλέποντας ότι το θηρίο ήταν, και δεν είναι, και θα εμφανιστεί. Εδώ είναι ένα μυαλό που έχει σοφία. Τα επτά κεφάλια είναι επτά βουνά στα οποία κάθεται η γυναίκα, και επτά βασιλιάδες, από τους οποίους οι πέντε έχουν πέσει, ο ένας είναι, αλλά ο άλλος δεν έχει έρθει ακόμη, και όταν έρθει, δεν θα αργήσει. Και το θηρίο που ήταν και δεν είναι είναι το όγδοο, και από τα επτά, και θα πάει στην καταστροφή. Και τα δέκα κέρατα που είδες είναι δέκα βασιλιάδες, που δεν έχουν λάβει ακόμη τη βασιλεία, αλλά θα πάρουν την εξουσία μαζί με το θηρίο ως βασιλιάδες για μία ώρα». (Αποκ. 17:7-12)Αποκ. 17:7-12 )

Το Τέρας θα βλασφημήσει τον Θεό και θα κυβερνήσει τη Γη για 3,5 χρόνια. θα ξεκινήσει πόλεμο κατά των αγίων και θα κερδίσει. Με εξαίρεση αυτούς τους λίγους των οποίων τα ονόματα γράφτηκαν στο Βιβλίο της Ζωής, όλος ο κόσμος θα λατρεύει το θηρίο.

Αυτό το θηρίο θα σκοτώσει δύο προφήτες που θα κηρύξουν το αληθινό Ευαγγέλιο για τρεισήμισι χρόνια: «Και όταν τελειώσουν τη μαρτυρία τους, το θηρίο που θα βγει από την άβυσσο θα πολεμήσει μαζί τους, θα τους νικήσει και θα τους σκοτώσει» (Αποκ. 11:7). Αποκ. 11:7 ). 

Το θηρίο που έβγαινε από τη θάλασσα είχε επτά κεφάλια και δέκα κέρατα, και το θηρίο που έβγαινε από τη γη είχε κέρατα αρνιού. Matthias Gerung (1500-1570)

Ένα άλλο θηρίο βγαίνει από το έδαφος, μοιάζει με αρνί με κέρατα, αλλά μιλάει σαν δράκος. Θα διδάξει να τιμάται το πρώτο θηρίο, να κάνει μεγάλα σημεία, να κατεβάζει φωτιά από τον ουρανό. Θα βάλει πνεύμα στην εικόνα του θηρίου, έτσι ώστε η εικόνα του θηρίου να μιλήσει και να ενεργήσει με τέτοιο τρόπο ώστε όποιος αρνηθεί να προσκυνήσει σε αυτόν θα σκοτωθεί. θα βάλει «το σημάδι, ή το όνομα του θηρίου, ή τον αριθμό του ονόματός του» στο μέτωπο ή στο δεξί χέρι όσων ζουν, χωρίς το οποίο δεν θα μπορούν να αγοράσουν ή να πουλήσουν τίποτα (Αποκ. 13:11-18 ).Αποκ. 13:11-18 ).

Η αποδοχή του σήματος του θηρίου από τον κόσμο με τη μορφή του αριθμού 666

«The Number of the Beast is 666», πίνακας του William Blake, 1805

Ο αριθμός του θηρίου, ίσος με 666, αναφέρεται στον προστατευόμενο του Σατανά - τον Αντίχριστο: «Αυτός που έχει νοημοσύνη, μέτρησε τον αριθμό του θηρίου, γιατί είναι ανθρώπινος αριθμός. ο αριθμός του είναι εξακόσια εξήντα έξι» (Αποκ. 13:18). Σε όλη την ιστορία, έχουν προταθεί πολλές φορές διάφορες ερμηνείες της σημασίας αυτού του αριθμού.Αποκ. 13:18 ). Σε όλη την ιστορία, έχουν προταθεί πολλές φορές διάφορες ερμηνείες της σημασίας αυτού του αριθμού.

Πολλοί πιστεύουν ότι ο αριθμός του Αντίχριστου είναι 666 επειδή ο Αντίχριστος μιμείται τον Χριστό. Ο αριθμός του Θεού, ο αριθμός της πληρότητας, είναι 7. Στον κόσμο που δημιούργησε ο Θεός, ο αριθμός 7 εμφανίζεται συνεχώς: 7 ημέρες την εβδομάδα. 7 νότες στη μουσική. 7 χρώματα του ουράνιου τόξου. Ο Θεός μέτρησε 7 χιλιάδες χρόνια για την ιστορία της ανθρωπότητας. Στην Εκκλησία που δημιούργησε ο Χριστός, ο αριθμός 7 έχει επίσης ιδιαίτερη σημασία: στην Εκκλησία υπάρχουν 7 Μυστήρια. Στο βωμό πίσω από το θρόνο υπάρχει ένα επτάκλαδο κηροπήγιο. η πίστη της Εκκλησίας επιβεβαιώθηκε από τις Ζ' Οικουμενικές Συνόδους. Στην Αποκάλυψη διαβάζουμε για επτά Εκκλησίες, επτά αστέρια στο χέρι του Χριστού, επτά λυχνάρια, επτά αγγέλους, επτά σφραγίδες στο βιβλίο, επτά σάλπιγγες, επτά μάτια, που είναι τα επτά πνεύματα του Θεού, επτά βροντές, επτά χρυσά μπολ, κλπ. Ο αριθμός των τριών προσώπων της Τριάδας – 777.

Ο αριθμός του διαβόλου, του Αντίχριστου και του ψευδοπροφήτη, ολόκληρης της σατανικής τριάδας, είναι 666. Το έξι είναι μικρότερο από επτά από τον μικρότερο αδιαίρετο αριθμό - 1, δηλαδή, το 6 είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο 7. Επομένως, Ο αριθμός του Αντίχριστου 666 περιέχει την ιδέα ότι όσο μεγάλος κι αν είναι ο κακός η ιδιοφυΐα του Αντίχριστου, δεν θα έχει τη δύναμη να νικήσει τον Χριστό.

Η Αποκάλυψη λέει ότι στο τέλος των καιρών οι άνθρωποι θα δεχτούν τη σφραγίδα του Αντίχριστου. Κανείς δεν ξέρει ακόμα πώς θα μοιάζει αυτή η σφραγίδα. Αν θα είναι ορατό ή αόρατο, αν θα έχει barcode ή αν θα είναι αρχικά - ο χρόνος θα δείξει.

Πόρνη της Βαβυλώνας

 

Πόρνη της Βαβυλώνας. Πίνακας του William Blake (1809)

Η μεγάλη πόρνη κάθεται στον κόκκινο δράκο (σύμφωνα με τις προφητείες των Αγίων Ορθοδόξων Πατέρων - η ψεύτικη εκκλησία). Η Πόρνη της Βαβυλώνας απεικονίζεται ως γυναίκα με ακριβά ρούχα (συνήθως μωβ), καθισμένη πάνω σε ένα επτακέφαλο θηρίο, κρατώντας ένα κύπελλο στο χέρι της.

Η εικόνα  της Βαβυλωνιακής πόρνης  (Αποκ. Κεφ. 17) απεικονίζει την ανθρωπότητα που έχει αποστατήσει από τον Θεό, συγκεντρωμένη στην πρωτεύουσα του βασιλείου του θηρίου-Αντίχριστο. Μερικοί θεολόγοι βλέπουν την Πόρνη της Βαβυλώνας ως εικόνα μιας εκκλησίας που έχει ξεφύγει από την πίστη (Καθολική Εκκλησία). Ο Επίσκοπος Αλέξανδρος (Mileant) πιστεύει ότι η πληρότητα του συμβολισμού του 17ου κεφαλαίου του Βιβλίου της Αποκάλυψης, που μιλάει για την πόρνη και την πτώση της, θα γίνει εμφανής μόνο μετά την έλευση του Αντίχριστου.

Οι θεολόγοι σημειώνουν την αμοιβαία σύνδεση μεταξύ της πόρνης και του θηρίου, τις κοινές τους δραστηριότητες και εκδηλώσεις. Επομένως, ο πλούτος και η ομορφιά της πόρνης δεν είναι αιώνια - θα ριχτεί στη φτώχεια, τη γυμνότητα και τη μοναξιά, σαν ένα θηρίο που «θα πάει στην καταστροφή».

Δίκη της πόρνης

Μετά την κρίση της πόρνης θα υπάρξει αγαλλίαση (Αποκ. 19:1-2). Η δίκη της πόρνης, σύμφωνα με τους θεολόγους, θα είναι ένα προμήνυμα του τέλους του κόσμου και της έναρξης της κρίσης του Θεού.Αποκ. 19:1-2 ). Η δίκη της πόρνης, σύμφωνα με τους θεολόγους, θα είναι ένα προμήνυμα του τέλους του κόσμου και της έναρξης της κρίσης του Θεού.

Αρμαγεδδών

Ο Αρμαγεδδών  είναι ο τόπος της τελικής μάχης μεταξύ του καλού και του κακού στο τέλος του χρόνου, που θα επηρεάσει όλους όσους ζουν στη Γη. «Οι βασιλιάδες όλης της κατοικημένης γης» θα συμμετάσχουν σε αυτή τη μάχη (Αποκ. 16:14-16). Οι βασιλιάδες της Γης με τα στρατεύματά τους θα συγκεντρωθούν για να πολεμήσουν εναντίον Αυτόν που κάθεται στο άλογο και τον στρατό του - τον Ιησού Χριστό (Αποκ. 19:19). Ο Αρμαγεδδών είναι ένας πόλεμος μεταξύ Θεού και διαβόλου. Ο διάβολος θα συγκεντρώσει μεγάλες ορδές από εχθρικά κράτη, και ο Κύριος θα τα καταστρέψει όλα, και τότε θα έρθει η ώρα για την τελευταία, «έβδομη πληγή».Αποκ. 16:14-16 ). Οι βασιλιάδες της Γης με τα στρατεύματά τους θα συγκεντρωθούν για να πολεμήσουν με Αυτόν που κάθεται στο άλογο και τον στρατό του - με τον Ιησού Χριστό ( Αποκ. 19:19 ). Ο Αρμαγεδδών είναι ένας πόλεμος μεταξύ Θεού και διαβόλου. Ο διάβολος θα συγκεντρώσει μεγάλες ορδές από εχθρικά κράτη, και ο Κύριος θα τα καταστρέψει όλα, και τότε θα έρθει η ώρα για την τελευταία, «έβδομη πληγή».

Οι θεολόγοι πιστεύουν ότι τα λόγια της Αποκάλυψης: «Αυτά είναι δαιμονικά πνεύματα που κάνουν σημεία. βγαίνουν στους βασιλιάδες της γης όλου του σύμπαντος για να τους συγκεντρώσουν για μάχη εκείνη τη μεγάλη ημέρα του Παντοδύναμου Θεού... ... στον τόπο που λέγεται στα εβραϊκά Αρμαγεδδών» (Αποκ. 16:14-16) σημαίνει το πόλεμο όλων των εθνών εναντίον του Ισραήλ. Η λέξη «Armageddon» σημαίνει «Όρος Megiddo», το οποίο βρίσκεται 10 χιλιόμετρα από την πόλη Afula στο βόρειο Ισραήλ. Σύμφωνα με το Ισλάμ, η τοποθεσία του Αρμαγεδδώνα είναι η Δαμασκό.Ανοιξε 16:14-16 ) σημαίνει τον πόλεμο όλων των εθνών εναντίον του Ισραήλ. Η λέξη «Armageddon» σημαίνει «Όρος Megiddo», το οποίο βρίσκεται 10 χιλιόμετρα από την πόλη Afula στο βόρειο Ισραήλ. Σύμφωνα με το Ισλάμ, η τοποθεσία του Αρμαγεδδώνα είναι η Δαμασκό.

Δεύτερη έλευση

Το Κεφάλαιο 20 συνοψίζει τον πνευματικό πόλεμο και την παγκόσμια ιστορία. Μιλάει για τη διπλή ήττα του διαβόλου και τη βασιλεία των μαρτύρων. Έχοντας υποφέρει σωματικά, κέρδισαν πνευματικά και είναι ήδη μακάριοι στον Παράδεισο. Καλύπτει όλη την περίοδο της ύπαρξης της Εκκλησίας, ξεκινώντας από τους αποστολικούς χρόνους.

Ο Γωγ και ο Μαγώγ προσωποποιούν το σύνολο όλων των θεομάχων δυνάμεων, γήινων και υποκόσμων, που σε όλη τη χριστιανική ιστορία πολέμησαν ενάντια στην Εκκλησία (Ιερουσαλήμ). Καταστρέφονται με τη δεύτερη έλευση του Χριστού. Τέλος, ο διάβολος, αυτό το αρχαίο φίδι που έθεσε τα θεμέλια για όλες τις ανομίες, τις αναλήθειες και τα βάσανα στο Σύμπαν, υπόκειται επίσης σε αιώνια τιμωρία.

Και τότε θα πρέπει να περιμένουμε τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου Ιησού Χριστού και την εγκαθίδρυση της Βασιλείας Του. Η Βασιλεία Του δεν θα έχει τέλος.

Σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας, το σημείο της Δευτέρας Παρουσίας θα είναι το σημείο του Σταυρού. Το σημείο του Υιού του Ανθρώπου θα εμφανιστεί στον ουρανό και οι άνθρωποι θα δουν τον Χριστό να περπατά μέσα από τα σύννεφα του ουρανού με μεγάλη δύναμη και δόξα. Οι άνθρωποι που θα ζουν ακόμα στη γη εκείνη την εποχή θα αλλάξουν αμέσως (Α' Κορ. 15:51-52), θα αλλάξει ολόκληρος ο κόσμος (Β' Πέτ. 3:13), και ταυτόχρονα θα υπάρξει μια γενική ανάσταση οι νεκροί, και θα αναστηθούν και πάλι μεταμορφωμένοι και θα είναι ιδιαίτεροι, τέτοιοι που, σύμφωνα με τον απ. Πάβελ, δεν μπορούμε καν να φανταστούμε τώρα. Τα σώματα των δικαίων θα είναι πνευματικά, άφθαρτα και αθάνατα. Θα απαλλαγούν από όλες τις αναπηρίες στις οποίες είναι επιρρεπές το σώμα μας. Δεν θα έχουν γήινες σωματικές ανάγκες και θα γίνουν σε κάποιο βαθμό σαν πνεύματα (Ματθαίος 22:30). Τα σώματα των αμαρτωλών θα αναστηθούν επίσης με την ίδια μεταμορφωμένη μορφή. Αλλά, έχοντας αποκτήσει την αφθαρσία, οι αμαρτωλοί θα φέρουν ταυτόχρονα μέσα τους την τρομερή πνευματική τους κατάσταση.1 Κορ. 15:51-52 ), ολόκληρος ο κόσμος θα αλλάξει ( 2 Πέτ. 3:13 ), και ταυτόχρονα θα υπάρξει μια γενική ανάσταση των νεκρών, και θα αναστηθούν σε μια μεταμορφωμένη μορφή και θα είναι ξεχωριστοί, όπως ότι κατά τον λόγον του αποστόλου. Πάβελ, δεν μπορούμε καν να φανταστούμε τώρα. Τα σώματα των δικαίων θα είναι πνευματικά, άφθαρτα και αθάνατα. Θα απαλλαγούν από όλες τις αναπηρίες στις οποίες είναι επιρρεπές το σώμα μας. Δεν θα έχουν γήινες σωματικές ανάγκες και, σε κάποιο βαθμό, θα γίνουν σαν πνεύματα ( Ματθαίος 22:30 ). Τα σώματα των αμαρτωλών θα αναστηθούν επίσης με την ίδια μεταμορφωμένη μορφή. Αλλά, έχοντας αποκτήσει την αφθαρσία, οι αμαρτωλοί θα φέρουν ταυτόχρονα μέσα τους την τρομερή πνευματική τους κατάσταση.

Τελευταία κρίση

Το τέλος του κεφαλαίου 20 λέει για τη γενική ανάσταση των νεκρών, την Τελευταία Κρίση και την τιμωρία των κακών . Αυτή η σύντομη περιγραφή συνοψίζει την Τελευταία Κρίση της ανθρωπότητας και των έκπτωτων αγγέλων και συνοψίζει το δράμα του παγκόσμιου πολέμου μεταξύ του καλού και του κακού.

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τι λέγεται. Όλα αυτά είναι πέρα ​​από τη συνηθισμένη μας κατανόηση. Αλλά ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο - με τη Δευτέρα Παρουσία θα έρθει στη γη η τελευταία και η τελευταία κρίση , η οποία θα αποκαταστήσει τη δικαιοσύνη που ποδοπατήθηκε από την ανθρωπότητα και θα αποκαταστήσει ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή θα είναι μια γενική δίκη - μια δίκη όλων των ανθρώπων, χωρίς εξαίρεση. Αυτή θα είναι μια πανηγυρική και ανοιχτή κρίση, αυστηρή και τρομερή, που θα εκτελεστεί σύμφωνα με όλη την αλήθεια του Θεού, η τελευταία και τελική κρίση, με στόχο την αιωνιότητα. Αυτό θα είναι το δικαστήριο της αιώνιας δικαιοσύνης, που οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει και το οποίο περιφρονούν για χιλιάδες χρόνια. Δεν υπάρχει και δεν μπορεί να υπάρξει άλλος τρόπος αποκατάστασης αυτής της παραβιασμένης δικαιοσύνης.

Νέα Ιερουσαλήμ

Τα δύο τελευταία κεφάλαια (21-22) περιγράφουν τον νέο Ουρανό, τη νέα Γη και την ευλογημένη ζωή των σωζόμενων . Αυτά είναι τα πιο φωτεινά και χαρούμενα κεφάλαια της Βίβλου.

Χαρούμενη και αιώνια ζωή περιμένει τους δίκαιους μετά την κρίση (Ματθαίος 13:43) και προετοιμάζεται αιώνιο μαρτύριο για τους πονηρούς (Ματθαίος 25:41-42). Αλλά δεν χρειάζεται να το καταλάβουμε αυτό πρωτόγονα. Έτσι, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος βλέπει το μαρτύριο των αμαρτωλών στο ότι θα στερηθούν τη δόξα της Βασιλείας του Θεού. Η στέρηση των ευλογιών της Βασιλείας του Θεού είναι εγκατάλειψη του Θεού, η οποία είναι ισχυρότερη από το μαρτύριο της κόλασης. Η πνευματική λύπη για όσα χάθηκαν θα είναι η χειρότερη από όλες. Και γνωρίζουμε καλά από τη δική μας εμπειρία πόσο πιο σοβαρές είναι οι ψυχικές και πνευματικές πληγές των σωματικών ασθενειών και πόσο καταστροφικά δρουν στο σώμα μας.

Με το τέλος αυτού του κόσμου και τη μεταμόρφωσή του σε έναν νέο και καλύτερο κόσμο, θα ανοίξει η αιώνια Βασιλεία του Θεού - η Βασιλεία της δόξας. Τότε θα τελειώσει η Βασιλεία της χάριτος, με την οποία αποκαλούμε την ύπαρξη της Εκκλησίας στη γη. Η επίγεια Εκκλησία θα εισέλθει σε αυτό το Βασίλειο της δόξας και θα συγχωνευθεί μαζί του για πάντα.

Η Αποκάλυψη δείχνει τον διάβολο ως τον ένοχο όλων των πειρασμών και των καταστροφών της ανθρωπότητας. Τα εργαλεία με τα οποία προσπαθεί να καταστρέψει τους ανθρώπους είναι πάντα τα ίδια: απιστία, ανυπακοή στον Θεό, υπερηφάνεια, αμαρτωλές επιθυμίες, ψέματα, φόβος, αμφιβολίες κ.λπ. Η Αποκάλυψη δείχνει ξεκάθαρα ότι στο τέλος ο διάβολος και οι υπηρέτες του θα ηττηθούν και θα τιμωρηθούν, η αλήθεια του Χριστού θα θριαμβεύσει και θα έρθει μια ευλογημένη ζωή στον ανανεωμένο κόσμο, που δεν θα έχει τέλος.

Υλικό που ετοίμασε ο Sergey Shulyak

για την Εκκλησία της Ζωοδόχου Τριάδας στο Sparrow Hills

hram-troicy.prihod.ru 

ΑΠΟΔΟΣΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου